Gå til innhold

Prøver for første gang :)


Netteflette

Anbefalte innlegg

1 DPO

Kjente godt at EL skjedde i går, hadde vondt i både livmor og eggstokkene😕 Og utrolig oppblåst i magen! Huff, følte meg som en flodhest der jeg gikk. Vært veldig oppblåst i dag og, men heldigvis ikke så vondt. 

Kjenner jeg er så spent, allerede, på denne PP🙈 Haha, huff blir noen lange dager fremover!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 DPO

Syns de 3 første dagene gikk tregt! Hvertfall når jeg hadde så mye vondt😣

De siste dagene har jeg ikke kjent så mye egentlig. Hatt noen nål-stikk lignende smerter i brystene i dag, men det kan være hva som helst tror jeg. Ellers, ingen symptomer😅 Føler meg helt vanlig. Veldig kjedelig innlegg i dag🙈

Skal ut med jobben på torsdag, da er jeg 8 DPO. Tar nok en test just in case slik at jeg eventuelt kan ta noen glass vin, eller holde meg helt unna😜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 DPO

Ikke mye symptomer enda, eller jeg har jo noe men føler det er mye mindre enn jeg pleier å ha 🙈 Hatt ekstra tett nese i dag. Jeg har kronisk tett nese og er derfor alltid litt tett. Men i dag har det vært veldig tett, og jeg har hatt neseblod i begge nesebor. Kjente også noen stikk ved lysken i stad når jeg gikk tur, litt vondt rundt symfysen på en måte. Jo, og så gjør det vondt i brystvortene når jeg dytter på de (innover).🤔

Haha, ser nå at jeg har jo noen symptomer på et eller annet 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Kaie skrev:

Krysser fingrene!🤞

Takk takk😁👍🏻 

Tok en test i dag tidlig, den var negativ (som forventet da statistikken sier at ca18% av de som er gravide får positiv test 8dpo). Kjente at jeg ikke ble like skuffa over testen som tidligere. Dette fordi det er altfor tidlig, jeg ser flere som sier de hadde blendahvit test og plutselig fikk strek over natta, og fordi jeg har noe å se fram til i kveld😁 

Skal også innrømme en ting til. Har i mange år hatt angst for å føde, og nevnt det for legen. Og etter flere år med artikler om hvor stress og underbemannet det er i juli måned på sykehusene, så frister det veldig lite for meg å føde i juli😕 I følge terminkalkulator vil jeg få termin 26 juli.. Vi har selvfølgelig gått all inn denne måneden, men har i bakhodet at det er veldig ok om det ikke går denne PP. Om det går så må jeg jobbe hardt med tankene mine frem til termin.

Uansett, da blir det vin i kveld, med måte selvfølgelig😁👏🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎07‎.‎11‎.‎2019 den 13.27, Netteflette skrev:

Takk takk😁👍🏻 

Tok en test i dag tidlig, den var negativ (som forventet da statistikken sier at ca18% av de som er gravide får positiv test 8dpo). Kjente at jeg ikke ble like skuffa over testen som tidligere. Dette fordi det er altfor tidlig, jeg ser flere som sier de hadde blendahvit test og plutselig fikk strek over natta, og fordi jeg har noe å se fram til i kveld😁 

Skal også innrømme en ting til. Har i mange år hatt angst for å føde, og nevnt det for legen. Og etter flere år med artikler om hvor stress og underbemannet det er i juli måned på sykehusene, så frister det veldig lite for meg å føde i juli😕 I følge terminkalkulator vil jeg få termin 26 juli.. Vi har selvfølgelig gått all inn denne måneden, men har i bakhodet at det er veldig ok om det ikke går denne PP. Om det går så må jeg jobbe hardt med tankene mine frem til termin.

Uansett, da blir det vin i kveld, med måte selvfølgelig😁👏🏻

Har hørt det samme.. Lite bemanning i juli mnd :( Men men. Vi kan trøste oss med at dersom det ikke går denne måneden, men neste (termin i august), så er vi garantert både mer bemanning på sykehuset OG barnehageplass :) Dessuten er det kjekkere barnet å ha bursdag utenom fellesferie når skolen har begynt igjen. Krysser selvfølgelig for at det går denne måneden da! Problemet er at termin ville blitt rundt 22 juli 😬

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, Vestalinn skrev:

Har hørt det samme.. Lite bemanning i juli mnd :( Men men. Vi kan trøste oss med at dersom det ikke går denne måneden, men neste (termin i august), så er vi garantert både mer bemanning på sykehuset OG barnehageplass :) Dessuten er det kjekkere barnet å ha bursdag utenom fellesferie når skolen har begynt igjen. Krysser selvfølgelig for at det går denne måneden da! Problemet er at termin ville blitt rundt 22 juli 😬

Syns det er en fin trøst om vi ikke blir gravide denne PP 😊 Kjempe godt poeng med bursdag! Hadde jeg ikke tenkt på😅 Og veldig uheldig med termindato der 🙈 Og selvfølgelig håper man at det klaffer denne måneden. Krysser fingrene for oss!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 DPO i dag

Tok en test i dag og i går. Begge tidlig tester fra Babyplan, og begge negative.

Er litt usikker på om håpet egentlig er ute siden det er tidlig test og ikke vanlig test🤔 Uansett, så er 10 DPO en litt "magisk* dag for meg da spotting pleier å komme ved mensen. Så for meg er tiden fra i morgen egentlig den mest spennende i hele prøveperioden😅

Kjenner at jeg har veldig få symptomer denne PP, kanskje det er fordi jeg ikke kjenner etter hele tiden. Har vært litt småsvimmel i dag faktisk, og kjent litt press/jobbing i livmoren. Og lysken, det er der jeg egentlig kjenner mest. Napper og stikker litt, i dag har det vært høyre side, i går var det nesten kun venstre. Mulig det er fordi jeg trente styrke både mandag og onsdag🙈

Kjenner jeg er syyykt spent på om jeg får spotting i løpet av helgen! Haha, må le. Hadde ikke trodd for 1 år siden at spotting skulle bli en spennende del av hverdagen😂😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 DPO

Våknet i dag med veldig vondt i venstre lyske, er hver gang jeg går et skritt så kjenner jeg det stikker/gjør vondt😕 Rareste var, i går kveld når jeg skulle legge meg så oppdaget jeg VELDIG tydelige blodårer på lårene mine😳😳 plutselig var det som et kart med veier. Kjenner også at det jobbes i livmor. Ikke fått noe spotting enda, spennende å se ut over dagen☺️

Hadde egentlig tenkt å vente til IKM dagen for testing, men lurer på om jeg skal sløse en i morgen i og med det er farsdag😁 hadde vært så gøy om testen ble positiv da!🙌🏻👍🏻👏🏻

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 DPO

Våknet i dag og var sikker på at jeg skulle se noe spotting. Gikk på do, og der var det ingenting. Tenkte at jeg kanskje skulle ta en test siden det var farsdag. Og jaggu ble den ikke positiv!!!😍👏 Jeg tittet underveis, og syns jeg så en strek... Tenkte først at det bare var ønsketenkning, men den ble bare tydeligere og tydeligere. Måtte ta meg for munnen, begynte å skjelve og gråte. Tenkte først, skal jeg ta en digital og vise den til samboeren som lå og sov. Men jeg ble så glad og satt ut at jeg løp inn på rommet. 

Han våknet og bare "går det bra eller", stod i døra og skalv😅 Jeg sa "tror jeg kan si gratulerer med farsdagen". Så kastet jeg meg på han og han bare "er du seriøs!!?". Jeg gråt jaaaaaa 🤩👶 Etter det tok vi den digitale og ventet sammen, og han fikk titte først og der stod det gravid😁 Syns det var hyggelig at han kunne være med på opplevelsen og se testen positiv for første gang. 

Symptomer:

-Kramper og stikk i livmor. Føler at mensen skal komme hvert øyeblikk. 

- Tett nese (hatt det i 4 dager)

- Halsbrann 2 kvelder (fredag og lørdag kveld). Litt vondt i brystet

- Kjempe vondt i venstre lyske hele lørdagen når jeg gikk. Bedre når jeg lå stille. Ikke mye i dag. 

- Små nål stikk følelse i puppene nå og da, veldig sjeldent men merket noen få stikk i løpet av dagen de siste 3 dagene. 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, siljur skrev:

Gratulerer så mye!😍 var dette pp5? :) 

Tusen tusen takk❤️ Ja, dette var PP5. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest LivetErNå

Åhh, gratulerer så mye😍 Kunne jo ikke vært en bedre dag å gi beskjed om at han skal bli pappa😅🎉 

Krysser fingrene for at alt går akkurat som det skal for dere🌸❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, LivetErNå skrev:

Åhh, gratulerer så mye😍 Kunne jo ikke vært en bedre dag å gi beskjed om at han skal bli pappa😅🎉 

Krysser fingrene for at alt går akkurat som det skal for dere🌸❤️

Tusen takk for det❤️

Var helt fantastisk å si det i dag🤩 Tenkte at dette hadde vært for godt til å være sant, men sannelig gikk det gitt!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

10 timer siden, Sibirstjerne skrev:

Gratulerer så mye!!❤️ Endelig!! Dette syns jeg var stas!!😍

Tusen takk!!🥰❤️ Så hyggelig! Dette er veldig stas👏🏻🙌🏻😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3+4

Det var rart å skrive😁 

Jeg var overraskende rolig i går, koste meg med å lese om diverse ting. Ringte venninnen min som er jordmor, utrolig heldig som har henne❤️ Vi er barndomsvenninner og fortsatt veldig nære i dag og kan fortelle henne alt. Hun sa jeg bare kunne ringe når som helst🙈

Symptomer foreløpig:

- trøtt (klarte å sette meg på feil buss i dag)

- Kjenner at det stikker/kramper i livmor og «blomsten»

- Småsvimmel 

Hvis dette her går bra, så tenker vi å fortelle foreldrene våre på julaften da vi alle skal samles👏🏻😁🥰 Tenker å ta TUL og gi dem alle et bilde hver. Skikkelig klisje, men tror de blir veldig glad❤️

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååh dette var fantastisk lesning 😍🙌 Gratulerer såå masse med positiv test! Veldig glad på dine vegne! Når blir terminen? 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Tussi2018 skrev:

Ååh dette var fantastisk lesning 😍🙌 Gratulerer såå masse med positiv test! Veldig glad på dine vegne! Når blir terminen? 😊

Å så hyggelig, blir så rørt når andre er glad på mine vegne❤️ Tusen takk! 

Termin er ca 26 juli, så om alt går bra så blir det sommerbaby🥰👶🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...