Gå til innhold

Prøver for første gang :)


Netteflette

Anbefalte innlegg

Wæææ, nå skjønner jeg ingenting!

Gikk på do for 30 min siden, og da hadde jeg plutselig en del friskt rødt blod på papiret og i do (ingenting i trusa). Tenkte jo "løss, kommer mensen så tidlig ja, jaja det forklarer jo hvorfor jeg har så mye vondt i magen og ryggen". Gikk på do igjen nå, så var det plutselig ikke noe blod😳 Virkelig tørket meg for å sjekke om det var noe mer blod 😅😂 

Måtte bare skrive dette ned, sitter her alene hjemme og ingen å ringe akkurat nå da samboer (eneste som vet om prøvingen) er borte 🙈

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Sibirstjerne

Åååå dette blir kanonspennende!!!! Det kan jo være en festeblødning? Hvor mange DPO er du nå??😁😁😁😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaaa, klarer ikke å slappe av :P Så nå at jeg har lys brun utflod, men ikke noe mer friskt blod. 

Er 9 DPO 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sibirstjerne

Å dette blir spennende!!! Du må holde dagboken oppdatert videre fremover! Jeg dør av nysgjerrighet jeg nå😍 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så hyggelig med engasjement 😄 Sov ganske dårlig i natt for å si det sånn 🙈

Våknet i natt rundt halv 5 fordi jeg måtte så tisse. Da var det ingenting på papiret. Når jeg stod opp rundt 9 så kom det lysebrunt blod i do igjen og på papiret.. Så tenkte jeg igjen "jaja, TR her kommer hun ja😅". Men nå flere timer senere har jeg kun lysebrun utflod på papiret når jeg går på do, ikke i trusen. Virker som utvannet blod som er noen dager gammelt (beklager min direkte beskrivelse, bare greit å ha hvis jeg skal lese dette en senere gang🙈). Skal sies at disse 2 blødningene som kom i do var når jeg måtte nr 2, så vet ikke om det er noen sammenheng🙈

Har tatt en test i dag ja, men den er på 25 ml og den viste blendahvitt.. Er nå 10 DPO, så føler det er altfor tidlig å si noe om det går riktig vei eller ikke..🤔 Tenker selvfølgelig mye på at dette er PP1 etter p-pilleslutt, så mulig kroppen min som driver å tuller mye... Bare gleder meg til å få vite om det er TR som kommer eller ikke😅

Symptomer: Mensmurringer i natt, og en del til morgen i dag. Nå er det litt mildere murringer. Fortsatt vondt i korsryggen, men føles litt bedre nå enn tidligere.🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her vil jeg følge med!

det kan være en festeblødning du har. Og da er det jo ikke rart testen er negativ heller, for du begynner jo ikke å produsere hcg før egget er festa. Bare å smøre seg med tolmodighet og vente et par dager (lettere sagt enn gjort, jeg vet 😆)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig 😊 Måtte smile av hva du skrev, er lettere sagt en gjort med denne tolmodigheten ja😂 Krysser fingrene for festeblødning🤞

I dag er jeg 11 DPO... Tok selvfølgelig en blendahvit test i dag🙈 Hadde kun lysebrun utflod i hele går, ingenting i trusen. I går begynte jeg å få litt vondt på høyre side av livmor, lurte på om jeg hadde litt vondt i lysken🤔 Måtte google i dag tidlig hvor det lå igjen😅 I dag har jeg småvondt både høyre og venstre side, spesielt når jeg sitter eller ligger på siden i sengen. Også lysebrunt utflod i dag og.... med vondt korsrygg..

Så jadda, dette hjelper ikke på tolmodigheten kjenner jeg😜

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 DPO

Kom friskt blod igjen i dag på første do besøk. Og igjen har det nå kommet litt brunt blod igjen, veldig lite...

Jeg tror ikke at man kan ha festeblødning 2 ganger 🙈😜 Hadde mensmurringer til morgen i dag, men som har avtatt igjen.. Våknet i natt av at jeg følte at det var en ball på livmoren min som presset seg på... 

Er så usikker på om jeg skal loggføre dette som mens 🤔 Skal jeg da ta utgangspunkt i mens 1 dag i dag (CD1), eller skal jeg ta fra mandag? Hadde nesten ingenting i går... 

Denne PP1 har vært en følelsesmessig berg og dalbane 😂 Bare noen dager etter eggløsning har jeg slitt med mye vond mage, og mange dager med vondt i korsryggen.. Så altså, nesten 9 dager med vond mage 😳 (startet ca 3 dager etter EL). Og eggløsningen var heller ikke noe hyggelig, super oppblåst og vond mage fra dagen jeg fikk positiv EL test.. Vondt å sette seg på en stol bare🙈

Håpe PP2 ikke gir like mye plager 😄 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sibirstjerne

Hmm, jeg har aldri opplevd dette før🤔 jeg hadde festeblødning i mitt første svangerskap, men det skjedde 10DPO. Det var ikke mer enn to bittesmå røde prikker og det var alt🤔 denne gangen har jeg ikke hatt noe blødninger. 

 

Har du spottet før mens tidligere? Veldig usikker på om jeg hadde loggført dette som mensen eller ikke🤔 hvordan pleier det å være når du får det da? 

Her er det aldri noe tvil, men det er på grunn av (beklager grafisk skildring), mengden blod første dagen i perioden min😶

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rart hvordan kroppen virker! Setter pris på at du deler dine erfaringer igjen 😊😊 Gikk du på noen prevensjon før dere bestemte dere for å prøve?

Nå har jeg ikke hatt ordentlig mensen på 8 år. Kun hatt en mellomblødning på p pillen kanskje hvert halvår, og da blødde jeg mye mer enn nå (selv om det også varte veldig kort, kun 2 -3 dager). Før denne tid hadde jeg vanlige sykluser uten mellomblødninger.. Første mens etter p pilleslutt varte kun 3 dager, og siste dagen var det så vidt jeg trengte tampong. 

Så blir ikke helt klok på dette. Var på do igjen nå, ingenting i trusen igjen😳🤔 Kanskje vente å se noen dager om mensen kommer for fullt før jeg loggfører mensen i Flo? Om den ikke kommer så blir det mye testing etter eggløsning etterhvert🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Sibirstjerne
11 minutter siden, Netteflette skrev:

Rart hvordan kroppen virker! Setter pris på at du deler dine erfaringer igjen 😊😊 Gikk du på noen prevensjon før dere bestemte dere for å prøve?

Nå har jeg ikke hatt ordentlig mensen på 8 år. Kun hatt en mellomblødning på p pillen kanskje hvert halvår, og da blødde jeg mye mer enn nå (selv om det også varte veldig kort, kun 2 -3 dager). Før denne tid hadde jeg vanlige sykluser uten mellomblødninger.. Første mens etter p pilleslutt varte kun 3 dager, og siste dagen var det så vidt jeg trengte tampong. 

Så blir ikke helt klok på dette. Var på do igjen nå, ingenting i trusen igjen😳🤔 Kanskje vente å se noen dager om mensen kommer for fullt før jeg loggfører mensen i Flo? Om den ikke kommer så blir det mye testing etter eggløsning etterhvert🙈

Jeg har ikke brukt hormonprevensjon på snart seks år. Vi har bare hoppet av i svingen🤗

 

Kroppen prøver vel kanskje bare å stabilisere seg da tenker jeg😊 det er ikke lett å bli klok på disse kroppene våre! 

Eller kanskje dette faktisk er sånn din mensen er?🤔 vi er jo alle forskjellige. Jeg ville nå hatt EL testene klare, sånn «just in case»🤗 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Sibirstjerne skrev:

Jeg har ikke brukt hormonprevensjon på snart seks år. Vi har bare hoppet av i svingen🤗

 

Kroppen prøver vel kanskje bare å stabilisere seg da tenker jeg😊 det er ikke lett å bli klok på disse kroppene våre! 

Eller kanskje dette faktisk er sånn din mensen er?🤔 vi er jo alle forskjellige. Jeg ville nå hatt EL testene klare, sånn «just in case»🤗 

Huff ja, kanskje det er sånn mensen blir nå etter pilleslutt🙈

Får begynne å ta el tester etterhvert ja, så har jeg kanskje noenlunde kontroll😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig, etter en lang uke med mange spørsmål, Google søk, og urolighet fikk jeg nå endelig TR på besøk🙌🏻🎉👏🏻😁 

Kjenner at jeg er mest glad for å endelig vite hva kroppen forberedte seg på. Det har vært 2 slitsomme uker, og spesielt de siste dagene har jeg vært mye urolig og ikke klart å slappe av. Først spent, men etterhvert veldig urolig for hva som faktisk skjedde. Fikk mye rundt og tenkte på alt mulig rart..

Prøver å tenke nå at alt som skjedde var pga kroppen som reagerer etter p pilleslutt.. frister aldeles ikke å starte på de igjen😳 Kanskje bra jeg ikke ble gravid nå hvis kroppen er så ustabil. 

Da er jeg på CD1 PP2😁👍🏻 Takk til alle som har skrevet til meg, har vært godt å ha noen i «samme sko» under denne prosessen☺️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Sibirstjerne
4 minutter siden, Netteflette skrev:

Endelig, etter en lang uke med mange spørsmål, Google søk, og urolighet fikk jeg nå endelig TR på besøk🙌🏻🎉👏🏻😁 

Kjenner at jeg er mest glad for å endelig vite hva kroppen forberedte seg på. Det har vært 2 slitsomme uker, og spesielt de siste dagene har jeg vært mye urolig og ikke klart å slappe av. Først spent, men etterhvert veldig urolig for hva som faktisk skjedde. Fikk mye rundt og tenkte på alt mulig rart..

Prøver å tenke nå at alt som skjedde var pga kroppen som reagerer etter p pilleslutt.. frister aldeles ikke å starte på de igjen😳 Kanskje bra jeg ikke ble gravid nå hvis kroppen er så ustabil. 

Da er jeg på CD1 PP2😁👍🏻 Takk til alle som har skrevet til meg, har vært godt å ha noen i «samme sko» under denne prosessen☺️ 

Men så godt at du endelig fikk svar på hva det her var😊 da er det bare å prøve igjen! Jeg heier som bare det👯‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at mensen dukket opp for fult! Det var nok kroppen som trengte litt tid på seg etter pilleslutt ja 😊 Lykke til med ny runde! 😊🤞

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD 7

Skal si kroppen har blitt satt igang etter p pilleslutt! Første mensendag hadde jeg mellomstor blødning, kjempe fint tenkte jeg. Andre dagen....... Jeg blødde gjennom 1 tampong etter bare 1 1/2 time😳🙈 Herregud, kan ikke huske å ha blødd så mye siden ungdomsskolen 😅 

Har hatt skikkelig PMS, mye oppblåst og vondt i magen... Første mensen etter pilleslutt varte kun 3 dager, denne varte 5.. Er slik jeg husker min mensen var før p pillene, så tenker det er positivt 😊

Tenker å starte å teste etter EL fra søndag, som vil være CD 10👍 Fikk EL siste på CD 15. 

Føler meg litt teit, men har begynt å drikke grapefruktjuice allerede 🙈 Syns jeg fikk så lite slim rundt EL sist, så tenkte "hvorfor ikke" 😜 Haha, ingen kan ta meg på å ikke gå all in hvertfall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sibirstjerne

Høres ut som en god plan i forhold til EL testene ! Virker som at kroppen din jobber for å stabilisere seg etter p-pille slutt, og det er jo kjempebra!🎉 

Grapefruktjuice?🤔 den var ny for meg. Hvordan fungerer det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...