Gjest Eidsbergingen Skrevet 6. mars 2018 #7841 Skrevet 6. mars 2018 Burde være pålagt med minimumskrav på skriftstørrelse vedgående reklame og annonse, så det ikke går hus forbi og kan tolkes som en varm "anbefaling" fra bloggeren når det er betalt for plass og omtale av annonsøren. Hvor mange annonser har hun SE om dagen? Minst 1 hver dag
Gjest hulillerunde Skrevet 6. mars 2018 #7842 Skrevet 6. mars 2018 28 minutter siden, Eidsbergingen skrev: Burde være pålagt med minimumskrav på skriftstørrelse vedgående reklame og annonse, så det ikke går hus forbi og kan tolkes som en varm "anbefaling" fra bloggeren når det er betalt for plass og omtale av annonsøren. Hvor mange annonser har hun SE om dagen? Minst 1 hver dag Så vidt jeg vet skal skriftstørrelsen på reklame og annonsemerkingen være det samme som i resten av innlegget. I tillegg skal det skrives på starten av innlegget, og ikke midt på slik som SE merker. Det er fordi merkingen skal være tydelig, og det skal ikke være tvil om innlegget er reklame eller annonse. Her synder SE OFTE!
Gjest Eidsbergingen Skrevet 6. mars 2018 #7843 Skrevet 6. mars 2018 Akkurat nå, hulillerunde skrev: Så vidt jeg vet skal skriftstørrelsen på reklame og annonsemerkingen være det samme som i resten av innlegget. I tillegg skal det skrives på starten av innlegget, og ikke midt på slik som SE merker. Det er fordi merkingen skal være tydelig, og det skal ikke være tvil om innlegget er reklame eller annonse. Her synder SE OFTE! A-ha! (Avsløringstemmen, ikke sangen.) Overskriften kunne fint ha vært "Annonse Nelly" om jeg har forstått riktig? Fy flate, skjønner hvorfor de tjener godt. Minst mulig iøynefallende annonsemerking, og med god, personlig tone i innlegget og lovprise produktet for hva det er verdt for pengene...
Gjest hulillerunde Skrevet 6. mars 2018 #7844 Skrevet 6. mars 2018 Hentet fra Forbrukertilsynet: Plassering og utforming av merkingen For at det skal fremgå klart at det er reklame må merkingen ha: fremtredende plassering, tydelig skrift og stor nok skriftstørrelse. Med fremtredende plassering menes en plassering som gjør at man ser merkingen umiddelbart. Tenk på hvordan du kan merke innlegget slik at det også fremstår som reklame hvis det deles, og at også de som ikke følger deg jevnlig skal forstå at det er reklame. Man skal aldri måtte lete eller scrolle i et innlegg for å oppdage at det er reklame. En tommelfingerregel er at reklamemerkingen bør være blikkfanget i det man ser innlegget. Merkingen kan for eksempel bli for utydelig dersom den står: langt ned langt ut på kanten med liten skrift nær et bilde som tar oppmerksomheten. Skriften kan gjøres tydelig ved å bruke en annen farge eller fremheve den på andre måter. Merkingen bør minst være utformet i samme skriftstørrelse som annen tekst i innlegget. Er skriftstørrelsen på merkingen for liten sammenliknet med annen tekst, for eksempel en overskrift, er det lett at man ikke får den med seg, og du risikerer å bryte loven. Hvis du legger ut annonselenker må du merke disse i tillegg til selve innlegget.
Gjest Jegskulleønskeat Skrevet 7. mars 2018 #7845 Skrevet 7. mars 2018 Hvor finner man serien hennes på nettet? Sumo?
Gjest Jegskulleønskeat Skrevet 7. mars 2018 #7846 Skrevet 7. mars 2018 Ellers vil jeg legge til at kommentaren om: "Den dagen jeg tørr å ta livet av meg, så er mitt eneste ønske at de drikker rosa champagne i begravelsen min", var ufattelig drøy og forkastelig. Jeg fatter ikke at det er mulig å skrive noe sånt engang. Ble helt satt ut. Det ble jeg forsåvidt med den andre romantiseringen av psykiske lidelser også, og videre ønsker fra hennes side om å være på psykiatrisk avdeling. Ingen som virkelig er syk og har vært innlagt, ønsker å være så langt nede at de ikke ser andre løsninger enn å legge seg inn, eller at de blir tvangsinnlagt.
Viking-girl Skrevet 7. mars 2018 #7847 Skrevet 7. mars 2018 4 timer siden, Jegskulleønskeat skrev: Hvor finner man serien hennes på nettet? Sumo? Ja
Snuppah00 Skrevet 7. mars 2018 #7848 Skrevet 7. mars 2018 10 timer siden, hulillerunde skrev: Hentet fra Forbrukertilsynet: Plassering og utforming av merkingen For at det skal fremgå klart at det er reklame må merkingen ha: fremtredende plassering, tydelig skrift og stor nok skriftstørrelse. Med fremtredende plassering menes en plassering som gjør at man ser merkingen umiddelbart. Tenk på hvordan du kan merke innlegget slik at det også fremstår som reklame hvis det deles, og at også de som ikke følger deg jevnlig skal forstå at det er reklame. Man skal aldri måtte lete eller scrolle i et innlegg for å oppdage at det er reklame. En tommelfingerregel er at reklamemerkingen bør være blikkfanget i det man ser innlegget. Merkingen kan for eksempel bli for utydelig dersom den står: langt ned langt ut på kanten med liten skrift nær et bilde som tar oppmerksomheten. Skriften kan gjøres tydelig ved å bruke en annen farge eller fremheve den på andre måter. Merkingen bør minst være utformet i samme skriftstørrelse som annen tekst i innlegget. Er skriftstørrelsen på merkingen for liten sammenliknet med annen tekst, for eksempel en overskrift, er det lett at man ikke får den med seg, og du risikerer å bryte loven. Hvis du legger ut annonselenker må du merke disse i tillegg til selve innlegget. Burde sende dette til henne. 3
Gjest orfeus Skrevet 7. mars 2018 #7849 Skrevet 7. mars 2018 1 time siden, Snuppah00 skrev: Burde sende dette til henne. Det ble vel neppe lest, det brevet fra FO (nå FT). SE sa det var på flere sider og hun syns det var så vanskelig å forstå. Merkelig utsagn fra en dame som skriver bøker og skryter av toppkarakterer på vgs, eller nei, etterpå sa hun at det ikke var toppkarakterer likevel. Eller var det det? Eller er det slik at man ikke vil følge markedsføringsloven? Vi burde bombardere henne med sitatet over.
Gjest aell Skrevet 7. mars 2018 #7850 Skrevet 7. mars 2018 (endret) 9 timer siden, Jegskulleønskeat skrev: Ellers vil jeg legge til at kommentaren om: "Den dagen jeg tørr å ta livet av meg, så er mitt eneste ønske at de drikker rosa champagne i begravelsen min", var ufattelig drøy og forkastelig. Jeg fatter ikke at det er mulig å skrive noe sånt engang. Ble helt satt ut. Det ble jeg forsåvidt med den andre romantiseringen av psykiske lidelser også, og videre ønsker fra hennes side om å være på psykiatrisk avdeling. Ingen som virkelig er syk og har vært innlagt, ønsker å være så langt nede at de ikke ser andre løsninger enn å legge seg inn, eller at de blir tvangsinnlagt. Ikke nok med at hun snakker om psykiske lidelser som om det var "kult" og "edgy", men nå må også selvmord romantiseres? Det er ingenting morsomt, kult eller dypt med å ha det så jævlig (pardon my french) at man ser på selvmord som eneste utvei. Dog fremstår SE med et ønske om å virke dyp, og det er godt mulig hun tror hun vil bli romatisert for slikt, slik hun gjerne romantisere andre. Jeg håper virkelig at hun tenker seg om noen ganger før hun kommer med slike uttalelser i fremtiden. Det er direkte hensynsløst mot mennesker som har tatt livet av seg/har prøvd å ta livet av seg. Jeg har selv prøvd å ta livet mitt, men har heldigvis blitt funnet og fått livreddende behandling, og jeg tenkte aldri på at begavelsen min skulle være "kul" og "søt" eller "nå er jeg dyp". Endret 7. mars 2018 av aell
Gjest orfeus Skrevet 7. mars 2018 #7851 Skrevet 7. mars 2018 9 timer siden, Jegskulleønskeat skrev: Ellers vil jeg legge til at kommentaren om: "Den dagen jeg tørr å ta livet av meg, så er mitt eneste ønske at de drikker rosa champagne i begravelsen min", var ufattelig drøy og forkastelig. Jeg fatter ikke at det er mulig å skrive noe sånt engang. Ble helt satt ut. Det ble jeg forsåvidt med den andre romantiseringen av psykiske lidelser også, og videre ønsker fra hennes side om å være på psykiatrisk avdeling. Ingen som virkelig er syk og har vært innlagt, ønsker å være så langt nede at de ikke ser andre løsninger enn å legge seg inn, eller at de blir tvangsinnlagt. Hun tror det er kult å skrive slik på nettet, og forstår ikke selv alvoret. Hun er ubegripelig umoden og lite empatisk.
boski Skrevet 7. mars 2018 #7852 Skrevet 7. mars 2018 9 timer siden, Jegskulleønskeat skrev: Ellers vil jeg legge til at kommentaren om: "Den dagen jeg tørr å ta livet av meg, så er mitt eneste ønske at de drikker rosa champagne i begravelsen min", var ufattelig drøy og forkastelig. Jeg fatter ikke at det er mulig å skrive noe sånt engang. Ble helt satt ut. Det ble jeg forsåvidt med den andre romantiseringen av psykiske lidelser også, og videre ønsker fra hennes side om å være på psykiatrisk avdeling. Ingen som virkelig er syk og har vært innlagt, ønsker å være så langt nede at de ikke ser andre løsninger enn å legge seg inn, eller at de blir tvangsinnlagt. Skummelt at fansa hennes fra 12-16 år leser slike utdrag. I den alderen finnes ikke kritisk tenking. Også trist for de som virkelig har slitt. Det siste de tenker på er rosa champagne i begravelsen for å si det slik. Har oppleve mye selvmord i nær omkrets, er det noe som IKKE er romantisk er det hvertfall det.. Det bobler inni meg når folk romantiserer psykiske lidelser. Åpenhet er sunt, men til en viss grad. Det er ikke greit å skrive at det er deilig å kjenne smerten utenpå og ikke inni. Hvorfor? Jo, fordi det er mange som kjenner en enorm smerte på innsiden som tenker at det høres ut som en grei løsning. Spesielt barn i den alderen. De skal bare teste en gang, så gjør de det flere ganger- plutselig er det et ekstra problem oppå alle andre følelser som svirrer rundt i hodet. Det var da jeg så all den ukritiske delingen til SE jeg innså hvor stort problem hun faktisk har. Hun prøver å virke som ett mye dypere menneske enn hun faktisk er. Et dypt menneske med god refleksjon hadde klart å tenke over konsekvensene av hva hun deler med unge mennesker. 8
Gjest LinusMR Skrevet 7. mars 2018 #7853 Skrevet 7. mars 2018 I innlegget "Er du sur" fra 06.03 skriver hun (sitat): "Tror du at noen er sur om de ikke sender smileys? Eller synes dere det er useriøst? Kan dere sende smileys i en jobbrelatert melding eller mail? (der setter jeg grensen)" Og i innlegget "Tirsdag i bilder + sniktitt på boken" fra samme dag noen timer etter skriver hun (sitat): "Dette ble vel strengt tatt reklame for en venn.. LOL til de reglene." Kan man tolke dette som om hun kun er profesjonell i jobbsammenheng der hun selv vil være profesjonell? Og at hun driter i reglene jo mindre hun har "laget dem selv"? Hun mener tydelig at det er useriøst å bruke smileys i jobbrelatert mail, noe som man kan si er en norm, mens å merke riktig er også useriøst og det gidder hun ikke, selv om dette faktisk er en regel. (Dette ble kanskje litt dårlig forklart, ser jeg)
Viking-girl Skrevet 7. mars 2018 #7854 Skrevet 7. mars 2018 31 minutter siden, orfeus skrev: Det ble vel neppe lest, det brevet fra FO (nå FT). SE sa det var på flere sider og hun syns det var så vanskelig å forstå. Merkelig utsagn fra en dame som skriver bøker og skryter av toppkarakterer på vgs, eller nei, etterpå sa hun at det ikke var toppkarakterer likevel. Eller var det det? Eller er det slik at man ikke vil følge markedsføringsloven? Vi burde bombardere henne med sitatet over. Er i gang, på Paris-bildet, Instagram. Håper flere følger etter. Er ikke mindre enn 3 sponsorer, men de kommer kun fram når man trykker på bildet 😡 1
Snuppah00 Skrevet 7. mars 2018 #7855 Skrevet 7. mars 2018 Denne jenta bør bli beskyttet mot seg selv og få innført datanekt. 1 time siden, orfeus skrev: Det ble vel neppe lest, det brevet fra FO (nå FT). SE sa det var på flere sider og hun syns det var så vanskelig å forstå. Merkelig utsagn fra en dame som skriver bøker og skryter av toppkarakterer på vgs, eller nei, etterpå sa hun at det ikke var toppkarakterer likevel. Eller var det det? Eller er det slik at man ikke vil følge markedsføringsloven? Vi burde bombardere henne med sitatet over. Sant. Hun må få dette banket inn i skallen! Hun bryter jo reglene, men hun mener nok hun ikke trenger å følge reglene 🙄 jeg er jo selveste bloggdronninga Sophie Elise 2
Gjest orfeus Skrevet 7. mars 2018 #7856 Skrevet 7. mars 2018 (endret) @Snuppah00 Datanekt hadde vært sunt for både henne og følgerne hennes. Endret 7. mars 2018 av orfeus
Gjest Eidsbergingen Skrevet 7. mars 2018 #7857 Skrevet 7. mars 2018 4 minutter siden, Snuppah00 skrev: Denne jenta bør bli beskyttet mot seg selv og få innført datanekt. Signerer! Hadde jeg skrevet "selvmord", "rosa champagne" og "begravelse" i en setning, lagt det ut på Internett i all offentlighet, hadde faren min rivet ned utgangsdøren, kastet mobil, data og tastatur ut av vinduet. Jeg hadde seriøst fått deng av familie og venner ... Fatter ikke at noen slår i bordet og sier nok er nok til henne. Så gidder hun ikke lytte til råd og konstruktivt kritikk fra nærme, mistenker jeg. Sikkert restylane i øra også.. 😑
Gjest Jegskulleønskeat Skrevet 7. mars 2018 #7858 Skrevet 7. mars 2018 40 minutter siden, aell skrev: Ikke nok med at hun snakker om psykiske lidelser som om det var "kult" og "edgy", men nå må også selvmord romantiseres? Det er ingenting morsomt, kult eller dypt med å ha det så jævlig (pardon my french) at man ser på selvmord som eneste utvei. Dog fremstår SE med et ønske om å virke dyp, og det er godt mulig hun tror hun vil bli romatisert for slikt, slik hun gjerne romantisere andre. Jeg håper virkelig at hun tenker seg om noen ganger før hun kommer med slike uttalelser i fremtiden. Det er direkte hensynsløst mot mennesker som har tatt livet av seg/har prøvd å ta livet av seg. Jeg har selv prøvd å ta livet mitt, men har heldigvis blitt funnet og fått livreddende behandling, og jeg tenkte aldri på at begavelsen min skulle være "kul" og "søt" eller "nå er jeg dyp". Enig. Har selv prøvd å ta livet av meg, og var suicidal senest igår kveld. Ingenting som er verre enn å være så langt nede og miste absolutt alt som finnes av håp.
Gjest orfeus Skrevet 7. mars 2018 #7859 Skrevet 7. mars 2018 (endret) 20 minutter siden, Eidsbergingen skrev: Signerer! Hadde jeg skrevet "selvmord", "rosa champagne" og "begravelse" i en setning, lagt det ut på Internett i all offentlighet, hadde faren min rivet ned utgangsdøren, kastet mobil, data og tastatur ut av vinduet. Jeg hadde seriøst fått deng av familie og venner ... Fatter ikke at noen slår i bordet og sier nok er nok til henne. Så gidder hun ikke lytte til råd og konstruktivt kritikk fra nærme, mistenker jeg. Sikkert restylane i øra også.. 😑 Det er virkelig noe som er helt feil i den bloggen. Jeg tror mange av oss ville hatt en far eller mor som hadde tatt fra oss utstyr og sperret alle abonnementer, dersom vi oppførte slik på nett som det hun har gjort og gjør. Endret 7. mars 2018 av orfeus
Salka Skrevet 7. mars 2018 #7860 Skrevet 7. mars 2018 Hun er faen ikke god i hodet. Hun sier og gjør mye dumt, men dette her tar kaka og hele spisebordet! Jeg har selv prøvd på selvmord og det er faen ikke noe å romantisere! Det er ikke kult og edgy å være så langt nede. Den jenta provoserer meg så voldsomt! Alt for å virke dyp, edgy og spesiell. Og dette sitter små jenter nede i 10-12 år og leser og ser opp til. Herregud så tankeløs hun er! Har sikkert fått botox i hjernen. Hun burde blitt fratatt alt av Internett, mobil og PC for en lang periode. Burde blitt sendt til en hytte i skogen milevis fra Internett, (dyretestet) sminke, kirurger og kosmetiske behandlere. Det tror jeg hun hadde hatt godt av. 15
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå