Gå til innhold

Irisiris venter barn


Irisiri

Anbefalte innlegg

11 timer siden, Dovendyr1 skrev:

Synd å høre dere sliter med ammingen, men høres ut som at det er på bedringens vei! Fint å få en oppdatering om hvordan det går med dere 😍

Det går heldigvis riktig vei nå! Gleder meg til en roligere tid hvor vi kan rekke trilleturer og sånt, foreløpig er det umulig å komme seg ut døra. Satser på at vi har kommet i en slags rutine på nyåret🤞😊

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Fortsetter under...

  • 4 uker senere...
På 4.5.2020 den 11.01, Dovendyr1 skrev:

Hvordan går det med dere da? 🥰

Takk som spør, denne dagboka er det lenge siden jeg har kikket i.

Nå går alt veldig fint! Etter de første 6-8 ukene ble hverdagen mye enklere. Ammingen ordnet seg etter mye strev og frøkna har heldigvis gått fint opp i vekt etter det. Det var nydelig å kunne kutte ut flaske! Jeg var virkelig ikke forberedt på at ammingen kunne være så krevende å få til. Og det føltes så vondt å streve med det, det å ikke få til å gi babyen sin nok mat... Jeg er så takknemlig for at det gikk seg til med litt blod, svette og tårer (bokstavelig talt🤪). Nå er ammingen en kosestund for oss begge🥰

Nyfødttiden var rett og slett tøff. Et svangerskap kan jeg gjerne ta igjen, det samme med fødsel, men nyfødttiden frister svært lite. Det blir lenge til hun eventuelt får søsken😂

Nå er babyen vår et halvt år allerede, og vi kunne ikke hatt det bedre❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk at det allerede har gått et halvt år 🥰 Tiden går nok ekstra raskt når man har barn. Det er bra ammingen ordnet seg til slutt, ettersom du ønsket å amme. Godt å lese en oppdatering om hvordan dere har hatt det ❤️ Ingen tvil om at tiden etter fødsel er tøff for de fleste, det er helt umulig å forestille seg for oss som ikke har prøvd det! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig med en oppdatering ❤️ Jeg er helt enig! Hadde jo hørt om at det var tøft med nyfødt. Var forberedt på noen våkenetter osv. Men realiteten tror jeg er umulig å forberede seg på!! Jeg hører flere i barselgruppa mi sier det var mye enklere 2. Gang fordi da er man forberedt på en helt annen måte. Jeg håper det stemmer, for vi ønsker oss gjerne flere 🥰 Skulle helst fått dem levert på døra som 3 mnd gamle da, men det går vel ikke 🤷🏽‍♀️ Hverken fødsel eller barseltid frister til gjentagelse her 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...

Annonse

Nå har jenta vår rundet året🥳 Hun har blitt en liten sjarmør med masse personlighet, som springer rundt og klatrer på alt som er. Hun stortrives i barnehagen, og i kveld er hun lagt på eget rom for første gang. Liten jente har blitt så stor! Og mor klarer ikke helt å slappe av uten å kunne høre at hun puster, derav dette innlegget på kvelden. Men det var på tide nå, og det går seg nok til.

Alt er så mye enklere nå når hun er større. Det er først de siste ukene at søvnen har begynt å bli bra. Hun har fortsatt ikke sovet en hel natt, men er våken 2-3 ganger (det var lenge 6-8 ganger..). Heldigvis er hun verdens søteste!

Jeg ELSKER å være mamma.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Så koselig oppdatering å lese ♥️ 1 år har gått fort! Årene kommer sikkert bare til å suse forbi når man har fått barn 🥰 Vil dere ha flere barn? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Dovendyr1 Jeg tror virkelig årene bare vil suse forbi fremover😅

Vi har ikke bestemt oss for om vi vil ha flere barn, det blir i det minste ikke to tette. For oss ble babytiden ganske tøff for forholdet, og jeg er ikke klar for å gå gjennom det igjen enda. Selv om hun sikkert ville hatt mye glede av et søsken snart, så passer det nok oss best med litt flere år mellom. Jeg har reflektert litt rundt det, og hvis vi havner i den situasjonen at det er for sent innen jeg er klar, så tenker jeg per nå at det er helt ok for meg. Så tiden vil vise🙃 Jeg håper jo vi blir klare for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irisiri skrev (7 timer siden):

@Dovendyr1 Jeg tror virkelig årene bare vil suse forbi fremover😅

Vi har ikke bestemt oss for om vi vil ha flere barn, det blir i det minste ikke to tette. For oss ble babytiden ganske tøff for forholdet, og jeg er ikke klar for å gå gjennom det igjen enda. Selv om hun sikkert ville hatt mye glede av et søsken snart, så passer det nok oss best med litt flere år mellom. Jeg har reflektert litt rundt det, og hvis vi havner i den situasjonen at det er for sent innen jeg er klar, så tenker jeg per nå at det er helt ok for meg. Så tiden vil vise🙃 Jeg håper jo vi blir klare for det.

Ja, jeg skjønner :) Er veldig spent selv på hvordan parforholdet kommer til å bli når vi blir foreldre! Jeg vet ikke hvor gammel du er, men jeg er under 30 enda, så har jo god tid og det kan bli noen år i mellom uten problem sånn sett. Ettersom at vi brukte så lang tid på denne graviditeten og var inni en prosess med IVF, så har jeg ikke lyst til å begynne på noe prevensjon, men vil jo heller ikke risikere å plutselig bli gravid innen veldig kort tid 🤷‍♀️ Så det er et lite dilemma for min del. Det går fint å vokse opp uten søsken også, hvis det er sånn det blir :) Mye bedre for barnet at foreldrene er sammen OG har det godt sammen, enn å ha søsken vil nå jeg si 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er akkurat sånn jeg tenker også, heller en familie på tre som har det godt😊 Jeg mener at noe av det viktigste man kan gi et barn er å selv ha det det bra. Da har hele familien det så mye bedre. Barn skal aldri måtte lure på om det er deres skyld hvis stemningen er dårlig. 

Vi har også litt tid på oss tror jeg. Bikker snart 30. Om vi så venter i 5 år, så er det sjanser. Men ingen garantier.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Helt sykt at de har blitt over året! Nærmer seg jo 1,5 nå.. Crazy! Her bedret søvnen seg også rundt januar, men gikk relativt raskt tilbake til normalen med 6-8 oppvåkninger om natta.. Tror han bare hater å sove, har ikke tid :P Hvordan er det med dere, ble sovingen vedvarende? 🤩

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snart 1,5 år ja... 🙃 Det er sprøtt.

Så slitsomt det må være med en liten som ikke vil sove... Her skjedde det noe magisk første dag av 2021, hun sov natten gjennom! Og det har hun gjort jevnlig siden. Stort sett våkner hun én gang, og trenger å holde i hånda i en 45 min tid før hun sover igjen. Opp kl. 5, men det gjør ingenting.

Det er en annen verden å faktisk få sove sammenhengende. Nå godtar hun også at pappa legger, før tok jeg både legging og oppvåkninger og ble litt smågal av det hele. 

Føler virkelig med dere som fortsatt må opp 6-8 ganger!😱 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Annonse

Irisiri skrev (På 24.3.2021 den 18.27):

Snart 1,5 år ja... 🙃 Det er sprøtt.

Så slitsomt det må være med en liten som ikke vil sove... Her skjedde det noe magisk første dag av 2021, hun sov natten gjennom! Og det har hun gjort jevnlig siden. Stort sett våkner hun én gang, og trenger å holde i hånda i en 45 min tid før hun sover igjen. Opp kl. 5, men det gjør ingenting.

Det er en annen verden å faktisk få sove sammenhengende. Nå godtar hun også at pappa legger, før tok jeg både legging og oppvåkninger og ble litt smågal av det hele. 

Føler virkelig med dere som fortsatt må opp 6-8 ganger!😱 

Så deilig ❤️ Tja altså. Jeg er jo sliten, men lille K har liksom aldri sovet nevneverdig hverken dag eller natt - så etter 1,5 år er jeg på en måte vant til det 😆 Nå blir jeg for trøtt hvis jeg får sove natten rundt. Far og barn i huset har reist noen runder til svigermor nå - tre ganger har de reist dit fredags ettermiddag så har jeg kommet etter lørdags formiddag. Bare det å ha en hel kveld alene, å slippe og tenke på legging, slipper å tenke på oppvåkning, og å sove leeeeeenge (til 8-9) om morgenen gir meg en helt fantastisk ny giv! Kan leve flere uker på èn sånn kveld 😛 Men, jeg er faktisk ekstremt mye trøttere denne dagen, enn jeg er til vanlig med lite søvn 😂 Utrolig hva kroppen blir vant til! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...