Gå til innhold

Irisiris venter barn


Irisiri

Anbefalte innlegg

@boblevann «Godt» å høre at det er flere som får kvalme sent. Den kvalmen jeg hadde i starten var også sånn at det hjalp å spise noe, verst hvis det tok for lang tid før frokost. Men ble også kvalm av middag, men ofte fordi det luktet så mye. Da ble jeg også fort stappmett uten å spise mye. 

Jeg har jo hatt en lang periode nå nesten helt uten kvalme. Det var over ca i uke 11. Før det nå dukket opp i uke 21.

Nå er det kun kvalme etter måltid og aldri før. Så det hjelper definitivt ikke å spise🙈 

Du har nok helt rett i at det ikke er noen fare, jeg ser jo egentlig det selv også. Men jeg får se hva jeg gjør, slitsomt å ta med bekymringene på ferie som du sier🙃

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har vært veldig frem og tilbake siden lørdag. I går var det fremdeles kvalme og hodepine, så var sengeliggende nesten hele dagen. Men frøkna sparka som bare det, masse aktivitet.

Sto opp nå og bestemte meg egentlig for å ringe jordmor, mest for å roe sjelen. Men denne idioten klarte å gå på do uten å ta urinprøve. Så da dropper jeg hele greia. Prøver å ta til fornuft og senke skuldrene, og jeg reiser på ferie med litt kvalme, hodepine og svimmelhet. Det er sannsynligvis bare normale svangerskapsplager.

Fire uker til neste kontroll.

I dag er jeg forresten 23+0. Så nå er det en sjanse for at hun overlever hvis hun skulle bli født. Jeg tenker litt på de som har født så alt for tidlig. En ting (og det viktigste) er selvfølgelig barnet som ikke er klart rent fysisk, men jeg er heller ikke klar for å ikke være gravid mer. Jeg ser frem til å kose meg med bevegelsene i magen i 4 måneder til❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Irisiri skrev:

Jeg har vært veldig frem og tilbake siden lørdag. I går var det fremdeles kvalme og hodepine, så var sengeliggende nesten hele dagen. Men frøkna sparka som bare det, masse aktivitet.

Sto opp nå og bestemte meg egentlig for å ringe jordmor, mest for å roe sjelen. Men denne idioten klarte å gå på do uten å ta urinprøve. Så da dropper jeg hele greia. Prøver å ta til fornuft og senke skuldrene, og jeg reiser på ferie med litt kvalme, hodepine og svimmelhet. Det er sannsynligvis bare normale svangerskapsplager.

Fire uker til neste kontroll.

I dag er jeg forresten 23+0. Så nå er det en sjanse for at hun overlever hvis hun skulle bli født. Jeg tenker litt på de som har født så alt for tidlig. En ting (og det viktigste) er selvfølgelig barnet som ikke er klart rent fysisk, men jeg er heller ikke klar for å ikke være gravid mer. Jeg ser frem til å kose meg med bevegelsene i magen i 4 måneder til❤️

Håper plagene gir seg og du får en fin ferie 💕 Husk at alle fødeavdelinger er døgnåpne og alle tar i mot deg (du trenger ikke ringe din fødeavdeling) - om plagene blir verre eller redselen for stor :) 

Så deilig med 23+0! Jeg jubler for hver uke som går etter 23+0, fordi det er så godt å vite at hvis det mot formodning skjer så kan det gå bra 🤭 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.7.2019 den 11.22, boblevann skrev:

Håper plagene gir seg og du får en fin ferie 💕 Husk at alle fødeavdelinger er døgnåpne og alle tar i mot deg (du trenger ikke ringe din fødeavdeling) - om plagene blir verre eller redselen for stor :) 

Så deilig med 23+0! Jeg jubler for hver uke som går etter 23+0, fordi det er så godt å vite at hvis det mot formodning skjer så kan det gå bra 🤭 

Tusen takk for gode ord😊❤️ Håper du også nyter sommer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig har jeg klart å senke skuldrene igjen. Herregud så stressa man kan bli av å bekymre seg unødvendig😂

Ferien nytes! Og her kommer noen rare detaljer - den ene puppen har begynt å lekke litt🙊 Veldig rart å tenke på at kroppen forbereder seg på baby💕

Og magen har blitt veldig hårete! Det ser jeg ikke hensikten med akkurat, men har ikke vært sånn før, så det har nok en sammenheng med noe hormoner. Jaja🙃

Nå har vi fått handlet de første plaggene til baby sammen også, innmari koselig❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Irisiri skrev:

Endelig har jeg klart å senke skuldrene igjen. Herregud så stressa man kan bli av å bekymre seg unødvendig😂

Ferien nytes! Og her kommer noen rare detaljer - den ene puppen har begynt å lekke litt🙊 Veldig rart å tenke på at kroppen forbereder seg på baby💕

Og magen har blitt veldig hårete! Det ser jeg ikke hensikten med akkurat, men har ikke vært sånn før, så det har nok en sammenheng med noe hormoner. Jaja🙃

Nå har vi fått handlet de første plaggene til baby sammen også, innmari koselig❤️

Hahaha samme her! Masse hår på magen, denne sommeren blir nytt med t-skjorte på 🤭😅 

Kos dere videre med ferie og babyshopping 💕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 18.7.2019 den 0.28, boblevann skrev:

Hahaha samme her! Masse hår på magen, denne sommeren blir nytt med t-skjorte på 🤭😅 

Kos dere videre med ferie og babyshopping 💕

 

På 21.7.2019 den 21.04, Palme skrev:

Jeg barberte akkurat magen nå før ferien 🤣

Skjønner jeg ikke er alene om dette🙈 Her nytes varmen med badetøy og hårete mage, det får bare være🤪

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er jeg 24+5. 

Kvalmen har roet seg, jeg har ikke vært kvalm denne uken. Så da ser det ut som det bare ble en periode i uke 21-23.

Magen vokser, og jeg har klart å feilberegne avstand og hvor jeg kommer mellom et par ganger allerede. Glemmer liksom at jeg har en mage som stikker ganske langt ut😂

Når jeg står oppreist synes jeg magen ser diger ut, virker større enn vanlig såpass tidlig. Men når jeg forsøker å måle sf-mål liggende selv, blir det veeldig lavt. Gleder meg til legetime med første måling, så jeg slipper å lure.

Jeg har vært på fjellet en tur, og kjenner jeg er veldig takknemlig for en kropp som fungerer godt nok! Bekkenet holder seg på stedet hvil, altså tidvis litt vondter, men ikke sånn at jeg må begrense aktivitet. Enormt glad for at smertene jeg hadde en stund ga seg!

Det er fortsatt masse aktivitet, med noen heftige spark i blæra til tider. 

Jeg gleder meg over ukene som går og at lillejenta blir større og sterkere❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får man mer hår på magen? 😱 Hvorfor det 😂 Samme tenker jeg om at man kan gå permanent opp i skostørrelse, hvorfor? 🙈 

 

Hvordan går det med tankene rundt vektøkning? Jeg skjønner deg iallefall veldig godt, og kommer nok til å tenke det samme selv. Vil absloutt ikke bli restriktiv, men vil heller ikke gå opp unødvendig mye. Så lenge du spiser stort sett sunt og variert, og ikke går rundt sulten, så skal du legge på deg det du trenger tenker jeg😊

Beklager at jeg ikke har lest her inne på lenge, men måtte ta litt pause fra andre gravide på nettet merket jeg. 

Endret av Dovendyr1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Dovendyr1

Det kan man lure på🙈 Det sies jo at hormonforandringer gjør at håret på hodet blir tykkere, fordi færre hårstrå faller av i graviditeten (og dermed faller flere enn vanlig av etter fødsel). Jeg ser for meg at hårene på magen har samme årsak, at de bare ikke faller av sånn at de blir ekstra lange og mange. Nydelig...😂 

Det går i grunn veldig bra. Nå har jeg gått opp 2 kg fra startvekt, og de siste 1,5 kom ila. 3 dager. Ble litt stressa med en gang, mest fordi vekta så plutselig spratt opp og ble der. Handler mye om at jeg er redd for at det bare skal fortsette rett i sky og at jeg skal reagere med panikk og spiseforstyrret handling. Men all erfaring fra tidligere vektøkning er jo at det kan gå litt i rykk og napp. Jeg er mer redd for å bli syk igjen enn å gå opp i vekt. Anoreksi er skadelig for baby i magen, noen kilo mer enn man trenger er ikke det. Så jeg klarer å fokusere på at det trengs. Jeg er jo helt normalvektig nå, og magen vokser mye fra uke til uke, så det er klart jeg skal opp i vekt. Ikke at det er logikken/fornuften min det er noe feil med, bare tidvis surrete tanker ift. kropp og vekt.. Men jeg spiser normalt og litt til, så tankene om vekt har ikke fått påvirke noe annet enn selvfølelsen. Og mannen som må høre på meg legge ut om mine frustrerte tanker, for jeg føler ikke jeg kan snakke med noen andre om det🙈 Har prøvd å nevne det hos lege og jordmor, men virker som de er litt redde for å snakke om sånt, de sier i alle fall bare at jeg ikke skal tenke på det (selv om de kjenner min forhistorie). Jeg skjønner jo det, men det er ikke bare å ikke tenke på det🙈 De vil sikkert ikke gjøre noe ut av det så lenge det ikke er et fysisk problem, men jeg synes det hadde vært så greit å kunne prate om det nettopp for å forhindre at det blir et problem. Når tankene først tar overhånd så er det liksom litt for sent for prat. Så da er det godt å kunne skrive det her, selv om jeg var litt redd for å bli halshugd her inne. Dette ble langt! Noe som kanskje gjenspeiler mitt behov for å prate med noen om det😬

Du må selvfølgelig ta pauser fra forumet akkurat når og så lenge du vil/trenger! Men hyggelig at du legger igjen noen ord når du er innom😊 Jeg håper veldig for deg nå, hadde likt å se deg over i «riktig» forum🤞

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, boblevann skrev:

Hurra for god form og ingen kvalme 🤩

Ja, virkelig hurra for det!👏

Og nå gir den verste varmen seg også, så da blir det levelig igjen. Har alltid syntes at jo varmere desto bedre, men varmen har satt meg helt ut de siste dagene 🌞 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 30.7.2019 den 5.40, Irisiri skrev:

@Dovendyr1🙈

🤞

Det ble noe tull med sitering, får ikke til å slette det 🙈😂

Skjønner deg godt at det blir surrete tanker rundt kropp og vektøkning! Kroppen går igjennom en stor forandring når man er gravid, noe vi har null kontroll over. Veldig bra at fornuften seirer og at du får til å spise normalt. Det er ille nok at det går ut over selvfølelsen. Jeg synes det er skremmende at lege og jordmor ikke ser ut til å ta deg på alvor når du tar opp dette. Det er så viktig å kunne forebygge tenker jeg! Det er slettes ikke uvanlig med tilbakefall etter fødsel, så dette må du passe godt på :klem: Det er kjempebra at du lufter disse tankene her inne, og ingen burde halshugge deg for det! Kan du snakke med mannen om disse tankene? Ja, jeg ser nå at du skrev at du prater med mannen! Det er godt, og han må bare tåle det tenker jeg! Jeg får ikke til å skrive så veldig langt på mobilen, så det blir korte svar fra meg 😅 Takk for at du håper for meg! 😊

Endret av Dovendyr1
La til noe på slutten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Dovendyr1 skrev:

Det ble noe tull med sitering, får ikke til å slette det 🙈😂

Skjønner deg godt at det blir surrete tanker rundt kropp og vektøkning! Kroppen går igjennom en stor forandring når man er gravid, noe vi har null kontroll over. Veldig bra at fornuften seirer og at du får til å spise normalt. Det er ille nok at det går ut over selvfølelsen. Jeg synes det er skremmende at lege og jordmor ikke ser ut til å ta deg på alvor når du tar opp dette. Det er så viktig å kunne forebygge tenker jeg! Det er slettes ikke uvanlig med tilbakefall etter fødsel, så dette må du passe godt på :klem: Det er kjempebra at du lufter disse tankene her inne, og ingen burde halshugge deg for det! Kan du snakke med mannen om disse tankene? Ja, jeg ser nå at du skrev at du prater med mannen! Det er godt, og han må bare tåle det tenker jeg! Jeg får ikke til å skrive så veldig langt på mobilen, så det blir korte svar fra meg 😅 Takk for at du håper for meg! 😊

Det er et poeng det du sier, og som jeg ikke har tenkt så mye på - det med tilbakefall etter fødsel. Man fokuserer jo så mye på her og nå, og at man skal gjøre det beste for barnet i magen. Plutselig er det ute og man trenger ikke ta det samme hensynet til kroppen. Takk for påminnelsen, så jeg allerede nå kan fokusere på at jeg trenger en frisk og sterk kropp også etter november😊❤️

Det hjelper helt klart å sette ord på ting!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uke 26+0!

De siste ukene har gått fort, og ferie gjorde nok susen for tidsfølelsen👏

Nå har vi begynt med innkjøpene, og huset er fullt av klær og utstyr. Fortsatt mye som mangler, men deilig å være i gang. Det er nesten utrolig hvor mye en liten baby trenger! Vi har lite plass, så her må en del av våre egne ting ryddes unna til fordel for babyting. Godt å ta en opprydning uansett.

Neste uke er det eeendelig legetime igjen. Jeg ser veldig frem til å få en statussjekk, og forhåpentligvis/sannsynligvis beskjed om at alt er bra.

Av plager så har bekkenet blitt litt verre, men det er bare ved noen spesielle bevegelser at det lyner til.

Magen vokser og baby sparker stadig kraftigere, og det nytes❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

100 dager til termin! Og snart runder bebis 1 kg (hvis hun er gjennomsnittlig). Sprøtt!😍

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Irisiri skrev:

100 dager til termin! Og snart runder bebis 1 kg (hvis hun er gjennomsnittlig). Sprøtt!😍

Hurra for 100 🙌

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner til den lynende følelsen fra bekkenet altså, slett ikke godt 🤨 

Og hurra for 100 dager til termin 🎉 Det nærmer seg stadig!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26+4, og for to dager siden (og i går) kunne mannen høre hjertet til baby ved å legge øret på magen❤️ Han sier han er ganske sikker på at han hørte det for noen uker siden også, men nå var det klart og tydelig. Fikk tatt opp lyden på en gratisapp også, nå som han vet hvor han skal plassere mobilen. Skikkelig koselig! Og litt stas for han å ha noe bare han kan gjøre, når alt annet er ting jeg kjenner på kroppen. 

Begynner å kunne si hvilken vei hun ligger nå, og mener hun har ligget med beina ned ganske lenge (et par uker?), og hodet mot toppen av magen. Sparkene kommer nedover, men det varierer hvilken side av magen ryggen ligger på. Stas å kjenne igjen kroppsdeler ved å ta på magen😍

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...