Gå til innhold

Drømmen om en familie


Neutral90

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Åå! Hurra for gode nyheter😁🎉 Kos deg med helg så lenge, så du kan lade opp til en spennende uke🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

SUPERMIRI skrev (4 timer siden):

Hurraaa 😍 Dette er gode nyheter! Ha en fin helg, kjære du 🥰

 

Melie skrev (4 timer siden):

Så bra! Det er en nyydelig følelse når planene/tankene vi har går etter boka 😁 👏🏻

 

Noldi skrev (4 timer siden):

Åå! Hurra for gode nyheter😁🎉 Kos deg med helg så lenge, så du kan lade opp til en spennende uke🥰

 

Snurrepurre skrev (3 timer siden):

Så spennende! Lykke til med innsett 🤗 

 

Sovia skrev (3 timer siden):

Herlig! Håper du får en kjempefin helg 💖

 

Godis skrev (2 timer siden):

Så flott! Lykke til 🤞

Takk alle sammen ❤️ god helg til dere alle. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neutral90 skrev (På 18.3.2021 den 18.42):

I retningslinjene etter en ma står det at jeg har rett til oppfølging fra lege eller jordmor. Så jeg trodde først det var det hun ringte for. Skulle ønske jeg var samlet nok til å forklare akkurat hvorfor det var ekstra dumt av hun å ta feil av oss. Fint å vite at lin navnesøster har blitt mor da 😏

Har du det? Jeg fikk ikke noe tilbud om dette men min MA var fra naturlig syklus kanskje derfor jeg ikke har hørt om det 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saschi skrev (15 minutter siden):

Har du det? Jeg fikk ikke noe tilbud om dette men min MA var fra naturlig syklus kanskje derfor jeg ikke har hørt om det 🤔

Om jeg har fått oppfølging eller om jeg har retningslinjene mener du?

Har ikke fått oppfølging nei. Skjønner at jeg selv sikkert må eksplisitt spør om det for å få det, men etter X antall undersøkelser og behandling med abort på sykehuset flere ganger, synes jeg en lege kunne tatt ansvar og sagt "dette skal vi følge opp så du får det ut av systemet, vil du ha samtale med meg eller jordmor?" 😏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neutral90 skrev (1 minutt siden):

Om jeg har fått oppfølging eller om jeg har retningslinjene mener du?

Har ikke fått oppfølging nei. Skjønner at jeg selv sikkert må eksplisitt spør om det for å få det, men etter X antall undersøkelser og behandling med abort på sykehuset flere ganger, synes jeg en lege kunne tatt ansvar og sagt "dette skal vi følge opp så du får det ut av systemet, vil du ha samtale med meg eller jordmor?" 😏

Jeg tenkte mer på om du hadde fått den oppfølgingen som du trenger, jeg personlig mener at en MA er 1000 ganger tøffere enn en SA (men så var min litt dramatisk). Så jeg er enig med deg at det hadde hjulpet psykisk og fysisk viss de hadde tatt ansvar og gitt oss den samtalen sånn at vi kan få det ut av systemet uten å tenke på det 24/7 (noe jeg skal innrømme jeg gjør) ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saschi skrev (Akkurat nå):

Jeg tenkte mer på om du hadde fått den oppfølgingen som du trenger, jeg personlig mener at en MA er 1000 ganger tøffere enn en SA (men så var min litt dramatisk). Så jeg er enig med deg at det hadde hjulpet psykisk og fysisk viss de hadde tatt ansvar og gitt oss den samtalen sånn at vi kan få det ut av systemet uten å tenke på det 24/7 (noe jeg skal innrømme jeg gjør) ❤️

Jeg har fått oppfølging fra psykisk helseteam i kommunen i godt og vel et halv år nå. Måtte også bli sykemeldt etter MA som jeg hadde nå i februar. Uten disse tiltakene vet jeg ikke hvordan jeg skulle greid meg 😪 hullet ble veldig dypt og veldig mørkt, veldig raskt. Det går heldigvis mye bedre nå, takket være hjelpen jeg fikk. 

Ta vare på deg selv ❤️ det krever mot å stå i det du gjør nå. Det er kjempetungt, men jeg lover det blir bedre ❤️For meg hjalp det mye å gjøre noe koselig og å si høyt til meg selv "nå har du det koselig, dette er kjekt, dette er fint". Høres teit ut, men det lurer hodet på en måte. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neutral90 skrev (4 minutter siden):

Jeg har fått oppfølging fra psykisk helseteam i kommunen i godt og vel et halv år nå. Måtte også bli sykemeldt etter MA som jeg hadde nå i februar. Uten disse tiltakene vet jeg ikke hvordan jeg skulle greid meg 😪 hullet ble veldig dypt og veldig mørkt, veldig raskt. Det går heldigvis mye bedre nå, takket være hjelpen jeg fikk. 

Ta vare på deg selv ❤️ det krever mot å stå i det du gjør nå. Det er kjempetungt, men jeg lover det blir bedre ❤️For meg hjalp det mye å gjøre noe koselig og å si høyt til meg selv "nå har du det koselig, dette er kjekt, dette er fint". Høres teit ut, men det lurer hodet på en måte. 

Så bra du har fått noe hjelp ❤️ Jeg skal ærlig innrømme at jeg er stolt av meg selv bare jeg får meg selv til å stå opp av sengen på "mørke dager" men har en samboer som er en fantastisk støtte, har ikke fått oppfølging av noen helseteam men tiden vil vise :)

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lykke til med innsett, jeg krysser alt jeg har for at det nå klaffer for fult og håper for alt det beste for deg 🥰

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at det ble eggløsning til rett til så du får innsett nå før påske🥰 masse lykke til, må spiren sitte nå❤️🤞🏻

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

snurk skrev (2 timer siden):

Lykke til med innsett, jeg krysser alt jeg har for at det nå klaffer for fult og håper for alt det beste for deg 🥰

 

Love90 skrev (48 minutter siden):

Så bra at det ble eggløsning til rett til så du får innsett nå før påske🥰 masse lykke til, må spiren sitte nå❤️🤞🏻

Stor klem til begge ❤️ takk så mye for gode ønsker 🥰 jeg er temmelig letta! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Lenge siden jeg har vært her inne, hadde litt lesing å ta igjen. Så bra det blir innsett! Og det med helsestasjonen som ringte.. Skulle tro det var en ondskapsfull spøk! 

Skjønner hva du mener med heiaropene du får her inne, og du har jo helt rett i at det er noen som forblir ufrivillig barnløs. Jeg som sitter her på sidelinjen og heier, jeg håper jo, og tror at det vil gå til slutt. Jeg kommer til å være positiv frem til du eventuelt kommer dit at du skriver her inne at dere har satt en strek. For som du sier så har dere prøvd i mange år, dere må kanskje finne ut når nok er nok, når skal dere slutte før dette spiser dere opp.. Dere har sikkert pratet mye om det? Er dere enig om hvor lenge dere skal prøve? Eller hvilke andre alternativ som finnes? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dovendyr1 skrev (40 minutter siden):

Lenge siden jeg har vært her inne, hadde litt lesing å ta igjen. Så bra det blir innsett! Og det med helsestasjonen som ringte.. Skulle tro det var en ondskapsfull spøk! 

Skjønner hva du mener med heiaropene du får her inne, og du har jo helt rett i at det er noen som forblir ufrivillig barnløs. Jeg som sitter her på sidelinjen og heier, jeg håper jo, og tror at det vil gå til slutt. Jeg kommer til å være positiv frem til du eventuelt kommer dit at du skriver her inne at dere har satt en strek. For som du sier så har dere prøvd i mange år, dere må kanskje finne ut når nok er nok, når skal dere slutte før dette spiser dere opp.. Dere har sikkert pratet mye om det? Er dere enig om hvor lenge dere skal prøve? Eller hvilke andre alternativ som finnes? 

Kjære dovendyr, 

Din historie er jo en til inspirasjon om at man plutselig kan lykkes :)

Vi har 3 igjen på frys i Trondheim. Jeg kommer bare til å ha ett uttak privat før vi går for eggdonasjon. Tilsynelatende er alt fint med mine egg, får alltid en del blastoer osv. Men, det er også en del historier fra par som har hatt lik vei som oss, altså en del aborter,der de lykkes med eggdonasjon med en gang. Genetikk i seg selv er ikke så viktig for meg. Så lenge man kan velge viktige parameter som blå øyne så vil jeg være fornøyd. 

Ei vi kjenner har 4 biologiske barn og får i morgen en ny baby som fostermor. Det gir veldig mange rundt oss inspirasjon til at det er en god ide. De er heller ikke redd for å si det. Hverken det eller adopsjon blir en vei for oss :)

Håper dere har det godt og at hverdagen består av myye kos ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cd 14

Negativ test. Clearblue digital var negativ i dag tidlig allerede, da var babyplan fortsatt positiv. 

Veldig fornøyd med å bare ha positiv test i litt over et døgn 👏

Legger med bilde fordi det er gøyere  å se 😂🙈

Screenshot_20210321_143756_premom_eh.com_ehpremomapp.thumb.jpg.597a8c6d0ea327859f322f6ea0669f35.jpg

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...