Gå til innhold

Drømmen om en familie


Neutral90

Anbefalte innlegg

Klink skrev (På 29.3.2023 den 18.35):

Det forstår jeg. Samtidig kan det kanskje føles litt lysere at det nå er større sjanser med donoregg, etter dritet med misting nå? Dere har en reell sjans etterpå liksom? 
 

Uansett forferdelig alt du må gå gjennom psykisk og fysisk. Dere hadde fortjent å hatt et helt fotballag nå. 

Ja, det føles mye lettere, i alle fall etter noen dager ble det bedre :) mest kjipt med ventetiden nå, men det er jo vår egen feil! Takk for så fine ord ❤️ denne type motgang er jo alt vi kjenner til for så vidt. Lurer veldig på hvordan det vil bli å (forhåpentligvis) lykkes en gang 🫣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

SUPERMIRI skrev (På 29.3.2023 den 18.36):

Åh, Neutral 🥺❤️

Jeg syns det er så fint, selv etter alt du har vært igjennom - at tillater du deg selv å håpe. Det er så sterkt gjort, og samtidig så viktig at du gjør. Håp er kanskje det eneste man har i en sånn situasjon 🩷 Det man har for å kunne komme seg gjennom noe. Vet ikke om du har lest dette quotet her før: 

«Håp er definitivt ikke det samme som optimisme. Det er ikke overbevisningen om at alt vil ende bra, men vissheten om at noe vil gi mening, uansett hvordan det ender»

Bare syns det er så fint, og håper du syns det samme. 

Stor styrkeklem til deg fra meg 

Så fin du er! ❤️❤️❤️ hvordan hadde dagene vært hvis man ikke kunne håpe? Kanskje det er selvtortur, men jeg hadde ikke orket å gå gjennom alle prøverundene uten å kunne ha håp. Det hadde i alle fall vært definisjon på å gjøre meg gal :-) takk for gode ord og stor klem tilbake

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjertespar skrev (På 29.3.2023 den 20.26):

Nå har jeg lest de siste innleggene dine og det var jo både en opptur og nedtur… Jeg blir rørt og engasjert på dine vegne.. har jo fulgt med på deg en stund litt av og på, og unner deg og dere virkelig å lykkes til slutt❤️❤️❤️ håper det ikke trenger å bety så mye at teststreken var svakere i dag, men du har jo vært gjennom dette mange ganger så du kjenner deg selv og kroppen din best❤️ sender deg en klem😌

Har fulgt med på deg også og krysser fingrene for forsøket du er inne i nå! 🤞❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykkefrø skrev (På 29.3.2023 den 21.52):

Dette er så urettferdig!! :gråter: Håper donorinnsett ikke blir utsatt for mye, og at du snart er gravid med en liten terminspire! ❤️ Du fortjener absolutt litt medgang nå!! 🥺

Tusen takk gode du ❤️🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Love90 skrev (På 30.3.2023 den 22.53):

Det var veldig trist å lese :( håpet så mye for deg!! Og håper ikke en donoregg innsett blir for mye utsatt pga dette! Sykt hvor urettferdig dette er!! Skal gi deg et håp nå rett før innsett men så går det ikke veien, er så urettferdig som det kan bli!! Som om du ikke har hatt nok nå! Jeg tenker som Amatariel at jeg fortsatt håper litt til for deg♥️

Ja det er liksom tidenes ironi fra skjebnen, dingle en gulerot foran oss rett før vi tar det andre største steget i vårt liv, nest etter det å velge å prøve å få barn 😅 håper du og minste har det godt ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (På 30.3.2023 den 9.29):

Nei atte - dette kan jo ikke være lov 😩 Hvor svak er strimmelen? Har du begynt å blø noe? Jeg håper litt til jeg altså, om det er greit 😶

Det er tydelig nedgang så ingen håp dessverre :-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Elise93 skrev (På 1.4.2023 den 9.24):

Dette var både fint og trist å lese! ❤️💔 jeg håper for deg, men forstår veldig godt at du er pessimistisk også! Du kjenner jo din egen kropp best.. Jeg beundrer sånn pågangsmotet ditt og evnen til å holde håpet oppe! Jeg tror mange har noe å lære der - inkludert meg selv. Jeg håper og krysser fingrene for deg 🤞

Tusen takk og håper veldig du har det fint ❤️ kanskje er dere fremdeles på tur? Vi valgte også å gifte oss og dra på reise (faktisk påsken for 4 år siden) før vi hadde forsøk. Kos dere masse og grattis som ektepar!! 🤩

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5+6

Dette kan virke rart for noen, men jeg velger likevel å ordlegge meg akkurat slik: endelig er testen mye svakere. Testene gikk litt ned, så litt opp, og nå endelig klart svakere. Jeg var litt urolig for exu, derfor er jeg letta. 

Nå har skuffelsen lagt seg litt og jeg greier å være mer rasjonell. Vurderer faktisk å avvente innsett til august. Vi har de fire embryo som er reelle ekte sjanser, men det er bare de fire sjansene vi har. Etter det er vi ferdige. 

I juni skal vi på badeferie. Jeg må være ærlig å si at det hadde vært fantastisk å ha en siste tur uten å være gravid eller å ha barn. Dersom vi ikke lykkes vil jeg selvsagt tenke jeg er en megaidiot som tenkte dette. 

En annen grunn er at jeg stresser automatisk er det med eggløsning etter abort. Sist gang gikk det veldig smooth og jeg gikk rett inn i 28 dgr syklus. Andre ganger har det tatt lang tid og mye monitorering for å finne eggløsning. Det er litt psykisk tungt, å lete etter noe som skal skje og som hos andre "bare skjer"  

Dette med ustabil eggløsning etter abort er også irriterende fordi det kreves planlegging for å få gyntime her jeg bor. Ved ustabil eggløsning er det et mareritt. 

I tillegg burde jeg gå ned 15 kg. En etter en har kg sneket seg på. Jeg går ned 4-5 kg og ved neste hormonkur er de tilbake igjen. Sykt frustrerende. Ønsker å spise mer rent, for det er på mat og ikke trening jeg kan hente det inn... 

Nå er vi så heldige å få låne en hytte østafjells. Nydelig vær og fantastisk skiføre. Jeg storkoser meg ❤️ i dag våknet vi til F1, så I senga. Åt deilig frokost og har nå sett skihopp. Vi rekker akkurat en mil på ski før fotball begynner og etter fotball drar vi i akebakken. Vi har det utrolig fint når vi har det sånn som nå ❤️ men det er helt klart vanskelig å ikke vite om hva fremtiden bringer...

Jeg vil bare si til slutt (for den som orket å lese denne avhandlingen 🤣🥺) at dere er en fantastisk gjeng. Mange har d tittet meg siden 2019(!!!), og dere er med på alle nedturene og ikke minst, dere lar meg ha de oppturene som er, uansett hvor kortvarige de er ;)

  • Hjerte 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nyt fjellet i finværet ❤️ Håper tiden fremover blir som du ønsker og håper på. Klem!

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

God påske flotte deg ❤️ Er så sykt imponert over pågangsmotet. Badeferie uten å tenke på alt dette hørtes ut som en veldig god ide 😍

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neutral90 skrev (23 timer siden):

5+6

Dette kan virke rart for noen, men jeg velger likevel å ordlegge meg akkurat slik: endelig er testen mye svakere. Testene gikk litt ned, så litt opp, og nå endelig klart svakere. Jeg var litt urolig for exu, derfor er jeg letta. 

Nå har skuffelsen lagt seg litt og jeg greier å være mer rasjonell. Vurderer faktisk å avvente innsett til august. Vi har de fire embryo som er reelle ekte sjanser, men det er bare de fire sjansene vi har. Etter det er vi ferdige. 

I juni skal vi på badeferie. Jeg må være ærlig å si at det hadde vært fantastisk å ha en siste tur uten å være gravid eller å ha barn. Dersom vi ikke lykkes vil jeg selvsagt tenke jeg er en megaidiot som tenkte dette. 

En annen grunn er at jeg stresser automatisk er det med eggløsning etter abort. Sist gang gikk det veldig smooth og jeg gikk rett inn i 28 dgr syklus. Andre ganger har det tatt lang tid og mye monitorering for å finne eggløsning. Det er litt psykisk tungt, å lete etter noe som skal skje og som hos andre "bare skjer"  

Dette med ustabil eggløsning etter abort er også irriterende fordi det kreves planlegging for å få gyntime her jeg bor. Ved ustabil eggløsning er det et mareritt. 

I tillegg burde jeg gå ned 15 kg. En etter en har kg sneket seg på. Jeg går ned 4-5 kg og ved neste hormonkur er de tilbake igjen. Sykt frustrerende. Ønsker å spise mer rent, for det er på mat og ikke trening jeg kan hente det inn... 

Nå er vi så heldige å få låne en hytte østafjells. Nydelig vær og fantastisk skiføre. Jeg storkoser meg ❤️ i dag våknet vi til F1, så I senga. Åt deilig frokost og har nå sett skihopp. Vi rekker akkurat en mil på ski før fotball begynner og etter fotball drar vi i akebakken. Vi har det utrolig fint når vi har det sånn som nå ❤️ men det er helt klart vanskelig å ikke vite om hva fremtiden bringer...

Jeg vil bare si til slutt (for den som orket å lese denne avhandlingen 🤣🥺) at dere er en fantastisk gjeng. Mange har d tittet meg siden 2019(!!!), og dere er med på alle nedturene og ikke minst, dere lar meg ha de oppturene som er, uansett hvor kortvarige de er ;)

Sender deg en klem❤️ håper og tror at det lykkes for dere til slutt, og at du da kan se tilbake på alt du har vært gjennom og tenke at det var verdt det❤️

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6+3

Tok en ny test i går som var mye sterkere igjen :( ny digital viste 2-3. Jeg gikk litt i kjelleren, dessverre. Det jeg frykter aller mest er å måtte ta cytotec. Det gjør så sykt vondt selv når jeg bruker oxynorm. Oxynorm gjør meg kvalm og frykten for å spy er også vanskelig for meg å takle. 

Kom meg heldigvis raskt-ish ovenpå igjen, men det er ikke noe kult dette her. Kroppen føles veldig gravid, noe som er tøft. Ømme bryst som har vokst mye i omfang. I går gråt jeg fordi en topp jeg kjøpte for tre uker siden og som passet akkurat over brystet, var nå for trang :(

Dersom vi må bruke cytotec er det bare på hengende håret vi rekker innsett før de stenger for sommeren... fastlegen henviste til sykehuset tirsdag forrige uke. Har enda ikke fått tildelt time. 

Endret av Neutral90
  • Hjerte 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenker masse på deg :klemmer: 

Var det så at du har ordnet ul for å se hva som foregår nedi der?

Seriøst, man skulle hatt kameraovervåkning oppi slufsa! 🤣

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

7+1

Det er tungt dette her. Gikk gjennom påska som i et vakuum. Nå i dag når hverdagen er tilbake traff den meg midt i trynet. Skulle så veldig ønske at vi slapp å gå gjennom dette her. 

Testene fortsetter opp og ned i styrke. Har sykt ømme bryst og lyskestrekk. 

Fikk ikke ultralyd før mandag, da er jeg 8+0. Det er kanskje innafor akkurat medisinsk sett, men det passer dårlig med å gjennomføre abort. Har utviklingssamtaler "hele neste uke", med arbeidstid frem til kl 20 på kvelden. Får derfor ikke rent praktisk gjennomført en abort før fredag. Når jeg er så langt på vei er det vel pålagt å gjennomføre på sykehuset også, siden jeg bor en viss distanse fra sykehuset. Det gjelder uansett hvor langt fosteret måler tror jeg ... uff. Mon tro om jeg greier å overbevise de om å gjennomføre hjemmeabort. Det spørs nok på om avdelingen har helgeåpent denne helgen (noe de ikke alltid har. Velkommen til småbynorge).

Dette blir bare så sykt slitsomt og totalt energitappende. 

  • Hjerte 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff høres umenneskelig ut å skulle være i så mye jobb når man står i dette privat... men jeg skjønner også at det ikke "bare er å sykemelde seg" når man har såpass mye ansvar og viktige ting å få gjennomført.

:trøst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med din historikk synes jeg det er skikkelig dårlig at du må vente såpass lenge med ultralyd :( Hørtes helt forferdelig ut å ha utviklingssamtaler oppi alt dette :( ❤️ Det er kanskje mer stress enn for seg å utsette de også? :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...