Gå til innhold

Drømmen om en familie


Neutral90

Anbefalte innlegg

Neutral90 skrev (1 time siden):

Cd 2

Neida, det var ikke det at hun mente at MA var min feil. Mer det at der var en frivillig abort og at jeg burde bruke kondom neste gang.

Noe vi for så vidt kommer til å gjøre. Vi skulle jo liksom prøve hjemme i tilfelle gullegget kommer. Men, eh,  det gjør jo ikke det... nå er vi lei av forlenget ventetid.

Blir nok ikke innsett før I august :( prøver hardt å holde hodet over vannet. Håper jeg greier det fremover.  Det er ikke så lett som det høres ut som. 

Utskrapning gikk greit. Første gangen jeg møtte denne legen, la oss kalle ham Tore, så klaget jeg faktisk til fastlegen min. Han fremstod veldig usympatisk og rett frem. Det var tøft når han diagnosterte vår første MA. I senere tid kjenner han meg igjen og tydelig viser empati med oss. Og en viss tristhet for vår del at vi ikke gir oss? I alle fall, jeg setter pris på han. 

Kyss og klem

Vet du, det er lov å bare være i en sånn situasjon du er i. Ikke nødvendigvis måtte kjempe hardt for å holde hodet over vann hele tiden, for på et tidspunkt få du fotfeste igjen. Men akkurat nå er det litt langt unna, så da er det lov å bare være en liten stund❤️

Noen ganger overrasker folk oss positivt, og de folkene er skikkelig fine.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vet du helt sikkert at det er eggene det er noe tull med? 😊 Mulig det er noe jeg ikke har fått med meg, men er det sjekket på noe slags vis? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Klink skrev (På 25.4.2023 den 22.47):

Vet du helt sikkert at det er eggene det er noe tull med? 😊 Mulig det er noe jeg ikke har fått med meg, men er det sjekket på noe slags vis? 

Med 12 graviditeter derav 9 av de fra blastpcyster så er det lite igjen som faktor enn eggkvalitet, dessverre :) det er mye man ikke vet og det er også derfor eggdonasjon ikke er 100% sikkert at vi lykkes med, men alt som er lov å teste i Norge har blitt testet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cd 14

Negative graviditetstest i noen dager og overraskende sterk eltest i dag. Men jeg gikk fra badet før fristen var gått ut. Får ta en ny i morgen tidlig og ikke gå før fristen er ute 😅

Er heller ikke så veldig happy med medicus. De tar jo så lang tid å få svar, tre dager på et enkelt spm som krever konsultasjon med lege, liksom. Der slår jo st Olavs de ned i støvlene. 

Veldig usikker på hvor mye vi pusher på for innsett før sommerferien. Det hadde blitt bare så vidt vi rekker det uansett. 

Det har vært noen skikkelig tøffe dager. Så har det vært noen fine dager. Håper det blir flere av de fine dagene :-) 

20230505_163141.thumb.jpg.bcaa0e90ed1be5c421cf4f6145f4feb4.jpg

  • Liker 1
  • Hjerte 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Hvordan går det Neutral? :klem: Hva fant dere ut ang. innsett før sommeren? Om det er noe dere ønsker/får?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (På 23.5.2023 den 9.19):

Hvordan går det Neutral? :klem: Hva fant dere ut ang. innsett før sommeren? Om det er noe dere ønsker/får?

Hei fine Amatariel!  Det går greit. Har vært syk med corona og var sengeliggende en stund. Ikke sånn veldig happy med medicus. Jeg spurte om hjelp når det ble abort, fordi jeg vet det blir lang syklus etterpå. Først måtte jeg ta blodprøve etter tre uker. Helt greit det. Men så måtte jeg plutselig på ultralyd for å tidfeste hvor jeg er i syklus. Jeg spurte om vi ikke bare kunne ta blodprøver, men det var ikke godt nok. Så i går kjørte jeg 5 t tur retur bare for å nå samme konklusjon: vi tar blodprøver for å se. Hehe, jaja. 

 

Så jeg har hatt eggløsning og vi venter på mensen. Satser på innsett I dne syklusen noe som vil si innsett ca 20 juni :-) vi drar på ferie uka etter, men jeg kjenner på meg selv at jeg greier ikke vente helt til august/sept, da avstår jeg heller fra alkohol i sommer eventuelt, dersom vi skulle bli gravide. Det er disse fire sjansene i fryseren vi har igjen, etter det kan jeg leve som så ugravid jeg vil i en uendelig tid. 

Langt svar på lite spm 😅🤘

  • Hjerte 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjempefint å høre fra deg! :klem: Høres bra ut at det blir innsett i løpet av neste måned! Veldig glad for at de kunne få det til da. Og nå er du vel på tampen av jobben din også..? Neste uke du skal begynne i ny?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (1 time siden):

Kjempefint å høre fra deg! :klem: Høres bra ut at det blir innsett i løpet av neste måned! Veldig glad for at de kunne få det til da. Og nå er du vel på tampen av jobben din også..? Neste uke du skal begynne i ny?

Ja, jeg har tre dager igjen som lærer 😱 det er helt sykt å tenke på. Det er en så stor del av identiteten min, samtidig spiser det av sjela mi. Det er så mange vonde skjebner der ute. Veldig mye omsorgssvikt. Skolen skal være hjemmenes forlengede hånd, men når hjemmet ikke fungerer greier ikke vi å demme opp... grugleder meg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er jo fri på mandag! To(!!) Dager igjen som lærer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan forstå deg. Jeg har også en jobb der skjebnesaker gjør seg gjeldende. Er ikke bare bare å stå i! Blir kjempespennende med ny jobb for deg da :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (18 minutter siden):

Jeg kan forstå deg. Jeg har også en jobb der skjebnesaker gjør seg gjeldende. Er ikke bare bare å stå i! Blir kjempespennende med ny jobb for deg da :heiajente:

Absolutt kjempespennende 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå spotter jeg og regner med at I morgen blir cd1! Oioioi så spennende det er! Har googlet mye, typ "donor egg recurrent miscarriage succes rates" mange mange ganger 👏🫠😅

Håper på innsett om ca 3 uker.

Samtidig har lokal gyn endret bookingsystem slik at kun de som har fastlege der kan booke på nett. Telefonen er åpen 1 t om dagen og det er evig lang kø før de svarer. Det har påført meg overraskende mye stress altså. Rart at noe så lite kan tilte vateret. Nesten slik at jeg bare ordner time i Trondheim og tar de 600km å kjøre...

Edit: hadde min (foreløpige) siste dag som lærer i går. Koste meg med elevene hele dagen. Fikk en skikkelig din avskjed. Så møtte jeg noen av elevene til fotballkamp etter skoletid.  Hva skjer? Jo jeg skader kneet og MR i dag viser avrevet menisk! Herlighet. Fin start å måtte dra fra ny jobb tidlig første arbeidsdag for å ta MR, og takk for god helseforsikring. 

Endret av Neutral90
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei uff så uheldig du skulle være da..! Høres skikkelig vondt ut 😕 Men nye jobben har vel forståelse for at sykdom/skade kan skje uforutsett gitt. Men ja, skjønner hva du mener. Jeg fikk influensa hele første uken min i ny jobb :roll: føler ikke førsteinntrykket blir så godt da. Men det er raskt glemt når man først kommer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åh, så bra at dere rekker innsett før sommeren! Heier på donoregget 👏❤️ ånei, kjedelig med kneet! Også første dag i ny jobb 😳 Må du operere?

Endret av Elise93
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (På 1.6.2023 den 20.42):

Nei uff så uheldig du skulle være da..! Høres skikkelig vondt ut 😕 Men nye jobben har vel forståelse for at sykdom/skade kan skje uforutsett gitt. Men ja, skjønner hva du mener. Jeg fikk influensa hele første uken min i ny jobb :roll: føler ikke førsteinntrykket blir så godt da. Men det er raskt glemt når man først kommer!

Ja, veldig typisk altså! Men som du sier, det er forhåpentligvis raskt glemt 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elise93 skrev (21 timer siden):

Åh, så bra at dere rekker innsett før sommeren! Heier på donoregget 👏❤️ ånei, kjedelig med kneet! Også første dag i ny jobb 😳 Må du operere?

I utgangspunktet mente de det var nok gjennomstrømning til at fysio skal være nok. Har innsett at det er ventetid på fysio da, så vet ikke hvor mye det betyr...kjedelig er det uansett! Takk for heing ❤️

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Cd 2. Hurra! Har fått kontroll mandag 12 juni 🤞🤞

Helgen brukes forøvrig på sofaen, hevelsen i kneet er mye mindre og bare det å slippe den ekstremt "sprengt" følelsen er deilig. 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cd 4

Så langt har prednisolon motsatt effekt enn vanlig og jeg føler mindre sult! Fint om det kan fortsette :-) i tillegg døyver den smerten i kneet en god del, selv om det er fryktelig vondt, spesielt om kveldene. 

Kjenner jeg er veldig spent. Veldig usikker på hvor godt jeg takler negativt utfall 😑 må bearbeide hjernen litt, kjenner jeg 

  • Hjerte 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kakaoen skrev (På 7.6.2023 den 22.15):

Heier såååå mye på deg :klemmer:

Du er en god en du, Kakaoen ❤️🥰 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...