Gå til innhold

Irisiris venter barn


Irisiri

Anbefalte innlegg

Du hadde samme bekymringen som meg skjønner jeg, jeg sjekker også papiret ved hvert eneste toalettbesøk om det er blod. Det har heldigvis ikke vært noe blod utenom de tre «styrtblødningene» jeg har hatt, og nå er det halvannen uke siden siste gang det skjedde 🤞🏻 Bra du har klart å overvinne den frykten ubevisst et sted på veien 🙏 

Håper samtlige av mine bekymringer fordufter ved 12+0, og at det kanskje blir litt bedre på fredag allerede. Da er jeg jo nesten på 9-tallet 🤞🏻🤞🏻

Tror det er ganske normalt å være både høyt og lavt i humør og emosjonell sinnstilstand når man er preggo 😅😅

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjenner til hormonbombe-utsagnet altså.. Humør her veksler oftere enn jeg trodde var mulig! Har skjønt at det er helt normalt. Folk spør meg ofte hvordan formen er, jeg sier fornøyd at den er upåklagelig og at jeg ikke merker noe til graviditeten - og så hører jeg mutt fra samboer ''nu vel.....'' :fnise: Han påstår jeg til tider er et hint ustabil kan man si... Tror det er helt normalt! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.6.2019 den 0.09, Patriotpaula skrev:

Du hadde samme bekymringen som meg skjønner jeg, jeg sjekker også papiret ved hvert eneste toalettbesøk om det er blod. Det har heldigvis ikke vært noe blod utenom de tre «styrtblødningene» jeg har hatt, og nå er det halvannen uke siden siste gang det skjedde 🤞🏻 Bra du har klart å overvinne den frykten ubevisst et sted på veien 🙏 

Håper samtlige av mine bekymringer fordufter ved 12+0, og at det kanskje blir litt bedre på fredag allerede. Da er jeg jo nesten på 9-tallet 🤞🏻🤞🏻

Tror det er ganske normalt å være både høyt og lavt i humør og emosjonell sinnstilstand når man er preggo 😅😅

Det er så vondt at bekymringene dine var berettiget ☹️ Hadde virkelig troa. Som jeg skrev i dagboka di, så går mange tanker til deg i dag❤️

På 14.6.2019 den 18.06, boblevann skrev:

Kjenner til hormonbombe-utsagnet altså.. Humør her veksler oftere enn jeg trodde var mulig! Har skjønt at det er helt normalt. Folk spør meg ofte hvordan formen er, jeg sier fornøyd at den er upåklagelig og at jeg ikke merker noe til graviditeten - og så hører jeg mutt fra samboer ''nu vel.....'' :fnise: Han påstår jeg til tider er et hint ustabil kan man si... Tror det er helt normalt! 

Akkurat det tror jeg min samboer kunne sagt også, jeg sier nemlig også ofte at jeg merker lite til svangerskapet for tiden 🙊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er jeg 18+4. Fra uke 17 til 18 har magen poppet frem. Fra å bare se dvask og større ut, så ble magen plutselig rund. Da vi fortalte det til noen venner som ikke har sett oss på en stund i går, så fikk vi til svar at «ja, det var det vi trodde, men turte ikke spørre». Så det er tydeligvis såpass synlig. Det er stas. Litt merkelig å tenke på at fremover så kommer alle som ser meg til å skjønne at jeg er gravid. Frem til nå har liksom ingen behøvd vite det. 

Det har vært en liten bismak til det å snakke om det i helgen. Jeg har ikke kjent bevegelse siden fredag i 17-tiden. Så når vi snakker om det, kjenner jeg at jeg tenker «hvis den lever enda da..». Jeg forstår fornuften i at man ikke kan forvente daglige bevegelser enda. Sannsynligvis har fosteret bare snudd seg og sparker mot ryggen min. Men jeg har kjent det daglig fra 16+5 (med unntak av dagen 17+1), og klarte ikke la være å håpe at det skulle fortsette slik. Jeg VET at det sannsynligvis ikke er slik at baby har dødd siden fredag. Men det er bare to muligheter, enten at baby har snudd seg eller at baby har dødd. Og så lenge det siste er et alternativ, så skremmer det meg.

Så mye for alle forsøkene på å berolige meg selv. Noen dager uten bevegelse og jeg går i krisemodus.

Jeg priser meg lykkelig for at OUL tilfeldigvis er i morgen. Timen er litt sent på dagen. Men snart kan jeg forhåpentligvis (og sannsynligvis🤞) se at baby kan sprelle masse uten at jeg kjenner det.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff jeg skjønner deg godt! Alt er helt sikkert i orden, uke 18 er jo veldig tidlig å kjenne daglig liv. Men når du er vant med å gjøre det blir man jo anspent selvsagt 😮 Merker selv at nervøsiteten kommer bare det går «for mange» timer mellom hvert spark 🤔 Lykke til på OUL i morgen, håper dere får en fantastisk opplevelse 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, boblevann skrev:

Huff jeg skjønner deg godt! Alt er helt sikkert i orden, uke 18 er jo veldig tidlig å kjenne daglig liv. Men når du er vant med å gjøre det blir man jo anspent selvsagt 😮 Merker selv at nervøsiteten kommer bare det går «for mange» timer mellom hvert spark 🤔 Lykke til på OUL i morgen, håper dere får en fantastisk opplevelse 🥰

Takk for lykkeønskninger! Det kommer nok til å være bekymringer hele veien skjønner jeg. Vi får bare prøve å ta frem fornuftige tanker, selv om det ikke alltid fungerer like godt 😆

 

33 minutter siden, Bokdamen skrev:

Krysser fingrene for at alt er som det skal i morgen 🤞💕🤞

Takk for kryssing! Håper så mye!🤞

 

24 minutter siden, Patriotpaula skrev:

Håper du får en fin opplevelse på UL i morgen ❤️

Takk for det kjære deg❤️

————

I løpet av kvelden har det kommet litt bevegelser, og jeg er roligere. Veldig godt med livstegn. Hadde ikke trodd jeg skulle bli så nervøs før UL. Håper på ei god natts søvn og at timene går fort!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, boblevann skrev:

Hvordan gikk det? 🌼

Jeg venter også i spenning på update 🤭

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sen update, men her er alt bra! Det gjemmer seg ei lita jente i magen, og alt som ble sjekket var normalt. Jeg er utrolig glad og lettet❤️

Termin ble flyttet to dager, så nå er jeg allerede 19+0 og har 150 dager igjen. 

Ellers var det veldig annerledes med offentlig UL. Han hastet gjennom og jeg klarte ikke henge med på hva som var opp eller ned. Det gjorde det ikke enklere å forstå når hun lå med knærne i panna heller, så ikke særlig behagelig ut🙊 

Privat i uke 12 ble vi hele veien forklart hva som ble sjekket og han pekte og forklarte, så nå er jeg ekstra glad for at vi valgte å betale for privat UL også.

Men uansett er det eneste viktige at alt var bra med den lille, det er jo en medisinsk undersøkelse. Så vi er veldig, veldig fornøyde!

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig 😍😍 Ble litt bekymret for deg når update manglet 🙈 Gratulerer med en liten jente - så herlig at alt stod bra til! Dumt at det ble hastet igjennom ultralyden da, jeg har ikke den erfaringen så sikkert forskjellig etter hvem som gjør det 😫 Men det viktigste er at alt var fint 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Patriotpaula skrev:

Så fantstisk å høre at det skjuler seg ei frisk lita jente i magen din, @Irisiri ❤️🌸 

Ja, det er så godt! Setter pris på at du orker å bry deg❤️

51 minutter siden, boblevann skrev:

Så koselig 😍😍 Ble litt bekymret for deg når update manglet 🙈 Gratulerer med en liten jente - så herlig at alt stod bra til! Dumt at det ble hastet igjennom ultralyden da, jeg har ikke den erfaringen så sikkert forskjellig etter hvem som gjør det 😫 Men det viktigste er at alt var fint 🥰

Uffda, det var ikke meningen. Vi ble bare så opptatt med å dele nyhetene med familie og venner. Nå har vi fortalt det til stort sett alle vi tenker bør vite om det 😊

Godt å høre at du har bedre erfaring med offentlig, de er jo forskjellige de og. Det var litt forsinkelser som sikkert stresset ham litt, også, så det er nok andre som får bedre opplevelser med samme gynekolog. Han var veldig på å tilby 3D UL privat, men troor jeg står over. Vurderer du det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Irisiri skrev:

Ja, det er så godt! Setter pris på at du orker å bry deg ❤️

Lever litt gjennom dere her inne om dagen ❤️ Forsvinner nok herifra i løpet av sommeren. Eller, kommer til å lese litt mer sporadisk og bare de jeg har fulgt med på en stund. Sånn som bondekone har gjort det :) Hadde kommet til å lurt på hvordan det hadde gått med dere her inne hvis jeg hadde kuttet ut kg på dagen, det har vært en ganske stor del av hverdagen min siste året 🙈😅

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Irisiri skrev:

Ja, det er så godt! Setter pris på at du orker å bry deg❤️

Uffda, det var ikke meningen. Vi ble bare så opptatt med å dele nyhetene med familie og venner. Nå har vi fortalt det til stort sett alle vi tenker bør vite om det 😊

Godt å høre at du har bedre erfaring med offentlig, de er jo forskjellige de og. Det var litt forsinkelser som sikkert stresset ham litt, også, så det er nok andre som får bedre opplevelser med samme gynekolog. Han var veldig på å tilby 3D UL privat, men troor jeg står over. Vurderer du det?

Selvsagt, selvsagt. Familien er jo det viktigste 🤩 Men merker jeg blir overraskende engasjert i dere fremmede på et nettforums svangerskap også 🙈 

Nei vi vurderer egentlig ikke det. Har tatt én privat UL, NIPT samt OUL - så føler oss rimelig trygg på at alt som kan sjekkes på forhånd er bra. Kunne jo tatt det bare for å se babyen liksom, hadde vært koselig det, men noen overraskelser må vi jo få 👶🏼 Tror ikke vi kommer til å bruke mer penger på 3D UL «bare for gøy». Men hvem vet, mange uker igjen 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

9 timer siden, Patriotpaula skrev:

Lever litt gjennom dere her inne om dagen ❤️ Forsvinner nok herifra i løpet av sommeren. Eller, kommer til å lese litt mer sporadisk og bare de jeg har fulgt med på en stund. Sånn som bondekone har gjort det :) Hadde kommet til å lurt på hvordan det hadde gått med dere her inne hvis jeg hadde kuttet ut kg på dagen, det har vært en ganske stor del av hverdagen min siste året 🙈😅

Skjønner godt at du må kutte litt ned på gravidforumene etter hvert. Og jeg forventer på ingen måte at du følger med, det er så mye viktigere at du skjermer deg selv når det er nødvendig. 

Veldig leit med deg og bondekone, det så liksom så lovende ut og at dere begge skulle være med på veien. Men regner jo med å se dere her inne med dagbøker før denne dagboka avsluttes❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, boblevann skrev:

Selvsagt, selvsagt. Familien er jo det viktigste 🤩 Men merker jeg blir overraskende engasjert i dere fremmede på et nettforums svangerskap også 🙈 

Nei vi vurderer egentlig ikke det. Har tatt én privat UL, NIPT samt OUL - så føler oss rimelig trygg på at alt som kan sjekkes på forhånd er bra. Kunne jo tatt det bare for å se babyen liksom, hadde vært koselig det, men noen overraskelser må vi jo få 👶🏼 Tror ikke vi kommer til å bruke mer penger på 3D UL «bare for gøy». Men hvem vet, mange uker igjen 🙈

Det er rart hvor engasjerte man blir i andre ja. Jeg aner ikke hvem dere er, men bryr meg likevel mye!❤️

Det er litt de samme tankene jeg har om 3D. Hadde vi gjort det, hadde det vært fordi det er gøy og koselig, og mindre for å sjekke helsa. Det høres så unødvendig ut. Og ikke minst bortkastet hvis hun fortsatt ligger i en vanskelig stilling for bilder. Men jeg vet ikke, plutselig begynner jeg å lengte etter å se, kjenner jo meg selv litt🙈

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Irisiri skrev:

Det er rart hvor engasjerte man blir i andre ja. Jeg aner ikke hvem dere er, men bryr meg likevel mye!❤️

Det er litt de samme tankene jeg har om 3D. Hadde vi gjort det, hadde det vært fordi det er gøy og koselig, og mindre for å sjekke helsa. Det høres så unødvendig ut. Og ikke minst bortkastet hvis hun fortsatt ligger i en vanskelig stilling for bilder. Men jeg vet ikke, plutselig begynner jeg å lengte etter å se, kjenner jo meg selv litt🙈

Ja da er vi på samme linje! Jeg har også tenkt på det med posisjon, man risikerer jo å bruke tid og relativt mye penger på ingenting hvis babyen gjemmer seg - slik vår gjorde på OUL! Men ja, er lenge igjen 🙈

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19+3 i dag.

Små gleder i hverdagen er at jeg for første gang klarte å få et spark på film på tirsdag. Mobilen lå med mikrofonen inntil magen, og den tok jammen meg opp en rar boink-lyd samtidig, ganske sikker på at det kom fra sparket 🙊

Nå har vi begynt å tenke på navn og det føles veldig spesielt. Har liksom ikke tillatt oss å tenke på det før nå etter OUL, men nå starter altså jakten på et navn til jenta vår❤️

Mange gode følelser for tiden, og formen er upåklagelig. Det er helt nydelig å kunne gå tur uten smerter, og jeg tror jeg kan takke bbhugme for mye av det. Som nevnt i en annen dagbok er det en del kynnere ila. dagen, og i det siste har jeg våknet av det hver natt. I natt to ganger💤

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...