Ellatin Skrevet 14. mars 2018 #8041 Skrevet 14. mars 2018 Det hele er jo oppdiktet. Frastjålet data = jeg kan ikke utgi denne boken! Den er dritt. Hvordan kan jeg skrape dette uten å miste ansikt? Vill Biljakt med sivil politi = Uber til flyplassen Frastjålet Pass = jeg husket ikke hvilken av LV veskene mine jeg la passet i og sendte den nok avsted i kofferten ved en feil. Kan hende hun har vært utsatt for lommetyveri eller lignende, men ingenting i historien hennes henger på greip. Med mindre hun kommer med en detaljert forklaring om hva som skjedde, så er det nok mange av de eldre og litt mer verdensvante menneskene som ikke vil tro henne. Men det spiller jo ingen rolle, for det er ikke de som er målgruppen. Barna kommer til å sluke historien hennes hel. 15
Flisespikker Skrevet 14. mars 2018 #8042 Skrevet 14. mars 2018 (endret) Kim Kardashian ble jo ranet i Paris, klart Sophie Elise også må bli ranet (eller frastjålet eiendeler som vi andre kaller det). Endret 14. mars 2018 av Flisespikker 24
Gjest Vitting Skrevet 14. mars 2018 #8043 Skrevet 14. mars 2018 35 minutter siden, Ellatin skrev: Det hele er jo oppdiktet. Frastjålet data = jeg kan ikke utgi denne boken! Den er dritt. Hvordan kan jeg skrape dette uten å miste ansikt? Vill Biljakt med sivil politi = Uber til flyplassen Frastjålet Pass = jeg husket ikke hvilken av LV veskene mine jeg la passet i og sendte den nok avsted i kofferten ved en feil. Kan hende hun har vært utsatt for lommetyveri eller lignende, men ingenting i historien hennes henger på greip. Med mindre hun kommer med en detaljert forklaring om hva som skjedde, så er det nok mange av de eldre og litt mer verdensvante menneskene som ikke vil tro henne. Men det spiller jo ingen rolle, for det er ikke de som er målgruppen. Barna kommer til å sluke historien hennes hel. Ser det for meg: "Herregud, æ finn ikkje passet mitt! Har æ lagt det igjen på hotellet? Herregud!" Vel framme på flyplassen, ingen drama skjedde og hun kunne reise med annen ID. "Du, ska vi ta å lage et blogg-stunt! Så sir vi bare at æ blei rana. Åh, kanskje vi lægg tell en biljakt åsså! Ååå tænk alle de klikkan æ (og kanskje litt du og) kan få!" Voila.
borifrankrike Skrevet 14. mars 2018 #8044 Skrevet 14. mars 2018 54 minutter siden, Tarese said: Skjønner heller ikke tidsperspektivet. Hun sier da det hele startet så var det 30 min før de skulle til flyplassen. De har på den tiden rukket å løpe etter gjerningsmann, haiket med politiet og hatt en villbiljakt rundt gatene i Paris, vært på politistasjonen, hun har fått hjelp fra hotellet samt at personen på skolen hun besøkte tidligere i tillegg har rukket å komme å hjelpe henne (av en merkelig grunn, men hun gjorde vel så fantastisk inntrykk). Deretter var de på flyplassen å diskutere manglende pass og hun rakk alikevel flyet? Jaja...🤔 Da jeg fikk lommeboka frastjålet i Paris, ble jeg sittende 45 min på politistasjonen pga standard prosedyren med papirer, beskrivelser, mugshots som skulle ses gjennom (se min tidligere kommentar). Og jeg snakker fransk. Trenger de å hente en av de få politibetjentene som snakker engelsk til å hjelpe deg, tar det enda lenger tid. Og når det gjelder reisevei til flyplassen... Skulle hun til CDG, tar det ca 40-50 min å kjøre fra sentrum (hvis man er heldig og unngår trafikk). Til Orly tar det også rundt 40-50 min. Så heldig hun er, som får tid til så mye på 30 min, som oss vanlige dødelige bruker timevis på. 20
borifrankrike Skrevet 14. mars 2018 #8045 Skrevet 14. mars 2018 12 minutter siden, Vitting said: Ser det for meg: "Herregud, æ finn ikkje passet mitt! Har æ lagt det igjen på hotellet? Herregud!" Vel framme på flyplassen, ingen drama skjedde og hun kunne reise med annen ID. "Du, ska vi ta å lage et blogg-stunt! Så sir vi bare at æ blei rana. Åh, kanskje vi lægg tell en biljakt åsså! Ååå tænk alle de klikkan æ (og kanskje litt du og) kan få!" Voila. Man kan ikke reise til/fra Frankrike uten pass eller nasjonalt ID-kort (som ikke eksisterer i Norge enda). Da må hun ha fått seg nødpass. Eller ha dobbelt statsborgerskap med et land hvor hun har ID kort. 3
Gjest hulillerunde Skrevet 14. mars 2018 #8046 Skrevet 14. mars 2018 1 time siden, EiJente skrev: Man kan ikke reise til/fra Frankrike uten pass eller nasjonalt ID-kort (som ikke eksisterer i Norge enda). Da må hun ha fått seg nødpass. Eller ha dobbelt statsborgerskap med et land hvor hun har ID kort. Er du helt sikker på det? Frankrike er et Schengenland, så man skal vel i teorien kunne reise uten pass. Jeg var i Paris for noen år siden og måtte ikke gjennom noen passkontroll verken på inn,- eller utreise. Som sagt er dette noen år side, og før terrorangrepene i Frankrike, så meget mulig det er blitt forandringer.
Mnjah Skrevet 14. mars 2018 #8047 Skrevet 14. mars 2018 (endret) Jeg forstår meg ikke på rosabloggerne! "Her er bilder fra da jeg reiste jorda rundt" [badedrakt oppi rumpa, så vrengt at det ser ut som et bind som stikker ut] [orange landskap, Restylane-munn som trutes enda mer frem, "sexy" blikk i kamera] [Thailand - kampsportring. Kun bilde av henne selv, presser frem trutmunn og fake rumpe med harry oversized solbriller] De er så SYKT lite kulturelle og eksepsjonelt selvopptatte! Endret 14. mars 2018 av Mnjah 33
borifrankrike Skrevet 14. mars 2018 #8048 Skrevet 14. mars 2018 20 minutter siden, hulillerunde said: Er du helt sikker på det? Frankrike er et Schengenland, så man skal vel i teorien kunne reise uten pass. Jeg var i Paris for noen år siden og måtte ikke gjennom noen passkontroll verken på inn,- eller utreise. Som sagt er dette noen år side, og før terrorangrepene i Frankrike, så meget mulig det er blitt forandringer. Det er fortsatt unntakstilstand i Frankrike. Jeg er for øyeblikket på ferie i Norge, og måtte forrige onsdag vise pass på flyplassen i Nice i Frankrike. Det samme måtte jeg da jeg tok tog fra Paris til London ifjor, og fly fra Paris til Oslo. 7
borifrankrike Skrevet 14. mars 2018 #8049 Skrevet 14. mars 2018 (endret) https://ec.europa.eu/home-affairs/what-we-do/policies/borders-and-visas/schengen/reintroduction-border-control_en Endret 14. mars 2018 av EiJente 2
borifrankrike Skrevet 14. mars 2018 #8050 Skrevet 14. mars 2018 En tanke, når det gjelder den nye boka hennes... Var ikke den allerede ferdig skrevet og klar for lansering allerede før Jul? Sa ikke SE at hun ventet med utgivelse fordi hun ikke ville utgi den samtidig som Anna Rasmussen ga ut sin bok? Eller blander jeg med en annen blogger nå? Herregud, jeg bruker altfor mye tid og energi på dette. Jeg skylder det på at jeg kjeder meg på ferie hos foreldrene mine mens de jobber. Lol 6
Gjest Eidsbergingen Skrevet 14. mars 2018 #8051 Skrevet 14. mars 2018 5 minutter siden, EiJente skrev: Herregud, jeg bruker altfor mye tid og energi på dette. Jeg skylder det på at jeg kjeder meg på ferie hos foreldrene mine mens de jobber. Lol Jeg har lært litt av deg, så du kan legge på at du gjør noen et hakk klokere her
borifrankrike Skrevet 14. mars 2018 #8052 Skrevet 14. mars 2018 4 minutter siden, Eidsbergingen said: Jeg har lært litt av deg, så du kan legge på at du gjør noen et hakk klokere her Så bra Er vel uansett bedre å være Kvinneguiden Utenriks Korrespondent enn å glo på TV shop og såpeserie-repriser på formiddagen 7
Gjest orfeus Skrevet 14. mars 2018 #8053 Skrevet 14. mars 2018 @EiJente Signerer på innlegget til @Eidsbergingen Det er jammen bra du er her som en saklig motvekt til SEs ville røverhistorie 👍😊
borifrankrike Skrevet 14. mars 2018 #8054 Skrevet 14. mars 2018 7 minutter siden, orfeus said: @EiJente Signerer på innlegget til @Eidsbergingen Det er jammen bra du er her som en saklig motvekt til SEs ville røverhistorie 👍😊 Takk! Hyggelig å høre! Jeg håper bloggomtoppbloggere tar seg tid til å lese denne tråden og gjøre litt detektivarbeid de også... 2
Gjest Eidsbergingen Skrevet 14. mars 2018 #8055 Skrevet 14. mars 2018 27 minutter siden, EiJente skrev: Takk! Hyggelig å høre! Jeg håper bloggomtoppbloggere tar seg tid til å lese denne tråden og gjøre litt detektivarbeid de også... Støtter! Litt skuffa over at VG og SeHer slukte agnet rått, men samtidig er jeg ikke overrasket. Kan snart ikke stave de uten "Sophie Elise".
borifrankrike Skrevet 14. mars 2018 #8056 Skrevet 14. mars 2018 Just now, Eidsbergingen said: Støtter! Litt skuffa over at VG og SeHer slukte agnet rått, men samtidig er jeg ikke overrasket. Kan snart ikke stave de uten "Sophie Elise". Jeg skulle gjerne skrevet et langt innlegg om det på egen blogg (som for det meste handler om Frankrike), men jeg dropper det, da jeg er redd svært svært mange ville sett på det som et tragisk forsøk på selv-promotering (på SE's bekostning). Da forsvinner budskapet og hele poenget. Nei, vi må få bloggomtoppbloggere på bane,her. Rett skal være rett. 7
Gjest Eidsbergingen Skrevet 14. mars 2018 #8057 Skrevet 14. mars 2018 (endret) På 14.3.2018 den 12.23, EiJente skrev: Jeg skulle gjerne skrevet et langt innlegg om det på egen blogg (som for det meste handler om Frankrike), men jeg dropper det, da jeg er redd svært svært mange ville sett på det som et tragisk forsøk på selv-promotering (på SE's bekostning). Da forsvinner budskapet og hele poenget. Nei, vi må få bloggomtoppbloggere på bane,her. Rett skal være rett. Bloggomtoppbloggere har gjesteinnlegg, kan sende inn til de og kanskje blir det publisert. Hvis de ennå har det. Hentet avsnitt fra innlegg: https://bloggomtoppbloggere.com/2018/03/12/ukas-sett-og-hort-for-uke-10/ UKAS INNBYDELSE: Som dere vet så har Vicky tatt en pause fra bloggen, men hun har lovet å komme tilbake. Siden jeg er fryktelig ensom ønsker jeg å invitere de av dere som har skrivekløe til å sende meg bidrag som kan bli publisert på bloggen. Brenner du for et tema eller har noe du bare må få ut? Da er du hjertelig velkommen til å sende det til meg. Ryddet for innhold med opphavsrett. Edie, mod. Endret 15. mars 2018 av Eidsbergingen Rettet på Setning
Snuppah00 Skrevet 14. mars 2018 #8058 Skrevet 14. mars 2018 (endret) Både VG pg Seher elsker henne og må så klart lage innlegg om det dramatiske ranet. Jeg håpe hun lkke slipper unna med drtte. For historien er bare løgn og håper BOTP lager et innlegg om dette og virkelig outer henne. Hun må jo tro folk er dumme Endret 14. mars 2018 av Snuppah00 7
Gjest hulillerunde Skrevet 14. mars 2018 #8059 Skrevet 14. mars 2018 4 timer siden, EiJente skrev: Det er fortsatt unntakstilstand i Frankrike. Jeg er for øyeblikket på ferie i Norge, og måtte forrige onsdag vise pass på flyplassen i Nice i Frankrike. Det samme måtte jeg da jeg tok tog fra Paris til London ifjor, og fly fra Paris til Oslo. Skjønner
Coccinelle Skrevet 14. mars 2018 #8060 Skrevet 14. mars 2018 2 hours ago, EiJente said: Jeg skulle gjerne skrevet et langt innlegg om det på egen blogg (som for det meste handler om Frankrike), men jeg dropper det, da jeg er redd svært svært mange ville sett på det som et tragisk forsøk på selv-promotering (på SE's bekostning). Da forsvinner budskapet og hele poenget. Nei, vi må få bloggomtoppbloggere på bane,her. Rett skal være rett. Jeg bor også i Frankrike :-) Hva heter bloggen din? 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå