Gå til innhold

Prøver for første gang :)


Netteflette

Anbefalte innlegg

Så leit! Jeg føler meg deg, her begynte spotting i går, og det er kjipt! 

Men om du ber om utredning, så er ikke det noe å være redd for. Jeg/vi har hatt utredning og første runde med tabletter (Femar/Letrozol). 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 4.5.2020 den 18.11, Smashy skrev:

Sender deg en stooor klem ❤️  Bra at du får ut litt frustrasjon, tårer og gørr.... man trenger det ❤️ Kjenner meg veldig igjen i det du skriver, jeg hadde noen sånne dager da vi begynte å prøve igjen etter at vi mistet... 
Dere kommer til å få det til igjen, snart er det deres tur 💛💛 

Du er alltid så støttende og omtenksom❤️ Tusen takk. Er veldig godt å få ut frustrasjon! Ingen vits å lyve for seg selv når kroppen reagerer. Har det myyye bedre nå hvertfall og prøver å sette fokus på neste PP😊 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.5.2020 den 18.26, Gåsemor skrev:

Så leit! Jeg føler meg deg, her begynte spotting i går, og det er kjipt! 

Men om du ber om utredning, så er ikke det noe å være redd for. Jeg/vi har hatt utredning og første runde med tabletter (Femar/Letrozol). 

Takk for at du deler❤️ Er nok bare redd for at om det blir utredning så må jeg forvente å bruke lang tid før det klaffer. Vet ikke hvorfor, sikkert ikke logisk tankegang egentlig. Trist å høre at du begynte å spotte også! Håper det klaffer for deg snart🤞Hvorfor skal du starte på Femar/Letrozol, hva hjelper det for? Ikke så kjent med slike tabletter. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt litt ustabil syklus, vanligvis type 33-37 dager og noen ganger på ca.40-45 dager. Derfor har det vært vanskelig å treffe mtp eggløsning. Femar/letrozol kan gjøre at man får eggløsning. Første kur med tabletter gjorde at jeg fikk min første positive eggløsningstest noensinne 😊 så det var en liten opptur! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Gåsemor skrev:

Jeg har hatt litt ustabil syklus, vanligvis type 33-37 dager og noen ganger på ca.40-45 dager. Derfor har det vært vanskelig å treffe mtp eggløsning. Femar/letrozol kan gjøre at man får eggløsning. Første kur med tabletter gjorde at jeg fikk min første positive eggløsningstest noensinne 😊 så det var en liten opptur! 

Å så bra de har fungert for deg!😁👏🏻 Grattis med første positive EL test! Håper de hjelper for deg slik at det klaffer veldig snart☺️ Takk for at du delte. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Netteflette - håper det er greit om jeg følger deg i dagboken din? Jeg kjente meg veldig igjen i det du skrev i første innlegg om å føle seg alene i prøvingen, når man ikke forteller noen IRL at man prøver. Jeg har vært aktiv på prøverforum i mange år tidligere, så vet hvor enormt det hjelper å snakke med noen som forstår. Spesielt når man er i en tung tid slik som du er i nå 💔Det ER tøft å være prøver, og det ER en vanskelig tid, som andre som ikke er i samme situasjon ikke kan forstå. Men den gode nyheten er at det blir bedre - jeg lover. Man må bare stå i det der og da.

Jeg hadde tre aborter i 2014 (to tidlige og en sen) og selv om det nå er en stund siden og jeg har barn i dag, så forstår jeg levende hva du går igjennom nå. Det føles som om det aldri vil gå. Og at man tar milevise skritt bakover hver gang det ikke går (f.eks når mensen kommer i stedetfor positiv test, eller enda verre - når man opplever abort). Men en dag vil det gå, og denne tiden her vil føles som et fjernt minne. I mellomtiden hjelper det å henge her inne, skrive av seg og bare skravle med andre 💜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 7.5.2020 den 10.32, Amatariel skrev:

Hei Netteflette - håper det er greit om jeg følger deg i dagboken din? Jeg kjente meg veldig igjen i det du skrev i første innlegg om å føle seg alene i prøvingen, når man ikke forteller noen IRL at man prøver. Jeg har vært aktiv på prøverforum i mange år tidligere, så vet hvor enormt det hjelper å snakke med noen som forstår. Spesielt når man er i en tung tid slik som du er i nå 💔Det ER tøft å være prøver, og det ER en vanskelig tid, som andre som ikke er i samme situasjon ikke kan forstå. Men den gode nyheten er at det blir bedre - jeg lover. Man må bare stå i det der og da.

Jeg hadde tre aborter i 2014 (to tidlige og en sen) og selv om det nå er en stund siden og jeg har barn i dag, så forstår jeg levende hva du går igjennom nå. Det føles som om det aldri vil gå. Og at man tar milevise skritt bakover hver gang det ikke går (f.eks når mensen kommer i stedetfor positiv test, eller enda verre - når man opplever abort). Men en dag vil det gå, og denne tiden her vil føles som et fjernt minne. I mellomtiden hjelper det å henge her inne, skrive av seg og bare skravle med andre 💜

Hei @Amatariel

Blir helt målløs over hvor bra du klarer å sette ord på ting, er akkurat slik mine følelser og tanker har vært/er om dag. Tusen takk for at du skrev til meg, det traff meg rett i hjertet❤️Begynte å gråte her jeg sitter i sofaen. Fy søren så heldig jeg er som får så god støtte her på KG. Vit at ordene dine ga meg et håp som jeg kjente langt inn i hjerteroten. Tusen takk igjen!❤️❤️

På 11.5.2020 den 22.28, Sibirstjerne skrev:

Jeg ville bare titte innom og sende deg en klem❤️

Tusen takk @Sibirstjerne, setter så pris på all den støtten du har gitt meg❤️ Håper alt er bra med deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD7, PP5

Forrige syklus ble veldig rar, mye spotting både før og etter TR og nesten bare 2 dager med ordentlig blødning.

Har hatt en pause (igjen) fra KG for å prøve å tenke på noe annet om dagen. Har faktisk klart å ikke tenke så mye på prøving, litt overrasket over meg selv😊 Kom på det i går da jeg allerede begynte å få EL slim og måtte sjekke FLO hvor jeg ligger i syklus. Visste bare at jeg skal ha EL noen dager etter 17 mai (20 ser jeg nå).

Har hatt EL slim i dag også, og kjenner det jobbes litt i livmor/eggstokker... Dette er jo veldig tidlig, føles ut som EL kommer i løpet av de neste dagene. Vi fikk hvertfall lagt inn aksjer i dag tidlig just in case 😊 

Ellers har jeg vært åpen mot familien/samboer hvor tøft det egentlig er for meg etter MA. Familien prøver å snakke om at de har hørt om flere som har opplevd ditt og datt som endte bra, men jeg kjenner at jeg bare blir oppgitt da jeg føler de ikke prøver å forstå hvordan det er og hva jeg føler. Misforstå meg rett, syns det er bra de prøver å være positive. Men det er vanskelig å snakke om det ting når responsen er at jeg får slike historier som et svar på hva jeg sier. Og jeg forstår det jo. Hadde en kollega som gikk gjennom en SA og på den tiden forstod jeg ikke hvordan det måtte ha føltes. Min respons var jo at det ville ordne seg. 

Kan trygt si at hele denne opplevelsen har gitt meg et nytt syn på prøving og ufrivillig abort. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Netteflette skrev:

Blir helt målløs over hvor bra du klarer å sette ord på ting, er akkurat slik mine følelser og tanker har vært/er om dag. Tusen takk for at du skrev til meg, det traff meg rett i hjertet❤️Begynte å gråte her jeg sitter i sofaen. Fy søren så heldig jeg er som får så god støtte her på KG. Vit at ordene dine ga meg et håp som jeg kjente langt inn i hjerteroten. Tusen takk igjen!❤️❤️

 

Åh nå ble jeg glad for at jeg kanskje kunne hjelpe pittelitt. Jeg har jo vært der du er nå, og opplevd at det gikk bra til slutt også. Så er en selvfølgelig for meg å forstå - og dele av håpet ♥

Forstår også hva du mener ang. familien og dem rundt deg. Jeg husker da jeg knakk litt sammen på jobb etter min første SA, så var det mange av damene på kontoret (mener det var 3 stk) som også kunne fortelle at de tidligere hadde opplevd SA. Så bare det hjalp på en måte litt, for det hadde jeg ikke ant. Følte meg alene, da abort er dessverre fortsatt temmelig tabubelagt. Men andre som ikke har opplevd det, kan ikke forstå. Jeg fikk også en blomsterbukett her, og en klapp på skulderen der av familiemedlemmer og venner. Venninner med mange barn som hadde trøstende ord "du blir sikkert gravid igjen senere" og "du har god tid på deg". De forsto ikke hvor mye jeg hadde mistet. Det var liksom ikke "bare" et embryo, men det var så mange håp, drømmer og ønsker. Man rekker å planlegge fremover. Jeg så for meg våren med vogntrilling og når jeg skulle ha permisjon. Kjente andre med termin på ca. samme tid. Disse tingene var borte - for alltid. Og en av de verste tingene jeg mistet var min naivitet til det å bli gravid. Som alle andre som ikke har opplevd det før så tenker man jo at det ikke skjer en selv. Men når det først gjør det så blir det aldri det samme igjen med en positiv test. De gangene jeg testet positivt igjen etter min første SA var ikke 100% glede. Mye frykt der også. Så jeg ble litt sint på verden for at den tok det fra meg.

Spennende at du går mot EL nå da! Jeg heier på deg :duskedame: Jeg har visst EL selv rundt 17.mai her, men jeg er bare i PP1 og syklusen har vært så ustabil lengdemessig det siste året. Så vi får se... har dette litt som en kartleggings-pp.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.5.2020 den 14.03, Amatariel skrev:

Åh nå ble jeg glad for at jeg kanskje kunne hjelpe pittelitt. Jeg har jo vært der du er nå, og opplevd at det gikk bra til slutt også. Så er en selvfølgelig for meg å forstå - og dele av håpet ♥

Forstår også hva du mener ang. familien og dem rundt deg. Jeg husker da jeg knakk litt sammen på jobb etter min første SA, så var det mange av damene på kontoret (mener det var 3 stk) som også kunne fortelle at de tidligere hadde opplevd SA. Så bare det hjalp på en måte litt, for det hadde jeg ikke ant. Følte meg alene, da abort er dessverre fortsatt temmelig tabubelagt. Men andre som ikke har opplevd det, kan ikke forstå. Jeg fikk også en blomsterbukett her, og en klapp på skulderen der av familiemedlemmer og venner. Venninner med mange barn som hadde trøstende ord "du blir sikkert gravid igjen senere" og "du har god tid på deg". De forsto ikke hvor mye jeg hadde mistet. Det var liksom ikke "bare" et embryo, men det var så mange håp, drømmer og ønsker. Man rekker å planlegge fremover. Jeg så for meg våren med vogntrilling og når jeg skulle ha permisjon. Kjente andre med termin på ca. samme tid. Disse tingene var borte - for alltid. Og en av de verste tingene jeg mistet var min naivitet til det å bli gravid. Som alle andre som ikke har opplevd det før så tenker man jo at det ikke skjer en selv. Men når det først gjør det så blir det aldri det samme igjen med en positiv test. De gangene jeg testet positivt igjen etter min første SA var ikke 100% glede. Mye frykt der også. Så jeg ble litt sint på verden for at den tok det fra meg.

Spennende at du går mot EL nå da! Jeg heier på deg :duskedame: Jeg har visst EL selv rundt 17.mai her, men jeg er bare i PP1 og syklusen har vært så ustabil lengdemessig det siste året. Så vi får se... har dette litt som en kartleggings-pp.

 

Jeg er så glad for at du skrev til meg og ga meg håp igjen❤️
Det er akkurat som du sier, andre vil nok ikke forstå om man ikke har opplevd det selv. Snakket med min psykolog om dette som hadde studert rundt dette temaet. Så fort man får en positiv test så vil vi kvinner biologisk allerede da forberede oss til å bli mamma. Dette er for å knytte oss til barnet. 
Da er det ikke så rart at det føles blytungt når det barnet, selv om det er et embryo «bare», forsvinner. Jeg føler veldig sterkt på det at neste gang jeg blir gravid så blir det lillesøsteren/broren til førstemann. Har du følt det samme? 
Og jeg tror jeg vil føle det samme som du gjorde, ikke 100% glede men masse frykt ved neste positiv test. Og det er vondt. Og sint på at jeg må gå gjennom og miste den gleden jeg kjente på når jeg fikk positiv test sist. 
 

Gøy at vi har EL nesten samtidig da😁👍🏻 Tenker du å ta EL tester siden syklusen er litt ustabil? 
Jeg fikk positiv EL test i går😳😳 på CD 9. Skjønner ingenting jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD 10/Eggløsning?

Jeg skjønner ingenting jeg. Var veldig oppblåst i magen i går, men tenkte det var fordi jeg hadde spist litt mye brød. Hadde egentlig ikke tenkt å ta en EL, men magefølelsen sa at jeg skulle gjøre det når jeg gikk på do rundt 21 tiden. Jaggu ble den ikke positiv, og det laaangt innenfor tidsfristen😳😳  Jeg bare ropte til samboer at shit pommes fritt nå må vi kjøre på i dag😅 Men jeg har ikke vondt i magen som jeg pleier. Kjente det litt under akten i går (som jeg pleier rundt EL), men ikke like vondt. 

Jeg liker ikke helt dette kjenner jeg og vil derfor teste hver kveld fremover for å se om kroppen vil bruke mange dager på å slippe egget. Jakten på negativ EL er i gang😂

Bildet under er tatt etter kun 2 min ca, og fristen er på 5 min. Ved ca 5 min var den knallsterk (nederste bilde).

 

842AA8BD-3003-4B24-8DE0-1F7B5AD83303.jpeg

D79718A0-888B-4351-AD4B-7B947C64F75E.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Netteflette skrev:

Jeg føler veldig sterkt på det at neste gang jeg blir gravid så blir det lillesøsteren/broren til førstemann. Har du følt det samme? 

Gøy at vi har EL nesten samtidig da😁👍🏻 Tenker du å ta EL tester siden syklusen er litt ustabil? 
Jeg fikk positiv EL test i går😳😳 på CD 9. Skjønner ingenting jeg!

Jeg følte det veldig slik da jeg var på samme sted som du er nå. Jeg mistet i uke 14 og fikk holde den lille, ta farvel og alt. Jeg følte helt klart at jeg var mammaen hans og for alltid ville regne han som mitt barn, at jeg ville ta med han i beregningen om folk spurte hvor mange barn jeg har f.eks. Men det gikk over når jeg fødte etter et vellykket svangerskap. Nå er det 6 år siden jeg hadde den senaborten, og jeg tenker nesten aldri på det lenger. Høres kanskje litt rart og kaldt ut, men det er sant at tiden leger alle sår. Iallefall når man faktisk fikk et barn til slutt ut av all prøvingen og nedturene.

Jeg hadde egentlig ikke tenkt å ta noen EL-tester denne aller første pp'en (har lovt mannen å ta det heeelt rolig på den fronten, at vi bare skulle ta det som det kom denne prøvingen på sistemann), men jeg fikk så lyst likevel 😅 så mange år siden jeg var helt testenazi at bare det å åpne en test var spennende igjen, hehe. Så bare for gøy tok jeg en på CD14 og 18. Men visste egentlig at de ble negative, da jeg har sen EL og lange sykluser. Fertilityfriend mener jeg skal ha EL først rundt CD24... og jeg har pleid å kjenne det litt på kroppen også med magestikk og ømme pupper. Ikke kjent noe til det ennå. Men har nettopp begynt på metformin igjen nå, så håper det skal stabilisere syklusen litt slik at jeg slipper så lange sykluser i alle evnt. pp'er fremover...

16 minutter siden, Netteflette skrev:

Hadde egentlig ikke tenkt å ta en EL, men magefølelsen sa at jeg skulle gjøre det når jeg gikk på do rundt 21 tiden. Jaggu ble den ikke positiv, og det laaangt innenfor tidsfristen😳😳  

Ojoj!! Dette var jo veldig spennende da. Jammen ikke lett å vite hva kroppen driver med alltid... hadde jo vært veldig moro om EL faktisk kom så tidlig da! Alltid vært misunnelig på de med korte sykluser som får flere muligheter til å prøve 😂
MEN - jeg vil høyst råde deg til å ta en g-test nå også. Skal ikke gi deg noen forhåpninger, men bare for å utelukke... EL-tester blir positive dersom man har hcg i kroppen. Så må finne ut om du har noen rester (ikke sannsynlig ettersom du sjekket at testen ble blenda igjen sist?) eller om du faktisk er gravid. Jeg har selv opplevd akkurat denne overraskelsen med knall positiv EL-test alt for tidlig...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, Amatariel skrev:

Jeg følte det veldig slik da jeg var på samme sted som du er nå. Jeg mistet i uke 14 og fikk holde den lille, ta farvel og alt. Jeg følte helt klart at jeg var mammaen hans og for alltid ville regne han som mitt barn, at jeg ville ta med han i beregningen om folk spurte hvor mange barn jeg har f.eks. Men det gikk over når jeg fødte etter et vellykket svangerskap. Nå er det 6 år siden jeg hadde den senaborten, og jeg tenker nesten aldri på det lenger. Høres kanskje litt rart og kaldt ut, men det er sant at tiden leger alle sår. Iallefall når man faktisk fikk et barn til slutt ut av all prøvingen og nedturene.

Huff, må ha vært en blytung opplevelse å faktisk se og holde den lille. Kan aldri forestille meg hvordan det var❤️ Godt å høre at du har klart å komme deg videre og ikke tenker så mye på det lenger. Veldig fint at du fikk en lykkelig slutt😊

5 timer siden, Amatariel skrev:

Jeg hadde egentlig ikke tenkt å ta noen EL-tester denne aller første pp'en (har lovt mannen å ta det heeelt rolig på den fronten, at vi bare skulle ta det som det kom denne prøvingen på sistemann), men jeg fikk så lyst likevel 😅 så mange år siden jeg var helt testenazi at bare det å åpne en test var spennende igjen, hehe. Så bare for gøy tok jeg en på CD14 og 18. Men visste egentlig at de ble negative, da jeg har sen EL og lange sykluser. Fertilityfriend mener jeg skal ha EL først rundt CD24... og jeg har pleid å kjenne det litt på kroppen også med magestikk og ømme pupper. Ikke kjent noe til det ennå. Men har nettopp begynt på metformin igjen nå, så håper det skal stabilisere syklusen litt slik at jeg slipper så lange sykluser i alle evnt. pp'er fremover...

Ojoj!! Dette var jo veldig spennende da. Jammen ikke lett å vite hva kroppen driver med alltid... hadde jo vært veldig moro om EL faktisk kom så tidlig da! Alltid vært misunnelig på de med korte sykluser som får flere muligheter til å prøve 😂
MEN - jeg vil høyst råde deg til å ta en g-test nå også. Skal ikke gi deg noen forhåpninger, men bare for å utelukke... EL-tester blir positive dersom man har hcg i kroppen. Så må finne ut om du har noen rester (ikke sannsynlig ettersom du sjekket at testen ble blenda igjen sist?) eller om du faktisk er gravid. Jeg har selv opplevd akkurat denne overraskelsen med knall positiv EL-test alt for tidlig...

Skjønner testelysten er der nå😅 Er liksom det å bare vite/få bekreftet med positiv EL test at det mest sannsynlig har skjedd noe og man vet sånn ca hvor i DPO land man er. Jeg tror aldri jeg hadde klart å gå rundt og vite sånn ca når ting skjer😅 Da hadde det blitt myyyye plikt aksjelegging på min bedre halvdel🙈 Kjipt at du har så lang syklus! Håper det hjelper med metformin hvertfall slik at du slipper å vente så lenge mellom hver EL. Men vi kan jo krysse fingrene for at du slipper å vente på så mange EL og klaffer med en gang😁

Takk for rådet, men er ganske sikker på at det er EL som skjer i nærmeste fremtid. EL testen var nesten blendahvit på tirsdag, og bittelitt farge på onsdag. Og da knall positiv på torsdag. Og med klassisk EL slim og vondt ved sex så er det veldig mange tegn på EL😊 Hadde jo vært en super hyggelig overraskelse om jeg tok feil, men er nok veldig realistisk nå😅 Om EL faktisk skjer i dag så er det fint å vite at ikke alkoholen utsetter EL etter 17 mai😉 Og så er det akkurat innafor til at jeg vet at egget ikke har festet seg før jeg tar noen glass på søndag.. Lest at det mest sannsynlig skjer mellom dag 5 og 7🤞

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsatt positiv test, men det skjedde også før aborten med at jeg fikk positiv test i gjerne to dager.

Mer vondt i livmoren i kveld, vondt å sette seg noen ganger. Føler absolutt som vanlig EL dag😅🙈

4900B59A-B2B3-44D0-B183-30F0BF680181.jpeg

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvordan går det med deg? Fikk du negative EL-tester igjen slik at EL (forhåpentligvis) er overstått? 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Amatariel skrev:

Hvordan går det med deg? Fikk du negative EL-tester igjen slik at EL (forhåpentligvis) er overstått? 😊

Takk som spør☺️ Testet 16 mai og da var den positiv, men så på testen av det ikke var lenge til den ble negativ.. fikk ikke testet 17 mai (alkohol🙈) og de neste dagene da jeg er på besøk hos familien😅 men EL slimet stoppet på 17 mai og tenker derfor at EL mest sannsynlig har skjedd i løpet av helgen☺️👍🏻
Hvordan har det gått med deg? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott å høre at du er i dpo-land! 😄 Det unner jeg deg virkelig! Hurra! Satse på en liten nasjonalbaby - hihi.

Ingen positiv EL-test ennå, men hååper det kommer de nærmeste dagene her. De siste månedene (uten at jeg har vært prøver da) har jeg ment at jeg har kjent det på kroppen når EL skje (ømme bryst og magestikkinger), og her ikke helt der ennå heller. Men klemmer jo så hardt på brystene for å kjenne om de er ømme at det jo blir ømt til slutt 😂
Følg meg gjerne i prøvedagboken min om du vil, veldig koselig å ha likesinnede følgere ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Amatariel skrev:

Så flott å høre at du er i dpo-land! 😄 Det unner jeg deg virkelig! Hurra! Satse på en liten nasjonalbaby - hihi.

Ingen positiv EL-test ennå, men hååper det kommer de nærmeste dagene her. De siste månedene (uten at jeg har vært prøver da) har jeg ment at jeg har kjent det på kroppen når EL skje (ømme bryst og magestikkinger), og her ikke helt der ennå heller. Men klemmer jo så hardt på brystene for å kjenne om de er ømme at det jo blir ømt til slutt 😂
Følg meg gjerne i prøvedagboken min om du vil, veldig koselig å ha likesinnede følgere ☺️

Tusen takk for det❤️ Haha nasjonalbaby hadde vært gøy!😁😅 

Så kjedelig at du ikke har fått positiv test enda! Kjenner meg veldig godt igjen i det med å klemme på puppene at de blir ømme uansett for å kjenne etter😂 Så fint at du har en dagbok også! Følger deg veldig gjerne😁❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...