Gå til innhold

Drømmen om en familie


Neutral90

Anbefalte innlegg

Ånei, så urettferdig 😢 det er lov å være såret, skuffet, trist og lei seg nå! Sender en god god klem og heier på dere! ❤️❤️❤️

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så leit ❤️ Jeg har troen på de neste innsettene likevel altså. Min første donorblasto var topp kvalitet og satt ikke. Innsett nr 2 ble verdens beste gutt. Det er endel tilfeldigheter i spill også. Det er veldig god sjanse for at en av de gjenstående blastoene blir en baby❤️❤️❤️ Det sagt så synes jeg du har vært gjennom ekstremt mye nå. Tenker på deg!

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en grusom situasjon dere står i, det er skikkelig urettferdig at det skal være så vanskelig for dere å bli gravide. 💔

Men de på frys gir veldig gode sjanser! ❤️ Selv om det er en fattig trøst akkurat nå selvfølgelig. 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Abley skrev (På 26.6.2023 den 18.19):

Hopper litt inn i tråden, men har dere tenkt på surrogati? Sånn mtp at dagboken er over hundre sider og har vart i flere år... 

Jeg skal i hvert fall benytte meg av surrogat når den tid kommer, det er ganske dyrt (500k - 1 mill) men verdt det for min del.

Lykke til videre, kjipt at det ikke funka denne gangen. 

Det er ikke noe galt med livmoren min, surrogati vil derfor ikke være et hverken naturlig eller åpenlyst valg for oss :) herav eggdonasjon, ikke låning av livmor.

Klink skrev (På 26.6.2023 den 18.21):

Fryktelig trist, Neutral. ❤️ Urettferdig! 

Du har likevel tre veldig gode sjanser til! Kanskje er dette som første forsøk å regne, hvis dine egne egg aldri kunne brukes. Kanskje du klarer å se det slik etter hvert? 
 

(om du orker å svare, kan du forklare hvorfor de mener at donoregg er det beste for dere? Eller er det mer et forsøk på å gjøre noe annerledes? 😊

 

 

Vi har vært gravide 12 ganger uten å få barn, så da er det naturlig å tro at det har med eggkvalitet å gjøre. Til tross for at jeg har gode verdier og alltid får fine blastocyster. Legene sier at dersom vi holder på lenge nok (hvem har helse og penger til det?) så er det godt mulig vi vil få egne genetiske barn, men eggdonasjon øker sjansene betraktelig. Det er ikke påvist noe feil med livmor, men igjen er det ikke påvist noe feil med egg, sånn rent målbart. Det finnes heller ikke en type "eggkvalitet blodprøve", fsh og amh sier noe om hvor mange og noe om kvalitet, men som sagt jeg som har nok tilsynelatende gode egg og likevel blir det ikke noe. Vi måtte ta valget om veien videre og det er virkelig, virkelig en enorm belastning å bli gravid se hjerteslag på ultralyd og så få påvist MA senere. Vi måtte velge om vi orker mer av det. Ikke at man er garantert ved eggdonasjon heller, men statistisk sett skal det være en sikrere sjanse for oss å bli foreldre :-) håper det var logisk forklart! Det er altså ikke like åpenlyst for oss å få donert egg som ved damer der det er få/ingen egg (lav amh/tidlig overgangsalder) eller tydelig dårlig kvalitet (forhøyet fsh).

  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Waldfee skrev (På 27.6.2023 den 23.07):

Så leit ❤️ Jeg har troen på de neste innsettene likevel altså. Min første donorblasto var topp kvalitet og satt ikke. Innsett nr 2 ble verdens beste gutt. Det er endel tilfeldigheter i spill også. Det er veldig god sjanse for at en av de gjenstående blastoene blir en baby❤️❤️❤️ Det sagt så synes jeg du har vært gjennom ekstremt mye nå. Tenker på deg!

Dette var veldig trøstende å lese når det stod på 😘 veldig veldig skuffende fordi å bli gravid i seg selv har jo ikke vært vårt problem, men det sier jo ikke noe om mulighetene til de resterende 3 sånn sett. Takk for gode ord ❤️

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 dpo / cd 1

Der kom mensen. Som ventet. Nå er det bare å samle styrke til nytt innsett I midten av august :-) det skal vi greie. Mai-barn er nok kjekt det også. Takk for fine ord, dere, det betyr mye selv om jeg ikke alltid har overskudd til å svare med en gang.

Dro til Spania på mandag. Hele tirsdag låg jeg syk. Spydde faktisk, men det var mer av utmattelse. Ny jobb, ferie fra ny jobb for å være sensor på 2 X muntlig eksamen, kontroll og innsett, en forelder som ble brått mye sykere enn før og en strabasiøs reise til varmere strøk. Jeg ble rett og slett slått ut. Bra igjen i går da, så de siste dagene har jeg kost med i havet og drukket mye god drikke og spist god mat. 

Vi er heldig tross alt ❤️

  • Hjerte 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlighet det har vært mye for deg den siste måneden! :trøst:  Enhver ville kapitulert for lenge siden. Men så godt at du har kommet deg på ferie..! Og at du føler deg bedre. Nyt masse med bading og inntak av god mat og drikke. Ingen har fortjent det mer enn deg! ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (15 timer siden):

Herlighet det har vært mye for deg den siste måneden! :trøst:  Enhver ville kapitulert for lenge siden. Men så godt at du har kommet deg på ferie..! Og at du føler deg bedre. Nyt masse med bading og inntak av god mat og drikke. Ingen har fortjent det mer enn deg! ❤️

Takk for gode ord fine Amatariel 🥰 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Cd 11

Tester etter eggløsning fordi jeg liker forutsigbarhet og å vite når jeg må ordne ultralyd ifbm neste innsett. 

Det er så veldig fristende å prøve selv også... føles helt rart å finne eggløsning og så bare la den gå. Bare noen mnd siden ville det vært helt utenkelig. Men jeg orker ikke flere utsettelser som en evnt graviditet ville gi... vi får gjennomføre disse tre innsettene og så kan vi prøve så mye vi vil hjemme og hvem vet? Kanskje blir det et mirakel dersom denne donasjonsgreia ikke funker :)

snakket med medicus. Hun sa at to av de tre embryo på frys var fryst på dag 6 og de var allerede expanding and hatching,  noe som betyr at de allerede et steg videre fra blasto.  Det gir jo meg selvsagt skyhøye forhåpninger.  Men hva om det er meg tross alt da? At det er min kropp som ikke kan holde en graviditet? At jeg egentlig har hatt fantastiske blastoer som burde bli til barn, men det er jeg som ikke greier det? 😏 

uansett, vi er på del to av ferien. Camping i Sverige. Vi har det veldig, veldig fint. Været er herlig og det er mye god vin og god mat. God tid til å reflektere over hvor greit vi har det sånn det er nå. I ene nabovogna er en barnefamilie hvor ene barnet på ca 3 år har sinneutbrudd hver ettermiddag.  Slår i veggen og knuser ting. Hyler som besatt. Andre nabovogna har ungdommer der de begge snakker til foldrene som om de er idioter og torturister. Vi koser oss veldig bare vi to :)

 

  • Hjerte 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innimellom må jeg bare titte innom her for å se hvordan du ligger ann i løypa. Krysser alt jeg har for at fine donoregg gjør susen ❤️ så glad for å lese at du også klarer å kose deg på ferie, det er deg vell unnt 😁

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lengesiden jeg har kommentert noeher inne, men å følge dere på reisen og heie på dere det gjør jeg! Blir en spennende tid fremmover, krysser fingrene og alt annet som krysses kan for at de nye planene og innsettene fungerer for dere 🥰 

Ellers må jeg bare få sagt etter å ha lest det siste innlegget ditt, at barn er ikke et must for å få et fint liv. For som du sier så har dere det fint sammen bare dere to også. Jeg vet ikke hvordan jeg skal formulere meg riktig, men et liv uten barn er ikke likestilt med et dårlig liv. Selv om man selvfølgelig helst skulle tatt det valget selv. Barn både begrenser og gleder. 

Jeg følger med å ønsker dere all mulig lykke til! Kos dere på ferie 🌞

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
MissB skrev (På 12.7.2023 den 0.29):

Lengesiden jeg har kommentert noeher inne, men å følge dere på reisen og heie på dere det gjør jeg! Blir en spennende tid fremmover, krysser fingrene og alt annet som krysses kan for at de nye planene og innsettene fungerer for dere 🥰 

Ellers må jeg bare få sagt etter å ha lest det siste innlegget ditt, at barn er ikke et must for å få et fint liv. For som du sier så har dere det fint sammen bare dere to også. Jeg vet ikke hvordan jeg skal formulere meg riktig, men et liv uten barn er ikke likestilt med et dårlig liv. Selv om man selvfølgelig helst skulle tatt det valget selv. Barn både begrenser og gleder. 

Jeg følger med å ønsker dere all mulig lykke til! Kos dere på ferie 🌞

Så fint å lese fra deg igjen! :)

forskning og undersøkelser viser at barnløse og de med barn er like lykkelige. De med barn er kortvarig målbart lykkeligere rett rundt fødsel, før de blir merkbart mindre happy når stresset slår inn, før det jevner seg ut. Så jeg er ikke resd for å få et mindre bra liv, det er mer det du skriver: at man ønsker seg noe man jobber veldig hardt for uten å få det. 

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Cd 5

Fant eggløsning og fikk mensen! Er på tredje uken tilbake på jobb og det har vært så utrolig stress. Akkurat nå savner jeg læreryrket 😂

Ultralyd torsdag, cd 14. Håper og tror på innsett fredag 18 august.  Dersom vi lykkes vil det gi termin 9 mai 🥰

Jeg har ikke begynt på prednisolon enda. Jeg legger så mye på meg. Har gått ned 3 kg siden slutt for ca 2 uker siden. Begynner når jeg vet når innsett blir :)

  • Liker 1
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, håper det roer seg litt ned på jobben fremover! Blir det mye reising til høsten? 
 

Spennende med innsett 🌸 krysser alt jeg har 🥰🤞🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Sovia skrev (18 timer siden):

Huff, håper det roer seg litt ned på jobben fremover! Blir det mye reising til høsten? 
 

Spennende med innsett 🌸 krysser alt jeg har 🥰🤞🏻

Ja, mye reising! 2 X Boston, Amsterdam, London og Barcelona før jul! Veldig spennende. Mitt ansvarsområde er porteføljen i USA, men vi er samtidig så små at jeg blir med på messer i Europa og Asia også :-) 

takk for gode ønsker 🥰

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neutral90 skrev (20 timer siden):

Ja, mye reising! 2 X Boston, Amsterdam, London og Barcelona før jul! Veldig spennende. Mitt ansvarsområde er porteføljen i USA, men vi er samtidig så små at jeg blir med på messer i Europa og Asia også :-) 

takk for gode ønsker 🥰

Wow, så utrolig kult! Gøy å få oppleve så mye forskjellig gjennom jobben. Hos meg kan jeg reise litt innad i Norge hvis jeg vil, det er jo ikke like spennende, men jeg tar det jeg får. Håper det blir en spennende og innholdsrik høst for deg på alle plan 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sovia skrev (På 3.8.2023 den 11.39):

Wow, så utrolig kult! Gøy å få oppleve så mye forskjellig gjennom jobben. Hos meg kan jeg reise litt innad i Norge hvis jeg vil, det er jo ikke like spennende, men jeg tar det jeg får. Håper det blir en spennende og innholdsrik høst for deg på alle plan 🥰

Veldig gøy! Stor motivasjon i det å få reise litt :) kjekt med innenlands også da, bare det å se noe nytt og ikke bare samme tapetet hjemme hver dag. 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cd 14

Innsett om en uke ❤️ dog med litt tynn slimhinne så de skal sjekke den før innsett. Dette uroer meg litt. Har alltid hatt litt tynn hinne, men nå er det tynnere enn til vanlig. Vet ikke om jeg orker at dette skal være et problem. Da blir det heller styrt syklus. 

  • Liker 1
  • Hjerte 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...