Gå til innhold

Irisiris venter barn


Irisiri

Anbefalte innlegg

Endelig fikk vi positiv test😍 Nå har ventetiden startet, og dagene frem mot november telles ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uke 4: Jeg fikk gravid 2-3 på ukesindikator da jeg var 4+1. Hurra, for en glede! Denne uken (og noen dager før IKM) hadde jeg ømme pupper og vondt i magen.

Uke 5: Jeg tok ny test da jeg var 5+3 og fikk 3+. Magesmertene har stort sett gitt seg og blitt byttet ut med blødninger. Fra 5+0 og til nå har jeg blødd/spottet litt hver dag. Det er ikke mye og ikke med smerter, så jeg prøver å akseptere at det ikke er noen fare. De første dagene var jeg veldig bekymret, det er ikke til å unngå. Men jeg kan ikke gjøre annet enn å vente og se. 

I dag er jeg 6+0, og det er herlig at dagene går. Foreløpig er formen veldig fin, så jeg håper det fortsetter sånn

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig å ha kommet til 6+0! Jeg tenkte tiden skulle gå fortere nå som det er nr 2, men 4 dager etter positiv test synes jeg det allerede har gått en evighet 😂

Håper formen holder seg god 🤞💕

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.3.2019 den 19.26, Bokdamen skrev:

Så herlig å ha kommet til 6+0! Jeg tenkte tiden skulle gå fortere nå som det er nr 2, men 4 dager etter positiv test synes jeg det allerede har gått en evighet 😂

Håper formen holder seg god 🤞💕

Dagene går saakte, ja! Men det sniker seg fremover😊

På 20.3.2019 den 19.32, prøverpåny skrev:

Lykke til! 😊

Takk😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uke 7+0

Enda ei uke har gått!

Jeg blør fortsatt litt og har gjort det i to uker nå. Håper ikke jeg er en av de som blør gjennom hele svangerskapet. Men samtidig skal jeg tåle det, så lenge spira holder seg på plass. Den største frykten er jo å plutselig oppdage en stor blødning. Jeg er spesielt redd for at det skal skje mens jeg er ute blant folk jeg ikke kjenner så godt. Men når man har kommet til uke 7, så går det bra med 92%, og det er jo en trøst. Det går helst bra!

Trøttheten har kommet. Jeg sover godt om nettene, men er likevel stuptrøtt på ettermiddagen. Merkelig!

Jeg har også begynt å få avsmak på en del mat og lukter. Det er spesielt vanskelig å få ned middagen. Mat som kan friste veldig på forhånd smaker vondt så fort jeg tar den første biten. Og ting lukter veldig mye! Akkurat nå tror jeg at jeg må bytte genser, fordi den lukter så fryktelig av gårsdagens middag. Så jeg er kvalm i forbindelse med måltider, ikke bare på morgenen, men er heldigvis ikke oppkast-kvalm. Bank i bordet! 😉

Ellers koser vi oss med tanken på den lille og gleder oss over hver dag som går

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Herlig å ha kommet enda en uke lenger! Har du vurdert å be om en UL for å undersøke hvor blødningene kommer fra? Man får det kanskje ikke hos legen eller sykehus når man er såpass kort på vei... Når det er så små mengder kombinert med kvalme, trøtthet og luktsensitivitet som du beskriver høres det relativt ufarlig ut heldigvis. 😊 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, prøverpåny skrev:

Herlig å ha kommet enda en uke lenger! Har du vurdert å be om en UL for å undersøke hvor blødningene kommer fra? Man får det kanskje ikke hos legen eller sykehus når man er såpass kort på vei... Når det er så små mengder kombinert med kvalme, trøtthet og luktsensitivitet som du beskriver høres det relativt ufarlig ut heldigvis. 😊 

Ja, jeg har vurdert det for å se om alt er greit, men har tenkt at det ikke gir så mange svar så tidlig. Det er i alle fall begrenset hvor lenge det ville betrygget meg, siden det like gjerne kan gå galt etterpå. Jeg har ikke tenkt på det med å se hvor blødningen kommer fra, kanskje det er lurt? Siden jeg alltid har hatt mye spotting i lutealfasen før, så har jeg tenkt/håpt at denne spottingen kanskje har samme årsak.

Vi har planer om privat UL i uke 11. Hvis alt er bra da, så er planen å fortelle til familie og nære venner. Så jeg tror vi bare venter fire uker til og ser da. Men det kjennes veldig lenge til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uke 8+0

I starten av uken avtok småblødningen i mengde, før den stoppet helt. Hurra! Veldig mye mindre bekymringer når spottingen har stoppet.

Formen er litt bedre og jeg blir ikke like kvalm av middag nå. Så det har vært enklere å få i meg nok mat. Nå går jeg heller og småspiser for å ikke bli kvalm. Så lenge jeg spiser frokost med en gang jeg står opp, småspiser litt, og unngår mat som lukter mye, så går det veldig bra. 

Da jeg var ca 6+2 begynte jeg å kjenne en liten smerte på et punkt øverst på siden av rumpa som stråler ned beinet. I løpet av denne uken har smerten økt mye, og nå er det vondt å kle på meg, vondt å gå i nedoverbakke, å bøye meg, vri kroppen og å stå med beina spredt eller ta lange skritt. Det skyter til og stråler nedover beinet, og minner mye om isjias. Etter litt googling ser jeg at det ikke er helt uvanlig å få bekkenløsning så tidlig. Hjelpes! Jeg prøver å ta det med ro og unngå ting som gjør vondt, men det er litt vanskelig å la være å kle seg, sette seg inn i bilen, på do og andre dagligdagse bevegelser. Jeg håper ikke dette blir verre! Nå funker det ikke å gå tur eller trene, så det blir fryktelig kjipt om dette skal vedvare eller bli verre! Gode tips og råd tas gjerne imot!

Jeg har ringt legen og fikk time for første svangerskapskontroll om tre uker. Da skal jeg ta opp smertene. Har også bestilt privat UL om 4 uker. Det blir stas å forhåpentligvis se et friskt foster❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

9+2

Det går fremover, og jeg får stadig litt mer troa på at dette skal bli et barn. Jeg har alltid tenkt at en graviditet er glede fra første øyeblikk, men det er virkelig skummelt å juble for mye. Foreløpig er jeg gravid, men forholder meg lite til tanken på å bli mor. Det virker så fjernt og usikkert. Plutselig kan jeg begynne å blø - og så er det over. Det kjennes trygt å ikke tenke så langt fremover.

Ellers er symptomene mye av det samme som i forrige uke. Jeg er ekstremt oppblåst til tider, og det kan se ut som jeg er langt på vei😑 Men babymagen er på ingen måte her, det er bare ubegripelige mengder med luft.

Det går i konstant småspising, fordi det er vanskelig å spise større måltider. Kan ikke påstå at jeg har vært spesielt sunn denne uken🙈 Jeg har spist potetgull til frokost to dager. Burde jeg skamme meg? 

Velvel, jeg spiser hvertfall noe, og jeg trenger virkelig energien. 

Nå står påske snart for døren, og jeg håper de kommende ukene går fort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uke 10+1.

Siste uke gikk virkelig fort! Nå er det plutselig påske, og da går sikkert enda en uke raskt av gårde. Det er godt!

Det mest fremtredende nå er at det er vanskelig å spise nok. Vekta går sakte nedover, og jeg har gått ned 3 kg siden jeg ble gravid. Jeg spiser mye snacks, men tydeligvis ikke nok til å dekke inn for at det blir små porsjoner til måltidene. Men det er jo umulig å spise mer når jeg blir så stapp mett!

Jeg regner med det går seg til om litt, og at vektnåla snart vil snu og begynne å gå oppover. Påskegodisen nytes hvertfall helt uten dårlig samvittighet. Noe jeg for øvrig synes at vi alle bør kunne gjøre!😁

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er jeg 10+5, og fikk en frisk blødning etter samleie. I mengde som en liten mens, og det fortsatte å komme blod mens jeg satt på do og jeg må bruke bind. Nå er jeg fryktelig redd. De neste timene vil vel vise om blødningen stopper opp, eller om de tar til og smertene kommer. Vil aller helst bare grine😭

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen her som har erfaring med å få en frisk blødning, god eller dårlig? 

Jeg blør fortsatt, men blødningen er mindre i mengde nå. Det er nesten to uker til privat TUL, og ingen ledige timer før det. Føles fryktelig lenge å vente for å se om dette har gått galt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff, hvordan går det med deg? Har det stoppet opp? Har ikke opplevd friskt blod selv, men har en nær venninne som opplevde ganske mye friskt blod flere ganger. Det gikk helt fint likevel. Krysser fingrene for deg 💕

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Bokdamen skrev:

Uff, hvordan går det med deg? Har det stoppet opp? Har ikke opplevd friskt blod selv, men har en nær venninne som opplevde ganske mye friskt blod flere ganger. Det gikk helt fint likevel. Krysser fingrene for deg 💕

Takk for kryssing av fingre og for omtanke! Og godt å høre at det kan gå bra😍

Jeg blør fortsatt, men det har avtatt i mengde. Har ikke hatt noen smerter eller klumper, så det gir meg håp, fosteret er hvertfall ikke ute. Men veldig bekymret for om det lever. Jeg skal til legen i morgen heldigvis. Det beste hadde jo vært om jeg kunne fått en UL, men googlingen min forteller at det er veldig ulik praksis på henvisninger til offentlig UL ved blødninger så tidlig. Så jeg får bare se🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.4.2019 den 9.18, Irisiri skrev:

I dag er jeg 10+5, og fikk en frisk blødning etter samleie. I mengde som en liten mens, og det fortsatte å komme blod mens jeg satt på do og jeg må bruke bind. Nå er jeg fryktelig redd. De neste timene vil vel vise om blødningen stopper opp, eller om de tar til og smertene kommer. Vil aller helst bare grine😭

 

13 timer siden, Irisiri skrev:

Takk for kryssing av fingre og for omtanke! Og godt å høre at det kan gå bra😍

Jeg blør fortsatt, men det har avtatt i mengde. Har ikke hatt noen smerter eller klumper, så det gir meg håp, fosteret er hvertfall ikke ute. Men veldig bekymret for om det lever. Jeg skal til legen i morgen heldigvis. Det beste hadde jo vært om jeg kunne fått en UL, men googlingen min forteller at det er veldig ulik praksis på henvisninger til offentlig UL ved blødninger så tidlig. Så jeg får bare se🤞

Håper det var et blodkar som sprakk, da kan det komme mye blod. Skjønner godt du er redd, men veldig mange opplever blødninger tidlig i svangerskapet. Når du ikke har hatt smerter eller det har kommer klumper er vel det et positivt tegn. Lykke til! ❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

31 minutter siden, prøverpåny skrev:

Håper det var et blodkar som sprakk, da kan det komme mye blod. Skjønner godt du er redd, men veldig mange opplever blødninger tidlig i svangerskapet. Når du ikke har hatt smerter eller det har kommer klumper er vel det et positivt tegn. Lykke til! ❤️

Takk! Ja, det kan ha vært et blodkar som sprakk eller noe sånt, for hjertet til den lille slår😍

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg vært på første svangerskapskontroll, 10+6.

Legen foreslo å prøve å lytte etter hjertelyd. Og jammen fikk jeg høre den, etter en del  nervepirrende leting. Den var så kraftig og fin, og det kom noen gledestårer da må jeg innrømme. Det var fantastisk godt å høre at fosteret lever, og å i det heletatt for første gang få en bekreftelse på at noe lever inni magen min❤️ Lille frøet vårt😍

Alt er vel, blødningen har stoppet. Dette skal gå bra!

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...