Gå til innhold

Prøver for første gang :)


Netteflette

Anbefalte innlegg

Gratulerer med koselig TUL 🥰 Du kan fortsatt være 6+6, så tidlig er det veldig vanskelig å måle riktig, så jeg ville forholdt meg til din egen beregning fortsatt 😊 

Det var hvertfall det jeg fikk beskjed om når jeg var på TUL og ble satt tilbake noen dager. 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, vegasus skrev:

Gratulerer med koselig TUL 🥰 Du kan fortsatt være 6+6, så tidlig er det veldig vanskelig å måle riktig, så jeg ville forholdt meg til din egen beregning fortsatt 😊 

Det var hvertfall det jeg fikk beskjed om når jeg var på TUL og ble satt tilbake noen dager. 😊

Ja, han snakket noe om at jeg kanskje kan ha rett da han mente det var vanskelig å måle🙈 Men hadde positiv EL test flere dager denne syklusen så er neimen ikke sikker😅 

Kanskje jeg skal forholde meg til hva jeg har tenkt🤔 i så fall er jeg 7 uker i dag😁🥳👏🏻 Takk for tips og at du delte! Han sa ikke noe om det til meg, men igjen så var han veldig rask og tok seg ikke så mye tid til å høre på hva jeg sa🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det var det jeg også mente. At du kan forholde deg til din beregning ut fra EL frem til OUL 😊 Gratulerer med 7 uker! 💕

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fantastisk med et dunkende hjerte på TUL ❤️ Jeg synes det var skikkelig koselig å lese om opplevelsen din ❤️❤️ 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.6.2020 den 20.13, Smashy skrev:

Så fantastisk med et dunkende hjerte på TUL ❤️ Jeg synes det var skikkelig koselig å lese om opplevelsen din ❤️❤️ 

Veldig koselig, takk❤️❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8+0

Da er jeg 1 dag unna den dagen det gikk dårlig sist, og det kjenner jeg både på psyken og kroppen. 

I går hadde jeg plutselig ikke ømme bryst lenger og jeg ble kjempe redd. Kjente på puppene hele dagen🙈 Men heldigvis kom det tilbake i natt. Av en eller annen grunn så føles puppene ut som om de skal sprenge hver gang jeg går på do om natten, og det gjorde det i natt😊 Og de er mer ømme i dag! 

Ellers kommer det kvalmebølger på kveldene, noen dager er bedre enn andre. Føler meg mye uggen/sliten og har overhodet ikke lyst til å legge meg ut i sola for å kanskje få litt farge på kroppen. Der kommer også psyken inn da jeg er veldig redd for å bli for varm slik at lille nurket ikke trives💔 

Vurderte tidligere i dag å dra på en ny TUL i morgen, men prøver å jobbe med tankene og tvinger meg til å vente. Neste TUL har jeg bestilt til 07.07 og føler jeg bør klare å vente til da🤞

Får også veldig vondt av jentene i samme termintråd som meg som forteller om at de opplever MA, leste sist om en i dag. Det gjør at jeg går rett tilbake til opplevelsen og følelsene jeg hadde i desember. Unner ingen en slik opplevelse, men dessverre skjer det noen. Verden er ikke rettferdig😞 Jeg lar vær å svare når de opplever at noe er galt ved første TUL og spør om trøstende ord/om noen har opplevd lignende og om det har gått bra. Syns ikke det er nødvendig å gi dem større bekymringer enn de allerede har før neste TUL. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer med 8 uker!! 😄

Jeg kjenner meg såå igjen det du skriver om angsten når du kommer til et vanskelig tidspunkt i svangerskapet... Men jeg har innsett at det er lov. Du har en naturlig frykt for noe du har opplevd før, eller kanskje har andre kjente som har opplevd. Men man må bare bite tennene sammen og la tiden gå. Man vil føle seg bedre etterhvert, slik som du sier du gjorde når ømheten i brystene var tilbake. Et svangerskap der man kjenner på noe angst er tungt, og for mange er dette bare noe man må igjennom. Men man kan prøve å jobbe litt med det. For det er jo nesten slik at det alltid er noe å være redd for. I starten er det tidlig SA som er skummelt, mye imellom (skal ikke gå inn på alt) og til og med i slutten kan man jo være redd for dødfødsel. Etterpå er det krybbedød osv osv. Livet er rett og slett farlig. Fra det øyeblikket man får positiv test. MEN oddsen for at man skal oppleve noe av dette er liten. Og bare ennå mindre om man har opplevd noe før. Så man må nesten velge å tro at det skal gå bra, og prøve å nyte svangerskapet. Man vet jo ikke - kanskje det er det eneste/siste. Det er kjipt å tenke tilbake på svangerskapet sitt som til syvende og sist gikk bra, men så hadde man det kjipt store deler pga. frykt.

Vil anbefale deg å ta bilder av magehuset som vokser (utrolig koselig å se tilbake på i ettertid), surfe litt rundt på nett og finne noen fine gravidplagg til senere (kjole til jul? ;)) og bare omfavne det at du er gravid. Snart kommer 7.juli og da får du en titt på huleboeren igjen. Men ikke tenk på det som en time der du skal sjekke at alt er bra, tenk på at det er en titt der du skal hilse på han/henne. Hvis man lever og ånder for TUL og ikke tror alt er bra om man ikke får SE det så blir dagene bare lengre og tyngre. Man får jo ikke disse hver uke så.

Nå ble dette litt rotete og usammenhengende tror jeg, men skal ut på farten. Håper du forsto noe av det jeg mente :klem: Er iallefall såå glad for at du stikker innom. Tenker på deg veldig ofte her inne på KG - da du var den første jeg leste dagboken til og jeg virkelig forsto at jeg ville være på forum igjen i min nåværende prøvetid. Det er noe med samholdet som er så fint.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Netteflette skrev:

8+0

Da er jeg 1 dag unna den dagen det gikk dårlig sist, og det kjenner jeg både på psyken og kroppen. 

I går hadde jeg plutselig ikke ømme bryst lenger og jeg ble kjempe redd. Kjente på puppene hele dagen🙈 Men heldigvis kom det tilbake i natt. Av en eller annen grunn så føles puppene ut som om de skal sprenge hver gang jeg går på do om natten, og det gjorde det i natt😊 Og de er mer ømme i dag! 

Ellers kommer det kvalmebølger på kveldene, noen dager er bedre enn andre. Føler meg mye uggen/sliten og har overhodet ikke lyst til å legge meg ut i sola for å kanskje få litt farge på kroppen. Der kommer også psyken inn da jeg er veldig redd for å bli for varm slik at lille nurket ikke trives💔 

Vurderte tidligere i dag å dra på en ny TUL i morgen, men prøver å jobbe med tankene og tvinger meg til å vente. Neste TUL har jeg bestilt til 07.07 og føler jeg bør klare å vente til da🤞

Får også veldig vondt av jentene i samme termintråd som meg som forteller om at de opplever MA, leste sist om en i dag. Det gjør at jeg går rett tilbake til opplevelsen og følelsene jeg hadde i desember. Unner ingen en slik opplevelse, men dessverre skjer det noen. Verden er ikke rettferdig😞 Jeg lar vær å svare når de opplever at noe er galt ved første TUL og spør om trøstende ord/om noen har opplevd lignende og om det har gått bra. Syns ikke det er nødvendig å gi dem større bekymringer enn de allerede har før neste TUL. 

Gratulerer med 8+0 ❤️ Håper du klarer å slappe av og bare nyte snart. ❤️ 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

9+4

Siste uken har vært en berg og dalbane av følelser! Har ikke orket å engasjere meg her, og vært mye bekymret. Spesielt siden symptomene mine virkelig har begynt å dabbe av, nesten ingen ømme pupper og føler meg helt ok. Siste dagene har jeg bare kjent stikking/strekking i livmor og lyskestrekk. 

Gleden var derfor helt ubeskrivelig når vi var på ultralyd i dag og vi fikk se vårt lille nurk bevege seg masse❤️😭 Jeg begynte å hylgråte når hun tok fram hjertelyden og jeg fikk høre det for første gang❤️ Hun kunne si at alt så normalt ut, hjertefrekvens på 181 og ble målt til da jeg tror jeg fikk EL ut ifra EL testene. Så de to dagene jeg ble satt tilbake sist stemte ikke nå😊

Jeg er så glad akkurat nå og myyyye mindre bekymret enn når jeg tok TUL sist. Da visste jeg i bakhodet at ukene mellom 6 og 8 er viktige og jeg klarte virkelig ikke å nyte at første TUL gikk bra. Søte samboer spurte om det var mulig å se kjønn i dag, da måtte jeg le😅 Han har virkelig ikke peiling på hvordan ting er, tror jeg skal begynne å gi han en liten opplæring fremover😂 

I morgen skal vi på kjærestetur og vi skal virkelig feire at alt ser bra ut til nå❤️

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med vellykket ultralyd ❤️ Dette var virkelig gledelig lesning 🥰 

Kos dere på vel fortjent kjærestetur 😍

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en søt bamsemums! Gratulerer så mye med en flott og vellykket UL! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10+5

Nå er det bare 1 1/2 uke til 12 uker!! Og jeg gleder meg sånn til å komme til det punktet 😍 Både med nesten overstått 1 trimester og ultralyden vi skal på 12+3. 

Det som er litt kjip er at ferien har blitt litt småødelagt. Etter en dag i dyreparken har jeg nå klart å få vondt i den ene rumpeballen.. Gjør sinnsykt vondt ut over dagen om jeg beveger meg mye, stråler ned i låret/beinet😩 Var hos fysio i går og han trodde det var midlertidig (heldigvis) isjias... Yeyy, det er jo gøy når man tenkte å gå mye tur i skogen med hunden i ferien😅

Ellers er formen fin, kjenner veldig til humørsvigninger om dagen og mye vond lyske. Kvalmen kommer i bølger, heldigvis veldig sjeldent😊 Heldigvis mye roligere nå etter forrige TUL siden symptomene var få rett før men at det likevel gikk det bra med den lille😍 

Drømmer ofte at jeg drikker alkohol, veldig frustrerende da jeg i drømmen kommer på at jeg er gravid og blir super lei meg og stresset😅 Drømmer også utrolig mye rart, våknet i natt og var helt fra meg... Har heldigvis klart å glemme hva det var! Har lest at man kan drømme mye rart som gravid, og det kan jeg skrive under på at det stemmer for meg hvertfall😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, snart ferdig med 1.trimester tenk det! Håper du syns dagene nå på sommeren går raskt da (kan love deg at 1.trimester på høst/vinter ikke er gøy). 

Men kjedelig at du har kjent på smerte da 😕 håper virkelig det er forbigående. Kanskje vi var i Dyreparken samtidig forresten..? Vi var hele tirsdag og onsdag denne uken 😊 gøøy. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

11 timer siden, Amatariel skrev:

Wow, snart ferdig med 1.trimester tenk det! Håper du syns dagene nå på sommeren går raskt da (kan love deg at 1.trimester på høst/vinter ikke er gøy). 

Men kjedelig at du har kjent på smerte da 😕 håper virkelig det er forbigående. Kanskje vi var i Dyreparken samtidig forresten..? Vi var hele tirsdag og onsdag denne uken 😊 gøøy. 

 

Takk☺️☺️ 
Nå går dagene litt tregt da rumpa er vond🙈 kan ikke bøye meg fremover før det skyter ned smerte i beinet.. håpe det går over snart🤞🏻🤞🏻
Jøss, da var du der rett før vi dro! Vi var der på torsdagen😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er det med deg Netteflette? Er du 12 uker i dag..!?? Tenker masse på deg 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så søte dere er @Amatariel og @Bahir ❤️

12+2💕

Humøret mitt har rett og slett vårt mye på bunn de siste ukene, hormoner er ikke noe å tulle med😅 Har vært hos fysio og har fått isjias, som vi håper er midlertidig, men det gjør sååå vondt og nesten hele ferien har blitt ødelagt pga det😢 Prøvde å gå en tur i byen i går, og etter kun en tur opp og ned Bogstadveien så klarte jeg nesten ikke å gå tilbake til bilen. Håper ikke dette blir et større problem utover høsten🤞

Ellers så er formen fin! Ekstremt sulten i dag, men puppene er ikke ømme og lysken er bedre😊 Eneste symptomer jeg egentlig har nå er isjias, humørsvingninger, lavt blodsukker om det er lenge siden jeg har spist (lenge er vel å ta på det... etter 2 timer😅) og det gjør vondt i magen når jeg nyser noen ganger... Når det først gjør vondt så er det ekstremt vondt!

Skal på TUL i morgen tidlig og jeg gleder meg mer enn jeg gruer meg😊 Det er en veldig deilig følelse kontra de andre TUL jeg har tatt. Eneste jeg kjenner meg nervøs for er om nurket ikke er frisk. Men krysser fingrene for at alt er bra🤞

Skal dele bilde så fort jeg kan😍

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...