Gjest Eidsbergingen Skrevet 17. mars 2018 #8101 Skrevet 17. mars 2018 (endret) 25 minutter siden, orfeus skrev: I programmet "Insider" på en av TV2-kanalene her om dagen, var det et intervju med Espen Hilton. Han var ganske bestemt når han sa at blogging var farlig for enkelte mennesker, noe jeg tror ham på. Jeg syns vi kan se at flere av de som har blitt diskutert i dette forumet, SE inkludert, virker litt for egosentrerte, har spesielle oppfattelser av virkeligheten og sannheten, og har litt for høye tanker om egne evner og ferdigheter. Jeg er overbevist om at disse jentene ville fått det mye, mye bedre om de kuttet ut instagram og blogg, og heller oppdaget virkeligheten i stedet for den falske virkeligheten de har skapt seg på nettet. Signerer. Deler samme tanker. Jeg kan spandere (sponse er det magiske ordet) noen vesentlige toppbloggere med "Kitchen Safe" fra Coolstuff (link). Låse mobilen i boksen f.eks et par timer, imens kan en god og gammeldags Nokia av et slag eller alla, være til bruk for nødummer og kontakt. Spille Snake er et ypperlig tidsfordriv enn selfies med glow- og glitterfilter. Forhåpentligvis vil en megaultra XXL versjon komme for å låse større gjenstander inn som datamaskinen. Kanskje en toppblogger, selvfølgelig med luftehull. Må understreke at det siste er en spøk. Endret 17. mars 2018 av Eidsbergingen
J.. Skrevet 17. mars 2018 #8102 Skrevet 17. mars 2018 Nå er det b-vitamin for hest som er hemmeligheten til økt hårvekst nå! #IkkeSponset og alt. Fra det ene,til det andre.. I kjent SE stil. 11
Viking-girl Skrevet 17. mars 2018 #8103 Skrevet 17. mars 2018 40 minutter siden, orfeus skrev: I programmet "Insider" på en av TV2-kanalene her om dagen, var det et intervju med Espen Hilton. Han var ganske bestemt når han sa at blogging var farlig for enkelte mennesker, noe jeg tror ham på. Jeg syns vi kan se at flere av de som har blitt diskutert i dette forumet, SE inkludert, virker litt for egosentrerte, har spesielle oppfattelser av virkeligheten og sannheten, og har litt for høye tanker om egne evner og ferdigheter. Jeg er overbevist om at disse jentene ville fått det mye, mye bedre om de kuttet ut instagram og blogg, og heller oppdaget virkeligheten i stedet for den falske virkeligheten de har skapt seg på nettet. Det er så enormt mange i dag som ser livet gjennom kameraet på mobilen. Alt må dokumenteres og deles. Trist å se feks på konsert der alle (98% ca) står/sitter og filmer og snapper i stedet for å være i øyeblikket og se og lytte. Man må jo bli usedvanlig misfornøyd med eget utseende, i tillegg til stressa over at alt må være perfekt 24/7! Når SE sov med sminken på fordi hun skulle opereres og filmes neste dag sier jo litt. Samme med det hun fortalte i sist episode at hun alltid gjemte unna sminke hun hadde meg seg når hun var med Thodesen. Hun ville ikke framstå som at hun brukte såå mye sminke 😣🙄 Folk har øyne og de ser hun bruker mye og går med parykker. 4
Salka Skrevet 17. mars 2018 #8104 Skrevet 17. mars 2018 39 minutter siden, J.. skrev: Nå er det b-vitamin for hest som er hemmeligheten til økt hårvekst nå! #IkkeSponset og alt. Fra det ene,til det andre.. I kjent SE stil. Da skal jeg ta meg en diger slurk hver kveld når jeg fôrer hestene mine! At jeg ikke har tenkt på det før! Litt OT, men jeg lå godt da mane&tail ble populært på mennesker, det har jeg brukt på hestene mine siden jeg kjøpte min første hest da jeg var fjortis. 7
Gjest Jegskulleønskeat Skrevet 17. mars 2018 #8105 Skrevet 17. mars 2018 På 15/3/2018 den 12.19, Jegskulleønskeat skrev: "Hun er litt paranoid, har fobi mot de som snakker med mat i munnen, har litt sånn angst generelt og er deprimert" Mye selvdiagnostisering. Synes hun burde dra for å få en utredning jeg og hjelp I tillegg til å ha blitt litt sånn traumatisert av "ranet" i Paris Håper virkelig hun slutter å gi seg selv 20 diagnoser. Hvilke diagnoser har hun ikke gitt seg selv nå?
Gjest hulillerunde Skrevet 17. mars 2018 #8106 Skrevet 17. mars 2018 45 minutter siden, Jegskulleønskeat skrev: I tillegg til å ha blitt litt sånn traumatisert av "ranet" i Paris Håper virkelig hun slutter å gi seg selv 20 diagnoser. Hvilke diagnoser har hun ikke gitt seg selv nå? Tidligere bipolar papirfobi eksistensiell angst angst, generelt depresjon, i alle variasjoner og grader høysensitiv essensiell tremor
Gjest Jegskulleønskeat Skrevet 17. mars 2018 #8107 Skrevet 17. mars 2018 3 minutter siden, hulillerunde skrev: Tidligere bipolar papirfobi eksistensiell angst angst, generelt depresjon, i alle variasjoner og grader høysensitiv essensiell tremor Psykose, ADHD, separasjonsangst, paranoid, derealiserings disorder, traumatisert...
Gjest Jegskulleønskeat Skrevet 17. mars 2018 #8108 Skrevet 17. mars 2018 Høysensitiv er ikke en diagnose da, men et personlighetstrekk
Gjest hulillerunde Skrevet 17. mars 2018 #8109 Skrevet 17. mars 2018 6 minutter siden, Jegskulleønskeat skrev: Høysensitiv er ikke en diagnose da, men et personlighetstrekk joda, det bare passet å ta med
honoluluu Skrevet 17. mars 2018 #8111 Skrevet 17. mars 2018 (endret) Nå aner jeg ikke hvor mye "en shot" er i SEs verden, men om jeg leser fra hesteflaska så er den 30 ml. 30ml Foran Shy Feeder B Syrup, innhold av vitaminer:B1 50 mgB6 16 mgB12 105 microgram "Anvendes når forets B-vitamininnhold ikke rekker til å dekke hestens behov for eksempel ved hard anstrengelse, stress, pelsfelling og pelssetting." Beskrivelsen understreker at disse B-vitaminene har flere funksjoner, det er ikke bare et produkt man tar for økt hårvekst - de hjelper også med pelsFELLING (og metabolismen, produksjon av neutotransmittere og myelin i nervesystemet, produksjon av røde blodceller, osv). Noe jeg stusser litt over er at Biotin (B7/8) ikke er nevnt - det er jo det vitaminet man oftest hører om i sammenheng med hår/negl-vekst. Heldigvis for SE, så inneholder HairCare-tablettene dette! Så, hva trenger vi egentlig i løpet av en dag?Recommended Dietary Allowance (per dag)"average daily level of intake sufficient to meet the nutrient requirements of nearly all (97%-98%) healthy people."B1 1-3 mgB6 2 mgB12 1-3 microgram Med andre ord, en shot overskrider dagdosen x antall ganger. Nå er riktignok alle vitaminene vannløselige, og det er derfor svært vanskelig å "overdose", men vi har hvertfall lært at i svært høye doser er det mulig for f.eks vitamin B6, og at dette kan forårsake lidelser på sentralnervesystemet. "Moderat høye" doser av B6 derimot (opp mot 100mg/dagen), blir ofte brukt for å behandle kvalme under graviditet. Til tross for at det er vannløselige vitaminer, så har kroppen mulighet for å ha et lite lager med B12 i leveren. Dette lageret er hos en normal person rundt 2-5 mg, og det skal ta opptil et år (eller flere) før lageret går tomt (om man f.eks ikke får i seg tilstrekkelig nok B12). Det finnes et lite lager av B6, som skal vare i opptil 2-6 uker. Poenget mitt - om man tar høye doser B-vitamin og kroppen ikke har behov for det, havner det samme plass som tusenlappene til AB (doskålen) Legger merke til at 1 liter hestesirup koster 298 (er frakt inkludert mon tro?). Om man deler dette på shotter på 30ml, blir det rundt 9 kroner per shot. Raskt googlesøk viser at bare én multivitamin dekker det daglige behovet, til en pris på 1 krone per tablett. Man kan også lett få i seg det daglige behovet gjennom diverse matvarer. En ting er å anbefale tilskudd for mennesker, men for hester?! ORKER IKKE. Avslutter med en quote av SE "Men som sagt, håret vokser over alt ellers også, i rekordfart." MED FORBEHOLD OM FEIL. DETTE GJELDER IKKE DEG SOM HAR B1/B6/B12-MANGEL. KONSULTÉR ALLTID MED LEGEN DIN (eventuelt VETERINÆREN) før du starter på et nytt tilskudd. Ta det jeg skriver med en klype salt - jeg har skrevet ut fra pensumet vi har lært, det betyr ikke nødvendigvis at det er KORREKT (dessverre). Håper likevel å få fram et poeng. Endret 17. mars 2018 av honoluluu dårlig i norsk og matte 19
KillerKitty Skrevet 17. mars 2018 #8112 Skrevet 17. mars 2018 1 time siden, Jegskulleønskeat skrev: Psykose, ADHD, separasjonsangst, paranoid, derealiserings disorder, traumatisert... Dere glemte sosial angst 6
Gjest Jegskulleønskeat Skrevet 17. mars 2018 #8113 Skrevet 17. mars 2018 24 minutter siden, KillerKitty skrev: Dere glemte sosial angst Og fobi mot de som snakker med mat i munnen
Gjest Bloggleseren Skrevet 18. mars 2018 #8114 Skrevet 18. mars 2018 2 hours ago, hulillerunde said: essensiell tremor Essensiell tremor, ja - herlig! Den er det en stund siden vi har hørt som sist. Var ikke det den skjelvingen som gjorde at hun ikke kunne kutte opp en avokado i kokkekonkurranser eller noe slikt?
Gjest orfeus Skrevet 18. mars 2018 #8115 Skrevet 18. mars 2018 5 timer siden, J.. skrev: Nå er det b-vitamin for hest som er hemmeligheten til økt hårvekst nå! #IkkeSponset og alt. Fra det ene,til det andre.. I kjent SE stil. De er søren meg skumle, bloggerne. Hvordan kan hun anbefale hestedråper til småjenter? For det første er det helt vilt, og for det andre har jo ikke hestekuren virket på henne, hun har jo nesten ikke hår! Hun må altså slutte å leke med andres helse! Kan hun meldes noe sted?
korallrev Skrevet 18. mars 2018 #8117 Skrevet 18. mars 2018 Skremmende, både at hun slenger om seg med diagnoser, anbefaler ting i vilden sky selv om det faktisk ikke har effekt på henne (for hadde det funket ville hun jo hatt lengre og tykkere hår selv, og hud hun ikke slet med...) og at så mange sluker alt hun kommer med helt blindt. Registrerer også at hun har på seg den gule jakken i to innlegg uten å merke før selve reklameinnlegget. De er liksom ikke gode i jobben sin (som påvirkere) før de er dårlige (på å følge regler). 9
smalls Skrevet 18. mars 2018 #8118 Skrevet 18. mars 2018 13 timer siden, J.. skrev: Nå er det b-vitamin for hest som er hemmeligheten til økt hårvekst nå! #IkkeSponset og alt. Fra det ene,til det andre.. I kjent SE stil. Så ufattelig teit hun reklamerer for det når hun bruker parykker! 🙈 Hadde hun hatt alle de diagnosene hun påstår hun har, så hadde hun IKKE fungert i hverdagen! 13
smalls Skrevet 18. mars 2018 #8119 Skrevet 18. mars 2018 8 timer siden, Bloggleseren skrev: Essensiell tremor, ja - herlig! Den er det en stund siden vi har hørt som sist. Var ikke det den skjelvingen som gjorde at hun ikke kunne kutte opp en avokado i kokkekonkurranser eller noe slikt? Jeg så ikke mye til skjelving når hun var med i 4 Stjerns Middag. Sikkert bare en unnskyldning siden hun ikke klarte å kutte opp en jævla avokado 8
J.. Skrevet 18. mars 2018 #8120 Skrevet 18. mars 2018 "For min del er det ikke sunt eller bra å scrolle mye på instagram eller lese blogg. Jeg følger med på mine nærmeste venner, og jeg ser på følgerne mine sine profiler når de kommenterer. Det gir meg glede. Jeg får ikke noe igjen av å se på andre influencere, for jeg blir stresset og tanker som "burde jeg gjøre sånn?" dukker opp i hodet mitt." Så,hun unngår bloggere fordi hun blir påvirket. Men når andre sier hennes blogg påvirker unge,så er det bare tull? Ok,vanlig SE logikk det.. 34
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå