Gå til innhold

"Ser"/får opp bilder/har god intuisjon - jeg kan prøve, om du ønsker


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ønsker deg lykke fremover ❤ Og synes det er så nydelig at du vil ta deg tid til ting som dette!

Du skrev tidligere at ting vil ordne seg for meg i april. Har prøvd å roe meg litt med den tanken i hodet. Jeg har likevel en veldig uklar fremtid foran meg, mange valg som skal tas som vil få konsekvenser for hvor jeg skal bo, hvordan, hva jeg skal leve av osv. Er i et stabilt forhold som jeg ikke tviler på. Det jeg lurer på er vel egentlig om du ser noen store endringer i bosituasjon det neste året? Og om jeg kommer til å bli værende hvor jeg er lenge? 

Anonymkode: 359e0...e0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sender styrke, håp og masse gode ønsker til deg TS❤️ Takker for tiden du har gitt oss. Bruk tid på deg selv nå. Sender deg en klem. Alt godt 💫🙏🏼
 

Kvinne 29

Anonymkode: 03e89...fd7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.1.2020 den 12.18, AnonymBruker skrev:

Fult forståelig!!! Du må fokusere på deg selv og! ❤❤

Anonymkode: 75274...a21

Tusen takk for forståelsen ❤️ 

På 9.1.2020 den 12.18, AnonymBruker skrev:

Gjerne se på kjærlighet for meg, det gjelder en spesiell mann 💕 er vi på vei til noe fint? Har kjent hverandre i mange år, og hatt et slags forhold. 

Anonymkode: b4491...5ca

Jeg tror dere er på vei til noe fint, men at ting kan ta litt tid å avklare. En av dere, har sterkere følelser enn den andre pr nå. Jeg klarer ikke helt få tak i hvem av dere, men det kjennes som en liten ubalanse. Er det noe dere har satt ord på? Jeg ser derimot at følelsene kommer, og at med tiden, kan dette bli et veldig spesielt forhold. Ønsker deg alt godt. 

På 9.1.2020 den 12.36, Smulix skrev:

Kjære TS!

Det er leit å høre hvordan du har det. Håper du har folk rundt deg som er der for deg. Hvis du trenger noen andre å lufte deg til, så ta gjerne kontakt på PM.👭

Jeg siterer bare det jeg sende deg tidligere, så det kommer opp igjen.

Bruk den tiden du trenger til å svare ❤

Tusen takk for at du svarer igjen ❤ Ja, det føles som det er mer håp nå. Det er ikke mye som har endret seg, men jeg kan puste igjen etter eksamener. 

Jeg og barnefar har prøvd i snart 10 år. For at det skal fungere er det avgjørende at han tar tak i en del ting i livet sitt, noe han ikke er villig til eller ser på som et problem. Det føles som at han ikke har plass til meg i livet sitt, men bruker meg når han trenger nærhet og kjærlighet. Jeg har mistet meg selv på veien, mens jeg tålmodig har ventet på han. Jeg kjenner at det må være min tur nå. Jeg har laget plass til alle gjennom hele livet, men ingen har sett meg. Jeg vet at jeg vil blomstre nå og bli til noe stort!

I sommer traff jeg en gammel "flamme" fra ungdomsskolen. Han løftet meg opp i skyene, men trakk seg i siste sekund. Hva skjedde egentlig der? Jeg tenker mye på det, fordi jeg er overbevist om at alt skjer for en grunn. Men akkurat denne situasjonen forstår jeg bare ikke. Kanskje var det han som skulle lære noe? Vil vi få kontakt igjen? Det føles som at vi ikke er helt ferdige.

Når alt over er sagt, så lurer jeg på om du klarer å kjenne på energien min? Jeg er ganske intuitiv selv, men samtidig ikke. Det føles som at jeg kan føle andre, og av og til sliter jeg med å vite om følelsene mine er mine eller andre sine. 

Tusen takk. Det kan tenkes jeg trenger noen å lufte ut til en dag - takk for at du skrev det du gjorde ❤️ Noen ganger kan "en fremmed" være den ukjente vennen man trenger der og da. 

Så er jeg glad for å høre det kjennes som om det er mer håp - og desto mer i vente, skal du vite. 

Du har ventet lenge på barnefar - gitt ham mange sjanser, på mange måter blitt selvutslettende og satt deg selv til side. Du vet like godt som meg at du ikke kan fortsette slik, og det er vel dit du har kommet?  Jeg vil anbefale deg å gå videre nå. Han er ikke villig til å endre seg, du har gitt ham lang nok tid. Du trenger en som ser deg, en som velger å sette deg før seg selv. 

Så nevner du denne flammen fra fortiden. Hvorfor han trakk seg? ren og pur frykt. Frykt for egne følelser, for fremtiden, for om dette kunne bli så bra som han trodde. Han feiget ut. Du kan hanke han inn igjen, om du ønsker det. Han er enda svak for deg. Han hadde også en annen han tenkte på, på den tiden. Det er noe der, jeg ikke får helt tak i. Men det kan tenkes hun var en faktor som rev han litt bort fra deg, men det er over. Jeg tror heller ikke dere er helt ferdige. Tør du å kontakte ham og spør om et treff? 

Du er uten tvil intuitiv, og det du beskriver er typisk i en fase der man lærer sin egen intuisjon å kjenne - man lurer på hva som er hva, er det mine følelser, er det den andre sine, man kan bli litt forvirret av det hele - men ta det som et tegn på at du holder på å lære, men du trenger å lære deg å skille - hva som er hva. Henger du med? For veldig ofte når du føler noe du tror er andres følelser, så er det nok også det, men kontrollsjekk det med å spørre deg selv "er det en grunn til at jeg skal føle dette nå?"...da klarer du lettere skille om det er deg og ditt, eller om det er den andre, og dennes følelser du kjenner. Spør om du ikke forstår. Det kan ta litt tid å gjenkjenne evner, og vite og forstå hvordan bruke dem.

Jeg håper du holder fast på håpet - at du gir slipp på det som har vært som en byrde på dine skuldre, kast det av, og gå videre inn i 2020 med nytt håp, også om kjærligheten - for det finnes den ene der, som vil elske å bruke tid på deg og se deg som du er. Alt godt ❤️ 

 

På 9.1.2020 den 12.39, Havfrue8 skrev:

Du har nok hjulpet veldig mange her inne. Vi alle heier på deg ❤️ 

Tusen hjertelig takk ❤️ jeg håper jeg kan være til noe hjelp for noen. 

På 9.1.2020 den 12.39, AnonymBruker skrev:

Kjære deg❤️
Det er så leit å høre at du går gjennom en stor sorg. Jeg har følt på meg at du går gjennom en vanskelig periode, jeg har tenkt på deg mange ganger, på hvordan du har det. Det er fullt forståelig at vi ikke har hørt fra deg på en stund, nå skal du først og fremst tenke på deg selv. Jeg har sendt deg, og kommer til å fortsette å sende deg gode tanker❤️ 
 

Det er ikke noe som haster med meg. Jeg står fortsatt fast i alt det samme gamle. Mange tanker, og sliter litt for å komme gjennom dagene, av alle de samme gamle årsakene. Men jeg tviholder på det du en gang sa, at det ville komme bedre tider for meg, at du ser meg glad og fornøyd nærmere våren, og at jeg snart skulle finne kjærligheten igjen. De ordene holder meg oppe😊 Om du skulle få mulighet etter hvert, og det er som sagt ikke noe hast, så hadde det vært interessant å høre hvordan veien ligger foran meg nå, om du fortsatt ser de samme tingene, evt om det er noe mer du ser? 
 

Ønsker deg alt godt, kjære Oppreist❤️
Det er mye styrke i det navnet ditt❤️

Anonymkode: ce11b...acc

Så fin den siste setningen din - ja, det er mye styrke i dette navnet :) helt bevisst, vet du. 

Og takk for alle gode ord- og ja, du og har evnen til å kjenne på andre - og fint å høre at du har følt dette på deg. 

Så vil jeg si til deg at jeg fortsatt ser mye av det samme- mye mer glede jo nærmere våren vi kommer. Det føles som om det er ett eller annet i livet ditt som binder deg litt, noe du må bli bevisst på å velge bort. Vet du hva det kan være? men du er mer åpen og "tilgjengelig" for den nye kjærligheten nå enn tidligere du har skrevet her, og det gjør at du lettere vil oppleve å få denne kjærligheten som kommer...Jeg tror det er en mann med brunt hår, nokså spesielle øyne, enten grønne eller brune, men markante på et vis. Ikke heng deg for mye opp i det med fargen, poenget er at øynene er spesielle. Jeg tror du vil gradvis bli mer bevisst på hva du må gjøre for å "komme deg", ikke lenger stå så fast i det gamle. Du klarer dette, men det krever litt egeninnsats fra deg også. Gå våren og sommeren i møte med forventning! 

På 9.1.2020 den 12.49, AnonymBruker skrev:

Kjære Ts, for en gave du har, og så fantastisk at du bruker den til å hjelpe. Og fint å se at du også setter grenser for deg selv❤️

Livet mitt er fullstendig kaos, hodet mitt virker ikke lengre, for det er fullt av tanker. Jeg bruker natt og dag på å brenne energi med disse tankene, som i det store bildet ikke burde være viktige. Men det gjelder framtiden min, jeg står fast, bom fast, og vet ikke hvor jeg skal ta veien. Jeg er 44-år, har blitt alene med barna og tviler så på meg selv. Eksen går fram og tilbake i livet mitt, og jeg takler dette dårlig. Klarer ikke helt å se hvem han er lengre... er han god for meg? Dårlig? Har jeg en framtid her... 

Jeg er så sliten av dette :( 

Anonymkode: 310c5...f12

Kjære deg, takk for at du deler. Det du gjennomgår er kjempevanskelig. Innerst inne vet du også svarene på det du lurer på. Når du tenker på din eks, kjenner du deg lykkelig, glad, full av de varme, gode følelsene - eller får du noe annet frem i deg....frykt? uro? engstelse? bekymring? Du vet. Klarer du ikke å kjenne helt etter, eller å ta det jeg skriver til deg, så spør meg igjen, så skal jeg fortelle deg det i klartekst, men jeg er tilhenger av at dere alle skal komme frem til tingene selv - jeg bare veileder litt ;)  Men du? selvom situasjonen er ny, overveldende og kjennes til tider uoverkommelig, så vil du klare dette helt fint. Det er ingen grunn til at du skal tvile på deg selv, for du har mange ressurser og du har kraften i deg til å klare dette. Du må bare over kneika - og det klarer du! Hold ut og ikke gi deg. Kjemp for barna dine, og sørg for å få deg noe hvile når du kan, så du ikke sliter deg helt ut. Og du? mye av den slitenheten du kjenner på, er mentalt. Når valget er tatt, i hodet ditt, ang eksen- da vil nye krefter komme til deg. 

På 9.1.2020 den 14.42, AnonymBruker skrev:

Kjære, TS! Godt å høre fra deg. Jeg har bekymret meg for hvordan det går med deg og skjønt at alt ikke er som det skal. Trist å høre at du har det vondt... Sender deg varme tanker ❤️ Og vil si at jeg er så takknemlig for all hjelp du har gitt meg. Har full forståelse for at du trekker deg unna her, når du sliter med sorg. Ta den tid du trenger.

Jeg er psykologistudenten, og jeg vil gjerne oppdatere deg på hvordan ting har gått. Det er slutt mellom meg og kjæresten, og selv om bruddet ikke var som det burde, så går det bra med oss begge. Vi har litt kontakt, han er ikke sint på meg.

Jeg har nå møtt en ny mann, og jeg har nok forelsket meg i ham. Han er veldig snill og rolig, men samtidig ganske sta og ærekjær. Det er lang avstand mellom oss, men vi har møttes noen ganger og vi har definitivt vært intime. Problemet her er at jeg føler at han i begynnelsen la inn de riktige aksjene for å "få seg noe", og det bekreftet han vel mer eller mindre at stemte. Samtidig har han senere sagt at han er interessert, samt ting som viser at han ønsker noe langsiktig. Han har sagt at han vil ha et "eksklusivt" forhold med meg, for han ønsker ikke å dele meg med andre. Jeg sa at dette må i så fall gå to veier, og det var han enig i. Men kjenner at jeg har litt tillitsproblemer. Dette er fordi jeg føler at han holder tilbake på kjærlighetsfronten og ønsker å gi mest av det seksuelle. Dermed gjør jeg litt det samme, jeg vil trekke meg litt bort og tør ikke å slippe løs følelsene. Jeg sliter veldig med å unngå "games" og finne ut hvordan jeg skal forholde meg til ham. Jeg vet at jeg vil ha ham, men jeg er usikker på hva han egentlig føler for meg. Jeg føler at nå, etter vi har møttes, bør han vite hva han vil. Er redd for å miste ham, har aldri følt det så "rett" med noen før, men jeg må beskytte hjertet mitt og ønsker ikke å kaste bort tiden min. Å være sammen med ham i fremtiden vil endre hele mitt liv, og jeg er villig til å gjøre det, men da må jeg vite sikkert at det er meg han vil ha - med ord. Hvordan bør jeg forholde meg her? Hva vil han med meg? Får du opp noe rundt oss?

 

Stor klem fra Psykologistudenten :hug: 

Anonymkode: 72267...114

Kjære deg, som jeg har fulgt så lenge og tro meg, jeg har lest alt du har skrevet her inne, alle dine oppdateringer - og jeg har bare ikke hatt krefter til å svare deg. Beklager. Hadde jeg syns du var helt på villspor, hadde jeg sagt i fra ;) noe jeg gjorde ved en anledning.

Nå har altså forholdet til kjæresten tatt slutt. Det gikk den veien for dere. Det måtte komme dithen. Jeg visste du kom til å gjøre det slutt med ham, men det ville ta tid, du måtte gå den veien du gikk - noen litt tunge omveier, for å komme til erkjennelsen. 

Så er jeg veldig glad det tok helt slutt med han "annerledes"-mannen også. Han var ikke bra for deg. Han ville gjort deg veldig vondt på sikt, stolt av deg for å håndtere det der såpass bra og at du kom deg vekk - for der ringte det mange varselbjeller. 

Kjæresten din, derimot, er en veldig god mann. Jeg mener eks-kjæresten din. Men jeg tror du ville kjedet deg, på sikt. Du ville fått det trygt og godt, men ikke så spennende som du også ønsker deg, ikke så utfordrende som du også trenger - du trenger en du kan bryne deg litt på, en som gir deg litt motstand, som ikke er en typisk "tøffel", men som du kan slipe deg mot. 

Du har møtt en ny, og du liker han. Jeg må smile litt, husker du at jeg tidlig sa til deg at du kom til å treffe nokså mange menn som ville falle for deg? vel...just sayin' ;) Og nå liker du denne fyren, og mer enn som så. Så har dere begynt litt "i feil ende" og du er usikker på hva han egentlig vil med deg. Vet du....spør han. Snakk med han om det. Det vil bli en bedre samtale enn du tror, selvom du kjenner på frykt rundt det å ta det opp. Du fortjener å vite, ikke spille spill, vite om han vil mer enn bare et seksuelt forhold. Han har følelser for deg, men du trenger klarhet i hvor dypt de stikker. Igjen, snakk om det. Jeg får ingen slike dårlige følelser som jeg fikk for han forrige. Han her fremstår selvsikker, men kan være nokså usikker. Han er flott å se på, slik jeg ser det, og vet om det. Han har tidligere "brukt" utseendet sitt, til sin fordel. Det kjennes som om han føler at noe er annerledes denne gang, som om han er villig til å satse, men det sitter litt inne å innrømme det. Jeg tror ikke du trenger være redd, men jeg syns du skal beskytte deg selv, holde litt tilbake, inntil dere har snakket sammen om dette. Men gjør det, ikke gå slik og lure på hva som skjer. Du fortjener en som gjør deg glad, men også trygg.  Godt du sier du vet du vil ha ham.Hva er det med ham som gjør at du er sikker? du trenger ikke svare meg, men det kan være interessant for å forstå deg selv og hva du trenger, leter etter, liker. 

Jeg håper på en oppdatering igjen - og så ønsker jeg deg alt godt så lenge ❤️ 

På 9.1.2020 den 17.34, AnonymBruker skrev:

Hei igjen Ts! Ta bare tiden du trenger, jeg håper alt ordner seg for deg. Siterer det siste jeg skreiv til deg, som jeg fortsatt lurer på. 
Vil legge til at jeg fortsatt har kontakt med denne mannen. Vi snakker ikke så ofte, men han tar i blant kontakt. Tror du at det beste er å gå videre, eller bør jeg kjempe for å ha han i livet mitt? 

Anonymkode: 6ad79...4cd

Husker deg godt, og kan sette meg veldig inn i situasjonen din. Jeg vil råde deg til følgende....denne mannen ønsker å ha deg i sitt liv. Det er det ikke tvil om. Han virket noe ambivalent tidligere, men han ønsker i bunn og grunn ikke å slippe deg helt, derfor får du stadig små livstegn fra han. Er det lurt? antakelig ikke. kan det bli dere to på sikt...ja, men det er disse hindringene, som du vet om, og som jeg tror overvinnes med tiden....Jeg vil si dette - at dersom du virkelig kjenner at du er glad i denne mannen og skulle ønske det kunne bli dere på sikt, så ikke gi han helt opp - da er det verdt å kjempe. Det som er mellom dere er spesielt, men så er timingen ikke helt god, du vet hva jeg mener. Jeg syns dere igjen skal snakke sammen om dette, hva tenker du selv om det? Klarer du slippe ham? Klarer er dessuten en ting...men vil du? 

Hold meg oppdatert. Alt godt ❤️ 

På 9.1.2020 den 17.42, AnonymBruker skrev:

Kjære ts, er så lei meg for å høre at du går gjennom smertefulle tider, sender deg omsorg og kjærlighet!

Om du noen gang skulle få ork til det, her er spørsmålet mitt..

Jeg har møtt en mann jeg føler sterk kontakt med, har litt følelser for ham, det er ikke datingsammenheng. Har en intens dragning mot ham, og lurer på om han føler det samme, burde jeg si noe? Hans navn begynner på O.

Kvinne 31. 

Anonymkode: aae61...1b9

Jeg ser dragningen din mot ham. Han er fasinert, betatt, men jeg ville ventet litt med å si noe. Får følelsen av at noe vil åpenbare seg for deg om noen uker. Gi dette litt tid, ha litt is i magen. Du vil på en måte få et svar, før du sier noe....Jeg vet ikke hvordan, bare avvent littegrann, ok? :) ønsker deg det beste!

På 9.1.2020 den 18.00, AnonymBruker skrev:

Kjære ts, du hjelper oss så veldig, nå må du ta godt vare på deg selv i den endringen du står i. 
 

Jeg velger å vente litt med å spørre deg om noe, jeg er bare glad du ga livstegn fra deg ❤️

Anonymkode: 8463e...c0b

Takk, tusen takk ❤️ 

På 9.1.2020 den 18.04, AnonymBruker skrev:

Hei , jeg står i et heftig veiskille. Må liksom begynne helt på nytt. Hvilken/ hva slags utdannelse / jobb ligger for meg? 

Anonymkode: d281d...381

Ja det er et veiskille for deg. Du gir meg litt for lite info om deg til at jeg får "tak" på noe om deg. Jeg tror du er kreativ, og at det er noe med kreativitet som bør komme mer frem hos deg...men du ser det ikke helt slik. Du tenker selv en annen retning og har allerede tanker om noe....kan du dele litt mer..? 

På 10.1.2020 den 0.35, AnonymBruker skrev:

Ts, blir det 3 verdenskrig ?

Anonymkode: d281d...381

Dette ønsker jeg ikke å svare på. 

På 10.1.2020 den 0.47, AnonymBruker skrev:

Kvinne 31

Jeg skal satse på jobb i barnehage. Kan du «se» hvordan dette går? Vil jeg bli satt pris på, og hvor mye får jeg jobbe? Pendler jeg eller kommer jeg til å arbeide i nærområdet?

Anonymkode: a12f1...faf

Det kommer til bli bra for deg, og det å jobbe med barn ligger til deg og din personlighet. du vil erfare å bli godt likt - og du kan gradvis få øke stilling. Jeg tror det blir noe pendling i starten men at du etterhvert lander i nærområdet, og det vil også kjennes best for deg , Lykke til :)

På 10.1.2020 den 1.20, AnonymBruker skrev:

Kvinne 29

Har vært tilbake sammen med den store ungdomskjærligheten i snart 3 år. Forholdet har vært vanskelig, men jeg elsker han. Veldig usikker på om det burde være slutt mellom oss eller om jeg skal fortsette med han. 

Veldig takknemlig for en pekepinn dersom du ser noe. 

Anonymkode: 0ee45...645

Det kan gå begge veier, men det er helt avgjørende om dere ønsker å jobbe litt med det som er vanskelig. Kanskje dere burde snakke med en tredjeperson, for å lufte litt ut, sette ord på det som er vanskelig? Ta det opp med han og vær ærlig om det som sliter. Jeg tror dere begge har en dyp kjærlighet til hverandre, men tidvis så gjør dere hverandre ikke godt. Dere må snu noe for å få frem det beste i hverandre igjen og finne tilbake til den intense gleden. For det er mulig. Ønsker dere alt godt. 

På 10.1.2020 den 1.54, AnonymBruker skrev:

Kvinne 35

Jeg har hatt det ekstremt tøft det siste året. Blir 2020 bedre?

Anonymkode: 2dce7...8e1

2020 vil bli bedre. Det kan kjennes annerledes nå i starten, men kom gjennom januar, februar, kanskje også deler av mars, så vil noe snu. Du vil merke en gradvis bedring, og du vil i løpet av midten av året kjenne allerede at dette året er blitt bedre enn det forrige. Du trenger litt hjelp til å bearbeide noen vanskelige følelser(minner?) - og jeg håper du tar tak i den hjelpen du kan få. evt oppsøker hjelp til dette. Ha håp, det er det all grunn til. Livet blir bedre. 

På 10.1.2020 den 2.03, AnonymBruker skrev:

Hei ! Håper du kommer deg gjennom dette da ! Jeg lurte litt på om hun kollegaen som flyttet til utlandet er hemmelig forelsket i meg.  
 

mann 49

Anonymkode: c99b6...8a6

Hun var svært betatt av deg. Ønsker du å ta kontakt med henne, skal du gjøre det med frimodighet. 

På 10.1.2020 den 12.47, AnonymBruker skrev:

Ønsker deg lykke fremover ❤ Og synes det er så nydelig at du vil ta deg tid til ting som dette!

Du skrev tidligere at ting vil ordne seg for meg i april. Har prøvd å roe meg litt med den tanken i hodet. Jeg har likevel en veldig uklar fremtid foran meg, mange valg som skal tas som vil få konsekvenser for hvor jeg skal bo, hvordan, hva jeg skal leve av osv. Er i et stabilt forhold som jeg ikke tviler på. Det jeg lurer på er vel egentlig om du ser noen store endringer i bosituasjon det neste året? Og om jeg kommer til å bli værende hvor jeg er lenge? 

Anonymkode: 359e0...e0d

Tusen takk. 

Innen eller i løpet av april. Men jeg ser det er kaos i hodet ditt og mange tanker som må roes. Du bekymrer deg altfor mye for ting som aldri kommer til å skje. Uro, rastløshet. Jeg tror ift bosituasjon at du litt for lett kan ta et valg, som ikke blir bra, dvs at du tar det litt på impuls, derfor vil jeg råde deg til å tenke nøye gjennom valget om å flytte, før du faktisk gjør det. Kjenn godt etter, og når du kjenner på en dyp fred ift å flytte, da vet du at det er rett. Kjenner du ikke den freden, la det være. Ga det noe mening?

På 11.1.2020 den 21.16, AnonymBruker skrev:

Sender styrke, håp og masse gode ønsker til deg TS❤️ Takker for tiden du har gitt oss. Bruk tid på deg selv nå. Sender deg en klem. Alt godt 💫🙏🏼
 

Kvinne 29

Anonymkode: 03e89...fd7

Tusen tusen takk, sånt varmer ❤️ 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære ts. Jeg er en kvinne 32. Sliter ned jobb, utmattelse nå. Søker nye jobber, ser du noe endringer hos meg der? Og om det er mulighet med videre skole??Kjærligheten er god for tiden, ønsker oss hus og barn....ser du noe der? 

Anonymkode: 75274...a21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Oppreist skrev:

Så fin den siste setningen din - ja, det er mye styrke i dette navnet :) helt bevisst, vet du. 

Og takk for alle gode ord- og ja, du og har evnen til å kjenne på andre - og fint å høre at du har følt dette på deg. 

Så vil jeg si til deg at jeg fortsatt ser mye av det samme- mye mer glede jo nærmere våren vi kommer. Det føles som om det er ett eller annet i livet ditt som binder deg litt, noe du må bli bevisst på å velge bort. Vet du hva det kan være? men du er mer åpen og "tilgjengelig" for den nye kjærligheten nå enn tidligere du har skrevet her, og det gjør at du lettere vil oppleve å få denne kjærligheten som kommer...Jeg tror det er en mann med brunt hår, nokså spesielle øyne, enten grønne eller brune, men markante på et vis. Ikke heng deg for mye opp i det med fargen, poenget er at øynene er spesielle. Jeg tror du vil gradvis bli mer bevisst på hva du må gjøre for å "komme deg", ikke lenger stå så fast i det gamle. Du klarer dette, men det krever litt egeninnsats fra deg også. Gå våren og sommeren i møte med forventning! 

Åh, så glad jeg ble nå for at du fortsatt ser mye av det samme, mer glede fram mot sommeren, og at kjærligheten kommer❤️ Tusen tusen takk for hjelpen din, kjære Oppreist❤️ Du har rett i at jeg er mer åpen for noe helt nytt nå, en helt ny mann. Jeg står ikke fast i noe gammel, tidligere forhold lenger. Jeg tror ikke eksen vil ha noe vennskap heller, og det har jeg godtatt. Kjenner jeg er klar for et helt nytt kapittel. Du har også rett i at det er noe som binder meg, men det er ikke noe som er så lett å velge bort. Det gjelder helsen min, begrensninger og mange ulike faktorer i den forbindelse, som jeg noen ganger tenker ikke kan forenes med et nytt forhold. Det er enkelte ting jeg sliter med som jeg føler er vanskelig i en ny datingsituasjon. Noen ganger tenker jeg at det sikkert er best at jeg lever alene, bl.a fordi det er så mange dager som utgår for meg pga dårlig form. Men jeg ønsker jo ikke å leve alene, så det pågår en vanskelig kamp inni meg. Det er kanskje av det jeg må «velge bort», som du sier, velge bort disse tankene og bekymringene som hemmer meg, tørre å ta sjansen, selv om jeg syns det er veldig skummelt å skulle vise alt styret det er med meg. Vanskelig å forklare, for det er så mange ting som ødelegger hverdagene mine. Kan det ha vært noe sånt du mente? Jeg føler at det er så mye styr med meg, pga alt jeg sliter med av fysiske plager og helseutfordringer, at jeg ikke kan skjønne hvordan noen skal kunne ønske å leve sammen med meg. Jeg gjør nok problemet mye større enn det faktisk er, men det har vokst seg større og større, og jeg har blitt mer og mer hemmet og føler meg mer og mer alene. Så det er nok noe mentalt jeg må ta tak i. Tusen takk for oppmuntringen❤️ 
Jeg har spurt deg noen ganger om dette med kjærlighet. Du skjønner, når jeg tidligere har kontaktet klarsynte, ikke at jeg har gjort det så ofte, men innimellom opp gjennom årene, så har jeg fått beskjeder om at kjærligheten er like rundt hjørnet. Og for veldig mange år siden fikk jeg også fortalt av et par stykker at jeg skulle bli mamma. Når jeg ikke møtte den mannen de snakket om, og ikke fikk barn, så sa de at jeg hadde tatt andre valg, valgt en annen vei, og derfor skjedde ikke det de så. Og det er jeg så overbevist om at kan skje, at dere klarsynte ser den veien vi er inne på akkurat nå, men at vi kan plutselig ta en annen vei, og da endrer hele bildet seg. Ganske brutalt, egentlig, at mine ubevisste valg f.eks har hindret meg i å få barn. Dette har jeg blitt så opphengt i, jeg er så redd for at det samme skal skje igjen, at jeg skal gå glipp av dette møtet med denne flotte mannen med de nydelige øynene, bare fordi jeg helt ubevisst går en «annen vei» (Jeg faller virkelig for nydelige, spesielle, varme øyne, så jeg syns det var skikkelig spennende at du nevnte øynene til denne mannen😊) Men det er altså derfor jeg måtte spørre nok en gang om du ser det samme for meg😊

Og du, du skrev til en annen her at det kanskje nettopp er en fremmed som kan være den ukjente vennen man trenger der og da. Du har vært den ukjente vennen for meg❤️ Jeg føler virkelig du har blitt en venn, du bruker tiden din på oss her inne med et genuint ønske om å hjelpe, og du skriver så empatisk og utfyllende. Svarene dine føles som balsam for sjelen, jeg føler virkelig du bryr deg❤️ Tusen tusen takk! Du må gjerne ta kontakt med meg også hvis du føler for å snakke/skrive med noen. Det er bare å si fra, så skal jeg poste et innlegg som ikke er anonymt😊 Ønsker deg alt godt, håper så inderlig du begynner å føle deg litt bedre, og jeg håper du har fine mennesker rundt deg som kan støtte deg og være der for deg❤️ Klem🌼

Anonymkode: ce11b...acc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Oppreist skrev:

Du har møtt en ny, og du liker han. Jeg må smile litt, husker du at jeg tidlig sa til deg at du kom til å treffe nokså mange menn som ville falle for deg? vel...just sayin' ;) Og nå liker du denne fyren, og mer enn som så. Så har dere begynt litt "i feil ende" og du er usikker på hva han egentlig vil med deg. Vet du....spør han. Snakk med han om det. Det vil bli en bedre samtale enn du tror, selvom du kjenner på frykt rundt det å ta det opp. Du fortjener å vite, ikke spille spill, vite om han vil mer enn bare et seksuelt forhold. Han har følelser for deg, men du trenger klarhet i hvor dypt de stikker. Igjen, snakk om det. Jeg får ingen slike dårlige følelser som jeg fikk for han forrige. Han her fremstår selvsikker, men kan være nokså usikker. Han er flott å se på, slik jeg ser det, og vet om det. Han har tidligere "brukt" utseendet sitt, til sin fordel. Det kjennes som om han føler at noe er annerledes denne gang, som om han er villig til å satse, men det sitter litt inne å innrømme det. Jeg tror ikke du trenger være redd, men jeg syns du skal beskytte deg selv, holde litt tilbake, inntil dere har snakket sammen om dette. Men gjør det, ikke gå slik og lure på hva som skjer. Du fortjener en som gjør deg glad, men også trygg.  Godt du sier du vet du vil ha ham. Hva er det med ham som gjør at du er sikker? du trenger ikke svare meg, men det kan være interessant for å forstå deg selv og hva du trenger, leter etter, liker. 

Tusen takk for svar, TS. Jeg er takknemlig 🥰

I kveld skrev han til meg at jeg er den han vil ha og trenger, og jeg tenker at dette er en bekreftelse på at han ønsker noe mer ut av relasjonen. Jeg er helt enig med deg i at det virker som det sitter litt inne hos ham, for hva han føler for meg kommer "støtvis". Det føles som om han liker å terge meg litt, og som han vil av og til vil se hvordan jeg reagerer, se hvor mye jeg egentlig liker ham. Jeg tror du har rett i at han kan være usikker, det har tidvis føltes som om han ikke egentlig tror at jeg vil ha ham, på en måte. Han er en veldig stolt person, og vil ikke innrømme det dersom han er sjalu, og han kan gi inntrykk av/si kryptiske ting som at han ikke ville brydd seg om jeg gjorde ditt og datt med andre menn. Men magefølelsen min sier egentlig noe annet. Forstår ikke helt hvorfor han driver på sånn. 

Jeg fikk det for meg første gangen vi møttes at "du er den rette". Det var noe med kjemien og kontakten vi fikk, det skapte en spesiell følelse i meg som jeg ikke har hatt før. Føler en godhet for ham, er allerede glad i ham. Ellers liker jeg at han er snill, kan mye og har en livsstil som jeg liker godt. Han gir meg en rolig indre følelse når vi er sammen, noe som er sjelden vare for meg. Men jeg vet at skal vi utvikle dette videre, så må vi møtes, og avstanden er lang. Han har nevnt at jeg burde flytte dit han bor, og det er ikke utenkelig for meg, faktisk vil jeg det. Men aner ikke hvor mye han mener det, om det er seriøst. Det ble langt, hehe. Men ... jeg er på en liten snurr med denne fyren. Håper på at det blir oss. 

Klem til deg fra Psykologistudenten.

Anonymkode: 72267...114

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er sammen med en mann som jeg er veldig usikker på om er den rette for meg, jeg elsker han men jeg føler at forholdet ikke gir meg nok og jeg har perioder hvor jeg kjeder meg. Vil dette endre seg med han? Jeg har også tenkt mye på eksen min helt fra det ble slutt mellom oss, men jeg vet ikke om det faktisk er fordi vi kom så nære hverandre at det er vanskelig for meg og glemme han, eller om det bare er min måte og drømme meg bort i en fantasi om noe bedre på, kan det være en mulighet for at han kanskje tenker på meg også, eller en mulighet for at vi noen gang vil blir sammen igjen? 

Kvinne 24 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, godt å se at du er tilbake 😊 jeg skrev tidligere en gang i november. Håper virkelig på noen gode råd eller innblikk fra deg når det gjelder det jeg har på hjertet. 

Det gjelder den gamle flammen, så og si. Han som aldri forsvinner. Det er nesten 3 år siden vi møttes og det har vært en av og på relasjon. Som jeg nevnte tidligere, så var jeg forelsket før, men det var ikke gjensidig den gang. Det brukte å gå lang tid i mellom hver gang vi så hverandre, men ved hver anledning, så endte vi opp sammen for natten. Det er det det egentlig har vært tidligere, en seksuell relasjon. For 2 år siden sa jeg klart ifra at jeg ville noe mer, det ble det aldri. Jeg har flere ganger kuttet det og trekt meg unna - da jeg ønsker et ekte forhold og en ekte relasjon. Han har også forsvunnet litt innimellom, men dukker stadig opp. Jeg hadde egentlig bestemt meg for lenge siden at han ikke er noe å satse på for meg ved tanke på slik det har vært. Jeg har datet andre, hatt andre relasjoner, men han er liksom alltid «der». Han bor i nabofylket, så det er ikke slik at vi ofte støter på hverandre. Det som har skjedd nå... er en viss endring. Merket det litt sånn fra starten på desember. Han kontaktet meg mer, viste en endring i adferd - typ ting han skriver og sender meg. Har visst interesse plutselig. Og jeg skjønner det ikke. Hva vil han? Hva er han ute etter? Hva er agendaen bak dette? Plutselig  begynte han å prate om å ha meg med på date og den slags. I helgen nå, så møttes vi, faktisk. Det er over 1 år siden jeg så han sist. Han skulle i nærområdet mitt for helgen og spurte om vi ikke skulle treffes over middag, og jeg ble med på det. Han har en viss effekt på meg - han er veldig lett å bli glad i. Jeg blir nervøs i hans nærvær. Jeg hadde ikke egentlig tenkt at det lå mer i kortene, men han tilbrakte natten hos meg. Veldig hyggelig, mer kjærlig enn før. Han snakket om «hva skal vi gjøre på date nr2» samt spurte om han kunne få komme tilbake en annen gang. Nå i kveld, på hjemreisen sin, kom han innom igjen en stund, før han dro videre. Han visste ikke neste gang vi treffes. 

Jeg vet ikke akkurat selv hva jeg vil, men jeg får lett følelser, liker han, og vil ikke bli lekt med. Jeg er redd det er et spill, slik som før. Vet ikke om jeg skal «tro på» denne endringen han har visst. Er skeptisk og tenker lett at dette kanskje er nye triks for å få det han vil ha. Men det er underlig, etter så lang tid, så kommer plutselig denne endringen nå. Skal jeg tro på det - følge det? Jeg har jo åpnet denne døren på nytt nå, og egentlig gitt rom for en «second chance». Får du opp noe? Skal jeg følge og satse, eller er dette noe som ikke gjør meg godt? 

Hilsen meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er fremtiden min? Med tanke på jobb, utdanning, kjærligheten osv. Dame 19

Anonymkode: 8ed8f...b91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei TS,

Jeg er en mann i 40-årene som har slitt med å forstå og finne kjærligheten hele livet. Nå har jeg blitt forelsket i ei som jeg har kjent i noen år, uten å kjenne veldig godt, men som jeg føler er litt av og på. Jeg føler virkelig på meg at dette er ekte, og jeg føler meg egentlig sikker på at hun er interessert, men jeg er bare så redd for hva responsen hennes blir når jeg forteller henne hva jeg føler, for jeg har alltid tatt feil tidligere (med andre). Kan du se noe i forbindelse med dette?  

Anonymkode: 882b4...8ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min samboer ser mer på porno og pixeldamer og andre damer enn meg, selv om han gir meg kos og nuss så er det ikke noe seksuelt og det gjør litt vondt. Forholdet ellers er bedre enn tidligere forhold, jeg føler at vi har det veldig bra og det er en dypere kjærlighet. Jeg vet at han ikke er utro. Men fordi han ser på nevnte og det seksuelle er nada, så var jeg veldig nedfor og skrev noe her på KG og ble kontaktet av en her inne. Vi har skrevet en del meldinger til hverandre. Jeg vet det går som mikroutroskap for oss ettersom vi begge er i et forhold. Jeg er redd for å gjøre et feiltrinn - møte han andre, med det det måtte medføre. Jeg tror jeg og er blendet med det han andre har og er, bedre økonomi og virker mer «my cup of tea». Men han er også 10 år yngre enn meg. Jeg føler på det og.
Hva bør jeg gjøre? 

Anonymkode: 51a10...694

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære TS, ta vare på deg selv og ta tiden du trenger ❤️
 

Jeg skrev til deg mens du var borte så jeg legger inn på nytt.

Kvinne, 42. 2019 var i stor grad preget av sykdom, et turbulent og voldelig forhold, dårlig økonomi og fare for å miste jobben. Jeg er redd for et like turbulent 2020 

Det ser ut som det kan ordne seg med økonomien - ser du noe om dette stemmer eller hvor lang tid det tar? Hvis det går som jeg ønsker så vil jeg få mindre å rutte med totalt, men klare å beholde leiligheten.

Jeg antar at jeg mister jobben pga sykdom. Får du inn noe her? Evt rettssak/erstatning og ikke minst utsikter til ny jobb når den helsemessige situasjonen bedrer seg?

Lurer på sykdomssituasjonen min. Det er ikke dødelig men ødelegger livskvaliteten min. Enten blir det fikset eller så står jeg overfor AAP/ufør. Ser du noe her? Skulle så ønske at jeg visste, sånn at jeg slipper å tenke på det

Rettssak mot min ex - blir han dømt?

Midt oppi dette har jeg truffet en mann som virker helt perfekt for meg. Morsom, snill, analyserende og smart. Samtidig veldig frihetselskende og jeg tror han er en som vil vurdere nøye hvem han evt ender opp med. Han viser interesse, samtidig som noe sier meg at han er for god for meg eller evt vurderer andre.
 

Vi er forskjellige, men like og jeg har bare kjent han et par mnd. Skal jeg legge dette på is, avvente og la han ta føringen eller skal jeg være mer på? Han gir litt signaler om at det er opp til meg, samtidig gir han motstridende signaler om at han vil kjenne meg bedre først. Uansett er dette en såpass bra mann at jeg hadde vært heldig bare av å ha et vennskap (noe som ikke ville gått siden jeg allerede er småforelsket). Jeg vingler mellom å ville avslutte datingen for å beskytte meg selv samtidig som jeg føler det vil gå riktig vei hvis jeg bare puster med magen. Det å slappe av og puste med magen er ikke min sterkeste side så jeg regner med jeg klarer å ødelegge dette på en eller annen måte 

Veldig takknemlig for svar - når du har tid ❤️

Anonymkode: b760c...25f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 9.1.2020 den 12.18, AnonymBruker skrev:

Gjerne se på kjærlighet for meg, det gjelder en spesiell mann 💕 er vi på vei til noe fint? Har kjent hverandre i mange år, og hatt et slags forhold. 

Anonymkode: b4491...5ca

Tusen takk for svar 💕 vi har ikke pratet om denne ubalansen nei.. men det er mulig det er som du sier :) for meg så virker det som at han har sterke følelser for meg, men han er ikke flink til å sette ord på dette. 

Anonymkode: b4491...5ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Oppreist skrev:

Kjære deg, takk for at du deler. Det du gjennomgår er kjempevanskelig. Innerst inne vet du også svarene på det du lurer på. Når du tenker på din eks, kjenner du deg lykkelig, glad, full av de varme, gode følelsene - eller får du noe annet frem i deg....frykt? uro? engstelse? bekymring? Du vet. Klarer du ikke å kjenne helt etter, eller å ta det jeg skriver til deg, så spør meg igjen, så skal jeg fortelle deg det i klartekst, men jeg er tilhenger av at dere alle skal komme frem til tingene selv - jeg bare veileder litt ;)  Men du? selvom situasjonen er ny, overveldende og kjennes til tider uoverkommelig, så vil du klare dette helt fint. Det er ingen grunn til at du skal tvile på deg selv, for du har mange ressurser og du har kraften i deg til å klare dette. Du må bare over kneika - og det klarer du! Hold ut og ikke gi deg. Kjemp for barna dine, og sørg for å få deg noe hvile når du kan, så du ikke sliter deg helt ut. Og du? mye av den slitenheten du kjenner på, er mentalt. Når valget er tatt, i hodet ditt, ang eksen- da vil nye krefter komme til deg. 

Tusen takk for svar TS. Jeg håper du vet at du er et utrolig menneske, som bruker tiden din på å veilede de som trenger det, det er ikke mange som deg❤️

Jeg har nå brukt et helt år på å prøve å kjenne hva som er riktig. Er det meg? Er det han? Kan jeg bare være litt bedre så kommer vi til å få det fint? Har han det bare vanskelig? Er han glad i meg? Vil han dette? Som han over, eller er det bare løgn? Er han bare en reinspikka narsissist som aldri har brydd seg om meg? Jeg finner ikke ut av dette😔 og jeg kommer meg ikke videre. Vet ikke en gang om jeg fortjener å gå videre. Om det finnes noen mann der ute jeg kan ha det fint med? Jeg finner virkelig ikke Ut av dette, så om du ser/føler noe klart rundt dette vil jeg gjerne ha det i klartekst. Jeg er virkelig skjør og klarer ikke å se klart lengre.

 

Anonymkode: 310c5...f12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære ts, k 31 her som spurte om han O føler det samme, takk for svar! Ja, jeg har skikkelig dragning mot ham og tenker mye på ham, jeg er spent på dette som vil åpenbare seg er og hva slags svar det er. Tusen takk for at du tok deg tid og mulighet til å svare meg i en tid der du har mye å som skjer rundt deg. ❤

Anonymkode: aae61...1b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjære ts, k 31 her som spurte om han O føler det samme, takk for svar! Ja, jeg har skikkelig dragning mot ham og tenker mye på ham, jeg er spent på dette som vil åpenbare seg er og hva slags svar det er. Tusen takk for at du tok deg tid og mulighet til å svare meg i en tid der du har mye å som skjer rundt deg. ❤

Anonymkode: aae61...1b9

Jeg vil bare legge til, om jeg kan, har du noe som helst ide om dette svaret betyr at det er en sjanse for oss, eller om det betyr at det ikke blir noe? Jeg tror aldri jeg har likt noen på denne måten før, det gjør meg både glad og litt redd. Men bare om du har tid, krefter og mulighet, igjen, tusen takk for svar! 

Anonymkode: aae61...1b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, noen ganger er en fremmed den beste vennen man kan ha 😊 Jeg jobber med mennesker og psykisk helse/rus, så jeg har lært meg å lytte. Jeg er her for deg hvis du trenger det. 

Når det gjelder barnefar har du helt rett. Jeg har nok gitt alt for mange sjanser, da jeg i perioder har sett det jeg trudde var forandring. Den siste tiden har han trukket seg tilbake og ikke kontaktet meg så mye, så jeg får ro til å kjenne at dette er rett.

Når det gjelder "flammen" så har du nok helt rett. Jeg har tenkt det samme mange ganger. Han bor i barndomsbyen min, så etter å treftes noen ganger i sommer bestilte jeg ny billett hjem for å se hva dette ble til. Han trakk seg i det vi skulle møtes med en merkelig unnskyldning. Jeg valgte å vise han forståelse. Det du ikke får tak i, er nok at konen hans døde tidlig i fjor etter mange års kamp mot kreft. Hun ble bare 28 år. Vi fikk kontakt igjen når jeg sendte han kondolanse på Messenger noen måneder etter og jeg ble overrasket over at han sa det ville vært hyggelig å treffes. Jeg fulgte han opp på det og ble enda mere overrasket når han forklarte hvordan hans sorgprosess var kommet mot en slutt rett etter hun døde, fordi den startet når de fikk beskjeden et år i forveien. Jeg tror nok ikke han skjønte at han hadde mye mer igjen.

I julen vær jeg og barna hjemme og trangen til å treffe han slo over meg som en tsunami i det jeg ankom byen. Han visste jeg skulle komme fordi vi hadde en kort chat i november. Jeg valgte å vente  før jeg sendte han en godt nytt år snap. Fikk det samme tilbake. Ventet enda to dager før jeg valgte å spørre han hvordan det egentlig går. Vi chattet litt, men det døde ut.. Jeg vet ikke om jeg "tørr" å ta kontakt igjen, samtidig som at jeg kjenner det er hannes tur. Trur du han vil ta kontakt?

Når det kommer til min intuitet har jeg prøvd den øvelsen du beskriver hver gang jeg er i tvil. Det er typisk at intuiteten min blusser opp når jeg selv er sårbar og i perioder er jeg skremmende treffsikker. Jeg vil gjerne lære mer og bli enda bedre på å regulere det selv, slik at jeg kan bli kjent med hvem jeg egentlig er i "fred". 

Tusen takk for at du tok deg tid til å svare. Du gir meg håp og lyst til å gå inn i det ukjente og finne trygghet der ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte inn å oppdatere deg! Har jo skrevet så mye til deg og du har hjulpet så mye. 
 

Nå ble det sånn at han endte opp hos meg. Kona fant ut at han har fortsatt kontakten med meg. Hun stilte han ett ultimatum, ringe meg og si at vi aldri kommer til å prates eller sees igjen, og at jeg ikke eksisterer for han lenger, eller pakke sakene sine å gå. Han pakket sakene sine og bor nå hos meg.

Kjenner det er mye kaos og rare følelser nå. Jeg har ønsket i ett år nå, at det skulle bli meg og han, og nå er han hos meg. Men det kommer med en bismak, dårlig samvittighet, jeg tenker på kona hans, hva hun går igjennom nå. Jeg ser også at han et lei seg, og ikke minst redd for fremtiden. Han starter jo ett helt nytt liv! Det er mye praktisk som skal ordnes fremover. Jeg håper bare vi er så sterke sammen som jeg tror og at vi kommer lykkelig ut av dette, alle tre.

Takk for all hjelpen gjennom dette. Du fikk rett, det ble oss. Håper det blir sånn fremover ❤️
Alt godt 🙏🏼💫

Kvinne 29

Anonymkode: 03e89...fd7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på dette ; der jeg jobber slites det med dårlig arbeidsmiljø pga mye sykemeldinger, nedbemanning osv. Jeg jobber som renholder der og tilhører således ikke samme avd i kommunen som de. Men jeg merker så godt stemningen og det hender det går ut over meg at de er frustrerte. Nå etter jul har ting bedra seg noe og jeg lurer ; vil bedringen vare og vil de ha såpass respekt for meg at jeg får gjøre den jobben jeg etter  planen skal gjøre? Sterke personligheter har lett for å hindre meg å gjøre jobben min, hvordan blir fortsettelsen på dette? 

 

Anonymkode: 2372a...889

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...