Gå til innhold

Prøver for første gang :)


Netteflette

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, Sibirstjerne skrev:

Å så gøy at du fikk positiv EL test i går! virker som at kroppen din er ganske i rute med EL da 😄 Jeg har alltid hatt lite EL slim, men det har ikke hatt noe å si for min del. Skader ikke å ta det opp med legen, mulig at han/hun har noen gode råd/tips. 

Det er jo gull at du har en kropp som disker opp med masse symptomer rundt EL, det er faktisk et luksusproblem 😄. Jeg ville så absolutt kjørt på i morgen også! Jeg kjenner opptil flere som har drukket alkohol, de har ikke vært klar over at de har vært gravide. Det har gått veldig bra med alle sammen. Jeg tror det blir fryktelig slitsomt hvis en skal leve som "gravid" mellom EL og IKM hver eneste prøveperiode. Er jo mange som holder på i flere år med det her.  😊

Åja, du har det ja? Det kjente jeg hjalp litt på motivasjonen☺️ Kan høre uansett, kanskje også få en henvisning til gynekolog for å se om alt ser ok ut😉

Du har et godt poeng der, er jo slitsom å leve som gravid mellom EL og mens.. merket det forrige PP at jeg sa nei til å drikke på en innflytningsfest f.eks. Kjente jeg ikke fikk vært helt meg selv. Er nok derfor vi også ikke legger inn aksjer i dag, fordi det blir så mekanisk.. mye hyggeligere å vente til i morgen, for begge to☺️ Legge inn aksjer hver 2/3 dag😉 

Hvordan går det med deg, og symptomene? Leste dagboken din i går, ser du har vært mye kvalm🙈 kan tenke meg dagene går sakte nå til fredag..! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har heller ikke mye el slim. Kommer aldri ut slike slimsnorer som folk snakker om 😂 Kun en og annen dråpe liksom. og nå ser det jo kanskje ut som det har fungert for oss. 

Angående det med alkohol så sa faktisk min gyn til meg at han rådet ofte par som hadde prøvd lenge til å gå hjem og sprette champagnen når de skulle prøve å lage baby 😂 Han hadde flere par det hadde fungert med. Han trodde der var helt tilfeldig, men poenget var vel at det ikke skader. Han hadde også studert nyere forskning på feltet som viste at det ikke var skadelig så tidlig i prosessen. Alt med måte selvsagt og handler vel ikke om å bli beruset 😊 

Masse lykke til ❤🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sibirstjerne
8 timer siden, Netteflette skrev:

Åja, du har det ja? Det kjente jeg hjalp litt på motivasjonen☺️ Kan høre uansett, kanskje også få en henvisning til gynekolog for å se om alt ser ok ut😉

Du har et godt poeng der, er jo slitsom å leve som gravid mellom EL og mens.. merket det forrige PP at jeg sa nei til å drikke på en innflytningsfest f.eks. Kjente jeg ikke fikk vært helt meg selv. Er nok derfor vi også ikke legger inn aksjer i dag, fordi det blir så mekanisk.. mye hyggeligere å vente til i morgen, for begge to☺️ Legge inn aksjer hver 2/3 dag😉 

Hvordan går det med deg, og symptomene? Leste dagboken din i går, ser du har vært mye kvalm🙈 kan tenke meg dagene går sakte nå til fredag..! 

Ja så jeg syns du skal leve som normalt, det gjorde nå jeg. En henvisning til gynekolog skader ikke 😊

Med meg går det nå litt opp og ned, jeg har fortsatt ikke vært på ultralyd. Har drøyd det i det lengste laget, men tar turen dit nå på fredag. Håper at alt står bra til der inne da 😊 Når det gjelder symptomer så forsvant kvalmen 10+0. Nå sitter jeg igjen med noe murringer i magen, og til tider vondt korsrygg + forkjølelse. Så jeg heiser nok ikke flagget riktig enda, er usikker på om det går den rette veien denne gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Tussi2018 skrev:

Jeg har heller ikke mye el slim. Kommer aldri ut slike slimsnorer som folk snakker om 😂 Kun en og annen dråpe liksom. og nå ser det jo kanskje ut som det har fungert for oss. 

Angående det med alkohol så sa faktisk min gyn til meg at han rådet ofte par som hadde prøvd lenge til å gå hjem og sprette champagnen når de skulle prøve å lage baby 😂 Han hadde flere par det hadde fungert med. Han trodde der var helt tilfeldig, men poenget var vel at det ikke skader. Han hadde også studert nyere forskning på feltet som viste at det ikke var skadelig så tidlig i prosessen. Alt med måte selvsagt og handler vel ikke om å bli beruset 😊 

Masse lykke til ❤🤞

Takk for motiverende ord☺️ Veldig lite slim hos meg hvertfall, kun når jeg sjekker innvendig liksom🙈 ikke noe på papiret. 

Jøss, slike tips liker vi🎉😁 blir nok en del i helgen da vi skal feire med stor fest, noe som egentlig ikke skjer så ofte. Og er uansett «bare» på PP3, så kan «ofre» en periode for en fest som skjer sjeldent☺️ 

Tusen takk, ønsker deg masse lykke til også i denne spennende tiden☺️❤️ 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Sibirstjerne skrev:

Ja så jeg syns du skal leve som normalt, det gjorde nå jeg. En henvisning til gynekolog skader ikke 😊

Med meg går det nå litt opp og ned, jeg har fortsatt ikke vært på ultralyd. Har drøyd det i det lengste laget, men tar turen dit nå på fredag. Håper at alt står bra til der inne da 😊 Når det gjelder symptomer så forsvant kvalmen 10+0. Nå sitter jeg igjen med noe murringer i magen, og til tider vondt korsrygg + forkjølelse. Så jeg heiser nok ikke flagget riktig enda, er usikker på om det går den rette veien denne gangen.

Tenker det samme☺️👍🏻

Forstår at du tenker slik, hadde nok gjort det samme selv i din situasjon! Men har jo lest mye om andre som har vært gravide flere ganger som ikke har like svangerskap.. ønsker deg masse lykke til på fredag❤️ Vet at det er enkelt for andre å si, men prøv å ikke tenk for mye før fredag🙈 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I hvert fall så godt som, syns jeg. Syns teststreken ser bittelitt svakere ut enn kontrollstreken. Men det er jo bare til å hoppe til køys 😁😁

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, den var litt vanskelig ja🙈 skulle ønske vi kunne det, men nå har selvfølgelig samboeren blitt syk😕 han sa i går at det ikke blir noe i dag, og det skjønner jeg at ikke frister.. Hvertfall når jeg sier til han at jeg ikke har troen denne gangen🙈 Og jeg som faktisk fikk det berømte EL slimet i dag tidlig😅🤷🏻‍♀️

Har forresten drukket sånn grapefruktkjerne ekstrakt som jeg har lest på Frøya klinikken sine hjemmesider kan fungere for slimet. Om det hjelper eller ikke vet jeg ikke, føler ikke det var så mye bedre de siste dagene enn forrige PPer. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 DPO

Har som skrevet tidligere vært på tur med jobben i helgen, kom hjem i går kveld. Ble 2 dager med alkohol, har jo ikke lyst til å være hun kjipe som er sær🙈 

På en måte har det vært deilig å være borte med tett program da jeg ikke har kjent etter symptomer som tidligere. Kjente litt i går kveld og litt i dag smååå kramper i eggstokkene, begge sider. Er veldig følsom og nedfor i dag.. Har jo kjent mye rart (symptomer) tidligere, og da fått mensen. Derfor tenker jeg at alt av symptomer fremover mest sannsynlig er mensen som forbereder seg😉 

Som sagt, har virkelig ikke troen denne PP med tanke på hvor lite aksjer vi la inn + reise og alkohol. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 DPO

Er veldig usikker på hva som foregår nå.

Har som sagt har veldig liten tro denne PP, men i går ble jeg dårlig i magen (nr2), og har siden den tid har murringer i magen.. Stikker litt på begge sider av livmor, hadde det store deler av dagen i går. Har også vondt i livmor, som om jeg skal få mensen hvert øyeblikk🤔 Men ikke helt likevel, som om jeg er på vei til å bli dårlig i magen av noe jeg har spist. Men det er ikke vondt i magen, men livmor. Er fin i magen i dag, så syns det er veldig rart.. 

De forrige PPene har jeg fått litt spotting/rosa rød utflod i disse dager.. Men ingenting nå. Det kan selvfølgelig være kroppen som stabiliserer seg etter p-pilleslutt. 

Blir spennende å se hva som skjer de neste dagene, om det er nye symptomer på at mensen skal dukke opp - eller om det er noe annet som foregår 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 DPO

Tok test i dag tidlig, blendahvit 🙈

Har hatt mye milde menssmerter i går, og mer i dag. Kjenner det konstant nesten hele tiden. Kjenner jeg også er mer følsom om dagen, mye opp og ned i humøret😅

Veldig spennende å se om det er mensen som begynner å forberede seg tidlig igjen eller ikke. Har IKM om 5 dager ca🙈

Vet ikke om det er psykisk eller ikke, men har flere ganger luktet en eller annen lukt og virkelig rynket på nesa/blitt små kvalm av lukten. Skjedde i går og i dag. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9DPO

Fortsatt negativ test🙈

Status er veldig tett nese i dag (begynte å blø på den ene siden nå), og små stikkinger og småkramper i livmoren i dag.

Utfloden i dag tidlig inneholdt kanskje 1 dråpe gammelt blod, ellers ikke noe mer i dag.

Venter til søndag med å teste igjen tror jeg☺️👍🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 DPO

Har ikke tatt noen test i dag, tok en i går og den var negativ🙈 Fikk mer brun utflod i går kveld, og det er ikke et godt tegn for meg har jeg skjønt😅 mer i dag, og på ettermiddagen kom det rødt blod.. 

Er nok ikke helt mensen enda da jeg ikke trenger tampong + at mensen pleier å komme for fullt på morgenen. 

Men kort oppsummert så tror jeg at denne PP3 er over for denne gang, og ønsker PP4 velkommen. Har ikke mye menskramper i dag, kun små stikk her og der. Var jo egentlig forberedt på at dette ikke skulle gå, men likevel litt skuffet🙈 Veldig trøtt og sliten i dag, så tar det veldig med ro. 

Håper det er noen som har fått en god nyhet i dag☺️👍🏻 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD1 PP4

Jada, fikk TR til morgen i dag🙈 ser at den kom på CD27, akkurat som forrige måned😅 Eller hvordan man skriver det.. 

Siden jeg får mensen på dag 27, vil det si at jeg har 26 dagers syklus?🤔

Har veldig vondt i magen i dag.. Og har begynt å skjønne nå at spotting er tegn til mensen🙈 Skal sies at vi kun prøvde ordentlig 1 gang denne PP, så om det hadde gått nå så har jeg fått en god latter😅 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spotter som oftest også og har alltid pms med vondt i magen før mensen kommer. Kjekt for deg at du begynner å ser mønstre i syklusen din, det er fin erfaring 😄

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

CD 11

3 dager til eggløsning om Flo og kroppen følger tidligere PPer 😊

Var hos legen i dag pga diverse ting og fortalte hun at jeg hadde startet prøvingen og var i PP4, tenkte det var greit å si just in case jeg bruker over 1 år på prøving. Jeg spurte henne om tips, og da sa hun at det å ha sex annenhver dag var bra og at jeg skulle ta folat og omega 3. Siden min samboer har noe trege svømmere så mente hun at vi definitivt burde legge inn aksjer dagen før eggløsning, og annenhver dag før den tid, 3 ganger. Siden jeg mest sannsynlig har eggløsning til søndag, så blir det lørdag, i dag (torsdag) og tirsdag som var. Den ble ikke noe av, men tenker at den tirsdagen ikke var noe krise å miste😜

Det var godt å få noen tips selv om jeg har lest mye her i forumet og lært meg veldig mye, så ble jeg roligere av det😊 Da blir det litt kos i kveld🙈 Tenkte å starte å teste etter EL fra i morgen (fredag). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD 15

Kroppen valgte å ikke følge "vanlige" rutiner denne PP. Fikk ikke positiv EL test CD13 som vanlig, men i dag CD15. Jeg er jo bekymret for at kroppen plutselig skulle være annerledes fremover. Fikk heldigvis positiv EL test i dag, men håper at kroppen ikke plutselig får uregelmessige sykluser nå ut av det blå🙈 

Det som er litt dumt er at jeg og samboeren la inn aksjer både torsdag, lørdag og søndag (litt som legen anbefalte), og optimalt burde vi hatt det i dag. Men hverken jeg eller samboeren orker noe i dag😣 Og jeg som har fått EL slim i dag i tillegg. Man tenker jo "herregud, er jo bare å ta en kjapp en", men vi orker ikke å stresse så mye med dette. Begge har hatt en lang dag på jobb, og kroppen sier rett og slett bare "NO GO". Jeg blir jo selvfølgelig litt stresset nå siden alt virker optimalt med både positiv test og El slim.... Men men... 

Uansett, det positive er at jeg fikk både positiv EL test og EL slim denne PP og bør være fornøyd med det😊 Vet at jeg er veldig heldig med dette da jeg leser mange sliter med eggløsning osv. All ære til de som har uregelmessige sykluser, det må føles beintøft!! 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 DPO

Hatt veldig press og småstikk/vondt i livmor og eggstokkene i dag. Det har jeg ikke hatt før, håper det ikke er noe galt 🤔 

Ellers så merker jeg at jeg går og tenker på graviditet heeeleee tiden, og begynner å bli ganske lei 😑 I starten ønsket jeg mer engasjement hos samboer, men nå blir jeg bare småirritert når han vil prate om barn/graviditet. Han sier han gleder seg veldig, og det varmer jo selvfølgelig hjertet! Vil jo ikke noe annet, bare kjenner at jeg er litt små lei allerede😔 

Føler bare at det er jeg som feiler da vi ikke har fått det til enda. Vet vi bare er i PP4, men tanken er hele tiden i bakhodet "tenk om det tar over 1 år". Det er vanskelig å ikke ha kontroll over dette. Føler virkelig, altså VIRKELIG, de som har prøvd lenge! Det unner jeg ingen... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.10.2019 den 17.53, Netteflette skrev:

1 DPO

Hatt veldig press og småstikk/vondt i livmor og eggstokkene i dag. Det har jeg ikke hatt før, håper det ikke er noe galt 🤔 

Ellers så merker jeg at jeg går og tenker på graviditet heeeleee tiden, og begynner å bli ganske lei 😑 I starten ønsket jeg mer engasjement hos samboer, men nå blir jeg bare småirritert når han vil prate om barn/graviditet. Han sier han gleder seg veldig, og det varmer jo selvfølgelig hjertet! Vil jo ikke noe annet, bare kjenner at jeg er litt små lei allerede😔 

Føler bare at det er jeg som feiler da vi ikke har fått det til enda. Vet vi bare er i PP4, men tanken er hele tiden i bakhodet "tenk om det tar over 1 år". Det er vanskelig å ikke ha kontroll over dette. Føler virkelig, altså VIRKELIG, de som har prøvd lenge! Det unner jeg ingen... 

Dersom du bare er 1 DPO så kan det jo faktisk være at det er eggløsning du kjenner? Noen kjenner en stikkende følelse i eggstokkene i det egger løsner, så kanskje det er dette du kjenner?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...