Gå til innhold

Irisiris venter barn


Irisiri

Anbefalte innlegg

Gjest Sibirstjerne
På 24.10.2019 den 20.13, Irisiri skrev:

Ja, det var fantastisk deilig å få et «lykke til med fødsel», fremfor en ny time. Mye lettere å stole på at det ikke er noe å tenke mer på når det ikke er behov for flere ultralyder 😁👏

Jeg tror også hun prøver å jobbe seg nedover, så satser på at hodet festes etter hvert. Og gjør det ikke det, så skal det ikke være noe problem det heller, det er jo tilfelle for de fleste andregangsfødende.

Herremin, så heldige vi er som snart blir foreldre🥰

For en godfølelse❤️ Gleder meg veldig til jeg er kommet like langt som deg, nå er det ikke lenge til du får se lille prinsessa:rodmer: Nyt tiden😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 25.10.2019 den 12.14, Bokdamen skrev:

Så godt å høre at alt er som det skal, god start på permisjonen 💕 Nyt dagene og beina høyt!

Jeg synes jeg har klart å roe ganske mye ned, og er så utrolig glad for det nå! Takk for tipset/påminnelsen! Energien begynner å komme tilbake Og det trengs nå som jeg kjenner det blir tyngre nesten for hver dag.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.10.2019 den 8.54, Sibirstjerne skrev:

For en godfølelse❤️ Gleder meg veldig til jeg er kommet like langt som deg, nå er det ikke lenge til du får se lille prinsessa:rodmer: Nyt tiden😍

Det er bare å glede seg og nyte her og nå Jeg synes i alle fall det er stor stas å gå gravid, selv om det selvfølgelig er tungt til tider. Men mest av alt ganske magisk💕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38+0.

Tenk at vi er så nære! Nå begynner vi å lengte etter å treffe vesla vår💕 Men ikke lei av å gå gravid enda, så hun kan gjerne vente litt til.

I dag har jeg vært på gravidfotografering og foreviget den runde kulen. Jeg var veldig usikker på om det var bortkastet penger, men kjørte på til slutt. Det er jo ikke bildene jeg kommer til å henge på veggen, men fint å ha likevel. Synes hvertfall det var bedre å bruke penger på dette enn på 3D-UL, som jeg er glad vi droppet. Jenta vår har jo alltid gjemt bort ansiktet sitt, så det hadde vi ikke fått noe ut av uansett. Spent på å se resultatet av fotograferingen og all frysingen ute i kjole🍂🍁

I går hadde jeg så sykt vondt i magen, med luftsmerter kombinert med vonde kynnere. Synes kynnerne har blitt vondere i det siste, og det er vel ikke helt uvanlig. Diverse vondter øker stadig på, så jeg er forberedt på at dette bare blir verre helt til jeg er møkka lei av hele svangerskapet🙈

Fødebagen er i ferd med å pakkes og blir større enn forventet.. Må nok ta en kritisk gjennomgang til 🤪 Så det er mitt eneste mål for resten av dagen!

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig med gravidfotografering! Har ikke gjort det selv, men ser bilder av venner og kjente som er skikkelig fine altså! Du kommer vel neppe til å angre på det 🥰 

Jeg har hørt at det å bli drittlei på slutten er hormonelt og skjer for at vi skal glede oss til fødselen og å møte babyen 🙈 Vet ikke om det er sant, men stemmer hvert fall for meg! For noen uker siden gruet jeg meg skikkelig til fødsel, men nå vil jeg bare ha han ut koste hva det koste vil 😂🤭👶🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekt med fotografering 💕 Jeg lurer på om vi skal ta nyfødtbilde med storebror, men synes det er mye penger 😬 Men samtidig: man angrer aldri på fine bilder!!

Hva har du i fødebagen?

Endret av Bokdamen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kommer nok ikke til å angre på bildene nei, det er noe med det😊 Gikk for en pakkeløsning med gravid- og nyfødtfoto til 5700kr. Noe som er dyre bilder spesielt mtp. at jeg egentlig ikke er den typen som liker å ta bilder av meg selv eller generelt å pynte meg. Men er på en måte nettopp derfor det er litt fint å gjøre det - jeg hadde ikke fått noen fine bilder å se tilbake på ellers😅  Hadde nok ikke gjort det uten pakkeprisen. Det er nyfødtfotoene som er et must for meg! Blir herlig med fine babybilder og familiebilder av oss tre etter hvert💕

@boblevann Uansett om det å være drittlei på slutten er hormonelt eller ei, så høres det jo unektelig veldig lurt ut! Foreløpig kan jeg fortsatt få litt «panikk» med tanken på fødsel, så kanskje jeg bare skal ønske plagene velkommen - sånn at jeg blir så lei at jeg bare gleder meg til fødsel😂

@Bokdamen Tror nok ikke du vil angre på nyfødtfoto nei, jeg synes det er så utrolig fint med ordentlige babybilder😍 Og bilder med en stolt storebror er enda herligere!

Planen om å gå gjennom fødebagen gikk litt skeis i dag, men kan poste når jeg får sett på det igjen😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38+3 og to uker til termindato.

Her skjer det veldig lite nytt, noe som for så vidt er greit. Kontroll hos lege og alt er fint. Hodet er fortsatt ikke festet, så vi får se om hun har tenkt å komme lenger ned før fødsel. Jordmor og lege gir meg helt ulike beskjeder ang. om det er nødvendig å legge meg ned hvis fødsel starter med vannavgang, men tenker at jeg i så tilfelle ringer føden og får svar. Regner vel med det er legen som kanskje har utdatert info.

Merker at folk rundt meg har større forventninger til at det skjer snart enn det jeg selv har. De fleste jeg møter avslutter samtalen med «lykke til med fødsel hvis det skjer før vi sees igjen» eller lignende. Jeg forventer så veldig at det drar ut, at jeg nesten blir stående som et spørsmålstegn😅 Jeg er jo klar nok hvis det skjer, men tror det tidligst skjer i uke 40.

Søvn er mangelvare og energi egentlig det samme. Føler liksom at jeg ikke har «lov» til å være så sliten som jeg er når jeg snakker med andre. For det blir jo bare verre, og jeg har ting som burde vært gjort. Men jeg vet ikke, føler det er litt godt å prioritere meg selv også, samtidig som jeg klarer å føle meg som en lat egoist som ikke utnytter permisjonstiden til flere gjøremål. Men jeg tror jeg overtolker det folk sier og aller mest legger disse følelsene på meg selv.. 🙈 Er nok litt sårbar og følsom for tiden😅

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlighet, tiden har gått såå fort! 

Synes ikke du skal ha dårlig samvittighet for at du er "lat" den siste tiden før hun kommer. Synes absolutt du bare skal slappe av, spesielt når du sliter med søvnen i tillegg! Du må hvile deg slik at du er mest mulig uthvilt til fødsel (og tiden etterpå) :)❤️

Det er flere andre jeg er innom, der jeg tenker hver gang det er en oppdatering, at nå har kanskje lille kommet ut - men det gjelder jo faktisk for deg også! Spennende :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjorde bortimot ingenting i permisjon før mini kom. Det var ikke energi til det og jeg var tung og sliten. Så en dag våknet jeg full av energi, bakte vasket og laget mat til fryseboksen. Den natten gikk vannet og neste dag var han her.

Intensjonen er å gjøre enda mindre denne gang 😂 Skal rulle fra seng til sofa og tilbake igjen med en luftetur til butikken for å kjøpe sjokolade (og hente mini barnehagen da).

Hva er det du føler du gjøre? Det er viktig å skille mellom ting som faktisk er viktig er på plass (og de kan din mann ta seg av) og om du føler vinduene burde vært vasket  (jeg bestiller vaskebyrå til 10 dager før termin 😂)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, permisjonen er for å slappe av! Ikke gjør noe mer enn du ønsker/orker 😃 Det er totalt innafor! 

Og det kan jo skje når som helst for deg også nå 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Dovendyr1 skrev:

Herlighet, tiden har gått såå fort! 

Synes ikke du skal ha dårlig samvittighet for at du er "lat" den siste tiden før hun kommer. Synes absolutt du bare skal slappe av, spesielt når du sliter med søvnen i tillegg! Du må hvile deg slik at du er mest mulig uthvilt til fødsel (og tiden etterpå) :)❤️

Det er flere andre jeg er innom, der jeg tenker hver gang det er en oppdatering, at nå har kanskje lille kommet ut - men det gjelder jo faktisk for deg også! Spennende :) 

Ja, jeg synes også tiden har flydd😮 Synes jeg nettopp begynte å fortelle det til folk, men det er jo et halvt år siden🤭

Baby kan i teorien komme når som helst nå ja, det er sprøtt❤️ Takk for støttende ord!

7 timer siden, Bokdamen skrev:

Jeg gjorde bortimot ingenting i permisjon før mini kom. Det var ikke energi til det og jeg var tung og sliten. Så en dag våknet jeg full av energi, bakte vasket og laget mat til fryseboksen. Den natten gikk vannet og neste dag var han her.

Intensjonen er å gjøre enda mindre denne gang 😂 Skal rulle fra seng til sofa og tilbake igjen med en luftetur til butikken for å kjøpe sjokolade (og hente mini barnehagen da).

Hva er det du føler du gjøre? Det er viktig å skille mellom ting som faktisk er viktig er på plass (og de kan din mann ta seg av) og om du føler vinduene burde vært vasket  (jeg bestiller vaskebyrå til 10 dager før termin 😂)

Det høres helt nydelig ut å bare rulle fra seng til sofa😂 Det er ikke det at jeg gjør så fryktelig mye heller, men skal ikke mye til før jeg trenger en hvil 😛

Jeg får prøve å skille mellom viktige og mindre viktige gjøremål👍 Så lurt å bestille vaskebyrå! Én ting mindre å tenke på.
Noe av det som stresser meg nå er den «lille» detaljen at vi skal flytte ila. november🙈 Jeg gleder meg veldig til å komme på plass, men det blir så midt oppi alt, og akkurat nå aner jeg ikke om baby blir født mens vi bor her i leiligheten, etter vi har kommet inn i huset, eller midt i flyttelasset🤪 Vi kommer til å få mye hjelp, så det bør ikke være noe problem, men det er jammen frustrerende å ikke kunne vite akkurat når den lille har tenkt å komme sånn at det kan planlegges😆 Ikke vet vi akkurat når vi skal flytte heller, men det har jeg latt mannen ta full styring på, jeg henger bare etter på akkurat det området🙃 Men det blir nok avklart over helgen.

7 timer siden, boblevann skrev:

Nei, permisjonen er for å slappe av! Ikke gjør noe mer enn du ønsker/orker 😃 Det er totalt innafor! 

Og det kan jo skje når som helst for deg også nå 😍

Godt å høre dere si akkurat det der☺️ Skal banke det inn i hodet at det er lov å roe helt ned👏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes forresten denne tabellen fra babyverden er spennende å følge med på.

5,7% føder i uke 36 eller tidligere, resten står i tabellen. 
Nærmere 13% føder denne uka, og det er jo en betydelig andel😍 

8FA7DC59-A5FF-4127-89A6-D306E26E2BDC.thumb.jpeg.8c2800ccd6417136ac81572ad709e3e8.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å herlighet, flytting 😱😱 Det blir fantastisk når dere er i hus da, og du får forhåpentligvis en del tid til å putle og gjøre det til er hjem i permisjonen 💕 Men det er ikke akkurat favorittaktiviteten min😝 Vi flyttet for er drøyt år siden; står fortsatt kasser i boden jeg ikke aner hva inneholder...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oioioi flytting altså! Nei da forstår jeg veldig godt at du stresser litt ekstra 😯 Vi flyttet jo i august, og jeg syntes det var stressende liksom 🤭 Men du må prioritere hvile altså! Jeg står fortsatt for det 🤩

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Bokdamen og @boblevann

Flytting er ikke min favorittaktivitet heller, og hvertfall ikke akkurat nå. Men resultatet blir nok bra, og vi kommer oss endelig dit vi har lyst til å bli boende og på et flott sted for barn å vokse opp. Så trøster meg med at dette kommer til å bli knallbra til slutt!

———

Tenk at vi nå har kommet til november - måneden hvor vi blir foreldre🥰 Blir rørt bare av å tenke på det. Om dager eller uker kommer hun, men uansett blir det denne måneden❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Og så skulle jeg vel poste innholdet i fødebagen🧰 Den er nå pakket, med en lapp der jeg har notert det som må puttes oppi før avreise. Så vi er klare🤰➡️🤱

Diverse/toalettsaker: Mobillader, helsekort, fødebrev, infoskriv/tips om ammeoppstart, ammeinnlegg, brystvortekrem, våtservietter, nattbind, tannbørste/krem, hårbørste, hårstrikk, hudkrem, lypsyl, deo, q-tips, neglesaks, øyenbrynspenn.

Mat: Dadler, energibarer, nøtter, vannflaske.

Klær til meg: To løse bukser, ammekjole, lang cardigan, ammegenser, to ammesingleter, to amme-bher, sokker i ull og bomull, truser, crocs.

Klær til baby: Luer av ull og bomull, to bodyer av ull (50 og 56) og en av bomull (50), to bukser (50 og 56), to gensere (50 og 56), hjemmestrikket romper, to strømpebukser, to par sokker, smekke i ull, pysjamas. 

I bilen: Bilstol, bilstolpose, teppe, stelleveske med klærne til baby og skift til pappa.

Jeg kunne helt klart kuttet ned på en del ting. Men klær til baby tenkte vi uansett ha i bilen til vi skal over på barsel (med unntak av luer), så det gjør liksom ikke noe. Resten har jeg pakket i en weekendbag.

Noe som mangler eller som er helt unødvendig? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt jobbet 👏👏

Det eneste jeg har på lappen du ikke har er nesespray, smågodt og bæresjal (jeg båret masse med nr 1). Husk tannkost til pappa, det glemte vi 😝 Og så går vi for nattdrakt i stedet for body/strømpik, men det er ren latskap 😂

Når dere uansett har bil med er det bedre med for mye enn for lite 😘 Bor dere langt unna sykehus?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Bokdamen skrev:

Godt jobbet 👏👏

Det eneste jeg har på lappen du ikke har er nesespray, smågodt og bæresjal (jeg båret masse med nr 1). Husk tannkost til pappa, det glemte vi 😝 Og så går vi for nattdrakt i stedet for body/strømpik, men det er ren latskap 😂

Når dere uansett har bil med er det bedre med for mye enn for lite 😘 Bor dere langt unna sykehus?

Takk for innspill👍 Nesespray har jeg aldri i mitt liv prøvd, for jeg hater å få ting opp i nesa. Heller tett enn å spraye noe oppi der liksom😬 Det nærmeste jeg har kommet er å stå klar med sprayflaska, men jeg feiget ut😂 Så kommer nok ikke til å savne det.

Fikk du bruk for bæresjal på barsel altså? Jeg har ikke kjøpt det. Leser jo om mange som er fornøyde, men de jeg kjenner sier at det er vanskelig å få til og foretrekker sele. Så jeg har kjøpt en ergobaby bæresele med nyfødtinnlegg som visstnok skal være god fra en ukes alder. Men det ser jo mer behagelig ut med baby i bæresjal, jeg skjønner bare ikke hvordan man skal få det på😅

Tannbørste til mannen er pakket og smågodt skal absolutt vurderes. Ellers synes jeg dadler er såå digg, og den pakken som venter er nesten grunn nok til å være utålmodig på fødsel😋

Det tar oss 45 min å kjøre til sykehuset, så det er ikke så langt😊 (føles dog sikkert langt nok med rier). Enn dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke bæresjal på barsel sist, men brukte det fra dag 2 hjemme. Han var veldig urolig den 2. natten, og har i ettertid tenkt at kanskje han ville roet seg om jeg hadde hatt sjal med. Så da slenger jeg det i bagen, tar ikke mer plass enn en t-skjorte.

Elastisk sjal var en livredder for oss den første tiden, vi hadde sele også, men jeg synes den føltes litt klumpete inne så jeg foretrakk sjalet da. Selen var mer i bruk ute når han skulle opp av vognen NÅ, men vi var langt hjemmefra...

Bor 10 min med buss fra KK. Så for oss er det veldig enkelt hvis vi har glemt noe 😅 

Ha en strålende lørdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...