Gå til innhold

Prøver for første gang :)


Netteflette

Anbefalte innlegg

Ville bare dele denne med deg. Det er et utsnitt fra en tekst i Preggers 💕 

8F7B465E-171F-4C22-ACDF-B97D724B7144.jpeg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, vegasus skrev:

Ville bare dele denne med deg. Det er et utsnitt fra en tekst i Preggers 💕 

8F7B465E-171F-4C22-ACDF-B97D724B7144.jpeg

Så søt og snill du er, takk❤️ Skal definitivt ta TUL i uke 6 eller noe. Har time hos fastlege i morgen og skal spørre om jeg kan ta blodprøver denne uken. Skulle bare ønske tiden gikk litt fortere.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff dette hørtes ikke bra ut - at du er så nedstemt :( men skjønner deg så veldig godt. Jeg har vært der du er, og kan heldigvis si at alt du nevner ikke trenger å bety at det går galt! For det første - tester må du ikke stole på så sent. De er ikke lagd for å vise styrke etter en viss mengde hcg. Klart, om de blir vesentlig svakere raskt blir det noe annet, men jeg syns ikke denne testen din så svak ut.

For det andre - symptomer kan fint være fraværende uten at det er noe galt. Og for det tredje - litt rosa og svangerskapsblødninger er kjeeempevanlig. MEN du har den erfaringen du har, og noe slikt setter en angst i deg. Den er du berettiget å ha, og det er naturlig å stålsette seg for det verste. Det vil nok bli noen tunge dager for deg fremover, det er ikke til å unngå :( venting er grusomt. Vil anbefale deg å bestille en TUL til ca uke 6 (noe tidligere er risky) slik at du har en dato å forholde deg til. Gjør noe som holder deg opptatt - tren, hobby, sov. Du kommer deg igjennom dagene! Vi som er her inne heier og tenker på deg :klem:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Amatariel skrev:

Uff dette hørtes ikke bra ut - at du er så nedstemt :( men skjønner deg så veldig godt. Jeg har vært der du er, og kan heldigvis si at alt du nevner ikke trenger å bety at det går galt! For det første - tester må du ikke stole på så sent. De er ikke lagd for å vise styrke etter en viss mengde hcg. Klart, om de blir vesentlig svakere raskt blir det noe annet, men jeg syns ikke denne testen din så svak ut.

For det andre - symptomer kan fint være fraværende uten at det er noe galt. Og for det tredje - litt rosa og svangerskapsblødninger er kjeeempevanlig. MEN du har den erfaringen du har, og noe slikt setter en angst i deg. Den er du berettiget å ha, og det er naturlig å stålsette seg for det verste. Det vil nok bli noen tunge dager for deg fremover, det er ikke til å unngå :( venting er grusomt. Vil anbefale deg å bestille en TUL til ca uke 6 (noe tidligere er risky) slik at du har en dato å forholde deg til. Gjør noe som holder deg opptatt - tren, hobby, sov. Du kommer deg igjennom dagene! Vi som er her inne heier og tenker på deg :klem:

Det er nok historien med MA som gjør at dette føles mye tyngre nå enn når jeg begynte å spotte rundt samme tid sist😢 Heldigvis så var det kun brun spotting nå når jeg gikk på do sist🤞🏻 Og så henger jeg meg veldig opp i at jeg hadde en del mensmurringer sist og kjenner nesten ingen aktivitet «der nede» om dagen. 
Skal snakke med fastlegen i morgen og be om en plan på veien videre, hun lovte å følge meg godt opp etter aborten sist❤️ 
Takk for at du prøver å betrygge meg og heier på meg❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Netteflette skrev:


Skal snakke med fastlegen i morgen og be om en plan på veien videre, hun lovte å følge meg godt opp etter aborten sist❤️ 

Hei😊

hvordan gikk det til legen og hvordan går det med deg?❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Håpefull2020 skrev:

Hei😊

hvordan gikk det til legen og hvordan går det med deg?❤️ 

Takk som spør❤️ Skal ta blodprøver i morgen og fredag og sjekke stoffskiftet samtidig. Skal øke dosen min slik at ikke stoffskiftet mitt blir for lavt for babyen👍🏻
Hun ønsker å følge med hver uke og se på UL fra når hjertet begynner å slå. 
Føler meg veldig tatt vare på hvertfall❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4+4

Humøret er heldigvis litt bedre i dag. Noe øm rundt/ved brystvortene og veldig trøtt. Har noe spotting (brunt), men det er heldigvis ikke så mye☺️👍🏻 Kjent veldig i lysken i dag flere ganger.

Så akkurat nå virker det som om alt går bra der inne. Veldig glad jeg kan ta blodprøver i morgen og fredag for å sjekke om HCG stiger❤️ Spurte legen om jeg kan få lov til å gjøre det hver uke, noe hun ikke så noen grunn til å ikke gjøre🙈 Det er veldig deilig! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempebra at du blir tatt så godt vare på. Det er også min erfaring hos fastlegen når jeg har opplevd kjipe ting. Hun har egentlig bare tatt mer og mer vare på meg, så hvis jeg blir gravid igjen nå tror jeg ikke hun kommer til å vite hva for noe godt hun skal gjøre for meg 😅 Men det er bra de gjør det de kan! Er jo så mye venting og ting man ikke kan gjøre noe med i denne prosessen, at det kanskje bare skulle mangle at man ikke fikk tatt blodprøver, tidlige UL osv.

Har du tatt en digital for å se 3+ på den? Er iallefall en måte for å få vite om det stiger... Du får nok ikke svar på blodprøvene før tidligst mandag i neste uke, så et tips til deg i ventetiden. De aller fleste SA skjer uansett før det kommer 2-3 på testen, og den milepælen har du allerede overskredet, så jeg tror du har gode sjanser her :klemmer:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Amatariel skrev:

Kjempebra at du blir tatt så godt vare på. Det er også min erfaring hos fastlegen når jeg har opplevd kjipe ting. Hun har egentlig bare tatt mer og mer vare på meg, så hvis jeg blir gravid igjen nå tror jeg ikke hun kommer til å vite hva for noe godt hun skal gjøre for meg 😅 Men det er bra de gjør det de kan! Er jo så mye venting og ting man ikke kan gjøre noe med i denne prosessen, at det kanskje bare skulle mangle at man ikke fikk tatt blodprøver, tidlige UL osv.

Har du tatt en digital for å se 3+ på den? Er iallefall en måte for å få vite om det stiger... Du får nok ikke svar på blodprøvene før tidligst mandag i neste uke, så et tips til deg i ventetiden. De aller fleste SA skjer uansett før det kommer 2-3 på testen, og den milepælen har du allerede overskredet, så jeg tror du har gode sjanser her :klemmer:

Veldig glad fastlegen tar meg seriøst ja☺️
Har ikke tatt ny digital da jeg regner med å ikke få 3+ eventuelt før jeg er 5+0, som jeg er til fredag. Men jeg skal hvertfall ta den da🙈 Og takk for at du deler det med SA, det er jo veldig godt å overskride den 2-3 😁 Har ikke tenkt så mye på det.. Tenker veldig mye på den laaaange veien som er nå fremover.. Føler dagene går så sykt sakte! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da satser vi på at du blir beroliget på fredag, som er bra før helgen. Alltid en pine å vente på blodprøvesvar sånn over helga... har ikke tall på hvor mange ganger jeg har hengt i telefonen til Fürst :rolleyes: Tiden går S Å sakte når man bare venter, og ikke tenker på annet. Kan nesten ikke gjøre annet enn å råde deg til å prøøøve å finne på noe som gjør at man glemmer tiden litt. Jeg for min del fordypte meg bl.a i trening - gikk på masse slike dans/zumba-timer hvor man trenger å tenke på koordinasjon :icon_lol: Gikk over gjennomsnitt mange ganger i uken, kjempesliten på kveldene og sovnet tidlig. Sov masse hele første trimester! Helt nødvendig for at jeg skulle komme meg igjennom det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4+5

Da har jeg fått første svar på blodprøven som ga meg hvertfall en liten lettelse. HCG lå på 3800 (forrige gang lå den på 2800 samme tid)👏😁. Er det kanskje litt høyt? Ser at 5 uker ligger på 18–7,340 mIU/mL. 

Uansett, har nesten ikke spottet i dag og fikk masse lyskevondt når jeg gikk tur i dag😊 Veldig fornøyd med det!

Må si at jeg ble litt lettere til sinns at HCG var såpass bra! Nesten som å få svart på hvitt at jeg er gravid og ikke bare noe som streifet forbi på noen tester🙈 Eneste var at mitt TSH nivå for stoffskiftet hadde økt, noe som ikke er så bra. Da starter jeg med høyere dose i morgen!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempefint tall :) Gravid er du iallefall! Blir bra at du får tatt en ny prøve på fredag og får en leges mening om økningen der. Tallet i seg selv er vanskelig å tolke alene så. En gang syns jeg tallet hørtes så lavt ut da jeg tok blodprøve, men alt var fint. En annen gang syns jeg det hørtes så høyt ut at jeg ble bombesikker på at det var tvillinger 😅 Kan være store variabler, der mye er normalt.

Endret av Amatariel
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Amatariel skrev:

Kjempefint tall :) Gravid er du iallefall! Blir bra at du får tatt en ny prøve på fredag og får en leges mening om økningen der. Tallet i seg selv er vanskelig å tolke alene så. En gang syns jeg tallet hørtes så lavt ut da jeg tok blodprøve, men alt var fint. En annen gang syns jeg det hørtes så høyt ut at jeg ble bombesikker på at det var tvillinger 😅 Kan være store variabler, der mye er normalt.

Ja, det skal bli godt å se resultatet på fredag! Håper virkelig at de ikke venter med å legge inn resultatene før etter helgen😅 Tenkte å dra dit grytidlig slik at jeg er en av de første🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Får du resultatene direkte fra legekontoret? Det gjorde aldri jeg, og uansett hvor tidlig på døgnet jeg kom så skulle de sendes inn (Fürst) og svar kom ikke før dagen etter. Ergo alltid på en mandag når jeg tok prøve på fredag. Kjeeedelig. Så helt supert om du kan få et svar før helgen..! Har troen på et svar som vil gi deg senket skuldre en liten tid fremover :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drar direkte på Fürst og kan se resultatene på deres hjemmesider😁 De pleier å komme mellom 16-17 tiden om de er tatt samme dag. Den på Majorstua åpner kl 7:30👌 Det er fryktelig kjedelig å vente når man tar den på legekontoret! Takk for troa, krysser fingrene!🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Perfekt - det er jo kjempebra! Da regner jeg med at du står der kl. 7.30  😄 Blir en bra helg dette altså 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5+0

Da er blodprøve tatt, og clearblue digital🙈 Jeg skjønner ikke at det gikk ann, men glemte å ta testen når jeg stod opp. Ble tatt etter å ha holdt meg 2 timer etter første dobesøk. Det var en veldig hyggelig beskjed fra testen denne fredagen😍

Da venter jeg bare på resultatene i ettermiddag fra blodprøven🤞🏻

FAC6E42A-E62E-47C3-A804-8CFA76A1DEF6.jpeg

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Netteflette skrev:

5+0

Da er blodprøve tatt, og clearblue digital🙈 Jeg skjønner ikke at det gikk ann, men glemte å ta testen når jeg stod opp. Ble tatt etter å ha holdt meg 2 timer etter første dobesøk. Det var en veldig hyggelig beskjed fra testen denne fredagen😍

Da venter jeg bare på resultatene i ettermiddag fra blodprøven🤞🏻

FAC6E42A-E62E-47C3-A804-8CFA76A1DEF6.jpeg

Dette ser jo veldig bra ut! 🤩 Det er så spennende å følge med på dagboken din. Jeg har ikke vært innom på noen dager nå. Det er så godt å lese at fastlegen din følger deg tett opp ❤️ 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...