Gå til innhold

Prøver for første gang :)


Netteflette

Anbefalte innlegg

Åå spennende med UL imorgen! Så herlig at du gleder deg! Hvordan er det med mannen, er det åpnet for at de kan bli med på UL igjen nå..?? Jeg håper å få time om et par uker, men er ikke særlig lysten på å dra alene...

Godt å høre at formen din generelt er fin! Men den isjiasen kunne du vært forunt uten :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, Netteflette skrev:

Så søte dere er @Amatariel og @Bahir ❤️

12+2💕

Humøret mitt har rett og slett vårt mye på bunn de siste ukene, hormoner er ikke noe å tulle med😅 Har vært hos fysio og har fått isjias, som vi håper er midlertidig, men det gjør sååå vondt og nesten hele ferien har blitt ødelagt pga det😢 Prøvde å gå en tur i byen i går, og etter kun en tur opp og ned Bogstadveien så klarte jeg nesten ikke å gå tilbake til bilen. Håper ikke dette blir et større problem utover høsten🤞

Ellers så er formen fin! Ekstremt sulten i dag, men puppene er ikke ømme og lysken er bedre😊 Eneste symptomer jeg egentlig har nå er isjias, humørsvingninger, lavt blodsukker om det er lenge siden jeg har spist (lenge er vel å ta på det... etter 2 timer😅) og det gjør vondt i magen når jeg nyser noen ganger... Når det først gjør vondt så er det ekstremt vondt!

Skal på TUL i morgen tidlig og jeg gleder meg mer enn jeg gruer meg😊 Det er en veldig deilig følelse kontra de andre TUL jeg har tatt. Eneste jeg kjenner meg nervøs for er om nurket ikke er frisk. Men krysser fingrene for at alt er bra🤞

Skal dele bilde så fort jeg kan😍

Så kjekt å følge det. Jeg er 12+0 i morgen og skal også på ultralyd i morgen ♥️ Lykke til 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Amatariel skrev:

Åå spennende med UL imorgen! Så herlig at du gleder deg! Hvordan er det med mannen, er det åpnet for at de kan bli med på UL igjen nå..?? Jeg håper å få time om et par uker, men er ikke særlig lysten på å dra alene...

Godt å høre at formen din generelt er fin! Men den isjiasen kunne du vært forunt uten :(

Har ikke fått gratulert deg med graviditeten jeg!! Gratulerer så mye, gikk jo fort denne gangen😍 Så koselig! Mannen fikk lov til å være med i dag, litt usikker på om han får lov til å være med på OUL. Krysser fingrene for det😊 Håper du slipper å dra alene!

12 timer siden, Gåsemor skrev:

Så kjekt å følge det. Jeg er 12+0 i morgen og skal også på ultralyd i morgen ♥️ Lykke til 😊

Så koselig! Håper TUL går bra i dag❤️ Krysser fingrene for deg!

 

12 timer siden, Ceccar skrev:

Åå så koselig tråd, denne vil jeg følge!😍 gratulerer så mye med graviditeten❤️

Så hyggelig, tusen takk😘

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12+3(6)

Da har vi vært på TUL🥰 Måtte opp grytidlig i dag og jeg fikk selvfølgelig ikke sove i går😅

Første gang jeg har tatt TUL på magen! Super søt jordmor som forklarte alt underveis. Alt i alt så alt veldig normalt ut😁👏🏻 Fin nakkefold og fin nese! Lille nurket vinket til oss og var både aktiv og rolig under ultralyden. Ble nesten helt uvirkelig for meg, jeg bare lå og smilte hele tiden🥰 

Denne gangen ble jeg satt frem 3 dager, noe jeg ikke helt forstår er mulig ut ifra EL tester. Men hun målte 3 ganger og hun målte 12+6. Og siden jeg var så nærme uke 13 så mente hun at hun kunne se kjønn🙈 Hun var 90-95% sikker på at hun så en jente👶🏻👧🏻❤️ 
Jeg føler jeg drømmer egentlig, har ikke gått helt opp for meg enda🙈 Men utrolig glad og lykkelig er jeg hvertfall!!❤️🥰

A7162097-D589-4D23-A3AB-D11E991818ED.jpeg

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med finfin UL!! For et nydelig nurk ♥ Så deilig at alt ser så fint ut. Og når det gjelder målingen og eggløsning så er det ofte slik at embryo vokser i rykk og napp, og selv om eggløsningen er spot on, så kan man likevel bli flyttet litt frem eller tilbake. Det er målinger man skal forholde seg til, og godt mulig du får en ny termindato også på OUL :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Netteflette skrev:

Har ikke fått gratulert deg med graviditeten jeg!! Gratulerer så mye, gikk jo fort denne gangen😍

Ikke tenk på det, forstår at du har hatt mer enn nok å tenke på i det siste :klem:Jeg er jo der selv nå, og vet godt hvordan disse ukene i første trimester er... Følg meg gjerne i dagboken om du ønsker det etterhvert, koselig med besøk ♥ Jeg må vel ha termin ganske nøyaktig èn måned etter deg tror jeg..!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk at du er over 12 fullgåtte uker allerede! For et fint lite nurk du har i magen 😍 Så godt at alt ser bra ut med den lille, det er skikkelig gode nyheter ❤️ Jeg er så glad på dine vegne :strix:  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

21+2

Nå er det lenge siden jeg var her inne! Tiden flyr når man skal flytte😅

Alt går bra med meg og nurket! Fikk en ganske stor breakdown i uke 14/15 da jeg var bekymret for at den lille ikke levde lenger. Ble heldigvis tatt seriøst av jordmor (ble tipset om å ta kontakt i februar gruppa) og fikk høre hjertelyd❤️

Etter det ble jeg roligere igjen😊 Første gang jeg skjønte at jeg kjente bevegelser i magen var jeg 17+3, og samboer klarte å kjenne det selv bare 4 dager senere. Etterhvert har jeg kjent mer og mer liv, og jeg storkoser meg med å stryke og holde på magen😍 Holder så ofte på magen at den ene tommelen har begynt å gjøre litt vondt, føles som en liten betennelse i tommelen😆 

Var på OUL 20+6 alene da samboer måtte sitte i bilen og vente. Veldig søt jordmor på Ahus gikk gjennom alt og forklarte alt vi så. Alt så helt normalt ut og jeg ble super lettet og glad😁 Fikk hun til å skrive en lapp om hvilket kjønn hun så som jeg kunne ta med ut til bilen slik at vi fikk vite det sammen😊 Hadde jo hørt så mange som hadde fått vite jente på tidlig UL i uke 12 som fikk bekreftet gutt på OUL og vi var derfor veldig nøytrale på hva det ville stå på lappen. Samboer fikk æren av å åpne og på lappen stod det "ei jente❤️". 

Nå kjenner jeg masse liv hver dag! Nå kan vi slappe av etter å ha flyttet ferdig og fått bekreftet at alt så bra ut på OUL. Jeg føler jeg drømmer om dagen men prøver å nyte hver dag ❤️🤩 Noen ganger går det plutselig opp for meg at trulta vår faktisk skal ut av denne magen og får litt panikk for alt med fødsel, men prøver å ta det som det kommer😅

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig å høre fra deg! :strix:

Gratulerer med å ha kommet godt over halvveis med ei frisk og fin jente i magen :hjertesmil:
Lykke til med flytting, så håper jeg du oppdaterer oss ved en senere anledning også. Nyt magen! Et svangerskap går så fort, tross alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så koselig med en oppdatering ❤️ Tenk at du er over halvveis 😍 
Som @Amatariel skriver så må du bare nyte magen, sparkene, graviditeten. Det er en herlig tid og det går så fort❤️ Jeg har termin i disse dager og skjønner ikke hvor tiden har blitt av. Til tross for at tiden har gått fort har jeg virkelig fått nytt hver eneste dag. 

Masse lykke til videre ❤️ 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 2 måneder senere...
Annonse

[1] Category widget

  • 1 måned senere...

Nå måtte jeg bare skrive til deg Nanette, for å høre hvordan det er med deg..? Og den lille? Du hadde vel termin i slutten av januar, og jeg er såå spent på hvordan alt har gått. Har tenkt mye på deg!
Du var den første personen her inne jeg begynte å følge og som gjorde at jeg fant ut at jeg skulle opprette min egen dagbok. Noe jeg er veldig glad for i dag, for ellers vet jeg ikke om jeg hadde kommet meg igjennom alle disse prøvemånedene jeg trålet igjennom. Føler derfor for å gi deg en stor takk :smilyblomst:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Amatariel skrev (På 10.2.2021 den 14.31):

Nå måtte jeg bare skrive til deg Nanette, for å høre hvordan det er med deg..? Og den lille? Du hadde vel termin i slutten av januar, og jeg er såå spent på hvordan alt har gått. Har tenkt mye på deg!
Du var den første personen her inne jeg begynte å følge og som gjorde at jeg fant ut at jeg skulle opprette min egen dagbok. Noe jeg er veldig glad for i dag, for ellers vet jeg ikke om jeg hadde kommet meg igjennom alle disse prøvemånedene jeg trålet igjennom. Føler derfor for å gi deg en stor takk :smilyblomst:

Nå ble jeg rørt! Så bra det har fungert å skrive dagbok, det fungerte veldig for meg i starten hvertfall❤️ Har ikke fått fulgt med her inne, men håper alt er bra med deg❤️ 

Her går det veldig fint! Lille nurket ble født 07.02 og hun er helt perfekt❤️ Litt stresset i starten da hun ble født med gulsott, men vi ble godt fulgt opp og heldigvis har hun ikke trengt behandling. Hun er veldig snill som sover store deler av natten og gråter lite på dagen. 

*sensitivt* - fødselen gikk veldig fint. Riene startet natt til 06.02, noe jeg ikke forstod var rier først. Det kom noen tak i symfysen og jeg måtte vri meg når takene kom. Men trodde først det var luftsmerter 😅 Utover dagen så skjønte jeg at det var rier da disse takene kom og kom hvert 30/40 min.... Samboer ble småstressa og ville jeg skulle ringe sykehuset med en gang😅 Slik holdt det på til kvelden da riene tok seg opp. Da kom de oftere og jeg måtte virkelig puste meg gjennom. Etter midnatt kom de hvert 2-5 min, men ikke regelmessige. Ringte sykehuset og vi måtte nesten tvinge oss på da de ønsket at de ble mer regelmessige. Måtte også spy fordi det var så vondt. 

Samboer og jeg kom inn og jeg hadde allerede 6-7 cm åpning ved sjekk. Etter 2 timer kom pressriene og hun var ute etter 20 min😍 Ønsket lystgass som smertelindring men jeg klarte virkelig ikke å puste gjennom den masken. Derfor ble det null smertelindring på meg. Når pressriene kom følte jeg veldig på at jeg ikke kom til å klare å presse ut en baby og jeg ropte "jeg klarer ikke dette"😅 Men det gjorde jeg gitt!

Alt i alt en veldig fin opplevelse selv om jeg unner ingen smertene på slutten der😆 Nå prøver jeg å nyte dagene med frøkna. Jeg har ikke fått den super forelskelsen enda, men jeg vet at den vil komme engang! Lest mye om dette så var forberedt slik at jeg ikke ble skuffet/lei meg om jeg ikke følte mye i starten. Er veldig åpen om dette med familien da jeg syns det er et viktig tema mange ikke snakker mye om. ❤️

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...