Gå til innhold

Sophie Elise

Fremhevede innlegg

Skrevet

Diagnose(r) får bli opp til psykiatere å stille. Men at den unge kvinnen sliter, i full offentlighet og skriver åpent om det, får stå for hennes regning. Er ufattelig mange som sliter, har slitt eller vil komme til å slite psykisk i løpet av et liv. Som hun sa i programmet sitt på TV2: jeg skulle ønske jeg var typ sånn person som var glad og sprudlende. Da vil jeg bare riste henne og si HALLO, det er INGEN, ingen som går rundt og er konstant lykkelig og sprudlende 24/7! Det er helt normalt å ha ræva dager og «passe OK dager», og dager der man kan kjenne på lykkefølelse, man ler og er på. Man sliter seg selv ut ved å tro at alle andre er så forbanna lykkelige hele tida. Jeg gjentar: det er det ingen som er. Alle vil føle livets topper og bunner og et sted midt i mellom. Det er dette som kalles LIVET. 

• Liker 19
Videoannonse
Annonse
Skrevet
12 timer siden, melkehjerter31 skrev:

Uansett så burde vi holde oss for gode til å spekulere rundt hennes psyke. 

Hvorfor det? Hun forteller jo dette åpent på bloggen og alle kan lese det. Så da er det helt naturlig at folk diskuterer

• Liker 13
Gjest orfeus
Skrevet (endret)
På 30.3.2018 den 10.26, Viking-girl skrev:

Diagnose(r) får bli opp til psykiatere å stille. Men at den unge kvinnen sliter, i full offentlighet og skriver åpent om det, får stå for hennes regning. Er ufattelig mange som sliter, har slitt eller vil komme til å slite psykisk i løpet av et liv. Som hun sa i programmet sitt på TV2: jeg skulle ønske jeg var typ sånn person som var glad og sprudlende. Da vil jeg bare riste henne og si HALLO, det er INGEN, ingen som går rundt og er konstant lykkelig og sprudlende 24/7! Det er helt normalt å ha ræva dager og «passe OK dager», og dager der man kan kjenne på lykkefølelse, man ler og er på. Man sliter seg selv ut ved å tro at alle andre er så forbanna lykkelige hele tida. Jeg gjentar: det er det ingen som er. Alle vil føle livets topper og bunner og et sted midt i mellom. Det er dette som kalles LIVET. 

Jeg tror bloggerne har en farlig påvirkning ved at de skriver slik de gjør, og at det de formidler er så hinsides det normale og sunne. Unge mennesker (10 - 14) som beundrer bloggere vil lett tro at verden er slik den presenteres i blogg. De tror på SE når hun beskriver en vanlig blåmandag som en depresjon, at det å kutte seg er det eneste som virker, at det ikke er nødvendig å utdanne seg (fordi «de studerer bloggere på BI», «læreren min på vgs sa blogging ikke var fremtiden og se så feil hun tok»), at det er kult å være miljøsvin som reiser på lange flyturer og cruise og å kjøpe en mengde klær og sminke, at det er helt ok å ha et sjukt høyt forbruk generelt, at det å seksualisere seg er det samme som feminisme ...

Endret av orfeus
Gjest Jegskulleønskeat
Skrevet
48 minutter siden, orfeus skrev:

Jeg tror bloggerne har en farlig påvirkning ved at de skriver slik de gjør, og at det de formidler er så hinsides det normale og sunne. Unge mennesker (10 - 14) som beundrer bloggere vil lett tro at verden er slik den presenteres i blogg. De tror på SE når hun beskriver en vanlig blåmandag som en depresjon, at det å kutte seg er det eneste som virker, at det ikke er nødvendig å utdanne seg (fordi «de studerer bloggere på BI», «læreren min på vgs sa blogging ikke var fremtiden og se så feil hun tok»), at det er kult å være miljøsvin som reiser på lange flyturer og cruise og kjøpe en mengde klær og sminke, at det er helt ok å ha et sjukt høyt forbruk generelt, at det å seksualisere seg er det samme som feminisme ...

Ja, det er dumt at noen kan gå på det at de faktisk tror at de er deprimert av å være nedfor en dag. Man er ikke syk om man er lei seg en dag eller ei uke. Er man deprimert så er man syk ettersom depresjon er en sykdom

Gjest Jegskulleønskeat
Skrevet
1 time siden, KillerKitty skrev:

Jan Thomas har vel også nevnt at han har det, tror jeg. I private settinger. Han kan møte folk som en "karakter" men ikke privat. Den kan jeg forstå.
Men jeg nekter å tro at en ekte psykolog har gitt henne diagnosen "sosial angst". Ja, godt mulig hun er nervøs før møter, snakke i forsamlinger og treffe nye mennesker, men dette er helt menneskelig og kalles å være sjenert/usikker/introvert/beskjeden - stryk det som ikke passer. Men uansett, sosial angst er en diagnose som blir satt når den frykten preger hverdagen din i den grad at det går utover jobb og livskvalitet.

dette

Skrevet

Tråden er ryddet for spekulasjoner.

Papirfly, mod.

Skrevet

Uff. Innlegget om sminke som dekker urenheter. Bildet hvor hun har dekket over kvisene med sminke er jo redigert som bare det? Bare å zoooome inn på huden så ser man at hun har retusjert huden 😣 

• Liker 16
Skrevet
1 time siden, sjokoladeelsker1 skrev:

Uff. Innlegget om sminke som dekker urenheter. Bildet hvor hun har dekket over kvisene med sminke er jo redigert som bare det? Bare å zoooome inn på huden så ser man at hun har retusjert huden 😣 

Ja det reagerte jeg på også.. Trenger jo ikke zoome engang for å se hvor hun har 'airbrusha'. Det er jo helt vanvittig at hun faktisk tør! Tror hun leserne er dumme?

• Liker 6
Skrevet
5 minutter siden, BelAir skrev:

Ja det reagerte jeg på også.. Trenger jo ikke zoome engang for å se hvor hun har 'airbrusha'. Det er jo helt vanvittig at hun faktisk tør! Tror hun leserne er dumme?

Men det er jo sånn hun gjør; reklamerer for forskjellige hårprodukter og bruker parykk, lip plumpers på lepper med injeksjoner, minibands med operert rumpe osv.

• Liker 16
Gjest orfeus
Skrevet (endret)
18 timer siden, sjokoladeelsker1 skrev:

Helt i tråd med annen reklame hun får betalt for. Hun gjør virkelig en elendig jobb! Annonsørene må jo tro blogglesere er dumme, eller kanskje blogglesere er dumme. Hva vet jeg. Bloggannonsene får i alle fall svært mange til å reagere med å boikotte varer de ser markedsført på en så elendig (les billig, vulgær) måte. Hvor latterlig er det ikke at en med parykk selger hårpiller? Eller en med fryktelig uren hud skryter av hvor bra hudpillene er? Og nå dette stuntet hvor en dekkende krem er så bra at det må retusjereres på elendig vis i iPhoto? Og viser venstre side på det ene bildet og høyre på det andre ... Hun må huske å tegne inn føflekker m.m. neste gang 😊

Endret av orfeus
La til en setning
Skrevet

Skulle ønske en jorunalist eller noen virkelig kunne satt seg inn i dette reklame greiene. Gjennomsnittsalderen på de som blir påvirket til å kjøpe noen av produktene osv... for eksempel når hun reklamerer for hårtabletter, betakaroten og slike ting, hvor mangen av de som kjøper er mellom 12 og 16. Kansje da kunne hun forstå hva det faktisk er hun tjener penger på. Eller at produsentene blir stillt mer til ansvar.

• Liker 8
Skrevet
Akkurat nå, AneKS skrev:

Skulle ønske en jorunalist eller noen virkelig kunne satt seg inn i dette reklame greiene. Gjennomsnittsalderen på de som blir påvirket til å kjøpe noen av produktene osv... for eksempel når hun reklamerer for hårtabletter, betakaroten og slike ting, hvor mangen av de som kjøper er mellom 12 og 16. Kansje da kunne hun forstå hva det faktisk er hun tjener penger på. Eller at produsentene blir stillt mer til ansvar.

Ikke minst hvor mye mer de tjener når de ikke opplyser om at det er reklame

• Liker 3
Skrevet

Hvis foundationen hun bruker er så fantastisk som hun skal ha det til, og har så god dekkevne at den til og med kan dekke en tatovering, så hadde den også dekket arrene hennes. For hun har (heldigvis! for hennes del) ikke så store og graverende sår og arr at det ikke hadde fungert. 

• Liker 8
Skrevet
14 timer siden, BelAir skrev:

Leserne er dumme.

Det er ikke mulig for et menneske med et snev av intelligens å følge med på bloggen hennes, med mindre det er for å få seg en god latter. Nesten akkurat som KG 

• Liker 1
Gjest Jegskulleønskeat
Skrevet (endret)
På 29.3.2018 den 23.21, honoluluu skrev:

"Men jeg elsker Britney og er så lei meg for at jeg ikke fikk billetter til konserten hennes i Norge. Dumme meg trodde jeg kom til å få det gratis via enten Universal eller United Influencers, for det pleier jeg å få til de fleste konserter, men så klaaaart ikke denne. Man skal aldri ta noe for gitt tydeligvis. Så det blir å lete på finn.no de kommende ukene, jeg må få sett henne!"

Dakar, må hun faktisk betale for sin egen billett slik som oss dødelige..? 😢

Tror man blir litt sånn når man lever i mye materiell luksus. 

Endret av Jegskulleønskeat
Skrevet

Jeg kikket på serien hennes en dag jeg satt og syklet. Klarte 15 min, hvem orker se på dette? Selvopptatthet blir et for mildt ord, men hvem er de som står bak og tjener penger på henne, de burde virkelig gå i seg selv. 

• Liker 17
Gjest Jegskulleønskeat
Skrevet
22 minutter siden, Kollontaj skrev:

Jeg kikket på serien hennes en dag jeg satt og syklet. Klarte 15 min, hvem orker se på dette? Selvopptatthet blir et for mildt ord, men hvem er de som står bak og tjener penger på henne, de burde virkelig gå i seg selv. 

Har sett alle episodene til nå. Det som irriterer meg er den stadige selvdiagnostiseringen hun driver med. Å være psykisk syk er ikke kult. Man har ikke separasjonsangst fordi man ikke har lyst til at kjæresten skal dra hjem, eller sosial angst fordi man ikke synes et bilde ble fint på Snapchat. 

Gjest Jegskulleønskeat
Skrevet (endret)
På 1.4.2018 den 23.03, Kollontaj skrev:

Synes hele konseptet med å lage en egen TV-serie om seg selv er spesielt. 

Endret av Jegskulleønskeat
Skrevet

Rettskrivingen hennes begynner å gå meg kraftig på nervene. Å/og-regelen har hun ikke styring på i det hele tatt. Jeg mener bestemt at dette var noe hun klarte fint før, men det siste året finner man minst én feil i hvert eneste innlegg. Her, for eksempel, fra "uken spørsmål"-innlegget i går:

"Om jeg vil feste å bli passe full å dra hjem passe sent: hvitvin.
Om jeg vil være kjempefull å feste til søndag formiddag: vodka redbull + øl + hvitvin + alt annet jeg får tak i. "

Dette er altfor dårlig av noen som lever av å skrive og i tillegg er forfatter.

• Liker 14
Gjest ISeeYouCreep
Skrevet (endret)
Llise skrev (På 3.4.2018 den 9.14):

Rettskrivingen hennes begynner å gå meg kraftig på nervene. Å/og-regelen har hun ikke styring på i det hele tatt. Jeg mener bestemt at dette var noe hun klarte fint før, men det siste året finner man minst én feil i hvert eneste innlegg. Her, for eksempel, fra "uken spørsmål"-innlegget i går:

"Om jeg vil feste å bli passe full å dra hjem passe sent: hvitvin.
Om jeg vil være kjempefull å feste til søndag formiddag: vodka redbull + øl + hvitvin + alt annet jeg får tak i. "

Dette er altfor dårlig av noen som lever av å skrive og i tillegg er forfatter.

Endret av Nasse Nøff ❤

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...