Gå til innhold

Drømmen om en familie


Neutral90

Anbefalte innlegg

1 dpo (fortsatt) 

Har lest litt om hvilepuls og eggløsning i kveld. Jeg har en klokke som måler puls, og det virker som en tydelig markant reduksjon i hvilepuls! Fra 66 vanligvis til 61 nå. Har hatt klokken i ett år og det er samme type reduksjon ved hver eggløsning. 

Jeg er fascinert! 😁

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Saschi skrev (4 timer siden):

Så bra at du har hatt EL! 

Kjenner jeg ble like fascinert av hvilepulsen som deg akkurat nå, må google :hallo:

Ja, veldig fascinerende 😎 men, ser nå at pulsen har vært like lav flere andre dager også da 😅 alltid lav på antatt el er jo noe å ta med seg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SUPERMIRI skrev (4 timer siden):

Wohoo, jeg er så glad for tidlig EL! Håper på et mirakel ❤️

Enig 😍 takk ❤️

Dovendyr1 skrev (2 timer siden):

Supert 👍😀

Jaaa, noe så lite kan virkelig gjøre så mye i en hverdag 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 dpo

Fikk bekreftet fra st Olavs at det blir full pupp med alle medisiner som anbefalt av reumatolog ❤️ super happy at det er bekreftet! 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neutral90 skrev (59 minutter siden):

2 dpo

Fikk bekreftet fra st Olavs at det blir full pupp med alle medisiner som anbefalt av reumatolog ❤️ 

Jeg klarer ikke å slutte å lese den setningen, leser bare full pupp (tenker bryst 🙈):fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Neutral90 said:

2 dpo

Fikk bekreftet fra st Olavs at det blir full pupp med alle medisiner som anbefalt av reumatolog ❤️ super happy at det er bekreftet! 

Så bra :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dame1989 skrev (11 timer siden):

Hvordan går det her? :)

Takk som husker på meg, gode du :klemmer:Det har vært noen tøffe dager. Sorgen har hentet meg inn. Noen dager er skikkelig gode, men jeg har nok gått under mye stress lenge og vært i sorg lenge, hode og kropp er sliten ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cd 21/dpo whatever (9 dpo) 

I går fikk jeg skikkelig menssmerter. Faen å, liksom. Skal jeg få total lutealfasedefekt? Krisemaksimerer med en gang og tenker hvordan st Olavs kommer til å avbryte fordi "syklusen er ikke bra." 

Våkner så kl 03. Sykt vondt i magen. Typisk rett før blødning, samtidig en annerledes smerte. Da slår det meg. Det er jo eggløsningssmerter :kjempesinna: Typisk da er at jeg får vondt i hofta. 

Bare 45 min siden sist vannlating, men testen ble knall positiv. Faen faen faen faen. Et raskt regnestykke sier da at neste eggløsning vil skje slik at innsett blir i påsken. 

Jeg som endelig følte at noe i det minste gikk på skinner. Rask eggløsning, raskt inn i syklus. Neida. Burde skjønt det var for godt til å være sant 😒

Det er jo ikke til å legge skjul på at det vi står i, med flere MA på rad bak oss, over 3 år med prøving - det er fryktelig tungt å bære. Så det varierer hvor mye sex det blir og den siste uken har vi ikke hatt sex. Gråten en halvtime på toalettet før jeg går inn til mannen. Går akkurat høylytt nok til at han våkner. 

Altså, ivf er temmelig tøft fysisk også. Lange kjøreturer til Trondheim for en 10 min konsultasjon som for det meste består av dårlige nyheter. Mange gyn undersøkelser. Medisiner å ta. Uttak å gjennomføre. Jeg mener helt ærlig at mannens del av jobben er så liten at når jeg kommer med knall positiv eggløsningstest kl 03.45 så må han greie å prestere. Moren min kommer i dag før han er hjemme fra jobb, så da blir det vanskelig å gjennomføre noe før det kanskje er for sent. 

Ikke veldig happy mann, men han får det til. Såvidt. 

Står opp kl 06.30. Tar ny eltest. Fortsatt positiv, som forventet. Tar en gravidtest for å kontrollere. 

Og er det ikke jammen meg en stor, feit skyggestrek da? Er virkelig babyplan så dårlige? Greide å skvise ut noen dråper til og tok en vanlig babyplan tets bare for å verifisere at den er negativ. Samme skyggestrek på den. Så, er de alltid så dårlige? 

I går var en fin dag, men akkurat nå vet jeg ikke helt hvordan jeg skal holde motet oppe. Nå blir neste innsett siste uka i april. Det er himmel og hav unna... Det å få innsett raskt ga meg håp. Noe konkret å se frem til. Aner virkelig ikke hva jeg skal gjøre 😟 

Får prøve å snu skuta. Unner ikke vår situasjon til min verste fiende. 

IMG_20210223_075139.thumb.jpg.b6770d1b2d15f5db033692c85b13ad71.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjære deg, ord blir fattige... En så utrolig vond og kjedelig situasjon 😢 Kan tenke meg at det kan være vanskelig å holde motet oppe til enhver tid, det tror jeg ikke noen andre hadde klart heller. Når milepæler som neste innsett forsvinner..., det et er så utrolig urettferdig. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neei.... Så utrolig vondt. Jeg vet ikke hva jeg skal si, dette fortjener du virkelig ikke. For enhver opptur,  en nedtur følge liksom. Er det mulig?! Det er så urettferdig! Jeg kan ikke se for meg den tyngden du/dere går rundt med til tider, og jeg beundrer den styrken du har til å bære den 

Neutral90 skrev (3 timer siden):

Og er det ikke jammen meg en stor, feit skyggestrek da? Er virkelig babyplan så dårlige? Greide å skvise ut noen dråper til og tok en vanlig babyplan tets bare for å verifisere at den er negativ. Samme skyggestrek på den. Så, er de alltid så dårlige?

Jeg kan se strekene du nevner, og babyplan er virkelig en emosjonell reise i seg selv. De er fæle på skyggestreker, så det er enten eller noen ganger. Det kan være skyggestrek, og det kan være en begynnende babystrek. Jeg håper selvfølgelig på sistnevnte for din del, men det kan vel virke som at det mest sannsynlig er snakk om EL ift symptomene du beskriver og du kjenner jo kroppen din best. Babyplan er også søppel ift klager, de påstår jo alltid at de aldri kan se streken det er snakk om - også sender de noen nye tester i retur for å "være snill denne gangen" 😓 

Jeg håper at, til tross for situasjonen, at denne eggløsningen fører til noe godt for deg. Klem ❤️ 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sender deg en stor styrkeklem :klem: ❤️ Det har vært hinder på veien deres nå.. 

Ser tydelig strek på testene, det hjelper jo ikke akkurat å få skyggestreker i en så fortvilet situasjon. 💕 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Enig, dette er skikkelig urettferdig og langt fra det du fortjener :troest:
Syns også det er lite mannfolka må igjennom, og prestere når det gjelder bør de klare. Men kan også forstå at det bare ikke går, om det er voldsomt stress. Sikkert lettere sagt enn gjort, men forsøk å få til en hyggelig stemning, vær litt fnisete og lekne og om det må til å snike seg på badet en tur selv om dere har besøk, så får det være. Et annet tips er oralsex på mannen. Min erfaring er at da tar det ikke så lang tid å få jobben gjort (altså finne riktig vei rett før utløsning da).

Når det gjelder g-test: nå har jeg ikke noe vitenskapelig bevis for hånden her, men jeg mener at jeg både har lest, hørt og lært i løpet av år på prøveforum at g-tester også kan slå ut på eggløsning. Veldig svakt, men typisk slike her skyggestreker. Ikke så sterkt som EL-tester kan slå ut på graviditet. Men jeg har vært borti folk som har prøvd dette, og får opp svake streker på g-test når EL-test blir så sterk og EL er rundt hjørnet. Jeg tenker at det er det du opplever nå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjipt at dette skjer når du trodde du hadde hatt eggløsning tidlig😩 jeg tenker også at det er en sjanse for en graviditet jeg da.. jeg opplevde sist graviditet at jeg fikk store smerter, typ murringer og strekk smerter på sidene og det var før mensen skulle komme.. så de smertene du beskriver kan like gjerne være for at det er en graviditet i tidlig fase, nå skal ikke jeg gi deg falske forhåpninger da, men ser jo tydelig skygge streker på de to testene der synes også de ser noe svak rosa ut og kanskje perfekte steker til å være 9 dpo. Skal sies som over her at jeg opplevde svaake skyggestreker på g test når jeg hadde positiv eggløsningstest en gang, og det da viste seg at det var eggløsning og ikke en graviditet, men det var med babyplan sine staver og de er mer kjent for skygge streker enn de strimlene. Så tror kanskje jeg hadde fått skyggestrek på de den gangen selv om det ikke hadde vært eggløsning. Jeg håper og tror og holder en knapp på graviditet jeg da🤞🏻 Men samtidig så har jeg sett at folk får positiv eggløsningstest under graviditet når g testen der mye sterkere da, så mulig du burde hatt mer hcg for at de eggløsnings testene skulle ha blitt så positive🤨 men man vet aldri! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neutral90 skrev (8 timer siden):

Takk som husker på meg, gode du :klemmer:Det har vært noen tøffe dager. Sorgen har hentet meg inn. Noen dager er skikkelig gode, men jeg har nok gått under mye stress lenge og vært i sorg lenge, hode og kropp er sliten ❤️

Huff :( Krysser fingrene for at den sitter denne måneden 🙂🤞

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære deg! 
jeg er helt tom for ord, helt sykt hva du skal igjennom :( 

Jeg sender over en god klem, og krysser fingre og tær for at det er din tur snart❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...