Gå til innhold

Sophie Elise

Fremhevede innlegg

Gjest Eidsbergingen
Skrevet (endret)
1 time siden, smalls skrev:

Jeg hadde ikke orket å vært venn med en som SE. Det er slitsomt å være venn med en som ALLTD må ha oppmerksomhet og være midtpunktet. Har hatt en slik venninne og det var ikke noe særlig. Var ikke hun midtpunktet, så var hun flink til å snu det over på seg igjen. Hun var også fryktelig sutrete, akkurat som SE.  Jeg trakk meg bare unna til slutt

At ikke de rundt henne kjenner på følelsen av panikk for å være i samme rom som henne om det er angst og anfall for alt og guder-veit-hva. Måtte være forberedt på all tenkelig utfall av humør og stemning. Hadde jeg gjort - gått og grublet. Er det en god dag eller dårlig? Det må merkes på energi å være en del av Sophie Elise sitt crew. Det skal dreie seg om henne, ingen får dele spotlys med henne virker det, når hennes venner må dele sine dager.

Hun har virkelige tålmodige venner. Jeg hadde vært venneløs om jeg holdt på sånt.

Endret av Eidsbergingen
Utdypet litt mer.
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes det såkalte panikkanfallet så mer ut som et blodtrykksfall. Jeg får det ofte, og det kan se noe sånn ut (sett bort i fra det dramatiske fallet mot gulvet). Fetisha kalte det forøvrig et epileptisk anfall på instagram. 

• Liker 14
Gjest pelikanen
Skrevet

Det var lynrask reaksjon av et anfall. Så inn som skuespill. Det jeg reagerer på er at hun godkjenner at det vises, der hun ligger toppløs. Noen med et slikt anfall, hadde nektet....verden er gal

Skrevet
10 minutter siden, PatrickBateman_ skrev:

Jeg synes det såkalte panikkanfallet så mer ut som et blodtrykksfall. Jeg får det ofte, og det kan se noe sånn ut (sett bort i fra det dramatiske fallet mot gulvet). Fetisha kalte det forøvrig et epileptisk anfall på instagram. 

Så noe på vgtv om at hun hadde kollapset på fotoshoot. Er det samme anfallet det snakkes om her, da det var masse strober og blitz rundt henne? Skjønner i så fall godt at hun fikk en reaksjon på det, men om denne kollapsen var et angstanfall...? 

Og er Vegard og Morten bestis med Sofie? Var liksom ikke måte på hvordan de fremsnakket henne og serien hennes, som var så ekte og nær. Morten begynte til og med nesten å grine i siste episode, for der var det sterke inntrykk, altså. Med angst og depresjon og denne kollapsen her. I tillegg sammenligner de da Sofie ble "ranet" og da Kim K faktiske ble brutalt ranet. :rolleyes: 

• Liker 10
Gjest hulillerunde
Skrevet

Jeg reagerer på at Morten og Vegard sier at det er "kult å være med på..." å se at noen har "angst"... Hva er det som er så kult med det?! Er samfunnet vårt virkelig blitt så virkelighetsfjernt at det skal lages underholdning av psykiske lidelser, og hvorfor dokumenteres for at omverdenen skal få et innblikk i hvordan det kan være?! Det er fint at det er mer åpenhet rundt hva psykiske lidelser faktisk er, men å dokumentere det på en slik måte hvor det dramatiseres er heller destruktivt i den sammenhengen. Når man da i tillegg har en person som SE som er så over the top og skal gjøre en liten stein om til et steinbrudd så tenker jeg at det er vanskeligere for mennesker som virkelig sliter å bli tatt på alvor. For hvorfor kommer ikke de bare seg opp fra gulvet, og ler og tøyser to sekunder etter et (virkelig) angstanfall når SE gjør det? 

Gjest Jegskulleønskeat
Skrevet
9 minutter siden, hulillerunde skrev:

Jeg reagerer på at Morten og Vegard sier at det er "kult å være med på..." å se at noen har "angst"... Hva er det som er så kult med det?! Er samfunnet vårt virkelig blitt så virkelighetsfjernt at det skal lages underholdning av psykiske lidelser, og hvorfor dokumenteres for at omverdenen skal få et innblikk i hvordan det kan være?! Det er fint at det er mer åpenhet rundt hva psykiske lidelser faktisk er, men å dokumentere det på en slik måte hvor det dramatiseres er heller destruktivt i den sammenhengen. Når man da i tillegg har en person som SE som er så over the top og skal gjøre en liten stein om til et steinbrudd så tenker jeg at det er vanskeligere for mennesker som virkelig sliter å bli tatt på alvor. For hvorfor kommer ikke de bare seg opp fra gulvet, og ler og tøyser to sekunder etter et (virkelig) angstanfall når SE gjør det? 

Enig, er drittlei av romantiseringen hennes av psykiske lidelser...

Gjest Eidsbergingen
Skrevet
4 minutter siden, hulillerunde skrev:

Jeg reagerer på at Morten og Vegard sier at det er "kult å være med på..." å se at noen har "angst"... Hva er det som er så kult med det?! Er samfunnet vårt virkelig blitt så virkelighetsfjernt at det skal lages underholdning av psykiske lidelser, og hvorfor dokumenteres for at omverdenen skal få et innblikk i hvordan det kan være?!

Morten, Vegard og Sophie kan sette seg ned og se episoden "Angstbehandling på Modum Bad" fra NRK Helene sjekker inn. Kan de komme med en ny uttalelse om "hvor kult det er"...

Skrevet

Man får ikke bare ett tilbud fra DPS, man må søke om det. Så mer ut som om hun fikk hodepine elns, angstanfall er vel mer når man ikke får puste og kjenner trykk i brystet. Og blir vettskremt. Men ja ja :)

• Liker 4
Skrevet

Hvis hun ikke har angst på ekte så er det direkte repektløst av henne å påsrå at hun har det. Tror hun virkelig hun er med på å gi angst og depresjon et ansikt? At hun er en representant for alle som sliter med angst og depresjon? 

• Liker 10
Gjest orfeus
Skrevet
19 minutter siden, Korsihalsen skrev:

Man får ikke bare ett tilbud fra DPS, man må søke om det. Så mer ut som om hun fikk hodepine elns, angstanfall er vel mer når man ikke får puste og kjenner trykk i brystet. Og blir vettskremt. Men ja ja :)

Panikkangst og angstanfall kan sikkert oppleves forskjellig, men det er ikke slik Sofie viste i serien. Sorry, det der ble bare for dumt. Hvorfor kan hun ikke si at hun ble svimmel av lysene? Eller at hun var sliten og svimmel? Neida. Det er ikke dramatisk nok.

Gjest Jegskulleønskeat
Skrevet (endret)

Det er tydelig ei jente som ikke har det bra, og jeg får vondt av henne på flere områder. Men måten de fremstiller selvskadingen på er virkelig ikke greit. Det skaper smitteeffekt, noe som kan være svært uheldig.

Endret av Jegskulleønskeat
Gjest orfeus
Skrevet
6 minutter siden, Jegskulleønskeat skrev:

Det er tydelig ei jente som ikke har det bra, og jeg får vondt av henne på flere områder. Men måten de fremstiller selvskadingen på er virkelig ikke greit. Har selv slitt med det i et år, og jeg filmet ikke/ eller la ut bilder offentlig. Det skaper smitteeffekt, noe som kan være svært uheldig.

Jeg skal selv skrive selvbiografi om livet mitt og være fullstendig ærlig om hvor vanskelig livet mitt har vært, men når det kommer til å legge ut bilder av selvskading i offentligheten så har det gått for langt. Kan strekke meg til å skrive om det, men noen bilder kommer aldri til å komme ut

Jeg forstår ikke hvorfor Sofie både trekker det fram og omtaler det på den måten (i episoden), at det var blod og arr,  og at hun i det hele tatt lar tv2 ha det med i episoden. TV2 burde i alle fall hatt såpass voksne folk i redaksjonen at de kunne se at det var noe man ikke viste. En annen ting er at hun ikke hadde hverken blod eller arr, men tre svake risp. Kanskje det var derfor de sendte det, for å vise at hun «taler med to tunger».

Gjest Jegskulleønskeat
Skrevet
1 minutt siden, orfeus skrev:

Jeg forstår ikke hvorfor Sofie både trekker det fram og omtaler det på den måten (i episoden), at det var blod og arr,  og at hun i det hele tatt lar tv2 ha det med i episoden. TV2 burde i alle fall hatt såpass voksne folk i redaksjonen at de kunne se at det var noe man ikke viste. En annen ting er at hun ikke hadde hverken blod eller arr, men tre svake risp. Kanskje det var derfor de sendte det, for å vise at hun «taler med to tunger».

Det er mulig de hadde sminket over noe slik at det skulle se mindre ut enn det egt var. Er likevel enig med deg i at det var dumt av TV2 å ta det med. De burde ha unngått det.

Gjest orfeus
Skrevet
10 minutter siden, Jegskulleønskeat skrev:

Det er mulig de hadde sminket over noe slik at det skulle se mindre ut enn det egt var. Er likevel enig med deg i at det var dumt av TV2 å ta det med. De burde ha unngått det.

Hun sier i episoden at det ikke kan sminkes over ..  Uansett, fy til TV2

Gjest Jegskulleønskeat
Skrevet
1 minutt siden, orfeus skrev:

Hun sier i episoden at det ikke kan sminkes over ..  Uansett, fy til TV2

Enig, dårlig gjort av TV2 og unødvendig å fremstille det på den måten. 

Gjest Jegskulleønskeat
Skrevet

En annen ting er at man kan selvskade seg uten at det er pga depresjon, eller ha depresjon uten å selvskade seg. Det trenger ikke ha sammenheng. Jeg var ikke klinisk deprimert når jeg gjorde det, men har diagnosen kompleks PTSD og sliter med traumer.

Gjest Jegskulleønskeat
Skrevet
1 time siden, The Kitten skrev:

Hvis hun ikke har angst på ekte så er det direkte repektløst av henne å påsrå at hun har det. Tror hun virkelig hun er med på å gi angst og depresjon et ansikt? At hun er en representant for alle som sliter med angst og depresjon? 

Om man faktisk er psykisk syk og har fått en diagnose, så gir man psykdommen et ansikt såfremt man er ærlig uten å overdrive

Skrevet

Synes også at det var totalt unødvendig å omtale selvskading på den måten SE har gjort. Hun beskriver selvskading som noe som "hjelper for henne", og man får vel i grunn inntrykk av at det er det eneste som hjelper. Noe som selvsagt er helt feil, det gjør bare vondt verre. Det at unge lesere ser SE sine arr, og hører at det hjelper på den indre smerten tenker jeg at virkelig er helt katastrofe. Jeg frykter at det kan få sårbare unge lesere til å tenke at det er en god løsning. Jeg er virkelig ikke imponert over tv2 når det kommer til dette... Jeg skjønner dog at SE har hatt det vondt, og har tydd til selvskading. Hun har min sympati for dette, men måten hun fremstiller selvskading på er virkelig helt krise. 

Skrevet
10 timer siden, Kinder skrev:

Og er Vegard og Morten bestis med Sofie? Var liksom ikke måte på hvordan de fremsnakket henne og serien hennes, som var så ekte og nær. Morten begynte til og med nesten å grine i siste episode, for der var det sterke inntrykk, altså. Med angst og depresjon og denne kollapsen her. I tillegg sammenligner de da Sofie ble "ranet" og da Kim K faktiske ble brutalt ranet. :rolleyes: 

Kødder du? Ja, de må være bff med SE når sier alt dette. Sammenligner SE med ranet til føkkings Kim Kardashian! 🙈🙈🙈 Har ikke ord

• Liker 10
Gjest Jegskulleønskeat
Skrevet
2 timer siden, aell skrev:

Synes også at det var totalt unødvendig å omtale selvskading på den måten SE har gjort. Hun beskriver selvskading som noe som "hjelper for henne", og man får vel i grunn inntrykk av at det er det eneste som hjelper. Noe som selvsagt er helt feil, det gjør bare vondt verre. Det at unge lesere ser SE sine arr, og hører at det hjelper på den indre smerten tenker jeg at virkelig er helt katastrofe. Jeg frykter at det kan få sårbare unge lesere til å tenke at det er en god løsning. Jeg er virkelig ikke imponert over tv2 når det kommer til dette... Jeg skjønner dog at SE har hatt det vondt, og har tydd til selvskading. Hun har min sympati for dette, men måten hun fremstiller selvskading på er virkelig helt krise. 

Enig, det var virkelig helt krise...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...