Gå til innhold

Prøver for første gang :)


Netteflette

Anbefalte innlegg

1 time siden, Smashy skrev:

Dette er så spennende! Jeg krysser også fingrene for deg ❤️ 

Så koselig, tusen takk❤️ Håper alt er bra med deg og lille🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 DPO

Har vært litt uvel i det siste, vært mye løs i magen og noe svimmel. Mulig jeg har hatt litt lavt blodsukker fordi jeg spiser mindre til frokost🙈

I dag tidlig når jeg måtte gjøre nr 2 fikk jeg rosa utflod/spotting. Det fikk jeg forrige PP også og det endte jo ikke så bra😅 
Litt usikker på om jeg kanskje bør ta en sjekk der nede. Vært litt bekymret siden jeg var på legevakten i forbindelse med aborten om han legen som holdt på der nede gjorde alt riktig🤔 Han visste jo ikke mye, fikk bare beskjed fra Ahus hva han måtte sjekke. 
Det er vel egentlig litt for tidlig å spotte 9 DPO når man prøver å bli gravid? 
Mulig jeg tar en test i morgen eller lørdag for å bare utelukke/sjekke status👍🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Netteflette skrev:

9 DPO

Har vært litt uvel i det siste, vært mye løs i magen og noe svimmel. Mulig jeg har hatt litt lavt blodsukker fordi jeg spiser mindre til frokost🙈

I dag tidlig når jeg måtte gjøre nr 2 fikk jeg rosa utflod/spotting. Det fikk jeg forrige PP også og det endte jo ikke så bra😅 
Litt usikker på om jeg kanskje bør ta en sjekk der nede. Vært litt bekymret siden jeg var på legevakten i forbindelse med aborten om han legen som holdt på der nede gjorde alt riktig🤔 Han visste jo ikke mye, fikk bare beskjed fra Ahus hva han måtte sjekke. 
Det er vel egentlig litt for tidlig å spotte 9 DPO når man prøver å bli gravid? 
Mulig jeg tar en test i morgen eller lørdag for å bare utelukke/sjekke status👍🏻

Hvis du er usikker på om han kan ha gjort noe feil så er det vel aldri feil å ta en ekstra sjekk 😊 

Jeg vet dessverre ikke om spotting, men jeg vil tro det kan bety nesten hva som helst så tidlig? 🤔 

Følger med videre i spenning 😊😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, vegasus skrev:

Hvis du er usikker på om han kan ha gjort noe feil så er det vel aldri feil å ta en ekstra sjekk 😊 

Jeg vet dessverre ikke om spotting, men jeg vil tro det kan bety nesten hva som helst så tidlig? 🤔 

Følger med videre i spenning 😊😊

Tenker jeg kan ta en sjekk ja, men kanskje vente til det roer seg litt utenfor hjemmet her (viruset)🙈

Har lest om mange som spotter både før TR og når de er gravide, men regner med det blir TR på meg da det samme skjedde sist (10 DPO) og at jeg vanligvis spotter brunt fra 10 DPO ca. 

Så hyggelig at du følger meg😄😘

 

Generelt har jeg hatt lite symptomer i dag. Ble veldig støl i magen etter en gåtur med hunden i stad, fortsatt støl og vondt. Mye løs mage (sorry detaljer her🙈). Orker ikke å ha på meg en bukse som strammer over livmor området kjenner jeg. Men lite vondt i lysken, nesten ingenting i dag. Og ingen nålestikk lignende følelse i puppene denne gangen, noe jeg fikk den PP jeg ble gravid. Ble ikke så spennende lenger dette😅

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 DPO

O holy lørdag, spotting er min bestevenn. 

Haha, måtte bare tulle litt😂 I går kom det igjen rosa utflod på morgenen, og minimalt med brun utflod utover dagen. Jeg tok en test på morgenen, den var negativ såklart! Så i går var jeg litt lei meg og skuffet, spiste litt godis, sa til samboer hva jeg følte, og ut over kvelden ble det litt bedre☺️👍🏻

I dag har jeg også litt brun utflod. Ikke mye, men jeg har «gitt opp» og tror kun på at TR skal komme nå😝 Lovte samboer å ta en test i morgen bare for å dobbeltsjekke. Hadde egentlig tenkt til å drikke øl i dag, men det likte han ikke så da hører jeg på det😅 Dette fordi han mener at det kanskje var for tidlig å teste, og selv om jeg er sikker på at TR kommer så kan jeg ikke vite 100%. Han har jo et poeng🤷🏻‍♀️ Derfor blir det testing 12 DPO, og eventuelt øl på kvelden👍🏻

Mine symptomer siste dagene:

- litt vondt i lysken fra morgen i dag, høyre side

- vond korsrygg (tror det er pga styrketrening)

- Tett nese

- press og stikking på blomsten og ved bikinilinjen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lur samboer du har som ber deg vente for sikkerhetsskyld. Det er jo fremdeles tidlig. 😊 

Håper du får to streker i morgen 🙏 Men uansett godt du er forberedt på TR, så blir ikke skuffelsen like stor i så fall selv om man blir litt skuffet likevel. 😊 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, vegasus skrev:

Lur samboer du har som ber deg vente for sikkerhetsskyld. Det er jo fremdeles tidlig. 😊 

Håper du får to streker i morgen 🙏 Men uansett godt du er forberedt på TR, så blir ikke skuffelsen like stor i så fall selv om man blir litt skuffet likevel. 😊 

Han slår til når han vil😅 neida, er jo sant! Og om EL var litt senere (som jeg har mistenkt litt), så kan jeg vente👍🏻
Takk for at du håper for oss😘 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 DPO

Negativ test i dag tidlig, med Babyplan tidlig test. 

Og jeg ble ikke lei meg eller skuffet👍 Var så godt forberedt! Selv om jeg i går kveld begynte å få krampe lignende følelse i livmor, har fortsatt i dag tidlig, så klarte ikke kroppen å lure meg😉

Da ble det ingen baby 2020 på meg. Det er jo litt trist, men da håper jeg på baby 2021🤞😁

Og min samboers magefølelse var feil😅 Han lar meg ikke få den helt enda da jeg får "ja, men du skal jo ha en eggløsning i april, jeg sa kun at jeg følte at vi fikk det til i april"! Haha, han der ass... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Netteflette skrev:

12 DPO

Negativ test i dag tidlig, med Babyplan tidlig test. 

Og jeg ble ikke lei meg eller skuffet👍 Var så godt forberedt! Selv om jeg i går kveld begynte å få krampe lignende følelse i livmor, har fortsatt i dag tidlig, så klarte ikke kroppen å lure meg😉

Da ble det ingen baby 2020 på meg. Det er jo litt trist, men da håper jeg på baby 2021🤞😁

Og min samboers magefølelse var feil😅 Han lar meg ikke få den helt enda da jeg får "ja, men du skal jo ha en eggløsning i april, jeg sa kun at jeg følte at vi fikk det til i april"! Haha, han der ass... 

Kjedelig med negativ test, men så fint å høre at du tok det så bra med negativ test også 😊  

Da får vi satse på at samboeren din har god intuisjon og at dere får det til i april da. 😃 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 DPO

Okey nå begynner jeg oppriktig å bli litt bekymret. Under nesten hele dagen i går hadde jeg vondt i magen, konsentrert på et sted, ved livmor. Jeg var mye kvalm og følte meg uvel. Det er ingen mensmurring så utelukker graviditet. Men både i går og i dag så blør jeg fra skjeden når jeg gjør nr 2😳 Det har jeg egentlig gjort siden 9 DPO. I går kveld gjorde jeg ikke nr 2 men likevel blødde fra skjeden. Trodde TR kom, men stoppet like fort igjen.

I dag har jeg fortsatt vondt i magen, er små kvalm, og føler meg veldig stinn. Det er greit at TR kommer, men det kan ikke være bra at dette skjer før TR. Forrige PP blødde jeg også fra skjeden ved nr 2. Har bestilt meg time hos gynekolog privat men den er lenge etter påskeferien. Lurer på om jeg kanskje bør snakke med noen innen den tid🤔

Blodet som kommer er rosa/rød og er veldig friskt. Det drypper til og med en del, så er det full stans. Bare bittelitt brun utflod etterpå. Huff, kjenner jeg blir litt rådvill her😢 Prøver å Google, men da kommer det mye ord som kreft osv... Blir jo bare vettskremt! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm 🤔 kan det være at det er en hormonell eller mellomblødning? At det bare er tilfeldig at du har oppdaget det mest ved nr 2, fordi da har du presset slik at det kommer ut? :vetikke: Uansett greit å sjekke når det blir uvante blødninger, håper det ikke er noe alvorlig :) forvirrende når kroppen plutselig endrer oppførsel! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Neutral90 skrev:

Hm 🤔 kan det være at det er en hormonell eller mellomblødning? At det bare er tilfeldig at du har oppdaget det mest ved nr 2, fordi da har du presset slik at det kommer ut? :vetikke: Uansett greit å sjekke når det blir uvante blødninger, håper det ikke er noe alvorlig :) forvirrende når kroppen plutselig endrer oppførsel! 

Ja det er veldig forvirrende😫 Blir så usikker i og med det er så friskt blod, TR pleier å ha annerledes farge🙈 Har skjedd også når jeg ikke har presset noen ting... Takk for at du deler dine tanker!❤️
Om ikke TR kommer i morgen så booker jeg time til gynekolog slik at jeg kan sjekke før påskeferien. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD5

Da klarte jeg ikke å vente lenger og dro til gynekolog i dag. Møtte en kjempe flink mann som tok seg veldig god tid. 

Tok en UL og han syntes alt så veldig bra ut, noe jeg ble veldig glad for❤️ Så en mulig muskelknute der, men mente det ikke skulle ha noen betydning. Fine eggposer, livmoren så normal ut, og tynn slimhinne (eller hva det het), han regnet med eggløsning om 7-8 dager. Vi snakket en del og jeg nevnte min TSH (stoffskifte) verdi jeg hadde sist og da mente han at det kunne være en forbindelse på hvorfor jeg opplever rare blødninger nå. Derfor vil han at jeg skal starte på en lav dose med tabletter mot lavt stoffskifte. Tenker jeg spør fastlegen om resept over påsken. 

Nå kan jeg hvertfall slappe av litt. Fikk en stor frykt i går da jeg i tillegg fikk en hoven lymfe under armen som er øm/vond. Var veldig redd for om jeg eventuelt hadde en infeksjon som kanskje har vært underliggende og ødelagt alt for prøving fremover. Sikkert veldig teit, men var oppriktig redd for om jeg kanskje hadde ødelagt alt og ikke kunne bli gravid igjen. At jeg burde ha sjekket med UL etter aborten osv. 

Men nå skal jeg nyte resten av påsken og glede meg til den dagen jeg blir gravid igjen😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så bra at du fikk svar på det du har gått og grublet på, og sikkert godt å få vite at alt ser bra ut inne i livmor.
Nå kan du bare nyte resten av påsken ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Neutral90 skrev:

Åå så greit med et svar 👍 

God påske! 

Ja, følte meg 20 kilo lettere! Veldig kjipt å gå rundt og føle at kanskje noe er galt. 

Takk, god påske til deg også😊

16 timer siden, Smashy skrev:

Så bra at du fikk svar på det du har gått og grublet på, og sikkert godt å få vite at alt ser bra ut inne i livmor.
Nå kan du bare nyte resten av påsken ❤️ 

Jaaaa, det var godt! Har vært så opptatt av at ting skulle klaffe så fort fordi det på en måte bekreftet at alt var ok med kroppen. Nå kan jeg slappe av og vite at om det ikke klaffer neste PP så er det fordi det tar tid å bli gravid generelt😁

Håper det står bra til med deg og lille❤️❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 timer siden, Netteflette skrev:

Jaaaa, det var godt! Har vært så opptatt av at ting skulle klaffe så fort fordi det på en måte bekreftet at alt var ok med kroppen. Nå kan jeg slappe av og vite at om det ikke klaffer neste PP så er det fordi det tar tid å bli gravid generelt😁

Håper det står bra til med deg og lille❤️❤️ 

Skjønner veldig godt at du har tenkt i de baner. Men bra at du har fått "snudd" tankegangen, og at det ikke blir et stressmoment om det ikke klaffer så kjapt som man kanskje ønsker. Når det er sagt, så er det lov til å bli litt utålmodig innimellom også 😄 

Dere har fått det til en gang før, så snart er det deres tur igjen ❤️❤️ 

Alt står bra til med både meg og lille ❤️ 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.4.2020 den 16.19, Smashy skrev:

Skjønner veldig godt at du har tenkt i de baner. Men bra at du har fått "snudd" tankegangen, og at det ikke blir et stressmoment om det ikke klaffer så kjapt som man kanskje ønsker. Når det er sagt, så er det lov til å bli litt utålmodig innimellom også 😄 

Dere har fått det til en gang før, så snart er det deres tur igjen ❤️❤️ 

Alt står bra til med både meg og lille ❤️ 

Så hyggelig å høre at det går bra med dere❤️❤️ 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD 11

Da har jeg fått undersøkt stoffskifte og TSH og fant ut at den lå på 5. Gynekologen, og stoffskifte sider, sier at verdien burde ligge på rundt 1-1.5 når man er prøver/blir gravid. Har fått resept fra legen nå og skal starte på Levaxin i dag😊👍

Leser også at risikoen for abort er høyere om man har stoffskifte problemer som ikke blir medisinert. Klarer derfor ikke å tro noe annet enn at det kanskje kan ha vært grunnen til min MA i desember. Men, nå tenker jeg heller at jeg faktisk ikke får gjort noe med det. Skjedd har skjedd. Det var utrolig trist og tøft men jeg kan ikke leve i fortiden. 

Det jeg får gjort noe med er å starte medisineringen og legge inn aksjer rundt EL som vanlig 😊 Vi har allerede startet med å legge inn aksjer annenhver dag siden søndag. Skal ha EL enten søndag eller mandag om alt går som normalt. 

Krysser fingrene for oss😁🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du fikk undersøkt stoffskifte og at du kunne starte på behandling med en gang - dette blir bra!👍 😀 

Som du skriver, fortiden får du ikke gjort noen ting med, men det som skjer fremover får du gjort noe med ❤️ Men jeg skjønner veldig godt at du sitter med disse tankene om MA´en som skjedde...

Jeg heier sånn på dere og krysser fingrene ❤️ 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...