Gå til innhold

Prøver for første gang :)


Netteflette

Anbefalte innlegg

Ja, kjenner kroppen jobber hardt om dagen 🙈 veldig slitsomt til tider, men tar veldig hensyn og lytter til kroppen. Vært mye sliten, og har da ikke pushet meg for mye med trening☺️ Men alt er jo verdt det til slutt! 

Har lest flere skrive om det her på KG og på nett, at grapefruktjuice skal være bra for slimet. Det og hostesaft🤪 vet ikke om det fungerer, men gøy å prøve å se☺️ Hater hostesaft, så da ble det juice for testing👍🏻 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det var nok mest sannsynlig helt tilfeldig, men når vi prøvde på nr1 så prøvde vi i 3 år før spiren satt. Jeg prøvde å ikke stresse no særlig med det å bli gravid, men etter nesten 3 år så tenkte jeg å bare prøve noen kjerringråd..begynte å drikke grapefruktjuice og samme mnd ble jeg gravid😅

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 DPO

Da var vi igang igjen☺️ Fikk positiv EL test på onsdag, 1 dag før FLO mente den skulle komme. Testen var veldig svak på morgen, og veldig positiv på kvelden rundt 21 tiden. Akkurat som forrige syklus😂 Virker som om kroppen min har gått rett inn i syklus, og det er jeg veldig fornøyd med☺️ 

EL testen i går kveld (torsdag) var egentlig nesten positiv. Hvorfor jeg skriver nesten er fordi jeg klarte ikke å se om teststreken var sterkere enn kontrollstreken, de var så like😳 dette var også rundt 21 tiden. Med svakere test i dag tidlig så vil jeg tro eggløsningen skjedde sent i går kveld/natt🤔 

Vi la inn aksjer både mandag, onsdag og torsdag, så er veldig fornøyd med innsatsen😉 

Tegn til eggløsning: slim, oppblåst, vond mage, kjennes ut som om det ligger en stein i magen når jeg setter meg ned. Litt vondt med samleie på torsdagen.

Denne PP skal jeg ikke anta graviditet for den minste symptom. Fikk så mange symptomer sist og da var det mensen som forberedte seg🤣😅 Så er i utgangspunktet mye mer rolig nå enn sist! Det er veldig deilig☺️

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 DPO

Herregud så oppblåst jeg blir av eggløsning 😂 Ser ut som jeg er gravid i 5 måned eller noe!  Morsomt å se i speilet å forestille meg hvordan jeg kommer til å se ut når jeg eventuelt er gravid😅

Ellers så merker jeg at venstre eggstokk var øm og vond under dagen i går. Spesielt om jeg ligger på venstre side.. I dag har jeg litt vondt i livmor området. Er veldig deilig å være hjemme under denne perioden, forrige gang var jeg på ferie i utlandet og det preget ferien litt😑 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 DPO

Føler ikke at det skjer så mye egentlig, men det er kanskje normalt å ikke ha noen symptomer så tidlig☺️

Eneste er at når jeg strekker meg, med armene over hodet, så får jeg vondt i livmor området. Kjenner også litt murringer samme sted, men tenker at det er kroppen som «kommer seg» etter eggløsning🙈 har også mye utflod, hvit/klissete (kan ikke strekke på det slik som EL slim).. Nesten så jeg kjenner at det renner noen ganger når jeg reiser meg😅🙈 sorry for detaljene, bare greit for meg selv å vite ved eventuelt neste PP😉

Klarer fortsatt å beholde roen, noe jeg er veldig glad for i forhold til forrige PP da jeg stresset i nesten 2 uker🙈 

Tenker å prøve å vente til fre/lør med testing, da skal det være 5/4dager til IKM og Babyplan sin tidlig test skal kunne tas ifølge bruksanvisningen👍🏻 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 DPO

Hatt noen fine dager der jeg har klart å være rolig. Har kjent på ting og tang selvfølgelig, men prøvd å tenke på andre forklaringer på hva det kan være enn graviditet😅 

Sist på denne tiden hadde jeg masse mens lignende smerter og vondt i korsryggen, nå er det bare litt murringer i magen.

Har også veldig mye utflod. I går på jobb og i dag tidlig var den lyse lyse rosa ved noen tørk under dobesøk🤔 veldig flytende og ellers hvit, føles vått under dagen🙈 mulig jeg hadde dette sist også, husker ikke. Var så mange andre ting som skjedde🤣 

Har bestemt meg for å vente med testing til lørdag!💪🏻 Får se om jeg klarer å vente til da... Bare føler meg ikke gravid, og prøver derfor å ikke glede meg/være for spent med testing. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, Netteflette skrev:

6 DPO

Hatt noen fine dager der jeg har klart å være rolig. Har kjent på ting og tang selvfølgelig, men prøvd å tenke på andre forklaringer på hva det kan være enn graviditet😅 

Sist på denne tiden hadde jeg masse mens lignende smerter og vondt i korsryggen, nå er det bare litt murringer i magen.

Har også veldig mye utflod. I går på jobb og i dag tidlig var den lyse lyse rosa ved noen tørk under dobesøk🤔 veldig flytende og ellers hvit, føles vått under dagen🙈 mulig jeg hadde dette sist også, husker ikke. Var så mange andre ting som skjedde🤣 

Har bestemt meg for å vente med testing til lørdag!💪🏻 Får se om jeg klarer å vente til da... Bare føler meg ikke gravid, og prøver derfor å ikke glede meg/være for spent med testing. 

6 dpo er tidlig, så ikke bli redd for at du ikke føler noe ennå :) egget har knapt fått festet seg, og dermed ikke laget hcg som jo er det som gjør at du føler symptomer 👌

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for oppmuntrende ord☺️ Er nok bare at jeg opplevde så mye rart på dette tidspunktet sist, følte meg veldig gravid😅

Blir spennende å se de neste dagene hva som skjer da! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 DPO

Da har kroppen klart å gjøre dette fryktelig spennende igjen 😅

Som skrevet tidligere har jeg opplevd lyse lyse rosa utflod 2 ganger nå. Beklager detaljer her nå, se vekk om du ikke orker å lese dette (jeg er ikke veldig sjenert på slike ting😜) så: Jeg har opplevd veldig mye utflod siden 4 DPO, veldig rennende og hvitt. I dag tidlig ble utfloden plutselig litt lysegul på morgen, også bare ett dobesøk, så hvitt igjen. Nå i kveld så tørket jeg meg, så var det en blanding av lysebrun/oransje/rød utflod. I forrige PP fikk jeg en mellomblødning 9 DPO, men da var det ganske mye blod. Nå var det liksom et tørk, utflod, så hvitt/blankt igjen. 

Herregud, jeg blir ikke klok på dette jeg nå. Prøver å holde roen, men så dukker det klassiske spørsmålet opp "er dette seriøst tegn på graviditet!?". Har googlet, noe kanskje alle fraråder, og funnet informasjon om at det er vanlig med litt rosa/blodlig utflod ca 1 uke før IKM som kommer av festing av egget. Har IKM ifølge FLO om 6 dager. 

Så ja, dette ble spennende igjen gitt. Jeg som trodde at denne PP skulle bli litt kjedelig 😅 Ingen andre symptomer enn dette (hvis det er et symptom da vel og merke). Hatt noen stikninger her og der i magen og lysken, men tenker at det kun er ettervirkninger fra eggløsningen.

Wish me luck!🙈

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 DPO

Dumme meg drakk en Litago før jeg la meg i går, vært på do 2 ganger i natt..🤷🏻‍♀️ Når jeg endelig skulle ta en test når jeg sto opp i dag så var urinen nesten gjennomsiktig, så ble ikke overrasket at den var negativ. 

Kjente humørsvingningene veldig i går kveld og i dag tidlig🙈 gråt til en episode med Handmades tale, og gråt nå i dag tidlig fordi jeg så et klipp fra game of thrones og kjente savnet til serien😅😂 Og jeg griner veldig sjeldent egentlig🙈 

Ellers, mye mindre utflod i går kveld. Mye igjen i dag tidlig, med litt farge i igjen. 

Mye stikkinger i lysken, både høyre og venstre, men er usikker på om det har noe å si da jeg trente mage på onsdag og er sykt støl enda etter den økten. Huff, beviser egentlig bare at jeg må trappe opp styrketreningen igjen😅

Lurer på om jeg skal vente med testing til mandag, da er det 11 DPO. Får se på viljestyrken i morgen😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe huff ja🙈

Testet i dag tidlig, helt blankt🤪 tok tidligtest fra babyplan.. Føler nå at det kanskje ikke har gått denne PP... Men igjen, leser om fler som ikke får positiv før IKM, som jeg har nå til onsdag.

Kjenner jeg er veldig følsom om dagen, så kanskje PMS kommer nå snart... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 DPO

Huff, i dag er jeg skikkelig i dårlig form😕 Begynte plutselig i går ettermiddag, kvalm, uggen i magen og svimmel... Fortsatt sånn i dag tidlig, tror det blir tidlig hjem fra jobb i dag. Har så lite energi, føles som om jeg ikke har spist på mange dager (spiste masse mat i helgen så ligger ikke noen det). 

Hadde blødning til morgen i dag og tok i en tampong, men nå ser det ut til at den ga seg litt og har bare litt brun utflod. Fikk blødninger før TR sist også, og har IKM til onsdag, så tenker det er TR som kommer ganske snart. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 DPO

Update fra i går, dro hjem før lunsj. Ikke i form, og hadde i tillegg mye sure oppstøt.

Fikk en porsjon friskere blod igjen rett før leggetid. I dag har jeg kun hatt brun mens/mye utflod. Kun 1 tampong i dag. Tar derfor ikke dette som mens, men mellomblødning i Flo appen. Formen er bedre i dag men fortsatt mye sure oppstøt🤔😳 Gjør meg litt småkvalm hele tiden.

Er det vanlig å få sure oppstøt i forbindelse med mens? Begynner jo selvfølgelig å lure nå, men fortsatt stor tro på at det er TR som kommer straks🤪

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD 1, PP3

Jadda, da var TR kommer igjen🤪 Tenk at jeg skulle bli så svimmel og kvalm pga det. Er nok kroppen som venner seg til dette med syklus igjen etter p-pillene🤔 Positive er at det kan virke som om eggløsning kommer ca 14 dager før neste mens (CD 14/15), og syklus på 26/27 dager. Får se om det blir ca det samme denne PP her også☺️ 

Samboeren min har vært veldig søt i denne prosessen, tar ekstra vitaminer og er der for meg når jeg ikke er helt 100%. Det varmer hjertet☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjedelig at det var mensen du kjente på og ikke veldig tidlige gravidtetssymptomer 🙈 Da har du i hvert fall en normal syhlluslengde og det er jo veldig bra 😊 krysser fingrene for neste runde! Kos deg med litt vin så lenge 😁👌

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hehe, litt vin skal jeg jaggu kose meg med ja😉 Vet jo ikke når det plutselig kan være lenge til neste gang🙈 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
7 minutter siden, Sibirstjerne skrev:

Hvordan går det med deg? Nå er det vel ikke så lenge til du nærmer deg EL igjen? 😄 

Hihi, så hyggelig at du tenkte på meg😁 ble imponert at du husket dette! 

Og ja, haha! Fikk positiv EL test i går.. helt utrolig at jeg har fått positiv test hver CD 13, kroppen er som en klokke nesten! Utenom at jeg kun hadde 2 dager mens, så syns jeg kroppen virker ok etter pilleslutt☺️ Eneste er at jeg syns jeg har lite elslim🤔 lurer på om jeg skal høre litt med fastlegen om dette... bekymrer meg litt...

Kroppen viser at jeg har eggløsning, som tidligere. Veldig oppblåst mage og litt vondt i livmor når jeg setter meg på en stol. 

La inn aksjer fredag og i går.. tenkte å slå til i morgen og💪🏻

Men har lite troa på denne PP for å være helt ærlig😕 skal mye på reise med jobb, med flere dager inntak av alkohol, denne og neste uke.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sibirstjerne
7 minutter siden, Netteflette skrev:

Hihi, så hyggelig at du tenkte på meg😁 ble imponert at du husket dette! 

Og ja, haha! Fikk positiv EL test i går.. helt utrolig at jeg har fått positiv test hver CD 13, kroppen er som en klokke nesten! Utenom at jeg kun hadde 2 dager mens, så syns jeg kroppen virker ok etter pilleslutt☺️ Eneste er at jeg syns jeg har lite elslim🤔 lurer på om jeg skal høre litt med fastlegen om dette... bekymrer meg litt...

Kroppen viser at jeg har eggløsning, som tidligere. Veldig oppblåst mage og litt vondt i livmor når jeg setter meg på en stol. 

La inn aksjer fredag og i går.. tenkte å slå til i morgen og💪🏻

Men har lite troa på denne PP for å være helt ærlig😕 skal mye på reise med jobb, med flere dager inntak av alkohol, denne og neste uke.. 

Å så gøy at du fikk positiv EL test i går! virker som at kroppen din er ganske i rute med EL da 😄 Jeg har alltid hatt lite EL slim, men det har ikke hatt noe å si for min del. Skader ikke å ta det opp med legen, mulig at han/hun har noen gode råd/tips. 

Det er jo gull at du har en kropp som disker opp med masse symptomer rundt EL, det er faktisk et luksusproblem 😄. Jeg ville så absolutt kjørt på i morgen også! Jeg kjenner opptil flere som har drukket alkohol, de har ikke vært klar over at de har vært gravide. Det har gått veldig bra med alle sammen. Jeg tror det blir fryktelig slitsomt hvis en skal leve som "gravid" mellom EL og IKM hver eneste prøveperiode. Er jo mange som holder på i flere år med det her.  😊

Endret av Sibirstjerne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...