Gå til innhold

Prøver for første gang :)


Netteflette

Anbefalte innlegg

4+0

Jeg forstår fortsatt ikke at jeg er gravid🙈 Mensmurringene var veldig vonde noen dager, spesielt på IKM dagen (tirsdag) hadde jeg mye kramper og vondt. I dag og onsdag har jeg kun fått litt strekk i lysken og litt livmor kramper, men det har vært veldig lite☺️ Har f.eks i dag glemt litt at jeg er gravid. 

Tok ny test tirsdag kveld, ventet kun 2 timer etter forrige gang jeg var på do. Den var mye sterkere enn testen på søndagen😁👏🏻👍🏻 Øverste bilde er da søndagen.

Ellers er jeg veldig tett i nesen, blir gal! Men alt er verdt det❤️❤️ Noen ganger får jeg masse sommerfugler i magen! Stryker og koser med magen også🥰🙈 

 

 

4F8BE1C0-8E79-4567-A978-571E03A0BD0D.png

9B457F18-4AF6-4A4C-8033-08A92316A7D7.png

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4+2

I går kveld begynte jeg å spotte brunt, fortsatt i dag tidlig. Har litt mensmurringer i magen, men ikke kjempe vondt. Har lest om flere som har opplevd det samme, så prøver å holde motet oppe selv om det er vanskelig😕 Tok en digital i dag, og den viste hvertfall 2-3 uker🥰 

Tør ikke å si noe til samboer da han allerede er veldig redd for at vi mister. Tror ikke han forstår forskjell mellom spotting og blødning. Viste han testen i dag og han ble veldig glad☺️

Har heldigvis mange planer i dag slik at jeg slipper å tenke for mye på spottingen. 

0A742291-02D0-4415-9F53-5A3108C2A81C.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4+3

Spotter fortsatt, brun utflod😕 Ser at det er mye vanlig utflod som har fått gammelt blod (huff nå ble jeg veldig detaljert,sorry🙈). Har også mensmurringer som kommer og går. Bare håper og krysser fingrene for at dette er normalt for meg. Min tidligere gynekolog sa at jeg har en følsom livmor som blør lett. Håper at det er forklaringen til spottingen☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Netteflette skrev:

4+3

Spotter fortsatt, brun utflod😕 Ser at det er mye vanlig utflod som har fått gammelt blod (huff nå ble jeg veldig detaljert,sorry🙈). Har også mensmurringer som kommer og går. Bare håper og krysser fingrene for at dette er normalt for meg. Min tidligere gynekolog sa at jeg har en følsom livmor som blør lett. Håper at det er forklaringen til spottingen☺️

Hei! Så lenge du ikke blør, ville jeg ikke vært særlig bekymret. Mens murringer er jo veldig vanlig 😊 Livmoren vokser og strekker seg, så ikke rart at det kan være ubehagelig og tidvis smertefullt 😛 

Krysser fingrene for at det bare er uskyldig sporting og at det ikke tar seg opp 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Sinsiew skrev:

Hei! Så lenge du ikke blør, ville jeg ikke vært særlig bekymret. Mens murringer er jo veldig vanlig 😊 Livmoren vokser og strekker seg, så ikke rart at det kan være ubehagelig og tidvis smertefullt 😛 

Krysser fingrene for at det bare er uskyldig sporting og at det ikke tar seg opp 😊

Tusen takk for betryggende ord❤️ Krysser både fingre og tær på at det går bra☺️🤞🏻

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4+4

Spottet veldig lite i dag tidlig, og var veldig fornøyd☺️ Gikk på do, gjorde nr 2, så hadde jeg plutselig friskt blod😳 Vært på do 4-5 ganger etter det, kun lys brun utflod igjen. Øker mistanken om at jeg er følsom der nede nå da jeg tror bommelommen gjorde noe på vei ned/ut🤣😅🙈 Redselen for abort er fortsatt absolutt tilstede! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Kaie skrev:

Gratulerer med den gode nyheten!

Håper spottingen ikke gjør noe alvor ut av seg! 🤞

Tusen takk☺️🥰 Ja, håper og krysser fingrene for det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det? har spottingen gitt seg?
Det er så spennende, denne spiren må bare klamre seg fast og bli der 🥰

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Carjo4 skrev:

Hvordan går det? har spottingen gitt seg?
Det er så spennende, denne spiren må bare klamre seg fast og bli der 🥰

Hyggelig at du spør🥰 Det går fint egentlig! Spotter litt fortsatt, men mindre enn for 2 dager siden. Var hos legen i går og hun sa at det nesten var mer vanlig å spotte enn å ikke spotte😁 Tok noen blodprøver, skal måle HCG og skal tilbake på fredag for å se om det er stigning (vi sjekker kun fordi jeg var bekymret, hun mente det ikke var noen vits😅

Jaaa håper spiren virkelig klorer seg fast😁👏🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åå så spennende 😄
Det er så mye som er vanlig men som ikke blir snakket om, også tror man at det er noe galt. Veldig bra at hun tar ekstra prøver for å berolige deg, gleder meg til å føre med videre🥰

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5+1

Endelig!! Første dag uten spotting🙌🏻👏🏻😁 Nå har jeg spottet 1 uke. Snakk om å teste nervene mine😅 Så de siste dagene er det var bare litt rester igjen (små brune tråder), og ikke ordentlig spotting på en måte. Var deilig å se normal utflod😂🤣 Må le her jeg sitter!

Fått tatt blodprøve i dag og venter bare på resultatene👍🏻 Har en veldig god magefølelse nå, men merker at deg skal bli godt å se bevis på om det går bra🥰

Ifølge appen skal hjerte begynne å slå nå fra i dag, det er helt syyyyyykt🥰 Har symptomer som kommer og går. Fortsatt tett i nesen (hele tiden😳😳), litt mensvondt og stikk i lysken, og puppene blir mer og mer ømme. Puppene ble mer ømme utover dagen tidligere, men nå er det konstant🙈 Veldig glad når jeg får disse symptomene for det blir på en måte en bekreftelse på at det fortsatt er noe der❤️ 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har fulgt med på dagboken din, og må si jeg er veldig glad på dine vegne at du har sluttet å spotte 😀 Blir veldig spennende å se hva resultatet på blodprøven i dag blir. Det høres veldig lovende ut, ettersom du ikke spotter, og du har flere tydelige symptomer ❤️ Måtte spiren gro og utvikle seg i mange måneder til ❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Smashy skrev:

Har fulgt med på dagboken din, og må si jeg er veldig glad på dine vegne at du har sluttet å spotte 😀 Blir veldig spennende å se hva resultatet på blodprøven i dag blir. Det høres veldig lovende ut, ettersom du ikke spotter, og du har flere tydelige symptomer ❤️ Måtte spiren gro og utvikle seg i mange måneder til ❤️

Det varmer hjertet, tusen takk for at du er glad på mine vegne❤️ Håper på at spiren liker seg godt i magen og vil ses om 8 mnd😍 Jeg har kun fått resultatene fra blodprøver på tirsdag, da var jeg 4+5, og HCG nivået var da på 2800. Virker som et normalt tall når jeg har googlet litt 😊

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

9 timer siden, Tussi2018 skrev:

Hurra! 🥳 det er en utrolig deilig følelse 😍 

Jaaa, helt uvirkelig men utrolig fint 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5+6

Syns fortsatt det er rart å være gravid🥰 Er litt rart å ikke følge med på syklus og planlegge neste EL test😅 

Har forresten fått se resultatene fra blodprøve nr 2, tatt 5+1, som viste 8400. En veldig fin stigning fra 2800 4+5☺️ 

Ellers så er symptomene minimale, noe jeg egentlig er litt glad for🙈 Puppene er ikke like ømme lenger, kun bittelitt. Litt mer følsomme brystvorter, tett nese (holder seg stabil😒) og mensmurringer som kommer og går. I dag har jeg egentlig kjent mest på et press over symfysen (blomsten), nesten konstant. Trøtt hver kveld og litt gravid hjerne noen ganger😂😅 

Har glemt en ting! Har i to netter (natt til søndag og natt til tirsdag) våknet av skikkelig mens smerter i magen, så vondt at jeg vrir meg og kaldsvetter😳 Går heldigvis over på 5 minutter. Først så tenkte jeg det verste, men har ikke kommet noe blod og smertene går jo fort over så er sikkert bare kroppen som jobber hardt der nede🤷🏻‍♀️

Endret av Netteflette
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6+3

Formen går opp og ned nesten hver dag. På torsdag og fredag var jeg veldig stressa, klarte ikke å slappe av selv om jeg prøvde. Og så blir man mer stressa fordi man er stressa😣 Klarte heldigvis å snu det i går (lørdag) og føler at jeg er mer rolig i dag☺️ Har jo lest at stress ikke er bra, for barnet og for eventuelt spontanabort. Kjente veldig på det ansvaret jeg har nå for et annet menneske, at det faktisk kun er meg det går på. 

Ellers så kjente jeg meg kvalm for første gang i går🙈 Spiste en middag ute, og rett etter middagen ble jeg uvel og kvalm. Gikk heldigvis over etter en liten stund👏

Er også hormonell🙈 Kjenner jeg blir raskt irritert, hisser meg opp for sånne småting. Huff, skal prøve å være bevisst på dette slik at det ikke går ut over samboer😅

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...