Gå til innhold

Prøver for første gang :)


Netteflette

Anbefalte innlegg

Såå koselig å høre fra deg ❤️ Kjempeglad for at du hadde mulighet til en liten rapport. Gratulerer så mye med lille nurket som har rukket å bli over 2 uker gammel. Dere har en fantastisk tid fremover sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • 1 år senere...

Har lest gjennom dagboken min og jeg kjenner jeg er så glad for at jeg opprettet denne når jeg gjorde🥰 Det å ha alle tanker og følelser svart på hvitt under den tiden er så fint å ha! 
Da har datteren min rukket å bli 13 måneder og hun er virkelig verdens skjønneste. Vi føler oss så heldige, noe vi nevner nesten hver dag.

Barselperioden var ikke bare bare for meg. Fikk fødselsdepresjon den første tiden og samboer måtte ta ut permisjon. Det ble for mye for meg å være så isolert under graviditeten + at vi fikk en klistremerke baby som kun ville sove på meg og ikke i vogn. Så jeg følte meg rett og slett utrolig ensom og isolert. 
 

Etter noen måneder med hjelp hjemme så lettet det veldig. I ettertid sliter jeg mye med dårlig samvittighet da jeg føler jeg har vært en dårlig mor. Når jeg ble bedre så angrer jeg sånn på at jeg ikke koste mer på henne, hadde mer hud mot hud osv..😢Alle rundt meg sier at det er tull… Uansett, jeg har gjort det beste jeg kunne❤️ Det er uansett godt å bli fortalt av helsesøster og andre at vi har en fornøyd og glad jente som følger sine kurver og utvikler seg normalt🥰

 

Før jeg ble gravid sist så var vi usikker på om vi skulle ha flere barn om vi fikk 1. Men! Nå har vi bestemt oss for å prøve på en til🥰👶🏻 Og vi er begge like sikre. Vi har så lyst til å gi jenta vår en søsken… Og fordi vi føler at vi vil klare å være en familie på 4. Derfor ønsker jeg å børste støv av denne dagboken og starte med nye innlegg🥰 Er ikke prøver for første gang lenger, men er prøver for første gang på nr 2😅 

Alle tester er kjøpt inn og spiral skal tas ut i løpet av de neste ukene. Blir en veldig spennende tid fremover! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Næ så koselig å høre fra deg igjen Netteflette! Og gratulerer så mye med 1-åringen din! ❤️

Så spennende med prøvingen på nr.2 - masse lykke til 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Annonse

Så hyggelig å se noen kjente «fjes» @Amatariel og @J1994!☺️ Er så lenge siden jeg har vært aktiv her at det nesten var som å gå tilbake til 2020 igjen😁👏🏻 Håper alt går bra med dere!?🤞🏻
 

Da ble spiralen tatt ut i dag. Veldig rart men også veldig spennende! Forsøkte å få den ut hos fastlegen, men trådene hadde visst gått inn og blitt borte🙈 Måtte til en gynekologi. Gruet meg noe inni granskauen, men fy søren hun var flink! Ba meg telle til 3, og vipps så var den ute😁👏🏻 
Hun sjekket også om alt så normalt ut, noe det gjorde, og ga meg grønt lys til å starte prøvingen! Hun sa ingenting om å vente til første mens osv, eneste hun spurte om var om jeg tok vitaminene mine. Startet på folat for 2 uker siden☺️ 
 

Tenker vi venter ordentlig med prøving til første mens er unnagjort. Vet ikke hvorfor, men føler bare veldig for å få en mens for å «rense ut» etter spiralen. 
Har selvfølgelig allerede kjøpt inn EL tester og graviditetstester fra babyplan😅 Greit å se om syklusen er noenlunde lik som sist eller om det er noen endring. 
 

Nå som jeg vet at jeg kan bli gravid, og faktisk har fått et barn, er jeg sykt spent på hvor lang tid dette vil ta. Og om det blir noen SA eller MA denne runden (håper så inderlig ikke🤞🏻🤞🏻🤞🏻). 
 

Endret av Netteflette
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig at spiralen er ute! Virkelig prøving rundt hjørnet da ja. Masse lykke til! Mange som får nr.2 til å sitte raskt, så håper du er en av dem 🥰

Her går det bare bra 😊 sitter og ammer sistemann på 2 mnd nå ❤️

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Amatariel skrev (På 7.4.2022 den 14.07):

Herlig at spiralen er ute! Virkelig prøving rundt hjørnet da ja. Masse lykke til! Mange som får nr.2 til å sitte raskt, så håper du er en av dem 🥰

Her går det bare bra 😊 sitter og ammer sistemann på 2 mnd nå ❤️

Å så godt å høre, håper du koser deg med lillemann nå og nyter dagene ❤️ Nå ble jeg så glad på dine vegne! 😄 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

🥳EGGLØSNING🥳

I dag er dag 15, og jeg startet allerede å teste etter EL på dag 11 for å sikre meg at jeg ikke går glipp av en positiv test slik at jeg kan finne ut av syklusen min😊 Jeg var så spent om kroppen ville gå tilbake til syklus før graviditeten. Da var den noenlunde stabil med EL enten dag 14 eller 15. Dagen etter spiralen ble tatt ut fikk jeg mensen!😳 En jeg kjenner som er jordmor nevnte at den kunne komme raskt fordi kroppen merker raskt at hormonene etter spiralen var borte, men at det skulle komme dagen etter overrasket meg!

Jeg fikk ta en sterk positiv test i går, på dag 14, og det gjør meg glad😊 Merket på kroppen i går at EL ville skje i dag, var så vond i magen og oppblåst. Magen er veldig vond i dag også og jeg merker at kroppen jobber hardt her nå. 

Vi fikk lagt inn noen fine aksjer (😅) på dag 14, 12 og 9 så da skal vi ha gjort det vi kan denne runden for å se om det klaffer ❤️ 

Er så spent, mange sier jo at det går så fort med nr 2... Men hver gang noen sier det så tenker jeg umiddelbart "neinei, det vil ikke skje med meg. Bare vent og se!". Har snakket mye med samboer at jeg ønsker å starte nå (han ville i en perfekt verden ventet 1 år til) fordi jeg ønsker ikke å vente nettopp fordi vi har ingen garanti på at dette går fort eller faktisk kan ta flere år. Ønsker ikke å angre om 3 år om vi hadde ventet 1 år til. Og vi vet heller ikke om det blir noen SA eller MA denne runden. Om det klaffer med en gang så blir det hvertfall 2 år mellom barna og det syns jeg er helt ok🥰 Personlig hadde jeg aldri klart å få en til om førstemann bare var rundt 1 år. 

Om det klaffer denne måneden vil dette skje fremover:

3-4 mai - positiv graviditetstest

9 juli - 2 trimester starter

14 oktober - 3 trimester starter

Termin - 15 januar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 DPO

Dagene har gått fort til nå, men samtidig også veldig sakte😅 Vanskelig å forklare. Har skjedd ekstremt mye i livet mitt som tar mye plass, tenker derfor ikke så mye på graviditet og eventuelt symptomer. Samtidig så merker jeg på kveldene at jeg skulle ønske jeg kunne ta en test for å sjekke snart🙈 

Som sagt så skjer det veldig mye i livet nå som tar mye energi og tanker. Så det er tunge tider😢 Jeg er derfor redd for at ting ikke vil klaffe nå nettopp fordi jeg har forskjellige kroppslige reaksjoner. Jeg glemmer ting (ting jeg vanligvis husker godt), er helt fjern, og klarer ikke å være tilstedet. Og ekstremt sliten!

Får prøve å kjenne etter symptomer de nærmeste dagene, husker det var både spennende og frustrerende sist😝 Godt å ha noe annet å tenke på også❤️

Legger ved forrige EL test som ble tatt, ganske tydelig positiv🥰 

 

8F11224A-9148-409B-9D45-E5F7CE26CDDC.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende med prøving på nummer to! Husker jeg fulgte deg forrige prøveperiode/graviditet, og nå er vi relativt likt i løypa på nummer to også! Jeg er 2DPO i første PP i dag 😊

Krysser fingrene for januarbaby på oss begge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kassiopeia8 skrev (På 27.4.2022 den 20.20):

Så spennende med prøving på nummer to! Husker jeg fulgte deg forrige prøveperiode/graviditet, og nå er vi relativt likt i løypa på nummer to også! Jeg er 2DPO i første PP i dag 😊

Krysser fingrene for januarbaby på oss begge!

Så gøy at vi er i PP1 begge to og prøver på nr 2 begge to!!😁 Husker deg veldig godt og det var nesten som å gå tilbake i tid igjen når jeg så navnet ditt😊 Krysser fingrene for oss begge to! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 DPO

Denne uken har gått ganske så fort, men med mye stress i kroppen. Jobben har vært super kaotisk og jeg plutselig var det lørdag😅

Jeg klarte ikke å dy meg, tok en graviditetstest i går🙈 Den var jo selvføgelig blendahvit, ish. Har lest i trådene i det siste at det er mange som opplever skygge på Babyplan sine tester. Det opplevde aldri jeg i 2020 og ble ganske overrasket når jeg leste dette. Var jo så fornøyd med de sist. Men jeg kunne skimte en svak skyggestrek på testen. Veldig glad jeg hadde lest om dette på forumet før testen i går. Da slapp jeg å tenke på at det kanskje kunne være noe og bruke hvert minutt på å håpe😅

Denne PP så kjenner jeg nå at det frister også å vente helt til TR for å se om den kommer eller ikke. Gikk på en blemme i går, men i dag er jeg en litt annen innstilling. Får se de neste dagene om jeg venter eller ikke med å ta en test😊

Symptomer:

Rundt dag 4-5 så var det en del press på "blomsten", nappet litt i lusken, og hadde litt små murringer i livmor. Men etter dag 6 har det vært så og si ingenting å merke. Vet ikke om det er et positivt eller negativt tegn🤔

Forrige gang slet jeg en del med spotting dagene før mensen. Foreløpig har det ikke kommet noen ting. Veldig spent på om spotting kommer tilbake igjen før TR. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 DPO

Jada, testetrang kom i går kveld og jeg røk på en test i dag tidlig😅🙈 Den var så og si blendahvit, antydning til strek men det er nok skyggestreken mange skriver om her. 
Har fått litt blod på papiret i dag, pluss mensmurringer, så vil anta at det ikke gikk denne PP. Hadde jeg vært gravid så hadde jeg fått en positiv test i dag🤷🏻‍♀️ 
 

Da er første PP av x antall PPer unnagjort og jakten etter ny El starter om snart 2 uker🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenge siden jeg har vært inne på forumet og lest. Så morsomt at du er i gang med å prøve på nr 2 😍 Det blir gøy å følge med videre. Krysser fingrene for at spiren sitter raskt 🤞 - om den ikke allerede gjør det 🙈🤞

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kjedelig at du ikke fikk positiv test i dag. Bedre lykke til neste pp! 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

EGGLØSNING 

Det har vært litt stille fra meg en stund. Etter jeg fikk mensen sist så fikk jeg et slag i trynet og jeg ble så demotivert. Det hele handlet om at jeg følte mye på at jeg skulle gjennom en ny prosess igjen og at det faktisk var ganske slitsomt sist. Det å vente og telle ned dager, forsøke å legge inn aksjer på gitte dager, og nedturene når mensen kom. Og jeg som var så positiv i starten nå😫 Jeg trodde ikke at det å prøve på en søsken skulle føles like stort og viktig som med første. 
 

Fikk også sen positiv EL test denne PP også… Fikk en nesten positiv test i går kveld så jeg antar at den ble positiv noen timer etterpå. I dag er CD 17, tidligere har jeg fått EL på dag 14 eller 15. Det har også påvirket humøret mitt denne uken😞Det å legge inn aksjer i går, etter å ha drukket litt til 17.mai, er jo ikke det beste man kan gjøre med tanke på kvalitet på disse svømmerne. 
Akkurat nå hat jeg bare lyst til å hoppe fram i tid og være 13 uker på vei🥺

 

 

1D80C68A-7293-4A62-935F-98B57575059A.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvertfall ingen tvil på at EL er rundt hjørnet, tatt rundt kl 10 i dag👍🏻
 

 

EAAA9469-CD08-45AD-B292-698EF83FCB00.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøver også på nr.2 om dagen og kjenner med veldig igjen i det du sier. Jeg trodde også det skulle bli enklere (mentalt sett) å prøve på nr.2 siden vi allerede har en fantastisk datter, men neida, nedturene er like harde nå som sist og ønsket er like stort om ikke større denne gangen. Nå vet jeg jo hvor fantastisk det hele er, og jeg blir livredd for at jeg ikke skal få oppleve det igjen. Men det kommer nok til å gå for oss begge to, vi må bare gi det litt tid🥰 Nå har du jo eggløsning, dere har allerede lagt inn aksjer, så nå begynner den lange ventingen🤞🏼 Lykke til🥰

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...