Gå til innhold

Prøver for første gang :)


Netteflette

Anbefalte innlegg

Skjønner godt du blir skuffa og forvirra når kroppen er så tvetydig! Det er helt innafor <3 

Jeg prøver og temping for første gang nå og jeg var og redd for at det skulle bli mer stressende, men synes heller det har gjort det mer gøy. Er som Nommy skriver, spennende å se resultatet hver dag. Da kan man ha litt mer fokus på temperatur enn akkurat det med baby om du forstår. Dessuten lærer man enda litt mer om seg selv :)  Men om du er på et bra sted nå og har kontroll på el. og slikt så er det jo ikke nødvendig.
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, Kaie skrev:

Skjønner godt du blir skuffa og forvirra når kroppen er så tvetydig! Det er helt innafor ❤️

Jeg prøver og temping for første gang nå og jeg var og redd for at det skulle bli mer stressende, men synes heller det har gjort det mer gøy. Er som Nommy skriver, spennende å se resultatet hver dag. Da kan man ha litt mer fokus på temperatur enn akkurat det med baby om du forstår. Dessuten lærer man enda litt mer om seg selv :) Men om du er på et bra sted nå og har kontroll på el. og slikt så er det jo ikke nødvendig.
 

Forstår hva du mener med endret fokus, lurer på om jeg faktisk skal prøve det. Merker at mitt fokus er «baby», og som person blir jeg veldig engasjert i det jeg holder på med🙈 Hva bruker du? Og hvor kjøpte du utstyret? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 DPO

Kun litt brunt utflod ved toalettbesøk i dag. Ingen TR som har meldt seg enda🙈 Fortsatt negativ test. Irriterer meg at jeg ikke har flere tidlig tester igjen😅 om TR dukker opp snart så skal jeg bestille maaaange tidlig tester!

Følelser: litt mer rolig i dag enn i går. Klarer å tenke «må ta det som det kommer», får jo ikke gjort noe annerledes nå uansett🤷🏻‍♀️

Støtte: søte samboer ringte meg i dag tidlig og lurte på hvordan jeg hadde det, var ikke helt i godt humør i går🥰 en venninne som er jordmor anbefalte meg egentlig å bare vente noen dager for å ta ny test. Glad jeg sendte hun melding, føler jeg fortsatt kan ha litt håp.

Kropp: føler meg litt slapp og trøtt. Kjenner noen stikk her og der i magen, ikke mye. Føler meg ikke gravid nå hvertfall🤷🏻‍♀️ Mer klissete utflod nå enn for noen dager siden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Netteflette skrev:

Forstår hva du mener med endret fokus, lurer på om jeg faktisk skal prøve det. Merker at mitt fokus er «baby», og som person blir jeg veldig engasjert i det jeg holder på med🙈 Hva bruker du? Og hvor kjøpte du utstyret? 

Jeg kjøpte termometer på babyplan.no og er veldig fornøyd med den. Når du tar tempen så lagres den, slik at du i helgene kan ta tempen, slå av og sove videre. Da er det bare slå den på igjen når det passer og registrere den første temperaturen som kommer opp. Jeg registrer alt i appen fertility friend, er veldig fornøyd med den og, du får første måned med VIP tilgang (så kan være en ide og ikke registrere deg der før du faktisk har termometeret) 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Kaie skrev:

Jeg kjøpte termometer på babyplan.no og er veldig fornøyd med den. Når du tar tempen så lagres den, slik at du i helgene kan ta tempen, slå av og sove videre. Da er det bare slå den på igjen når det passer og registrere den første temperaturen som kommer opp. Jeg registrer alt i appen fertility friend, er veldig fornøyd med den og, du får første måned med VIP tilgang (så kan være en ide og ikke registrere deg der før du faktisk har termometeret) 😊

Da lærte jeg noe nytt! Følte jeg hadde lest en del om dette i KG, men at man kan måle i helgen og registrere senere hørte deilig ut😁👍🏻 Må alltid opp å tisse uansett en eller annen gang før morgenen! 

Det som er deilig er at det er så mange som temper her inne, og enkelt å få hjelp😁🙌🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD 1, PP5

Da kom mensen gitt! Ble egentlig veldig glad😅 startet rolig på morgenen (pleier å få full flow når jeg våkner), men på jobb har jeg nå allerede skiftet 3 ganger med OB super🙈😂 

Vet ikke om jeg bare kjenner det nå og vil endre seg senere, men merker at jeg har en tankegang nå på «dette er egentlig en veldig spennende tid, jeg må nyte dette. Det går når det går»☺️ 

Vi vet ikke om vi ønsker mer enn 1 barn. Derfor ble jeg plutselig veldig oppmerksom på dette i går med at når det først klaffer nå så vil jeg kanskje aldri oppleve det igjen. Det å se positiv test etter prøving, kjenne på om man er gravid eller ikke. Vet ikke om jeg forklarer meg godt nå🧐 Men nå gleder jeg meg til å teste etter EL igjen, og til DPO land. 

Tror kanskje jeg hadde følt det litt annerledes om jeg ønsket med 2-3 barn i forhold til den biologiske klokken🙈 Vi snakket uansett om det i går, at vi opprinnelig ønsker 1 barn. Og om vi ser at vi ønsker flere/gi barnet søsken så tar vi det da🥰

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

CD3

Herregud for en PP som har vært😅

Mensen varte i..... 1 1/2 dag😂 Tok en G test i dag bare for å utelukke det siden den varte så kort, og den var negativ. Hadde ingen forhåpning, så ble heller ikke skuffet. 

I dag har jeg sittet og tenkt på dette med permisjon osv. Lurer på om jeg skal starte å spare litt da jeg tenker at vi kanskje skal ta 100 % (49 uker) permisjon, og at jeg tar 10 uker ulønnet permisjon i tillegg til. Ingenting er bestemt, syns bare det er gøy å planlegge sånne ting🙈

Har også hørt en del på fødselspodden faktisk. Jeg har i maaaange år tenkt og gruet meg til deg dagen jeg eventuelt skal føde. Men etter å ha hørt denne podden så har jeg klart å faktisk snu denne tankegangen bittelitt. Har også sagt ifra til fastlegen og hun betrygget meg med at dette skulle vi løse sammen innen den tid ☺️

Ønsker dere alle en fin lørdag!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

CD 11

Begynte med El test allerede i går kveld da forrige PP ble litt rar. Spottet så lenge, med opphold, før TR... Krysser fingrene for at denne PP er mer normal ☺️ Heier på positiv EL test CD 13 eller 14!

Tankegangen fra forrige PP er fortsatt tilstede. Merker at noe har endret seg, vanskelig å forklare. Jeg tenker ikke like mye på baby og graviditet som da jeg sluttet på p-pillen. Nå prøver jeg faktisk å nyte den rolige tiden vi er i, nyte at samboeren og jeg kun er oss to ☺️ Kjenne og sette pris på hva vi har, hvor bra vi faktisk har det sammen. 

Ikke misforstå meg, jeg gleder meg veldig til å bli gravid og få barn!😁👏 Bare føler meg mer rolig og avslappet til hele prosessen og hva vi har i vente. 

Skal sies at jeg allerede har tittet på Finn etter babyting, som f.eks bedside crib, babyvogn osv🙈 Elsker å planlegge, så storkoser meg med dette! Og gleder meg veldig til å planlegge ordentlig når jeg får positiv test og er over 12 uker!😄 Lurer på hvor mye penger man bruker/må bruke før babyen kommer til verden🤔 Føler man trenger så mye rart!😅

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres veldig sunt ut netteflette 🙏 vi er vel alle innom Finn, men godt å lese du har funnet roen i å «nyte alt her og nå» også 👍

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD13

Hatt EL slim i dag og litt i går. Fikk negativ EL test i går, så krysser fingrene for positiv test i kveld 😁 

La inn noen hyggelige aksjer på søndag, og håper samboer orker i dag (vært på reise så det spørs litt). 

Gleder meg til ny tid med spenning og symptomjakt 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jippi, positiv test i kveld!! 😁 Holdt meg i 3 timer.. 

Søte samboeren sendte meg sms og lurte på om egget var på vei😂 Håper og krysser fingrene for at han orker en kjappis når han kommer hjem🙈Legen anbefalte oss å legge inn aksjer den dagen jeg fikk positiv test pga litt tregere svømmere🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Netteflette skrev:

Jippi, positiv test i kveld!! 😁 Holdt meg i 3 timer.. 

Søte samboeren sendte meg sms og lurte på om egget var på vei😂 Håper og krysser fingrene for at han orker en kjappis når han kommer hjem🙈Legen anbefalte oss å legge inn aksjer den dagen jeg fikk positiv test pga litt tregere svømmere🤞

Masse lykke til! 😄 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å så gøy med heiagjeng her inne!!😁👏🏻 Takk! Smilte fra øre til øre her jeg sitter på jobb nå😅

Vi fikk lagt inn aksjer i går.! Let the games begin😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Så fint at du har en dagbok, jeg vil gjerne følge med videre 😁 

Jeg fikk også positiv EL-test i går kveld faktisk 😄 Krysser fingrene for at det blir en spire på oss 🤞 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, Smashy skrev:

Hei! Så fint at du har en dagbok, jeg vil gjerne følge med videre 😁 

Jeg fikk også positiv EL-test i går kveld faktisk 😄 Krysser fingrene for at det blir en spire på oss 🤞 

Nei så gøy!!😁👏🏻 Hvor lang er lutealfasen din? Og fikk du lagt inn aksjer i går?🙈

Veldig spennende å se hvordan det går med oss om 2 uker🤞🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Netteflette skrev:

Nei så gøy!!😁👏🏻 Hvor lang er lutealfasen din? Og fikk du lagt inn aksjer i går?🙈

Veldig spennende å se hvordan det går med oss om 2 uker🤞🏻

Er litt usikker, syklusen min har endret seg etter MA for noen måneder siden. Startet å tempe/ta el-tester igjen forrige pp. Lutealfasen var i hvert fall på 15 dager forrige pp, så tipper den er omtrent det samme denne runden. 
Før MA hadde jeg EL ca dag 22, nå er den nede på dag 16/17 (hurra for det!) 😁  
Hvor lang bruker din lutealfase å være?
Fikk lagt inn aksjer i går jeg også 🙈

🤞🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Smashy skrev:

Er litt usikker, syklusen min har endret seg etter MA for noen måneder siden. Startet å tempe/ta el-tester igjen forrige pp. Lutealfasen var i hvert fall på 15 dager forrige pp, så tipper den er omtrent det samme denne runden. 
Før MA hadde jeg EL ca dag 22, nå er den nede på dag 16/17 (hurra for det!) 😁  
Hvor lang bruker din lutealfase å være?
Fikk lagt inn aksjer i går jeg også 🙈

🤞🤞

Må være deilig å få EL tidligere enn før, selv om det kom fra noe utrolig trist❤️ 

Jeg pleier å ha ca 13 dager, og har i nesten alle PP begynt å spotte rundt DPO 10. 

Veldig moro at vi ligger så likt!!👏🏻😁🙌🏻 Både EL og aksjer😅🤣 Vi må holde hverandre oppdatert underveis. Kanskje vi blir mamma innen jul🤶🏻

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Netteflette skrev:

Må være deilig å få EL tidligere enn før, selv om det kom fra noe utrolig trist❤️ 

Jeg pleier å ha ca 13 dager, og har i nesten alle PP begynt å spotte rundt DPO 10. 

Veldig moro at vi ligger så likt!!👏🏻😁🙌🏻 Både EL og aksjer😅🤣 Vi må holde hverandre oppdatert underveis. Kanskje vi blir mamma innen jul🤶🏻

Ja, skulle aller helst ønsket at jeg var gravid nå og ikke mistet.. Men når det ble som det ble, så er jeg glad syklusen har blitt kortere❤️ 

Ja, veldig moro! 😁Håper TR holder seg langt unna oss! Tenk så koselig å gå julen i møte med en spire i magen 😍 Vi må så absolutt holde hverandre oppdatert ❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...