Gå til innhold

Irisiris venter barn


Irisiri

Anbefalte innlegg

9 timer siden, boblevann skrev:

Huff ja, vi har gitt grei beskjed om at det ikke skal deles på facebook - har slektninger på begge sider som er svært aktive.. Vi er ikke aktive selv, jeg har ikke lagt ut noe der på over ett år 😅 Så blir ganske unaturlig å poste noe der kjenner jeg 🙈 

Ang kontroller tror jeg det varierer fra lege/jm til lege/jm! Jeg trodde også man bare hadde én før OUL, men jeg får også 3 før det. Jm her sa hun likte å ha kontroller minst en gang i mnd sånn i starten - og jeg vet hun ikke er veldig presset på tid så da går det vel :) Jeg sier ikke neitakk, hysterisk førstegangsgravid som jeg er!

Jeg klager heller ikke på ekstra kontroller altså, det er veldig betryggende👏 Jeg har kun vært hos legen så langt, så jeg må nok snart ringe for å avtale time til jordmor. Kjenner at det kunne vært godt å snakke med noen som har mer tid til disse små bekymringene som dukker opp 🙃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

27 minutter siden, Irisiri skrev:

Jeg klager heller ikke på ekstra kontroller altså, det er veldig betryggende👏 Jeg har kun vært hos legen så langt, så jeg må nok snart ringe for å avtale time til jordmor. Kjenner at det kunne vært godt å snakke med noen som har mer tid til disse små bekymringene som dukker opp 🙃

Preaching to the choir sister :fnise: Veldig deilig med tid til å snakke om alt mulig, og ikke bare de standard målingene :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13+3!

I går morges før jeg sto opp oppdaget jeg en ganske stor og veldig hard kul på høyre side av magen, rett nedenfor navlen. Hele magen så skjev og rar ut. Dette var før jeg sto opp og med full blære, og så fort jeg sto opp var kulen borte. Og det var helt likt på morgenen i dag!

Da måtte det litt googling til, og det kan virke som at full blære kan presse livmor såpass langt opp. Og at jeg kanskje har kynnere på morgenen (som jeg ikke kjenner selv?) som gjør livmoren hard? Det kan umulig være blæra så langt oppe, den ligger jo nedenfor livmor. Jeg kjenner ikke livmoren ellers, trolig fordi jeg ikke vet hva jeg skal kjenne etter.

Jeg er utrolig fascinert! Er det virkelig livmor og lille knøttet jeg kjenner så tydelig allerede? 😍 Flere som har hatt det sånn?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.5.2019 den 13.17, Irisiri skrev:

13+3!

I går morges før jeg sto opp oppdaget jeg en ganske stor og veldig hard kul på høyre side av magen, rett nedenfor navlen. Hele magen så skjev og rar ut. Dette var før jeg sto opp og med full blære, og så fort jeg sto opp var kulen borte. Og det var helt likt på morgenen i dag!

Da måtte det litt googling til, og det kan virke som at full blære kan presse livmor såpass langt opp. Og at jeg kanskje har kynnere på morgenen (som jeg ikke kjenner selv?) som gjør livmoren hard? Det kan umulig være blæra så langt oppe, den ligger jo nedenfor livmor. Jeg kjenner ikke livmoren ellers, trolig fordi jeg ikke vet hva jeg skal kjenne etter.

Jeg er utrolig fascinert! Er det virkelig livmor og lille knøttet jeg kjenner så tydelig allerede? 😍 Flere som har hatt det sånn?

 

Jeg har det helt likt! Når jeg ligger flatt er magen skjev, varierer fra side til side 🙈 Har også steinhard mage om morgenen, hvis jeg jogger og etter orgasme... Min JM sa på fredag at det antagelig var kynnere.  Jeg har også funnet ut at magen er mye større og hardere hvis jeg har full blære 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, boblevann skrev:

Jeg har det helt likt! Når jeg ligger flatt er magen skjev, varierer fra side til side 🙈 Har også steinhard mage om morgenen, hvis jeg jogger og etter orgasme... Min JM sa på fredag at det antagelig var kynnere.  Jeg har også funnet ut at magen er mye større og hardere hvis jeg har full blære 🙈

Så kjekt å høre at du erfarer det samme! Jeg syntes bare det var så tidlig, men da stemmer det nok😁 Det har vært mindre tydelig de siste dagene, så det varierer ja. 

Det er utrolig hvor lite som skal til før den overveldende forelsket-følelsen kommer. Føler liksom jeg banker på huset til den lille når jeg kan kjenne kulen av livmor. Gleder meg så mye til jeg har babykul hele tiden🤰 Har du fått gravidmagen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, Irisiri skrev:

Så kjekt å høre at du erfarer det samme! Jeg syntes bare det var så tidlig, men da stemmer det nok😁 Det har vært mindre tydelig de siste dagene, så det varierer ja. 

Det er utrolig hvor lite som skal til før den overveldende forelsket-følelsen kommer. Føler liksom jeg banker på huset til den lille når jeg kan kjenne kulen av livmor. Gleder meg så mye til jeg har babykul hele tiden🤰 Har du fått gravidmagen?

Nja, ikke helt tror jeg 🤷🏽‍♀️ Jeg kan godt se kulen når jeg har stramme klær osv, men for andre tror jeg bare det ser ut som jeg har lagt på meg litt 😅 Gleder meg også til det blir veldig tydelig 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer med dagen!

I dag er jeg 14+2 og har (per def.) vært gravid i 100 dager! Hurra for det! Tenk at til neste nasjonaldag så triller vi ei vogn❤️

Håper alle har en fin dag!🇳🇴

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Irisiri skrev:

Gratulerer med dagen!

I dag er jeg 14+2 og har (per def.) vært gravid i 100 dager! Hurra for det! Tenk at til neste nasjonaldag så triller vi ei vogn❤️

Håper alle har en fin dag!🇳🇴

Hurra for at du har vært gravid i 100 dager 🙏❤️🤰 Ååh, så fint å tenke på at neste 17.mai triller både du og jeg barnevogn 💙❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Irisiri skrev:

Gratulerer med dagen!

I dag er jeg 14+2 og har (per def.) vært gravid i 100 dager! Hurra for det! Tenk at til neste nasjonaldag så triller vi ei vogn❤️

Håper alle har en fin dag!🇳🇴

Åå det har jeg også tenkt på i dag 😍 Gratulerer med dagen! 🇳🇴

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Patriotpaula skrev:

Hurra for at du har vært gravid i 100 dager 🙏❤️🤰 Ååh, så fint å tenke på at neste 17.mai triller både du og jeg barnevogn 💙❤️

 

1 time siden, boblevann skrev:

Åå det har jeg også tenkt på i dag 😍 Gratulerer med dagen! 🇳🇴

Utrolig koselig tanke, ja 🥰🇳🇴

Og så tenker jeg litt ekstra på de som er uønsket barnløse som ser alle barna som koser seg i dag, og får litt sorg i hjertet. Håper så inderlig at det ordner seg for alle som ønsker seg barn❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uke 15+0.

Nå klarer jeg å kjenne livmora når som helst gjennom døgnet. Det må jo bety at det vokser og gror der inne😊 Det virker som magen har vokst bittelitt også, og nå kan magen bare komme for min del.

Jeg lengter etter å høre hjertet til den lille slå igjen, to uker siden sist og to uker til neste gang. Det telles ned🙃

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Irisiri skrev:

Uke 15+0.

Nå klarer jeg å kjenne livmora når som helst gjennom døgnet. Det må jo bety at det vokser og gror der inne😊 Det virker som magen har vokst bittelitt også, og nå kan magen bare komme for min del.

Jeg lengter etter å høre hjertet til den lille slå igjen, to uker siden sist og to uker til neste gang. Det telles ned🙃

Det må jo bare bety at fosteret har det som plommen i egget 😊 Blir koselig når du får mage, lite er så fint som fine gravidmager 🤰 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Patriotpaula skrev:

Det må jo bare bety at fosteret har det som plommen i egget 😊 Blir koselig når du får mage, lite er så fint som fine gravidmager 🤰 

 

Så enig i at gravidmager er fint!

Akkurat nå er det bare rart når jeg møter folk som vet jeg er gravid, de kikker liksom ned på magen for å sjekke ståa. Umulig å ta feil av det blikket. Noen har også påstått at de ser jeg har fått mage, og det for flere uker siden. Når jeg ikke klarte se det selv en gang, så er det nok bare matmagen de ser 😂 Blir bedre når det er en ordentlig mage!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Irisiri skrev:

Så enig i at gravidmager er fint!

Akkurat nå er det bare rart når jeg møter folk som vet jeg er gravid, de kikker liksom ned på magen for å sjekke ståa. Umulig å ta feil av det blikket. Noen har også påstått at de ser jeg har fått mage, og det for flere uker siden. Når jeg ikke klarte se det selv en gang, så er det nok bare matmagen de ser 😂 Blir bedre når det er en ordentlig mage!

Jeg er 13+4, men ser ut som jeg er sikkert 20 uker på vei!  Lite baby, mye luft og ekstra kg 😅 Satser på at overgangen til gravidmage nærmer seg 😝

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så koselig når man kjenner magen skikkelig 🥰 Jeg har ikke noe særlig mage ennå, men kjenner livmoren godt! Er hardt liksom, synes bare det er kos jeg 🤩 Kjenner meg igjen i at alle som vet det kaster første blikk ned på magen! Hahaha det var så beskrivende

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Bokdamen skrev:

Jeg er 13+4, men ser ut som jeg er sikkert 20 uker på vei!  Lite baby, mye luft og ekstra kg 😅 Satser på at overgangen til gravidmage nærmer seg 😝

Helt utrolig hva luft kan gjøre🙈 Jeg hadde samme problem i sånn uke 7-9 ish. Da så jeg meget gravid ut til tider🙊

3 timer siden, boblevann skrev:

Det er så koselig når man kjenner magen skikkelig 🥰 Jeg har ikke noe særlig mage ennå, men kjenner livmoren godt! Er hardt liksom, synes bare det er kos jeg 🤩 Kjenner meg igjen i at alle som vet det kaster første blikk ned på magen! Hahaha det var så beskrivende

Veldig koselig å kjenne den harde klumpen, ja😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 13.5.2019 den 8.05, Irisiri skrev:

Så kjekt å høre at du erfarer det samme! Jeg syntes bare det var så tidlig, men da stemmer det nok😁 Det har vært mindre tydelig de siste dagene, så det varierer ja. 

Det er utrolig hvor lite som skal til før den overveldende forelsket-følelsen kommer. Føler liksom jeg banker på huset til den lille når jeg kan kjenne kulen av livmor. Gleder meg så mye til jeg har babykul hele tiden🤰 Har du fått gravidmagen?

Dette høres så fantastisk ut 💕 Forelska-følelse og banke på døra til lille 😍 Håper så inderlig at jeg får oppleve disse følelsene snart! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Dovendyr1 skrev:

Dette høres så fantastisk ut 💕 Forelska-følelse og banke på døra til lille 😍 Håper så inderlig at jeg får oppleve disse følelsene snart! 

Det har jeg troa på at du gjør! Så fort du får litt hjelp, så hjelper det veldig mye på sjansene. Plutselig er du gravid😊

Det skal sies at det er mange andre rare følelser som ikke er så gode. Men det kan ikke sammenliknes med frustrasjonen ved å være prøver. Bare å glede seg❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Irisiri skrev:

Det har jeg troa på at du gjør! Så fort du får litt hjelp, så hjelper det veldig mye på sjansene. Plutselig er du gravid😊

Det skal sies at det er mange andre rare følelser som ikke er så gode. Men det kan ikke sammenliknes med frustrasjonen ved å være prøver. Bare å glede seg❤️

Ja, det klaffer nok også for oss til slutt! Må bare ha trua. Er nok noen andre følelser som ikke er gode, frykten for at noe skal gå galt kan nok bli overveldende.. Håper du og alle andre klarer å kose seg med graviditeten 💕

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uke 16+1

I dag er 40% av svangerskapet fullført. Det tallet høres så utrolig mye høyere ut enn 16 uker 🙃

Her er det lite å melde. Alle symptomer er helt forsvunnet og har ikke kjent noen antydning til bevegelser enda. Nesten så man kan bli litt bekymret, men det er jo helt normalt for denne perioden. Gleder meg fremdeles til å høre hjertelyd på tirsdag, det skal bli godt å få en bekreftelse.

Magen har vokst litt da. Ingen tydelig babykul, men den er litt større likevel. Ser ut som jeg bare har lagt på meg, men er fortsatt lavere i vekt enn da jeg ble gravid, så det er nok bare livmor som gjør at jeg ser større ut. Men ingen problem å bruke trange jeans enda, så kan vente litt med å handle nytt tøy.

Ønsker alle en fin dag!👏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...