Gå til innhold

Prøver for første gang :)


Netteflette

Anbefalte innlegg

Så utrolig trist å lese 💔 Ta godt vare på hverandre ❤️ Det er utrolig tøft å gå igjennom... ta tiden til hjelp og la deg selv kjenne på alle følelser, ikke hold noe inne. Sender deg en stor klem ❤️ 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk for all omtanke dere har gitt meg❤️❤️    Skulle gjerne ha takket dere alle i virkeligheten! For noen fine mennesker det er her på KG❤️ 

Da er aborten overstått og jeg sitter sliten her på sofaen. Opplevelsen min var ikke fin, unner ingen dette. Vet at opplevelsen kan variere hos enkelte, håper derfor jeg ikke skremmer noen nå med min erfaring. Dette er min dagbok for mitt første barn og trenger å få dette litt ut av hodet. Anbefaler kanskje ikke å lese dette om man ikke orker eller bør. 

Skulle ta pillene rundt kl 10, da hadde jeg fått kjøpt store bind på butikken tidligere på dagen. Ble veldig lei meg når jeg skulle starte da jeg gruet meg noe veldig til hva som skulle komme. Er ganske sykt at man selv må stappe 4 tabletter i skjeden for å starte en slik prosess. Men var veldig glad for at jeg kunne gjøre dette hjemme likevel.

Tablettene ble satt inn, to paralgin forte ble tatt, og så var det bare å vente. Etter 4 timer startet smertene. De kom litt som rier, kjempe tak og kramper i livmor en liten stund, så en pause. Disse pausene ble kortere og kortere, og jeg pustet desperat for å prøve å lindre. 

Til slutt ble det så intens at jeg kaldsvettet, ble både svimmel og veldig kvalm, og samboer måtte føre meg inn til sengen der jeg lå i fosterstilling 1 time. Her fikk jeg en skikkelig ut av meg selv opplevelse. Smertene ga seg etter ca 2 timer, og jeg begynte å blø. Ble tipset om å ikke se ned i do, noe jeg ikke gjorde. Kvelden gikk det bedre, med noen kraftige tak innimellom. Rett før leggetid, når jeg skulle gå på badet, fikk jeg plutselig intense smerter som gjorde at jeg bare måtte legge meg på gulvet. Fikk igjen hjelp av samboer til å komme meg i sengs. 

I natt våknet jeg av veldig rare bevegelser i skjeden, stod opp og fossblødde på vei til do, der jeg kjente at embryoet kom ut. Var som en liten ball som datt ut. Midt på natten måtte jeg vaske doen da det så ut som det hadde skjedd et drap ved toalettet. Alt kom så fort. 

Som ung hadde jeg veldig kraftige menssmerter, så var på en måte forberedt. Men det jeg opplevde i går var mye verre. 

I dag går det mye bedre. Ingen smerter og ingen smertestillende. Psyken går overraskende bra, fikk nok ut alt av sorg i helgen som var. Er bare veldig sliten, spiste frokost for bare en halvtime siden. 

Samboeren min har vært en helt i hele denne prosessen❤️ Og en ting han sa som faktisk hjalp litt var «husk på det, den første pannekaka blir aldri helt perfekt. Barnet du hadde i magen var ikke liv laga, neste gang vet kroppen hva den må gjøre for å lage en bedre pannekake». Jeg er en person som trenger litt humor i dystre tider. Derfor har denne setningen brent seg i hjernen og hjulpet meg på veien. 

Vi ser fram til å starte prosessen igjen, begge er veldig enig i om å starte etter første mens❤️ Jeg tenker å gå til psykolog for å være litt føre var med tanke på at jeg mest sannsynlig blir mye bekymret ved neste graviditet. Bekymrer meg mye fra før som person. Prøver også å tenke på at det jeg har vært igjennom nå er en erfaring i livet. Ikke alle erfaringer er like fine, men vil  være en bit i livet som gjør meg til den personen jeg er. Om jeg skulle få en datter, og hun eventuelt har like uflaks som meg, så har jeg denne erfaringen som kanskje gjør at jeg kan gi henne den beste støtten jeg gi❤️ Prøver å tenke positivt fremover på at dette skjedde for en/flere grunner, noe jeg tror hjelper meg videre i prøvingen.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for at du orker å oppdatere midt oppi alt det som skjer.
 

En tøff men ærlig forklaring om hvordan en abort kan være. Håper formen din kommer seg framover. Sååå godt å høre at du har en støttende samboer i alt dette. 

Lurt å være frampå med psykolog så du kan beholde så mye ro som mulig i neste runde. Følger deg gjerne videre på veien mot første barn, når du skulle føle at du er klar for det. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for at du deler historien din. Satt med tårer i øynene.. Føler så utrolig sterkt med deg kjære deg. Håper du tar all den fri fra jobb som du trenger og bare tar vare på deg selv. Tillate deg selv å bruke litt tid på å komme over dette. 

Opplevde det samme i september. Fosteret målte 6+3 (med hjerteaktivitet) når jeg skulle vært 9+0.. Det er godt å høre at du ser fremover og føler deg klar til å prøve igjen så snart kroppen tillater det. Slik følte jeg det også, og jeg tror det hjalp. Vet ikke om du føler deg mottagelig for mye positiv statisikk akkurat nå, men jeg har blitt gravid to ganger etter dette allerede - selv om jeg har hatt veldig uflaks og mistet i kjemisk begge gangene så er det umåtelig trøst å vite at jeg får eggløsning som normalt etter aborten, og at befruktning faktisk skjer. Kroppen er fin igjen sånn sett! En kollega av meg opplevde MA nesten samtidig som meg og hun ble gravid på første syklus etter den medisinske aborten og fikk nettopp vite at hun venter en jente ❤️ Så er kanskje noe i det man leser, at man er ekstra fruktbar etter noe slikt skjer.

❤️ ❤️ ❤️ 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Vestalinn skrev:

Opplevde det samme i september. Fosteret målte 6+3 (med hjerteaktivitet) når jeg skulle vært 9+0.. Det er godt å høre at du ser fremover og føler deg klar til å prøve igjen så snart kroppen tillater det. Slik følte jeg det også, og jeg tror det hjalp. Vet ikke om du føler deg mottagelig for mye positiv statisikk akkurat nå, men jeg har blitt gravid to ganger etter dette allerede - selv om jeg har hatt veldig uflaks og mistet i kjemisk begge gangene så er det umåtelig trøst å vite at jeg får eggløsning som normalt etter aborten, og at befruktning faktisk skjer. Kroppen er fin igjen sånn sett! En kollega av meg opplevde MA nesten samtidig som meg og hun ble gravid på første syklus etter den medisinske aborten og fikk nettopp vite at hun venter en jente ❤️ Så er kanskje noe i det man leser, at man er ekstra fruktbar etter noe slikt skjer.

❤️ ❤️ ❤️ 

Takk for at du deler din historie❤️ Det sjokket man får på ultralyd unner jeg ikke noen, man føler jo at alt går fint siden man har kommet såpass langt uten store komplikasjoner. 

Jeg er veldig glad i statistikk, så slike historier beroliger meg ☺️ Takk for det! Men utrolig trist at du allerede har opplevd kjemiske aborter etterpå.❤️ Virker som du klarer å holde deg positiv for det, det er utrolig sterkt av deg! Hører flere som sier at man ofte er mer fruktbar etter abort fordi man fortsatt har hormoner i kroppen, så blir spennende å se! Skal hvertfall prøve å ikke stresse med prøvingen☺️ Skal jo selvsagt gå all inn, men ikke hele tiden gå å gruble etter symptomer og samtidig prøve å ikke bli skuffet om mensen kommer. Jeg leste i NHI, mener jeg det var, at det er veldig stor sannsynlighet å bli gravid i løpet av 12 med etter en abort, og kjenner flere som har fått fine friske barn ganske kort tid etter. Skal krysse fingrene for oss!! ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så forferdelig trist å lese om din opplevelse 😔 Får lyst å gi deg en god klem enda jeg ikke aner hvem du er ❤ Jeg hadde en SA i uke 7, men der ryddet kroppen heldigvis opp selv og jeg slapp smertene, kun det psykiske, som jeg syns var tøft nok. Det var i april. I august ble jeg gravid på nytt og var livredd hele veien for at noe skulle gå galt. Har brukt ekstra mye penger på UL, men det er så verdt det for å bli beroliget syns jeg. Denne uken fikk jeg vite at jeg venter en frisk jente❤ Håper og tror at du er like heldig 😍

Du virker veldig sterk og heldigvis har du en god og støttende samboer, så dette skal dere klare sammen 😍 Heier på dere 👏

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så trist å lese at du mistet! Din historie minner om min, jeg hadde MA i begynnelsen av 2018. Jeg ble gravid igjen etter noen mnd og har ei lita ei nå:) 

Det er trist å miste, for min del var det skikkelig fælt. Stor klem til deg, slapp av å hvil deg, når kroppen og sinnet er klart, blir du gravid igjen:)

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for all støtte❤️❤️❤️

Denne aborten skulle ikke være enkel. 2-3 dager etter aborten gikk greit, ingen smerter og lite blod. Trodde jeg var heldig, men der tok jeg feil. På slutten av dag 3 (etter aborten) begynte jeg å blø litt mer og litt vondt i magen. Dag 4, blø mer og rier lignende smerte på kvelden. Ga seg heldigvis. Dag 5, litt små vondt på dagen men så.... rundt 18 tiden... så begynte det å gjøre veldig vondt! Jeg har hatt vonde mensensmerter som ung, en gang lå jeg og kaldsvettet og skalv på gulvet etter å ha prøvd å strekke meg til Paracet. Men dette var VONDT. Det kom noen skikkelige tak, så pause, så tak. Fikk disse takene hvert 2-3 minutt. 

Til slutt sa samboeren min at nok var nok, og vi dro på legevakten. Jeg skrek i bilen, gråt, og pustet alt jeg kunne. På legevakten kom jeg heldigvis fort inn på eget rom. Fikk smertestillende (i sprøyteform i rompa) men ingenting hjalp. Legen ringte Ahus og hadde dialog med de underveis. Til slutt ba de meg ligge i gynekologstol, og der dro legen ut en svæææær klump med blod og «kjøtt» (som han sa). Det er det ekleste jeg har sett!! Men etter han gjorde dette så ga all smerte seg. I over 3 timer hadde det holdt på. Det legen sa var: det hadde samlet seg opp i flere dager med blod og rusk fra aborten, og smertene var reelle rier som kroppen hadde satt i gang for å bli kvitt denne klumpen. Det var helt magisk at smertene ga seg på sekundet! Hadde mye smertestillende innabords, så sikkert noe med det og. 

Men fy søren, nå vet jeg hvordan rier er. På en måte. 

Ellers så var julaften ok, slet litt underveis på kvelden da følelsene kom litt tilbake. Er veldig glad i julen men dette har jo ødelagt julen desverre. Jeg trodde virkelig ikke at universet ville meg så vondt. Har opplevd mye vondt i livet mitt og følte at nå er det min tur til å ha det bra. Jeg er super heldig som har en så fin samboer og hjem, er så takknemlig for det❤️ 

Prøver å tenke at dette var en ny fartsdump i livet som jeg må igjennom. Har klart det tidligere, og skal klare det igjen!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sibirstjerne

Vil bare sende deg en lang og god klem❤️ Det er ufattelig vondt å lese det du og din samboer har vært gjennom❤️. Husker godt da jeg hadde MA. Det er den værste smerten (både fysisk og psykisk) jeg noen gang har vært gjennom. Alt vil føles tungt og meningsløst for en periode. La følelsene bare komme, tillat dere å sørge over dette vonde tapet. Ta vare på hverandre og prat sammen om det dere syns er vondt og det dere syns er bra❤️. Kondolerer 💐

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Sibirstjerne skrev:

Vil bare sende deg en lang og god klem❤️ Det er ufattelig vondt å lese det du og din samboer har vært gjennom❤️. Husker godt da jeg hadde MA. Det er den værste smerten (både fysisk og psykisk) jeg noen gang har vært gjennom. Alt vil føles tungt og meningsløst for en periode. La følelsene bare komme, tillat dere å sørge over dette vonde tapet. Ta vare på hverandre og prat sammen om det dere syns er vondt og det dere syns er bra❤️. Kondolerer 💐

Takk for god klem❤️❤️

Du beskriver det veldig godt. Syns det er trist at du har måtte oppleve en MA selv❤️ Har tidligere lest om andres erfaringer av MA, men var da ikke i nærheten av å forstå hvordan det kunne være å gå gjennom før nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så vondt å måtte gjennom er slikt mareritt etter å ha mistet. Skulle ønske julen ble helt annerledes for deg. Neste jul har du med stor sannsynlighet enten en baby på vei eller en som allerede er kommet til verden som kan gjøre julen til noe skikkelig fint igjen ❤️ Sender en varm klem ❤️
 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg tatt en liten pause fra KG. Har fulgt med på diverse forum for å se hvordan det går med andre her. Og lest innlegg av andre som har opplevd MA og søkt litt trøst i det. 

Jeg slutten å blø den 1 januar helt 100%, spottet litt nå og da dagene før, men 1 jan var det ingenting som kom. Nesten litt artig at det stoppet første dagen i 2020😊 Tok en G og EL test på nyttårsaften da det var 2 uker siden MA og jeg hadde fortsatt sterk G test og positiv EL test. Mener å ha lest at de som har hatt MA fikk et skriv hjem på at G test kan være positiv i 4 uker så tenker å teste igjen til tirsdag, og eventuelt neste tirsdag der igjen. 

Tenkte å bestille meg time til UL bare for å sjekke om alt er ok etter MA selv om jeg tror alt er ok egentlig. Bare greit å være på den sikre siden. 

Alt i alt har jeg det bra. Jeg klarer å skyve hendelsen fra meg. Akkurat som om det hele har vært en vond drøm. Men når folk spør så kommer alt tilbake igjen og jeg kjenner jeg blir lei meg. Humøret blir dårlig resten av dagen (blir fortere irritabel og stille). Kjenner jeg fortsatt har en trang til å se på babyting og drømme meg bort i hva vi bør kjøpe og hvordan barnerommet vil se ut❤️ Klarer ikke å la vær, og det er sikkert det dummeste jeg kan gjøre om dagen. Men dette gir meg også litt glede i hverdagen... En dag så vil det gå! En dag vil jeg få positiv test igjen! En dag kan jeg igjen løpe til samboeren og gråte av lykke! Og en dag vil jeg komme over de magiske 12 ukene og glede meg enda mer til det vakre barnet vårt skal komme til verden! Og en dag vil jeg bli mamma❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Netteflette skrev:

Da har jeg tatt en liten pause fra KG. Har fulgt med på diverse forum for å se hvordan det går med andre her. Og lest innlegg av andre som har opplevd MA og søkt litt trøst i det. 

Jeg slutten å blø den 1 januar helt 100%, spottet litt nå og da dagene før, men 1 jan var det ingenting som kom. Nesten litt artig at det stoppet første dagen i 2020😊 Tok en G og EL test på nyttårsaften da det var 2 uker siden MA og jeg hadde fortsatt sterk G test og positiv EL test. Mener å ha lest at de som har hatt MA fikk et skriv hjem på at G test kan være positiv i 4 uker så tenker å teste igjen til tirsdag, og eventuelt neste tirsdag der igjen. 

Tenkte å bestille meg time til UL bare for å sjekke om alt er ok etter MA selv om jeg tror alt er ok egentlig. Bare greit å være på den sikre siden. 

Alt i alt har jeg det bra. Jeg klarer å skyve hendelsen fra meg. Akkurat som om det hele har vært en vond drøm. Men når folk spør så kommer alt tilbake igjen og jeg kjenner jeg blir lei meg. Humøret blir dårlig resten av dagen (blir fortere irritabel og stille). Kjenner jeg fortsatt har en trang til å se på babyting og drømme meg bort i hva vi bør kjøpe og hvordan barnerommet vil se ut❤️ Klarer ikke å la vær, og det er sikkert det dummeste jeg kan gjøre om dagen. Men dette gir meg også litt glede i hverdagen... En dag så vil det gå! En dag vil jeg få positiv test igjen! En dag kan jeg igjen løpe til samboeren og gråte av lykke! Og en dag vil jeg komme over de magiske 12 ukene og glede meg enda mer til det vakre barnet vårt skal komme til verden! Og en dag vil jeg bli mamma❤️

Noen ganger må man bare ta seg en pause, så håper det gjorde godt 💖

Tenkte jeg bare skulle dele litt med deg ang.positiv test etter MA. Jeg fikk jo til slutt utskraping etter uendelig mange tabletter for å bli kvitt alt sammen, i tillegg til en ul etter operasjon for å se at alt var ute. Skulle også ta en g-test etter 4 uker for å se at den hadde blitt negativ igjen. Den var fortsatt positiv etter 4 uker, men jeg tenkte jeg skulle drøye det litt før jeg ringte og sa det. Men 4 uker og 3 dager (altså 3 dager senere) etter utskrapingen fikk jeg igjen mensen - noe som vil si at jeg må jo ha hatt en eggløsning mens jeg fortsatt hadde hcg i kroppen. Derfor tok jeg heller ikke å testet etter el når g-testen fortsatt var positiv, siden de sier at el-testen også vil slå ut på hcg.

Krysser fingrene for dere at du får igjen mensen om kort tid slik at dere kan være klare til å prøve igjen, hvis det er det som føles riktig for dere nå 🥰

Klem 💖

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 timer siden, Netteflette skrev:

Da har jeg tatt en liten pause fra KG. Har fulgt med på diverse forum for å se hvordan det går med andre her. Og lest innlegg av andre som har opplevd MA og søkt litt trøst i det. 

Jeg slutten å blø den 1 januar helt 100%, spottet litt nå og da dagene før, men 1 jan var det ingenting som kom. Nesten litt artig at det stoppet første dagen i 2020😊 Tok en G og EL test på nyttårsaften da det var 2 uker siden MA og jeg hadde fortsatt sterk G test og positiv EL test. Mener å ha lest at de som har hatt MA fikk et skriv hjem på at G test kan være positiv i 4 uker så tenker å teste igjen til tirsdag, og eventuelt neste tirsdag der igjen. 

Tenkte å bestille meg time til UL bare for å sjekke om alt er ok etter MA selv om jeg tror alt er ok egentlig. Bare greit å være på den sikre siden. 

Alt i alt har jeg det bra. Jeg klarer å skyve hendelsen fra meg. Akkurat som om det hele har vært en vond drøm. Men når folk spør så kommer alt tilbake igjen og jeg kjenner jeg blir lei meg. Humøret blir dårlig resten av dagen (blir fortere irritabel og stille). Kjenner jeg fortsatt har en trang til å se på babyting og drømme meg bort i hva vi bør kjøpe og hvordan barnerommet vil se ut❤️ Klarer ikke å la vær, og det er sikkert det dummeste jeg kan gjøre om dagen. Men dette gir meg også litt glede i hverdagen... En dag så vil det gå! En dag vil jeg få positiv test igjen! En dag kan jeg igjen løpe til samboeren og gråte av lykke! Og en dag vil jeg komme over de magiske 12 ukene og glede meg enda mer til det vakre barnet vårt skal komme til verden! Og en dag vil jeg bli mamma❤️

Jeg fikk ikke beskjed om å ta g test etter MA, men det var nok fordi det kun var et lite embryo som skulle ut. Kroppen ordnet opp i alt selv uten behov for medisiner eller utskraping... Det kan nok være lurt å ta en UL for å sjekke at alt er borte, jeg tror jeg ville gjort det..

Det er uansett veldig godt å lese at du har kommet deg litt videre. Selv om det vil nok kanskje komme dager hvor man kjenner på en sorg, i hvert fall har jeg hatt noen slike dager etter min MA.. 

Jeg kjenner meg veldig godt igjen i det å sitte å se på babyutstyr, vogner, senger, klær 😄 Jeg har gjort det myyye, for det gir meg glede og håp i denne prøvetiden.  En dag er det vår tur! ❤️ 

2020 er året 🤞💕

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, J1994 skrev:

Noen ganger må man bare ta seg en pause, så håper det gjorde godt 💖

Tenkte jeg bare skulle dele litt med deg ang.positiv test etter MA. Jeg fikk jo til slutt utskraping etter uendelig mange tabletter for å bli kvitt alt sammen, i tillegg til en ul etter operasjon for å se at alt var ute. Skulle også ta en g-test etter 4 uker for å se at den hadde blitt negativ igjen. Den var fortsatt positiv etter 4 uker, men jeg tenkte jeg skulle drøye det litt før jeg ringte og sa det. Men 4 uker og 3 dager (altså 3 dager senere) etter utskrapingen fikk jeg igjen mensen - noe som vil si at jeg må jo ha hatt en eggløsning mens jeg fortsatt hadde hcg i kroppen. Derfor tok jeg heller ikke å testet etter el når g-testen fortsatt var positiv, siden de sier at el-testen også vil slå ut på hcg.

Krysser fingrene for dere at du får igjen mensen om kort tid slik at dere kan være klare til å prøve igjen, hvis det er det som føles riktig for dere nå 🥰

Klem 💖

Tusen takk for at du deler din historie og erfaring❤️ Maks uheldig at du måtte gjennom flere tablett runder og utskrapning! Den utskrapingen unner jeg ingen da jeg ser for meg at dette både er vondt fysisk og psykisk...Jeg sendte en mail til jordmor klinikken i går for å spørre etter en time, men de svarte at dette ikke var noen poeng før jeg eventuelt hadde sjekket med en g test 4 uker ett MA (som du sa😊). Veldig rart at dette ikke stod i brevet jeg fikk fra klinikken jeg tok mine UL. Krysser fingrene selv for mensen nå! Vi er klare igjen så fort den har kommet og jeg får testet etter EL😊 

5 timer siden, Smashy skrev:

Jeg fikk ikke beskjed om å ta g test etter MA, men det var nok fordi det kun var et lite embryo som skulle ut. Kroppen ordnet opp i alt selv uten behov for medisiner eller utskraping... Det kan nok være lurt å ta en UL for å sjekke at alt er borte, jeg tror jeg ville gjort det..

Det er uansett veldig godt å lese at du har kommet deg litt videre. Selv om det vil nok kanskje komme dager hvor man kjenner på en sorg, i hvert fall har jeg hatt noen slike dager etter min MA.. 

Jeg kjenner meg veldig godt igjen i det å sitte å se på babyutstyr, vogner, senger, klær 😄 Jeg har gjort det myyye, for det gir meg glede og håp i denne prøvetiden.  En dag er det vår tur! ❤️ 

2020 er året 🤞💕

 

Så rart at du heller ikke fikk beskjed🤔 Hvor langt var du på vei da? Jeg tenker egentlig likt som deg, at UL er lurt for å sjekke om alt er borte.. Men når til og med jordmor klinikken sier at det ikke er nødvendig enda så avventer jeg litt med det. Om jeg ikke får mensen innen noen uker så skal jeg book time om de vil eller ikke😅

Tusen takk for støtten❤️ Veldig godt å høre at det ikke bare er meg som finner glede i å se på masse babyting i prøvetiden!😄 Er det noe du har sett allerede som du bare må ha? Jeg har sett på mange forskjellige bedside crib, og amme puter som både kan brukes til amming og som pute mellom beina når jeg er høygravid😅 Fortsatt usikker på vogn merke og type da, hehe. 

En dag snart er det vår tur, jeg har troen!!👏❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Netteflette skrev:

Så rart at du heller ikke fikk beskjed🤔 Hvor langt var du på vei da? Jeg tenker egentlig likt som deg, at UL er lurt for å sjekke om alt er borte.. Men når til og med jordmor klinikken sier at det ikke er nødvendig enda så avventer jeg litt med det. Om jeg ikke får mensen innen noen uker så skal jeg book time om de vil eller ikke😅

Tusen takk for støtten❤️ Veldig godt å høre at det ikke bare er meg som finner glede i å se på masse babyting i prøvetiden!😄 Er det noe du har sett allerede som du bare må ha? Jeg har sett på mange forskjellige bedside crib, og amme puter som både kan brukes til amming og som pute mellom beina når jeg er høygravid😅 Fortsatt usikker på vogn merke og type da, hehe. 

En dag snart er det vår tur, jeg har troen!!👏❤️

Ja, det har tenkt det i ettertid også, men tror kanskje gynekologen var ganske sikker på at kroppen kvittet seg med alt uten problemer. Jeg var 7 uker på veg da jeg begynte å blø, men embryoet stoppet å utvikle seg rundt uke 4 (veldig veldig tidlig)... 
Så lenge jordmor sier det ikke er nødvendig så får du bare avvente, det er nok stor sannsynlighet for at alt er ute av kroppen. Jeg kom i hvert fall raskt igang med ny syklus,, fikk El på dag 23 (etter aborten) og mensen på dag 36. Etter MA har syklusene stabilisert seg på mellom 28-33 dager. Krysser fingrene for at du raskt kommer tilbake i syklus 🤞 

Ja, veldig godt å vite at andre også finner glede i å se på babyting 😅 Det er akkurat som om jeg skulle ha skrevet det selv, jeg også har sett på ulike bedside crib, vippestoler, ammeputer (er veldig fan av de som kan brukes som gravid og til amming), etc. Det er så mye fint og smart😄 Jeg tror jeg vet hvilken vogn jeg ønsker, men det er jo kun basert på hva jeg har lest og sett på bilder. Aner jo ikke hvordan den faktisk er å trille/håndtere 😅 Også har jeg vel funnet en vippestol jeg må ha 😄 Har du funnet noe du bare måå ha?
Gleder meg til den dagen jeg faktisk kan begynne å kjøpe babyting og ikke bare se. 

❤️❤️

Endret av Smashy
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg ville målt hCG hos fastlegen og deretter fått fastlegen til å henvise til gyn dersom hCG ikke synker som den skal. Da slipper du å punge ut for UL privat. HCG er det beste målet på om det er vev igjen der inne, da hCG vil finnes dersom det er rester. Det var i alle fall det gynekologen forklarte meg da jeg ble henvist dit med lignende problemstilling☺️

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kom på nå, etter å ha lest det du skrev @Førstegangs, at jeg faktisk var hos fastlegen og målte hCG x2 etter MA (hCG ble målt til under 5 den andre gangen). Dette var på eget initiativ og ikke noe gynekologen sa jeg burde gjøre. Skjønner ikke at jeg har glemt at jeg gjorde det... Er vel visse ting jeg har glemt i den prosessen.... 
Vil absolutt si at det er veldig lurt å dra å måle hCG😊

Endret av Smashy
Skrivefeil
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Smashy skrev:

Ja, det har tenkt det i ettertid også, men tror kanskje gynekologen var ganske sikker på at kroppen kvittet seg med alt uten problemer. Jeg var 7 uker på veg da jeg begynte å blø, men embryoet stoppet å utvikle seg rundt uke 4 (veldig veldig tidlig)... 
Så lenge jordmor sier det ikke er nødvendig så får du bare avvente, det er nok stor sannsynlighet for at alt er ute av kroppen. Jeg kom i hvert fall raskt igang med ny syklus,, fikk El på dag 23 (etter aborten) og mensen på dag 36. Etter MA har syklusene stabilisert seg på mellom 28-33 dager. Krysser fingrene for at du raskt kommer tilbake i syklus 🤞 

Ja, veldig godt å vite at andre også finner glede i å se på babyting 😅 Det er akkurat som om jeg skulle ha skrevet det selv, jeg også har sett på ulike bedside crib, vippestoler, ammeputer (er veldig fan av de som kan brukes som gravid og til amming), etc. Det er så mye fint og smart😄 Jeg tror jeg vet hvilken vogn jeg ønsker, men det er jo kun basert på hva jeg har lest og sett på bilder. Aner jo ikke hvordan den faktisk er å trille/håndtere 😅 Også har jeg vel funnet en vippestol jeg må ha 😄 Har du funnet noe du bare måå ha?
Gleder meg til den dagen jeg faktisk kan begynne å kjøpe babyting og ikke bare se. 

❤️❤️

Håper jeg er like heldig som deg med tanke på syklus, håper den kommer raskt tilbake😊 Trist å høre at embryoet sluttet å utvikle seg så tidlig! 

Haha, så utrolig gøy at vi har sett på så mye likt!😂 Sånn "multi" ammepute virker jo genialt! Har også sett på vippestol, men lurer litt på om vi skal investere litt i en sånn strøm drevet en som beveger seg på egen hånd. Hvilken vogn er det du har sett på da? Føler jeg nesten må i en butikk og trille litt rundt i lokalet før vi bestemmer oss for noe😅 Venninnen min som er jordmor gikk for Bugaboo... Lurer litt på å kjøpe det samme, men det er jo så fryktelig dyrt! Tenker du å kjøpe noe brukt, i så fall hva?

Det blir så koselig når vi endelig kan kjøpe inn til babyen😊❤️👶 Har begynt å spare penger til det allerede! Hehe, liker å være godt forberedt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...