Gå til innhold

Drømmen om en familie


Neutral90

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg kjenner jeg blir så irritert og lei meg av det du må gå gjennom og måten du blir behandlet på, kjære Neutral 💖 Sender deg en stor klem! Tenker masse på deg 💕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var veldig dumt å lese, som mange andre sier her inne, dette er langt i fra grei behandling. Du MÅ klage på en sånn behandling. Sender deg en stor klem ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det mulig :( Jeg vet virkelig ikke hva jeg skal si! Den behandlinga du opplever her er jo virkelig ikke grei!! 

Jeg  fikk også helt vanvittige smerter når jeg måtte ta mifigyn og cytotek (ma). 
Jeg måtte gjøre det hjemme, men etter jeg holdte på å blø ihjel på baderomsgulvet slengte mannen meg i bilen og lagde stor scene på sykehuset🙈 Sykepleieren mente på at jeg hadde lav smerteterskel som ikke tålte dette (en mannlig sykepleier🤯) og at jeg bare gjorde meg til (sykeste jeg har hørt). Jeg mistet 1,5 liter med blod. 
Jeg fikk paracett og voltaren først, men det hjalp ingenting. Jeg tåler oxynorm veldig dårlig, så de valgte å gi meg en morfinsprøyte da jeg lå i bro av smerter. 
Har aldri opplevd å være så mye til bry som da jeg måtte gå igjennom en abort (av et sterkt ønsket barn).

Jeg føler så med deg, det er en helt grusom situasjon å være i:( Hadde jeg vært deg så hadde jeg sendt inn klage høyere opp i systemet (pasientombudet). Sånn som du blir behandlet nå er virkelig ikke greit, ikke nok med at du må gå igjennom en ufrivillig abort, i tillegg til at du har måtte gå igjennom så mye bry for å få hjelp OG i tillegg ha sterke smerter! 
Det er en helt umenneskelig situasjon:( 

Ser det er noen timer siden du skrev, håper virkelig det går bedre med deg og at du har fått bedre hjelp og forståelse. 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner hjertet mitt synker mer og mer for hver gang jeg leser her inne nå. Nå må du vel ha gjennomgått nok vel! Det er så hjerteskjærende å lese at du får så dårlig behandling oppå alt annet du går gjennom. 😔 

Skulle ønske det var noe jeg kunne gjøre for deg. Jeg fortsetter hvertfall å heie på dere ❤️ :klem: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smiley90 skrev (13 timer siden):

Er det mulig :( Jeg vet virkelig ikke hva jeg skal si! Den behandlinga du opplever her er jo virkelig ikke grei!! 

Jeg  fikk også helt vanvittige smerter når jeg måtte ta mifigyn og cytotek (ma). 
Jeg måtte gjøre det hjemme, men etter jeg holdte på å blø ihjel på baderomsgulvet slengte mannen meg i bilen og lagde stor scene på sykehuset🙈 Sykepleieren mente på at jeg hadde lav smerteterskel som ikke tålte dette (en mannlig sykepleier🤯) og at jeg bare gjorde meg til (sykeste jeg har hørt). Jeg mistet 1,5 liter med blod. 
Jeg fikk paracett og voltaren først, men det hjalp ingenting. Jeg tåler oxynorm veldig dårlig, så de valgte å gi meg en morfinsprøyte da jeg lå i bro av smerter. 
Har aldri opplevd å være så mye til bry som da jeg måtte gå igjennom en abort (av et sterkt ønsket barn).

Jeg føler så med deg, det er en helt grusom situasjon å være i:( Hadde jeg vært deg så hadde jeg sendt inn klage høyere opp i systemet (pasientombudet). Sånn som du blir behandlet nå er virkelig ikke greit, ikke nok med at du må gå igjennom en ufrivillig abort, i tillegg til at du har måtte gå igjennom så mye bry for å få hjelp OG i tillegg ha sterke smerter! 
Det er en helt umenneskelig situasjon:( 

Ser det er noen timer siden du skrev, håper virkelig det går bedre med deg og at du har fått bedre hjelp og forståelse. 
 

For en hårreisende behandling 🤯 Å måtte behandles for MA er allerede en særdeles tyngende situasjon på alle måter, så å måtte kjempe seg til god nok fysisk behandling, det blir bare for dumt. Bah! Buster meg litt nå for deg, vet hbor kjipt det er. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Cd 2

Det gikk tross alt veldig greit i går. Takk for alle som svarte meg, det var fint der jeg lå. Jeg er overbevist om at Mifegyne gjorde prosessen mye enklere rent fysisk. Det var mye verre i august, både i lengde og smerte. 

Det var en lege som var veldig hardhendt som sjekket om alt var ute. På morgenen fikk jeg abdominal ultralyd, men han måtte ta innvendig, mente han. Han var så hardfør. Brukte alt for lite glidemiddel, og en vanlig seng er jo heller ikke en god stilling. Er faktisk fortsatt hoven i skjedeinngangen. Skikkelig unødvendig. Kjenner til han da, han er faglig flink, men også ufin. Sist gang var når jeg skulle måle slimhinnen før fryseinnsett. Da hadde jeg uke før vært hos annen lege. Da målte han hinnen til å være for smal og sa hånlig i en streng tone "det er din egen feil når du går til forskjellige leger på denne måten, vi har alle forskjellige måter å måle på." 🙄 En helt grei opplysning, men det handler om hvordan noe slikt blir formidlet. 

Uansett. Endel vondt i dag og kvalm, så smertestillende og kvalmestillende er på plana. 

Begynner også på letrozol i dag, men vil vente til kvalmen har gitt seg. De er så verdifulle at jeg ikke vil risikere å kaste bort medisin i oppkast 🙈😂

Endret av Neutral90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt at mifegyne kan ha gjort det enklere fysisk da 💕 

Så mye rart helsepersonell du er borti 🙊 

Håper kvalmen gir seg fort 🥰

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I all verden for noen folk du er borti... Stakkars 😫   Som om ikke opplevelsen er vond fra før. Godt å høre at den fysiske biten ikke ble like ille som sist. 

Endelig er det over, kjære deg. Nå kan du se fremover igjen ❤️  Jeg sender deg og mannen din masse gode tanker og klemmer ❤️  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SUPERMIRI skrev (9 minutter siden):

I all verden for noen folk du er borti... Stakkars 😫   Som om ikke opplevelsen er vond fra før. Godt å høre at den fysiske biten ikke ble like ille som sist. 

Endelig er det over, kjære deg. Nå kan du se fremover igjen ❤️  Jeg sender deg og mannen din masse gode tanker og klemmer ❤️  

Haha, ja, du kan så si 😂 eller er jeg bare tynnhudet? Uansett, tror nok våre små lokalsykehus ikke tiltrekker seg kremen av kremen, uten å kritisere noen. 

Takk ❤️ på en måte er dette den verste tiden. Det er liksom ikke så mye å se frem til, foruten ventetid 😏 skal prøve å lage en liste over det jeg har å se frem til/delmål frem til neste mulige innsett... 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smiley90 skrev (2 timer siden):

Så godt å høre at du føler deg bedre! 
Håper at du kommer deg fort igjen❤️

Stor klem til deg, takk ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vegasus skrev (8 timer siden):

Så godt at mifegyne kan ha gjort det enklere fysisk da 💕 

Så mye rart helsepersonell du er borti 🙊 

Håper kvalmen gir seg fort 🥰

Håper du har det fint, får nesten tårer i øynene (på en god måte) når jeg tenker på hvordan du koser deg nå 🥰

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Neutral90 skrev (10 minutter siden):

Haha, ja, du kan så si 😂 eller er jeg bare tynnhudet? Uansett, tror nok våre små lokalsykehus ikke tiltrekker seg kremen av kremen, uten å kritisere noen. 

Takk ❤️ på en måte er dette den verste tiden. Det er liksom ikke så mye å se frem til, foruten ventetid 😏 skal prøve å lage en liste over det jeg har å se frem til/delmål frem til neste mulige innsett... 

Du er så absolutt ikke bare tynnhudet, nei. Sånn oppførsel fra helsepersonell er jo helt og holdent ikke greit 🙊 

Du har vel rett i det med ventingen, ja.. ❤️ Håper likevel at det kommer et lyspunkt i nærmeste fremtid. Det hadde jeg unt dere så innmari..😭❤️Lister er lurt! Det er litt terapi egentlig, og jeg har inntrykk av at du er veldig flink til å benytte deg av det 🥰 klem 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tenkt på deg, Neutral90 ❤️ Har ikke særlig mye tid eller energi til å prioritere forum nå.. Håper fortsatt for dere, til slutt må det gå! Håper kvalmen og smertene har gitt seg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dovendyr1 skrev (16 minutter siden):

Har tenkt på deg, Neutral90 ❤️ Har ikke særlig mye tid eller energi til å prioritere forum nå.. Håper fortsatt for dere, til slutt må det gå! Håper kvalmen og smertene har gitt seg. 

Åå, jeg har tenkt på deg ❤️ håper det går fint med dere 🥰 Det er sikkert en omveltning, kan jeg tenke meg, håper det er tid og rom for å nyte det også 😍

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Cd 3

Håper jeg ikke jinxer dette må men jeg har nesten sluttet å blø. Så lite at jeg faktisk ikke har på meg bind og sov uten truse i natt. For en befrielse noe så smått gir. 

Etter forrige abort i august blødde jeg friskt i to uker etterpå. Denne gangen derimot blødde jeg mye på forhånd og måtte bruke innlegg fra MA var bekreftet onsdag forrige uke, frem til selve aborten. Så 9 dager med bind til sammen da. 

Har fortsatt overraskende vondt, så tar smertestillende ennå. Blir ennå en sofadag. 

Fikk også vite at søskenbarnet mitt fødte på naboavdelingen mens jeg "fødte" min klump. Eller, han kom ut noen timer senere da. Sånn er livet, store kontraster. 

Det er viktig å tørre og kjenne på smerten, men det er en grense. Jeg kan ikke velte meg i sorgen heller. Da kommer den til å ta over. For å holde fokus har jeg laget en liste frem mot neste innsett. Problemet er at det er mange variabler og at kroppen må komme inn i syklus igjen på en god måte. 

- 07.02 ferdig med letrozol. 

- 11.02. Møte med reumatolog. Hun er mitt store håp. Dersom hun anbefaler støttemedisin som blodfortynnende kommer st Olavs til å høre på henne. 

- 15-20.02 jeg håper på el denne uken, fra CD 14-20 en gang. Krysser virkelig fingrene for dette. 

- 01-05.03 ny syklus. Melder inn mens til st Olavs og ultralyd på cd 10, 11 eller 12. Innsett 5 dager etter eggløsning, dersom eggløsning ikke er på en mandag eller tirsdag. 

- anslått innsett en gang mellom 19 og 26 mars 🤞🤞🤞 

I så fall vi lykkes da, blir det tidlig julegave og desemberbaby ❤️

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tøft å lese hvordan den siste tiden har vært for deg. Egentlig den siste laange tiden. Så dersom blødningen har roet seg så mye, og nå bare skal bli enda mindre, så unner jeg deg det som en liiiten, ørliten lettelse. Klem 🥰

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godis skrev (9 minutter siden):

Tøft å lese hvordan den siste tiden har vært for deg. Egentlig den siste laange tiden. Så dersom blødningen har roet seg så mye, og nå bare skal bli enda mindre, så unner jeg deg det som en liiiten, ørliten lettelse. Klem 🥰

Velger å tro at det er verdt det om vi lykkes og at vi må gi det det vi har i forsøket 🥰 Tålmodighet vet jo du også alt om! klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neutral90 skrev (1 minutt siden):

Velger å tro at det er verdt det om vi lykkes og at vi må gi det det vi har i forsøket 🥰 Tålmodighet vet jo du også alt om! klem

Det kommer garantert til å bli verdt den dagen det er dere som sitter med en nyfødt i armene ❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...