Gå til innhold

Prøver for første gang :)


Netteflette

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

49 minutter siden, Netteflette skrev:

Blodprøvesvaret: 8700! 😁👏

Hurra!!! 🤩 Det er jo kjempe bra! 😀

Hvordan føler du deg? Klarer du å skjønne at du er gravid, eller er det fortsatt litt uvirkelig? 😀

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Smashy skrev:

Hurra!!! 🤩 Det er jo kjempe bra! 😀

Hvordan føler du deg? Klarer du å skjønne at du er gravid, eller er det fortsatt litt uvirkelig? 😀

Ja, det var veldig fint å se!❤️

I dag er jeg mer trøtt enn vanlig, ømme brystvorter og tett i nesen! Må flere ganger gå bort å se på den digitale testen da jeg egentlig ikke forstår at det er mulig😅 Men jeg skal virkelig prøve å nyte at jeg er gravid! Har hatt dager der jeg har tenkt at det ikke er vits å være noe glad før etter 12 uker for å beskytte meg selv og dermed kanskje ikke går ned i kjelleren om det går dårlig. Men tror jeg kommer til å angre om det går bra at jeg ikke gledet meg mer disse ukene. 

Her begynt å lage/skrive i en sånn "dotted journal" slik at jeg får med meg alt som skjer nå som jeg kan lese tilbake til senere😁

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastisk tall!!! Hurra :yvonne: Er SÅ glad på dine vegne.

Bare skriv her (eller send PM) om du måtte føle for det - om du skulle få tider som blir vanskelige fremover. Jeg vet alt om hvordan det er å være gravid igjen etter at man har mistet, og den angsten som kan snike seg frem i løpet av svangerskapet. Kan være greit å snakke med noen som forstår da.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Amatariel skrev:

Fantastisk tall!!! Hurra :yvonne: Er SÅ glad på dine vegne.

Bare skriv her (eller send PM) om du måtte føle for det - om du skulle få tider som blir vanskelige fremover. Jeg vet alt om hvordan det er å være gravid igjen etter at man har mistet, og den angsten som kan snike seg frem i løpet av svangerskapet. Kan være greit å snakke med noen som forstår da.

Tusen takk❤️

Og tusen takk for at du er her for meg! Setter jeg virkelig pris på❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Netteflette skrev:

Ja, det var veldig fint å se!❤️

I dag er jeg mer trøtt enn vanlig, ømme brystvorter og tett i nesen! Må flere ganger gå bort å se på den digitale testen da jeg egentlig ikke forstår at det er mulig😅 Men jeg skal virkelig prøve å nyte at jeg er gravid! Har hatt dager der jeg har tenkt at det ikke er vits å være noe glad før etter 12 uker for å beskytte meg selv og dermed kanskje ikke går ned i kjelleren om det går dårlig. Men tror jeg kommer til å angre om det går bra at jeg ikke gledet meg mer disse ukene. 

Her begynt å lage/skrive i en sånn "dotted journal" slik at jeg får med meg alt som skjer nå som jeg kan lese tilbake til senere😁

Så fine symptomer 😀 Skjønner veldig godt at det kan føles uvirkelig, godt du har den digitale testen å se bort på for å virkelig minne deg på at du ER gravid 😀 Og det med at du ønsker å beskytte deg selv det er veldig forståelig, men som du skriver så kan du komme til å angre i ettertid om du ikke gleder deg over det som er nå. Redselen for å miste vil jo alltid være der, men den trenger ikke å være det som får mest fokus (men det kan være vanskelig). Jeg husker jeg bestemte meg etter min positive test, at jeg skal glede meg over hver dag jeg fortsatt er gravid- og det er jeg veldig glad for nå ❤️ 

Veldig lurt å ha en sånn dagbok. Jeg har skrevet en dagbok jevnlig siden positiv test, alt i fra symptomer, tanker, etc. Og det tenker jeg blir veldig fint å se tilbake på senere 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

36 minutter siden, Smashy skrev:

Veldig lurt å ha en sånn dagbok. Jeg har skrevet en dagbok jevnlig siden positiv test, alt i fra symptomer, tanker, etc. Og det tenker jeg blir veldig fint å se tilbake på senere 😊

Kjempelurt ja! Da jeg nå nettopp begynte å prøve gikk jeg tilbake til dagboken jeg hadde sist jeg var prøver. Det er akkurat 6 år siden nå. Leste hvert ord gjennom 14 måneder, og jeg hadde nesten glemt ALT 😱 Altså, virkelig. Husker selvfølgelig de store tingene som da jeg mistet o.l, men følelser, tanker, hva jeg gjorde i prøvingen da var så fjeeernt. Ord, uttrykk. Husket ikke før jeg leste det igjen at jeg slet med kort lutealfase da. Jeg hadde til og med glemt ordet lutealfase :icon_lol: Men etter å ha lest hele dagboken og vært her inne på prøversiden et par dager - så kom alt tilbake til meg, hehe. Så veldig lurt med dagbok altså!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Amatariel skrev:

Kjempelurt ja! Da jeg nå nettopp begynte å prøve gikk jeg tilbake til dagboken jeg hadde sist jeg var prøver. Det er akkurat 6 år siden nå. Leste hvert ord gjennom 14 måneder, og jeg hadde nesten glemt ALT 😱 Altså, virkelig. Husker selvfølgelig de store tingene som da jeg mistet o.l, men følelser, tanker, hva jeg gjorde i prøvingen da var så fjeeernt. Ord, uttrykk. Husket ikke før jeg leste det igjen at jeg slet med kort lutealfase da. Jeg hadde til og med glemt ordet lutealfase :icon_lol: Men etter å ha lest hele dagboken og vært her inne på prøversiden et par dager - så kom alt tilbake til meg, hehe. Så veldig lurt med dagbok altså!

Ikke sant! Man tror jo at man kommer til å huske alt, eller i hvert fall ganske mye av det, men den gang ei 😅 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt dere deler deres erfaringer @Smashy og @Amatariel!😁 Jeg har startet dagboken min så vidt, men nå fikk jeg virkelig lyst til å komme ordentlig i gang og skrive ned alt som skjer og følelser underveis. Jeg har tegnet en slik "countdown" med alle dager fra uke 5 til med uke 12 som jeg kan krysse av hver dag som en "check"😁 Her skriver jeg også info som kommer opp i appen som lengde, størrelse etter dyr osv, men også hva som skjer i verden den uken osv. Veldig gøy!!👏

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5+4

I dag har jeg virkelig følt meg gravid🙈 Vært uggen, svimmel og småkvalm ut over dagen, og kjempe trøtt! Har vært så vanskelig å jobbe da jeg føler hjernen ligger 1 kilometer bak meg og jeg er helt tom i hodet. 

Fikk snakket med fastlegen i går og ble enige om at jeg kunne ta en TUL i uke 6 (neste uke). Det jeg ikke var helt fan av var at hun ønsket å gjøre den selv. Ikke for å snakke ned fastleger, men virket som om hun bare hadde veldig lyst til å gjøre det og ikke helt visste hvordan det skal gjøres. Hun ønsket først å prøve på magen først, og om ikke så kunne vi ta den innvendig. Men jeg vil jo gjerne ha en ordentlig gynekolog som ikke bare ser etter hjerteaktivitet med generelt om alt ser bra ut med lille i magen❤️ Hun ønsket bare på finne hjertelyd... Veldig rart når jeg tydelig viser at jeg er bekymret... Så, hun ble dessverre fornærmet når jeg spurte hun om hun virkelig kunne dette🙈 Men fikk forklart at jeg ønsker henvisning slik at jeg slipper å gå å være bekymret om hun ikke får det til/ser noe rart osv. Bare håper hun slår seg vrang neste gang vi skal snakke sammen🙈Syns det hele var litt ubehagelig. Skal jo sies at hun ikke var helt oppdatert på stoffskifte forrige gang og det gjør jo at jeg er litt skeptisk i bakhodet.

Uansett, jeg har klart å være glad for å være gravid de siste dagene😁 Veldig deilig! 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, hvis du ikke føler deg fornøyd med fastlegen din så burde du kanskje revurdere henne? Skal jo til henne mange ganger i et svangerskap... Når det er sagt så ville jeg ikke vært skuffet over at hun skal foreta UL. Får gi henne en sjanse, og sannsynligvis får du sett det du ønsker der. Så tidlig er det jo hjerteaktivitet du er ute etter... ellers er det bare en flekk å se. For hvis hun ikke greier å finne hjertebankene så vil hun jo henvise deg til gyn. Og så får du sett det der istedenfor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Amatariel skrev:

Uff, hvis du ikke føler deg fornøyd med fastlegen din så burde du kanskje revurdere henne? Skal jo til henne mange ganger i et svangerskap... Når det er sagt så ville jeg ikke vært skuffet over at hun skal foreta UL. Får gi henne en sjanse, og sannsynligvis får du sett det du ønsker der. Så tidlig er det jo hjerteaktivitet du er ute etter... ellers er det bare en flekk å se. For hvis hun ikke greier å finne hjertebankene så vil hun jo henvise deg til gyn. Og så får du sett det der istedenfor.

Huff nå fikk jeg litt dårlig samvittighet ovenfor henne. Jeg ble bare så redd for om hun kanskje ikke klarte å finne noe og så må jeg gå og være redd i flere dager før eventuell time med gyn😔 Føler jeg har følelsene mine utenpå kroppen om dagen.. Skal absolutt gi henne en sjanse videre og si unnskyld for min oppførsel sist. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er jo absolutt berettiget din frykt da, den er helt forståelig :klemmer: Og det er nå bare sånn at utstyr hos fastlegen ikke er like bra som på sykehuset. Men sannsynligvis går alt helt fint. Og skulle det ikke det så håper og tror jeg ikke du må være redd så lenge. Da min lege skulle høre hjertelyd i uke 7 og ikke fant, ble jeg sendt rett ned på sykehuset. Så et par timer etterpå var jeg i en ny stol, og fant ut at alt var fint. Men de timene er jo ikke gøy da. Men til syvende og sist så vil du fra nå av alltid ha følelsene utenpå kroppen :eeeh: (hilsen hun som har en datter som fikk besøk av en gutt i kjellerstuen i går) #mammalivet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 10.6.2020 den 11.24, Amatariel skrev:

Du er jo absolutt berettiget din frykt da, den er helt forståelig :klemmer: Og det er nå bare sånn at utstyr hos fastlegen ikke er like bra som på sykehuset. Men sannsynligvis går alt helt fint. Og skulle det ikke det så håper og tror jeg ikke du må være redd så lenge. Da min lege skulle høre hjertelyd i uke 7 og ikke fant, ble jeg sendt rett ned på sykehuset. Så et par timer etterpå var jeg i en ny stol, og fant ut at alt var fint. Men de timene er jo ikke gøy da. Men til syvende og sist så vil du fra nå av alltid ha følelsene utenpå kroppen :eeeh: (hilsen hun som har en datter som fikk besøk av en gutt i kjellerstuen i går) #mammalivet

Takk for at du støtter meg❤️ Kjente den dårlige samvittigheten grodde som et ugress inne i meg! Tror ikke jeg hadde blitt sendt direkte på sykehuset (bor i Oslo), men fått ny time noen dager senere. Men nå er gynekolog timen satt og samboer og jeg skal dit på torsdag☺️👏🏻
Huff, det å ha guttebesøk til din datter må ha stikket litt i mammahjertet ja😅🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med deg? Må si i fra om du plutselig starter en svangerskapsdagbok 😄 Vil gjerne følge deg!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6+4

Trodde jeg var 6+6 i dag men har endelig fått vært på TUL og han målte 6+4. 

Jeg fikk se en nydelig bønne som hadde et fint hjerte som slo😭❤️ Fikk desverre ikke hørt hjerteslag da jeg hadde bakforliggende (vet ikke om jeg skriver det riktig) livmor og han brukte litt tid på å finne fram🙈 

Men alt ser normalt ut og jeg klarte å hylgrine foran en mannlig gynekolog 😂 Han syns heldigvis det bare var søtt☺️
Er så glad nå!! Har hatt mer symptomer den siste uken enn jeg hadde forrige gang. Får kvalmebølger, puppene har store veikart med blodårer, mye sure oppstøt, oppblåst hele dagen.. Ser ut som jeg er halvveis nesten😂 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Åh så fiiiiiiint med UL! Hurra for verdens nydeligste bønne med hjertebank ♥

Målingen ville jeg ikke tenkt så mye på. Skjer mye med et egg i startfasen, hviler seg o.l. Et par dager fra eller til spiller ingen rolle. Blir målingen på OUL som teller :) Nyt videre! Med alle symptomene 😄

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Amatariel skrev:

Åh så fiiiiiiint med UL! Hurra for verdens nydeligste bønne med hjertebank ♥

Målingen ville jeg ikke tenkt så mye på. Skjer mye med et egg i startfasen, hviler seg o.l. Et par dager fra eller til spiller ingen rolle. Blir målingen på OUL som teller :) Nyt videre! Med alle symptomene 😄

Har lest så mye om det at noen dager fram eller til spiller ingen rolle☺️ Så jeg ble heldigvis ikke stresset over det! Var jo litt ustabil syklus sist, så jeg tar det knusende med ro😍👏🏻 
Har bare lyst til å vise bildet til alle jeg kjenner😅😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...