Gå til innhold

Drømmen om en familie


Neutral90

Anbefalte innlegg

😔 kjenner igjen følelsene. Kan ikke annet enn å sende en haug av varme tanker og klemmer 💛 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk for gode tanker ❤️

Jeg er på syklusdag 9 og det skjer ikke så mye før ultralyd på fredag. Samtidig er situasjonen kring corona så prekær før påske, at selv om kroppen er i rute (🤞) så betyr ikke det at det kan bli innsett uansett. Tiden går vise. 

 

Har vært veldig i tenkeboksen om jeg skal skrive dette, men føler det er viktig å få satt ord på. 

Jeg forstår at alle ønsker godt og mener godt, men det er viktig å huske på at ikke alle blir mødre. Det er ikke slik at innsats = belønning, dessverre 😏

Vi har vært prøvere i mer enn 3 år. Vi har vært gravide 5 ganger. 5 ganger. Vi har vært i aktiv ivf behandling i mer enn 2 år

For de fleste er det positivt å ha blitt gravid, selv om man har mistet. Jeg har nå nådd et punkt der for hver graviditet gir det statistisk sett lavere sjanse for levendefødd barn. Det er realiteten. For hver gang jeg har mistet gir det meg mindre sjanse for å få egen familie. 

Realiten er den at alle får ikke barn. Det er alltid noen få som ikke vil få barn, uansett antall graviditeter. 

Jeg er absolutt kandidat for den statistikken. 

Så jeg ber deg, som er så god som viser omsorg inne her, å ha det i mente. At slitet MÅ ta slutt en dag, kanskje uten resultat. Jeg har hatt en veldig lang vei. Lengre enn de aller fleste. 

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper dere får mulighet til innset til tross koronaen. Men som du sier, tiden vil vise.

Jeg syns det er fint at du spesifiserer dette. Av og til kan det være vanskelig å vite hva slags heiarop og/eller støtte den andre ønsker, og da er det fint å få vite at velmenende ord av og til kan være tunge å lese ❤️ Det er også en fin påminnelse om at selvom vi er prøvere her, og sånn sett føler vi befinner oss i samme situasjon, så er hverken situasjonen eller følelsene rundt det likt for hver enkelt.

Sender mange varme tanker :klem:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fryktelig irriterende at koronaen skaper så mye trøbbel for prøvere som har mer enn nok fra før av ja 😤 Jeg håper det blir gode nyheter på fredag og at det er mulig med innsett som ønsket 🤞

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bah, så irriterende at corona kan sette en stopper for neste innsett. Er det mye pga at personellet som jobber innenfor IVF må brukes andre steder? Eller er det helt ubegrunnet at det stoppes opp? Er nysgjerrig på eventuelle begrunnelser de bruker for å pause :) 

Jeg synes det er veldig bra at du setter lys på følelsene dine rundt tilbakemeldingene du får ❤️  @Atticmess beskrev det så fint i sitt avsnitt, synes jeg.

Sender deg en stor klem 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Atticmess skrev (9 timer siden):

Håper dere får mulighet til innset til tross koronaen. Men som du sier, tiden vil vise.

Jeg syns det er fint at du spesifiserer dette. Av og til kan det være vanskelig å vite hva slags heiarop og/eller støtte den andre ønsker, og da er det fint å få vite at velmenende ord av og til kan være tunge å lese ❤️ Det er også en fin påminnelse om at selvom vi er prøvere her, og sånn sett føler vi befinner oss i samme situasjon, så er hverken situasjonen eller følelsene rundt det likt for hver enkelt.

Sender mange varme tanker :klem:

Takk for at du setter så fint ord på det :klem: jeg vet jo at alle mener vel, og også at de fleste svarer med det som er naturlig å skrive i en prøvedagbok, tross alt :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (8 timer siden):

Fryktelig irriterende at koronaen skaper så mye trøbbel for prøvere som har mer enn nok fra før av ja 😤 Jeg håper det blir gode nyheter på fredag og at det er mulig med innsett som ønsket 🤞

Takk, jeg krysser fingre 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SUPERMIRI skrev (2 timer siden):

Bah, så irriterende at corona kan sette en stopper for neste innsett. Er det mye pga at personellet som jobber innenfor IVF må brukes andre steder? Eller er det helt ubegrunnet at det stoppes opp? Er nysgjerrig på eventuelle begrunnelser de bruker for å pause :) 

Jeg synes det er veldig bra at du setter lys på følelsene dine rundt tilbakemeldingene du får ❤️  @Atticmess beskrev det så fint i sitt avsnitt, synes jeg.

Sender deg en stor klem 

Takk for gode ord ❤️

Når "alt" stengte på dagen for ett år siden forstod jeg det. Men én irritasjon kom gryende også, fordi klinikkene forble stengt lenge. Helt til juni faktisk. Da var ansatte i opplæring og var i standby i tilfelle omdisponering. 

Nå er status at "en uoversiktlig smittesituasjon kan medføre endring i avtalt behandlingsforløp. 
I praksis kan dette bety at din behandling kan bli avbrutt dersom smittesituasjonen endrer seg i din bostedskommune eller i Trondheim." de anbefaler karantene to uker før behandling. Jeg er lærer og så lenge skolen er åpen må jeg på jobb. 

Jeg er tross alt heldig fordi kommunen min var smittefri frem til forrige uke. Heldigvis ingen spredning, så den frykten jeg hadde når disse positive testene kom og 1/3 av elevene mine i karantene har gått litt over. 

Samtidig er det en ekkel tendens i byene med smitte, håper håper det flater ut snart 🤞

Har full forståelse for corona og at beredskapen er skjerpet, samtidig er dette en så viktig del av livet vårt at vi ønsker så godt det lar seg gjøre å gjennomføre behandling ❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cd 10

Negative eltester, det er jo helt ventet da. 

Har bestilt time hos Hausken for å planlegge mot privat forsøk. Fikk første ledige time - i juni 😂 det passer jo bra med tanke på de eggene vi har på frys. 

Sendte inn journal. Jeg var tydelig på at jeg ønsket at de skulle legge frem forslag på behandlingsplan slik at jeg kunne ta stilling til hvorvidt jeg ønsker å gå til behandling hos de. Men, det var visst umulig, slikt måtte jeg fint vente til juni med 😏 tror markedet har endret seg en del siden corona skjedde 🤔

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en skikkelig lei hendelse i dag som jeg bare må ventilere litt frustrasjon om 🤬

Jeg bor ikke i en by, men et tettsted. Når jeg giftet meg gikk jeg fra å være den eneste i Norge med mitt navn, til å ha en navnesøster på samme tettsted. 

I dag ringe spl fra helsestasjon. "hei, snakker jeg med Navn Navn?" ja, kunne jeg bekrefte. 

"det er Xx fra helsestasjon, gratulerer som mamma! Jordmor sa hun var på hjemmebesøk og du ønsker oppfølging fra meg."

🤬🤬🤬🤬 Altså? Hva? Hæ? Virkelig? 

Jeg svarte som ærlig var, og hun ble helt paff og beklaget. Når vi la på kom sinnet. 

I retningslinjene etter en ma står det at jeg har rett til oppfølging fra lege eller jordmor. Så jeg trodde først det var det hun ringte for. Skulle ønske jeg var samlet nok til å forklare akkurat hvorfor det var ekstra dumt av hun å ta feil av oss. Fint å vite at lin navnesøster har blitt mor da 😏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva, er det sant?! 😳 Snakk om å strø salt i såret liksom 🙄 Det burde jo faktisk ikke være mulig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SUPERMIRI skrev (11 minutter siden):

Hva, er det sant?! 😳 Snakk om å strø salt i såret liksom 🙄 Det burde jo faktisk ikke være mulig. 

Høyst uprofesjonelt og en god påminnelse om å sjekke kontaktopplysninger opp mot internsysyem og ikke bare gå på gulesider.no 🙈🤐

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Herlighet, det var uproft ja 😡 Hvis din navnesøster hadde hatt besøk av jordmor, så burde hun jo ha kontaktopplysninger som telefonnr i journal. Forstår dette var en ubehagelig samtale for deg!! :troest:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cd 12

Slimhinne 9 mm. Eggpose 27 mm 😬😬😬 faen! Legen mener det er en follikel og ikke en cyste, noe med at han såg produksjon av progesteron rundt eggcelleveggen. 

Men, eggløsningstest fra i dag tidlig var et godt stykke unna positiv... 

Har lagt inn forespørsel om å få teste etter eggløsning gjennom helga. Det var jo på en så stor follikel som dette jeg ble gravid i desember.

Håpe håpe at st Olavs ikke bare avbryter nå 😬😪 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får lov til å fortsette å teste etter lh 🤞

Eggløsning i desember så hadde jeg også en stor follikel på 26 mm tror jeg det var. Da fikk jeg ikke positiv test før sent. Jeg begynner å lure litt om letrozol klusser litt til det med lh topp 🤔

Endret av Neutral90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Amatariel skrev (35 minutter siden):

Oi den var stor ja! Men så bra at du får fortsette og teste igjennom helgen.

Ja, veldig takknemlig! Minte de vennlig på at det var likt i desember, og da ble jeg jo gravid! 😅

SUPERMIRI skrev (18 minutter siden):

Spennende å følge mer her nå 🤞🏻

Litt for spennende for en sart sjel som meg😅🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cd 13

 

Jaddddda! 😍 Positiv test og jeg anslår innsett til torsdag! 

Tok en test kl 16,negativ. Skulle nyte en god middag og noen øl med mannen, så visste det ikke ble mer testing i går. Våknet nå og var skikkelig tørst. Pelma jeg nedpå med vann nå ville jo testen om noen timer også være utvannet. Så da, måtte det bli en test da. 

Føles veldig godt at kroppen responderer som den skal. Har forresten lest litt om sammenhengen mellom follikelstørrelse og letrozol, både forskning og utenlandske forum. Letrozol gir ofte store follikler som er noen mm større enn uten letrozol. Faktisk var det størst sjanse for barn, statistisk sett, når follikler var mellom 24-27 mm! 

 

Endret av Neutral90
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...