Gå til innhold

Prøver for første gang :)


Netteflette

Anbefalte innlegg

Har lest flere dagbøker her inne, og syns det er godt å føle at man ikke er "alene" under prøvingen :)

Min samboer ønsker at vi ikke forteller noe om at vi har startet å prøve. Dette fordi han ikke orker det presset og maset vi kommer til å få, spesielt fra min mor :P Skjønner han godt! Men på en annen side så føler jeg meg litt alene i denne prosessen da han ikke er så interessert i å prate så mye om dette temaet. Bedre ble det ikke når han fortalte meg at han har noe som heter varikocele i pungen etter vi bestemte oss for å starte prøvingen. Måtte google om det en del selv og fant ut at dette kan visst påvirke kvaliteten på sædcellene pga temperatur osv. Noen kan faktisk bli infertil pga av dette... Han hadde fått beskjed fra legen om å ikke sjekke kvaliteten når han var yngre da dette kunne prege hans livskvalitet (om testen ble negativ). Dette var utrolig kjipt for meg å høre da jeg allerede har ventet en lang stund på at han skal føle seg klar til å starte prøvingen..... 

Heldigvis forstår han at jeg ønsker å vite om kvaliteten er bra eller ikke før vi har prøvd å mange måneder, så han skal sjekke seg til uken :) 

Litt om meg: 33 år, vært sammen med samboer over 3 år, har leilighet og hund og begge har stabil økonomi. Sluttet på p pillen Cerazette 7 juni da vi bestemte oss for å starte prøvingen. Da hadde jeg gått på pillen i over 8 år 🙈 Første mens fikk jeg rundt 3 uker senere, 29 juni, og varte bare i 3 dager med veldig lite blod. Veldig rart da jeg før pillen hadde myyye blod som varte i mange dager. Men forstår at dette er vanlig etter å ha sluttet på pillen :) Tenker at jeg nå er i PP1 da jeg ikke tenker at perioden før første mens var en PP. 

Har lastet ned Flo og Clue, og har allerede begynt å ta eggløsningstester hver dag de siste dagene. Dette fordi jeg vet at syklusen kan være ustabil flere måneder etter endt pille. Så tenkte, hvorfor ikke :) Føler jeg ikke kan stole på appene og "vanlig syklus" perioder nå de første månedene. 

Ellers føler jeg meg ikke stresset over å måtte bli gravid med en gang (håper dette ikke endrer seg :P ). Krysser bare fingrene for at sædprøven neste uke blir positiv! :) 

Ønsker å skrive ned prosessen og tankene mine her for å kunne lese om det senere (forhåpentligvis etter jeg har født mitt første barn), og for å ikke føle meg så alene i denne prosessen. 

 

 

  • Gravid november 2019 PP5 - termin 27 juli
  • Medisinsk abort desember 2019 (oppdaget 8+1 - fosteret var 6+1)

 

Endret av Netteflette
La til informasjon om hva som har skjedd i 2019 på første innlegg
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Sibirstjerne

Hei og velkommen! Denne må jeg følge😊 

Det er godt å kjenne at man ikke er alene i denne prosessen ja. Så er det så fint å kunne utveksle erfaringer. 😊 

 

krysser fingrene for at dere får positivt svar på sædprøven🤞🏼🤞🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei @Sibirstjerne, så hyggelig at du tok deg tid til å skrive! Og tusen takk for at du krysser fingrene for oss 😄 

Har lest dagboken din, krysser virkelig fingrene for deg også! 🤞🤞

Følger gjerne din dagbok :) Om du har noen gode tips så tar jeg de imot med åpne armer 👐

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha vært litt bekymret for sommerstengte fertilitetsklinikker så fikk vi heldigvis tak i noen som var tilgjengelig denne uken tidligere i dag! :) Så da fikk vi (eller blir vel han egentlig) time i morgen. Kjenner jeg er veldig spent og nervøs. Får vi dårlige nyheter er jo det veldig kjipt, vet ikke helt hvordan jeg eventuelt skal takle det. Håper ikke vi må vente lenge på resultatet! 

Prøver å ikke tenke så mye på det før vi får noe avklart... Selv om det er fryktelig vanskelig. Og selvfølgelig skal vi på hyttetur etter timen der det ikke er mobildekning😵 Kommer tilbake torsdag kveld.... 

Uansett, krysser alt jeg har å krysse for positivt svar!! 😄 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sibirstjerne
19 timer siden, Netteflette skrev:

Etter å ha vært litt bekymret for sommerstengte fertilitetsklinikker så fikk vi heldigvis tak i noen som var tilgjengelig denne uken tidligere i dag! :) Så da fikk vi (eller blir vel han egentlig) time i morgen. Kjenner jeg er veldig spent og nervøs. Får vi dårlige nyheter er jo det veldig kjipt, vet ikke helt hvordan jeg eventuelt skal takle det. Håper ikke vi må vente lenge på resultatet! 

Prøver å ikke tenke så mye på det før vi får noe avklart... Selv om det er fryktelig vanskelig. Og selvfølgelig skal vi på hyttetur etter timen der det ikke er mobildekning😵 Kommer tilbake torsdag kveld.... 

Uansett, krysser alt jeg har å krysse for positivt svar!! 😄 

Dette blir spennende! Krysser alt jeg har for at dere får gode nyheter! I mellomtiden må dere kose dere masse på hyttetur😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg internett igjen etter en rolig og fin hyttetur :)

Min samboer fikk faktisk ringt klinikken på torsdag før de stengte, og prøven var heldigvis ok :) Svømmerne var litt tregere enn normalen, og litt færre men de sa det var et fint ok resultat!

Og jeg er sååååååå glad!!! 😄 Det var den beste nyheten vi kunne fått! Nå er vi begge roligere og gira på å starte. 

Så nå er det bare å ta eggløsningstester og ha beina i været ;) 

Veldig spent på syklusen etter p-pilleslutt, har hørt så mye rart her inne... Bare krysser fingrene for at den blir noenlunde stabilt etter noen mnd. Veldig spennende tid dette, må prøve å huske å nye den litt og ;) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest LivetErNå

Heisann! Her vil jeg følge🙌🏻 Er så gøy å følge andre som også prøver🙌🏻

Så godt å få ett positivt resultat😍😅

lykke til🌸

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sibirstjerne
På 12.7.2019 den 22.43, Netteflette skrev:

Da har jeg internett igjen etter en rolig og fin hyttetur :)

Min samboer fikk faktisk ringt klinikken på torsdag før de stengte, og prøven var heldigvis ok :) Svømmerne var litt tregere enn normalen, og litt færre men de sa det var et fint ok resultat!

Og jeg er sååååååå glad!!! 😄 Det var den beste nyheten vi kunne fått! Nå er vi begge roligere og gira på å starte. 

Så nå er det bare å ta eggløsningstester og ha beina i været ;) 

Veldig spent på syklusen etter p-pilleslutt, har hørt så mye rart her inne... Bare krysser fingrene for at den blir noenlunde stabilt etter noen mnd. Veldig spennende tid dette, må prøve å huske å nye den litt og ;) 

Å så bra!!!! Det må være en godfølelse!!🥰🥳 

Dere har en spennende tid foran dere! Jeg var veldig fornøyd med EL tester. Om egget faktisk slipper er jo en annen sak, men jeg følte at det ga meg bedre oversikt over syklusen😊

dette blir spennende å følge videre!😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig at dere er glad på mine vegne! 😄 Kjenner at det var riktig å starte en dagbok. Dere har gitt meg så positiv energi! Tusen takk 😄

Etter å ha lest meg opp på eggløsningstester her på KG, så klarte jeg allerede å få en (faktisk 2) positive tester i helgen! 😄 Alle anbefalte å teste på kvelden.. Testetøsen meg testet hver dag etter siste mens, noe jeg ikke skal gjøre igjen kjenner jeg. Jeg testet på morgen, og når FLO appen sa at det nærmet seg så testet jeg både morgen og kveld. Fredag morgen var test streken kjempe svak, og fredag ettermiddag rundt 17:30... BAM! Kjempe sterk strek 😄 Måtte rope på samboeren, ble så glad 😄 Hehe, litt komisk å bli så glad for en eggløsningstest. Men ble så glad da FLO sa jeg skulle ha eggløsning lørdag, og at jeg faktisk fikk positiv test dagen før etter så mange år på p-piller... Håper sånn på at jeg får stabil syklus så fort som mulig..

Lørdag morgen hadde jeg også positiv test, men lørdag ettermiddag negativ. Så ut ifra hva jeg har lest her på KG så var eggløsningen min på lørdag 🤔. Da har vi lagt inn aksjer både onsdag, fredag, og på søndag. Så krysser fingrene for at det holdt 🤞

Ellers så hadde jeg fryktelig oppblåst og vond mange både lørdag og søndag. Var vondt med sex fre og søn, lurer på om livmortappen var langt nede... Var bare noen stillinger som funket 😵 Ellers så har jeg hatt veldig mensmurringer både tirsdag og i dag (onsdag) med litt kramper. Regner med det er kroppen som venner seg til dette med eggløsning osv, tror definitivt ikke at dette er tidlig symptomer på graviditet. Skikkelig humørsvingninger i dag og 🙈:P

Tenker å ta G  test neste uke, prøver å holde meg helt til IKM som ifølge appen er søndag 28 juli. ... Da sannsynligheten er så liten for å treffe på første forsøk, så kjenner jeg at jeg ikke orker å gå å være spent på pos/neg test. Får se om jeg klarer det da :P 

Endret av Netteflette
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Så spennende tider i vente på dere 😍 Veldig bra at du allerede har funnet eggløsningen🙏 hvilken CD (syklusdag) var det på? Blir spennende å se hva testen viser om noen uker🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, så hyggelig at du har lest dagboken min 😊 Ja, det er veldig spennende tider nå 😄 Den kom på CD 15 (regner med man teller til og med første mens dag?) Fortsatt ganske ny i dette 🙈

I dag er det 6 DPO. 

I går hadde jeg mye små vondt i livmor området i magen, utrolig trøtt og sykt humørsvingninger (bare spør samboer 😂🙈). Måtte selvfølgelig google om det er "vanlig" å ha symptomer så tidlig, og jaggu fant jeg mange som har opplevd det samme som meg og var gravid. Så det setter jo selvfølgelig griller i hodet mitt :P 

I dag har jeg fortsatt litt murringer, og vondt i korsryggen... Prøver å tenke at det kun er fantomsmerter. For å ikke dvele så mye på dette for lenge, så har jeg bestemt meg for å prøve en tidlig test 10 DPO. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Netteflette skrev:

Hei, så hyggelig at du har lest dagboken min 😊 Ja, det er veldig spennende tider nå 😄 Den kom på CD 15 (regner med man teller til og med første mens dag?) Fortsatt ganske ny i dette 🙈

I dag er det 6 DPO. 

I går hadde jeg mye små vondt i livmor området i magen, utrolig trøtt og sykt humørsvingninger (bare spør samboer 😂🙈). Måtte selvfølgelig google om det er "vanlig" å ha symptomer så tidlig, og jaggu fant jeg mange som har opplevd det samme som meg og var gravid. Så det setter jo selvfølgelig griller i hodet mitt :P 

I dag har jeg fortsatt litt murringer, og vondt i korsryggen... Prøver å tenke at det kun er fantomsmerter. For å ikke dvele så mye på dette for lenge, så har jeg bestemt meg for å prøve en tidlig test 10 DPO. 

 

Spennende 😍

Ja syklusdagene teller man fra og med første mensdagen. Krysser fingrene for at det er gravidsymptoner! Det som er forvirrende er jo at mange har helt like symptomer på starten av en graviditet som før man venter mensen. Men man må jo bare leve i håpet 😊🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supert, da vet jeg hvordan man skal telle dager☺️ Har bare lært at etter eggløsning så heter det dpo😉

Ja, like symptomer kan være veldig forvirrende! Bare syns det er rart at de kom så fort etter EL🤷🏻‍♀️ Men men, får nesten bare vente å se om noen dager☺️🤞🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Sibirstjerne

Dette virker jo lovende da!! 😁 Så moro at EL testene gjorde susen og ga utslag! 

Symptomer kan være forvirrende ja, men en vet aldri. Plutselig er det en liten spire der inne som er årsaken til det❤️

Nå er det ikke mange dagene til du kan svi av testene! Jeg ser du tenker fra 10DPO, er det tidligtester du har tenkt til å bruke da? 

Vil anbefale tidligtestene fra babyplan😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ble veldig overrasket og glad når jeg klarte å få positiv eggløsningstest ☺️

Ikke mange dager igjen nei🙈🤞🏻 Blir en veldig spennende sommerferie merker jeg!

Ja, har kun 1 tidlig test fra babyplan👍🏻 Tenkte meg ikke om så kjøpe maaange av de ikke tidlig testene fra babyplan... angrer litt nå kjenner jeg😋 

Har du opplevd noen skygger på de? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sibirstjerne

Jeg trodde jeg fikk skyggestreker på 8DPO denne syklusen, men der tok jeg feil😊

Jeg har aldri opplevd skyggestreker tidligere. Vil anbefale tidligtestene hvis du er som meg, (som tester fra 8 DPO). 

Ved forrige graviditet hadde jeg ikke tidligtester. Da testet jeg ikke positiv før 12DPO😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Takk for tips og erfaring!!😁👏🏻 

Klarte ikke å vente selvfølgelig, tok tidlig testen i dag🙈 den var som forventet, negativ..🙈 

Får se om jeg løper på apoteket i morgen eller venter til jeg får tatt de andre fra babyplan. Ut ifra dagens svake øyeblikk så blir det sikkert et besøk på A1😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 DPO i dag.

Korsryggen gjør skikkelig vondt, har fortsatt mensmurringer og oppblåst mage.. humørsvingningene har blitt bedre heldigvis☺️ Veldig slapp og sliten om dagen. Gikk lang tur i går, pustet og peste opp noen bakker jeg ikke har gjort tidligere. 

Testen var negativ i dag, som forventet.

Får teste igjen👍🏻 Om dette ikke er noe så har kroppen hvertfall forberedt seg på mensen siden eggløsning😂😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sibirstjerne

Noen tester positiv flere dager før IKM, andre får ikke positiv før IKM eller etter IKM😊 Så det er fortsatt håp og 8DPO er tidlig☺️

Jeg tester alltid som en gal, starter alltid fra 8DPO, så tester jeg hver dag frem til mensen melder seg😅 

Det blir spennende å følge med videre her nå, murringer og oppblåst mage kan jo være et godt tegn😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, denne testingen er jo så spennende🙈😂 Og utrolig hvor forskjellig man er! 

9DPO i dag.. og desverre ingen tidlig tester igjen😕 korsryggen er sykt vond, samboer måtte massere meg litt tidligere i dag. Har ikke hatt noe problemer med korsryggen før... Fortsatt mensmurringer (men dabbet av litt), og humørsvingningene har ikke dabbet av likevel😂 

Sa det til samboeren i går og «er jeg ikke gravid nå så har mensen forberedt seg noe jævlig hvertfall»😂🤣 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...