Gå til innhold

Prøver for første gang :)


Netteflette

Anbefalte innlegg

2 timer siden, Kassiopeia8 skrev:

Dersom du bare er 1 DPO så kan det jo faktisk være at det er eggløsning du kjenner? Noen kjenner en stikkende følelse i eggstokkene i det egger løsner, så kanskje det er dette du kjenner?

Godt poeng! Selv om jeg ikke har følt dette tidligere så kan det være tilfellet nå 🤔 har hatt mye, sorry detaljer nå, gul/grønn utflod i dag🙈Tykk, og det har heller ikke skjedd før. Tror jeg bør følge med litt kanskje, i tilfellet det er en infeksjon eller noe 🤷‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, Kaie skrev:

Jeg følger gjerne med her! Vi ligger veldig likt med tanke på DPO, så blir spennende å se. Krysser fingrene :) 

Så spennende! Krysser fingrene for oss denne PP🤞🏻😁 har du en prøvedagbok også?

Endret av Netteflette
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Netteflette skrev:

Så spennende! Krysser fingrene for oss denne PP🤞🏻😁 har du en prøvedagbok også?

Nei, ikke enda. Tenkte at visst det ikke klaffer denne runden så lager jeg meg en :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg rukket å lest dagboken din, det er sååå godt å se at man ikke er alene. Merkelig med gult/grønt utflod? håper det bare er tilfeldig og ikke noe bakterier på gang.. Bruker du bare appene og tester? eller temper du også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Carjo4 skrev:

Da har jeg rukket å lest dagboken din, det er sååå godt å se at man ikke er alene. Merkelig med gult/grønt utflod? håper det bare er tilfeldig og ikke noe bakterier på gang.. Bruker du bare appene og tester? eller temper du også?

Så hyggelig at du har lest dagboken min, og veldig fint å ikke være alene i denne perioden😊 Ja, det var veldig merkelig utflod men det ga seg heldigvis dagen etter. Akkurat nå føler/merker jeg ingenting i mageregionen😅

Jeg bruker kun FLO appen og EL tester fra Babyplan. Veldig fornøyd med det så langt😊 Hva med deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Netteflette skrev:

Så hyggelig at du har lest dagboken min, og veldig fint å ikke være alene i denne perioden😊 Ja, det var veldig merkelig utflod men det ga seg heldigvis dagen etter. Akkurat nå føler/merker jeg ingenting i mageregionen😅

Jeg bruker kun FLO appen og EL tester fra Babyplan. Veldig fornøyd med det så langt😊 Hva med deg?

Så bra at det ga seg 👍🏼 har brukt Flo appen siden pilleslutt, prøvde tester forrige mnd men fikk aldri positiv test så prøver temping denne mnd 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Carjo4 skrev:

Så bra at det ga seg 👍🏼 har brukt Flo appen siden pilleslutt, prøvde tester forrige mnd men fikk aldri positiv test så prøver temping denne mnd 😊

Så kjedelig at du aldri fikk en positiv test! 😕 Syns temping virker så komplisert å sette seg inn i, men ser flere her inne gir gode råd og tips og det er jo fint!😊 Håper du finner ut av det🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 DPO

Vært litt små irritert både fredag og i dag (søndag), noe jeg pleier å bli litt etter eggløsning (ifølge min samboer😅). 

Kjenner foreløpig ingenting om dagen. Den rare utfloden har gitt seg, kun vanlig utflod. Vært litt oppblåst i dag, men det tror jeg er fordi vi spiste noe taco greier i går. Pleier å bli oppblåst i magen av det 🙈

Har jo kjent noen småstikk her og der, i lysken og sånn. Men tenker det bare er normalt etter eggløsning og skriver derfor ikke dette som et symptom. 

Egentlig en kjedelig oppdatering så lang i DPO land😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.10.2019 den 7.35, Kaie skrev:

Jeg følger gjerne med her! Vi ligger veldig likt med tanke på DPO, så blir spennende å se. Krysser fingrene :) 

Spennende! Jeg ligger også veldig likt som dere 😄  Laget meg en prøvedagbok jeg også.  Jeg kjenner meg så godt igjen det du skrev om å ikke orke å styre og stresse for de siste "aksjene", selv om EL-slim er der.. Etter hvert som et par PP-er har flydd av sted har jeg roet meg ned. Det er litt som du skriver at viss det klaffer denne perioden er det nesten lættis, med så lite prøving :biggrin: Jeg har reist, drukket, slappet av og gitt litt blaffen, kanskje det er det som skulle til :danse: Heier på dere begge!!  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.10.2019 den 13.35, Nommy skrev:

Spennende! Jeg ligger også veldig likt som dere 😄  Laget meg en prøvedagbok jeg også.  Jeg kjenner meg så godt igjen det du skrev om å ikke orke å styre og stresse for de siste "aksjene", selv om EL-slim er der.. Etter hvert som et par PP-er har flydd av sted har jeg roet meg ned. Det er litt som du skriver at viss det klaffer denne perioden er det nesten lættis, med så lite prøving :biggrin: Jeg har reist, drukket, slappet av og gitt litt blaffen, kanskje det er det som skulle til :danse: Heier på dere begge!!  

Så koselig,  veldig hyggelig at vi er flere i lignende/samme situasjon!😁 Har lest dagboken din. Spennende med temping! ☺️ Må si det var godt å lese at det er flere som kjenner på stresse bak dette med prøving. Har også klart å roe meg litt ned denne PP, men syns fortsatt det er kjipt hver gang man må starte "på nytt". Men hey, tenk om det skulle klaffe for deg den måneden du har gitt litt mer blaffen!?😄👏 Krysser fingrene for oss alle sammen!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7DPO

Veldig usikker på hva jeg skal føle om dagen. I går når jeg løp til bussen kjente jeg mye stikk i eggstokk området (venstre og høyre), pluss at jeg hadde hold nesten 40 min etter jeg satte meg på bussen. Haha, nei jeg har ikke så dårlig kondis, trener regelmessig😅

I natt når jeg måtte på do så føltes det ut som jeg var støl i magen, men har ikke kjent det i dag. I dag har jeg igjen kjent stikkinger på begge sider, noen ganger midten, men ikke så ofte egentlig. Kanskje 6 ganger i løpet av dagen. Leste i FLO at jeg kjente stikk i magen rundt denne tiden også. 

En side av meg ønsker å begynne å håpe, mens en annen side ikke orker fordi jeg har følt så mange symptomer tidligere og har blitt så skuffet hver gang. Tenker at kroppen bare tuller med meg igjen fordi håpet er så stort. Derfor tar jeg ikke disse stikkene noe seriøst egentlig🤷‍♀️ Tidligere PP har jeg begynt å få brun utflod de neste dagene, skal se om det skjer igjen. Et tips til andre der ut: skriv gjerne notater i appen, veldig fint å se tilbake og lese hva som skjedde rundt samme tid de andre PPene 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 DPO

Var plutselig litt optimistisk i går da jeg enda ikke hadde spottet, noe jeg pleier å gjøre. Når jeg la meg så kjente jeg plutselig et veldig sterkt stikk i livmoren, og da tenkte jeg «festet egget seg nå?🤔» Var nok til at jeg bøyde meg i senga, varte kun 2 sekunder eller noe. Har lest her inne på KG at noen har følt dette stikket og var da gravid. 

Men, i natt når jeg gikk på do kom det litt ferskt blod😕 og i dag tidlig og fram til nå lys lys brun utflod. Dette pleier ikke å være et godt tegn for meg😫 Tenker derfor at det stikket bare var lurerier fra kroppen😡 Er så lei av at kroppen lurer meg hver PP... Hver gang har jeg fått nye «symptomer», og hver gang har jeg tenkt «dette var nytt, nå må jeg vel være gravid».... Men den gang ei. 

Kan alltid egentlig håpe helt til TR eventuelt kommer, men nå har jeg nok egentlig gitt opp håpet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjenner meg så alt for godt igjen i det du skriver!!!   Skuffelsen når en begynner å spotte og kroppen har fortalt deg noe helt annet. Jeg har også kjent på stikkinger nederst i siden, som et lyn nedover, men likevel har spottingen komt rundt DPO 9-10 hver gang.  

Dette er din 4 PP siden mange år på p-piller, så det kan godt tenkes at kroppen ikke er i rute enda. Mistenker du at lutealfasen din er kort?  Den er vanligvis på ca 14 dager, og bør helst ikke være under 10. Jeg mistenker dette hos meg, men vi er jo også "tidlig" i prøvingen...   Ønsket er like stort om det er PP1 eller PP10 :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånne stikk hadde jeg og i forrige PP, ble så forhåpningsfull, men til ingen nytte. Tror man blir ekstra obs på alt når man er prøver og alle småting øker jo håpet litt, noe som gjør det ekstra kjipt når det ikke går :( 

Har du fått TR i dag eller fortsatt bare spotting?  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 DPO

Det har vært litt lite lyd fra meg, var så skuffa på fredag at jeg måtte bare slappe av og prøve å nyte helgen.

Nå er jeg enda mer frustrert enn noen gang. Jeg spottet som sagt på fredag, spottet lørdag, spottet søndag (alle gangene kom det litt friskt blod ved et toalettbesøk, så kun brun utflod). Mandag morgen syns jeg blodet var litt mer ved første dobesøk, så jeg tenkte at mensen kom og satte i en tampong. Når jeg skulle ta den ut var det minimalt med brun utflod der😳 kom ikke noe mer der dagen. 

I dag, tirsdag, spotter jeg ikke engang. Nesten ikke noe utflod, kun lys lys brun væske aktiv utflod🧐 skimter klissete utflod  på papiret.

Tok g test i dag, syntes den var negativ. Tok bilde av den etter tidsfristen, og nå syns jeg at jeg ser en strek😫 det er så vidt, men ser ikke noe farge. Dette var ikke en tidlig test. 

Jeg holder på å bli gal. Jeg er 2 dager forsinket, og jeg har kjent mensmurringer og stikkinger på morgen siden torsdag. Siden jeg trodde mensen skulle komme så har jeg vært mindre bevisst på symptomer, men likevel har det kommet kraftige stikk noen ganger. Spottingen har stoppet... Humøret er ikke bedre nå om dagen enn fredagen/helgen😞😞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, Netteflette skrev:

14 DPO

Det har vært litt lite lyd fra meg, var så skuffa på fredag at jeg måtte bare slappe av og prøve å nyte helgen.

Nå er jeg enda mer frustrert enn noen gang. Jeg spottet som sagt på fredag, spottet lørdag, spottet søndag (alle gangene kom det litt friskt blod ved et toalettbesøk, så kun brun utflod). Mandag morgen syns jeg blodet var litt mer ved første dobesøk, så jeg tenkte at mensen kom og satte i en tampong. Når jeg skulle ta den ut var det minimalt med brun utflod der😳 kom ikke noe mer der dagen. 

I dag, tirsdag, spotter jeg ikke engang. Nesten ikke noe utflod, kun lys lys brun væske aktiv utflod🧐 skimter klissete utflod  på papiret.

Tok g test i dag, syntes den var negativ. Tok bilde av den etter tidsfristen, og nå syns jeg at jeg ser en strek😫 det er så vidt, men ser ikke noe farge. Dette var ikke en tidlig test. 

Jeg holder på å bli gal. Jeg er 2 dager forsinket, og jeg har kjent mensmurringer og stikkinger på morgen siden torsdag. Siden jeg trodde mensen skulle komme så har jeg vært mindre bevisst på symptomer, men likevel har det kommet kraftige stikk noen ganger. Spottingen har stoppet... Humøret er ikke bedre nå om dagen enn fredagen/helgen😞😞

Har du tenkt på å tempe om det blir en pp til?  Jeg tempet for første gang nå og fikk stort utbytte av det. Nå var det jo flaks at alt klaffet denne runden (eller tilskudd av b6 og vitex, hvem vet :)) , men det var nyttig å se at grafen gikk opp og holdt seg der på slutten. Du kan jo prøve en tidlig test viss du har?  Enten har du hatt en veldig rar menstruasjon, eller så er det andre ting på gang :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Nommy skrev:

Har du tenkt på å tempe om det blir en pp til?  Jeg tempet for første gang nå og fikk stort utbytte av det. Nå var det jo flaks at alt klaffet denne runden (eller tilskudd av b6 og vitex, hvem vet :)) , men det var nyttig å se at grafen gikk opp og holdt seg der på slutten. Du kan jo prøve en tidlig test viss du har?  Enten har du hatt en veldig rar menstruasjon, eller så er det andre ting på gang :) 

Har vært inne på tanken, bare redd for at det blir for mye fokus på prøving 😕 Syntes du det ble for mye fokus etter du begynte å tempe? Ble du mer stresset om grafen var rart osv? 

Skal sjekke i skapet hjemme om jeg har flere tidlig tester, så får jeg teste igjen i morgen🙈 Vet noen sier, «test om et par dager», men om TR ikke kommer i kveld/morgen tidlig så skal jeg teste hver dag😅 Er veldig oppblåst i magen og trøtt, men det kan jo bare være psykisk også🤷🏻‍♀️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Netteflette skrev:

Har vært inne på tanken, bare redd for at det blir for mye fokus på prøving 😕 Syntes du det ble for mye fokus etter du begynte å tempe? Ble du mer stresset om grafen var rart osv? 

Skal sjekke i skapet hjemme om jeg har flere tidlig tester, så får jeg teste igjen i morgen🙈 Vet noen sier, «test om et par dager», men om TR ikke kommer i kveld/morgen tidlig så skal jeg teste hver dag😅 Er veldig oppblåst i magen og trøtt, men det kan jo bare være psykisk også🤷🏻‍♀️ 

Jeg syntes det ble mer stress med å teste hele tiden egentlig. Temperaturmåling var mer spennende. Litt berg og dalbane var det og, men det er nok fordi det var første gangen. Det er fint å sammenligne grafer og få innspill fra andre. 

Synes du der er mye stress i prøvetiden? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Nommy skrev:

Jeg syntes det ble mer stress med å teste hele tiden egentlig. Temperaturmåling var mer spennende. Litt berg og dalbane var det og, men det er nok fordi det var første gangen. Det er fint å sammenligne grafer og få innspill fra andre. 

Synes du der er mye stress i prøvetiden? 

Okey, forstår hva du mener☺️ Kanskje jeg skal vurdere det! 

Syns ikke det er så stress nå, første mnd var jeg helt fra meg av spenning😅 derfor jeg er usikker på temping i og med jeg syns det føles ok ellers om dagen. Bare ikke akkurat nå og de gangene mensen har kommet😝 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...