Gå til innhold

Irisiris venter barn


Irisiri

Anbefalte innlegg

16+6 

For bare fem dager siden skrev jeg at det ikke var noe problem å bruke trange jeans, og i dag har jeg pakket vekk alle utenom 3 bukser! Jeg får de igjen, men de er en pine å gå med. Nå går det fort mot gravidbukser! For andre ser jeg nok bare litt mer lubben ut, men uten klær ser jeg en liten babykul 🥰

I dag fikk jeg høre hjertet slå igjen, og det var like fantastisk denne gangen❤️ Tenk at den lille har blitt hele 16 cm (i følge app).

Nå er det bare to uker til OUL!👏

Jeg tror jammen jeg begynner å kjenne noen bevegelser også? Kjente noe jeg var usikker på for første gang i går. I dag har jeg kjent det samme 4-5 ganger. Men jeg vet ikke, vanskelig å si hvor mye som kommer av at jeg «jakter» på følelsen, men jeg troor det kan være baby. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

57 minutter siden, Irisiri skrev:

16+6 

For bare fem dager siden skrev jeg at det ikke var noe problem å bruke trange jeans, og i dag har jeg pakket vekk alle utenom 3 bukser! Jeg får de igjen, men de er en pine å gå med. Nå går det fort mot gravidbukser! For andre ser jeg nok bare litt mer lubben ut, men uten klær ser jeg en liten babykul 🥰

I dag fikk jeg høre hjertet slå igjen, og det var like fantastisk denne gangen❤️ Tenk at den lille har blitt hele 16 cm (i følge app).

Nå er det bare to uker til OUL!👏

Jeg tror jammen jeg begynner å kjenne noen bevegelser også? Kjente noe jeg var usikker på for første gang i går. I dag har jeg kjent det samme 4-5 ganger. Men jeg vet ikke, vanskelig å si hvor mye som kommer av at jeg «jakter» på følelsen, men jeg troor det kan være baby. 

Jeg hadde også en rar følelse jeg lurte på om kunne være baby når jeg var i uke 16/17! Vet nå (når sparkene er sterkere) at det faktisk var det. Så spennende med OUL! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, boblevann skrev:

Jeg hadde også en rar følelse jeg lurte på om kunne være baby når jeg var i uke 16/17! Vet nå (når sparkene er sterkere) at det faktisk var det. Så spennende med OUL! 

Så herlig😍 Regner med at det snart blir sterkere hvis det faktisk er baby. Det minner ikke om de typiske beskrivelsene som sommerfugler og fiskehaler da. Men boble som sprekker kan det kjennes som. 

Hvor lenge etter kjente du mer klare spark?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Irisiri skrev:

Så herlig😍 Regner med at det snart blir sterkere hvis det faktisk er baby. Det minner ikke om de typiske beskrivelsene som sommerfugler og fiskehaler da. Men boble som sprekker kan det kjennes som. 

Hvor lenge etter kjente du mer klare spark?

Jeg merker betydelig forskjell i både hyppighet og styrke fra uke til uke - nå (19+4) er det absolutt ingen tvil og jeg kjenner det flere ganger daglig hver dag både liggende og oppreist. I uke 16/17 var det mer «innimellom» og bare når jeg lå flatt på ryggen 😄 Men jeg har morkaken foran, så det kan ha medvirket til at jeg kjente/kjenner mindre enn jeg ellers ville. Så bare på 2 uker merker jeg svært stor forskjell. Jeg er faktisk imponert over hvor fort det går og hvor fort lille vokser nå 😱

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, boblevann skrev:

Jeg merker betydelig forskjell i både hyppighet og styrke fra uke til uke - nå (19+4) er det absolutt ingen tvil og jeg kjenner det flere ganger daglig hver dag både liggende og oppreist. I uke 16/17 var det mer «innimellom» og bare når jeg lå flatt på ryggen 😄 Men jeg har morkaken foran, så det kan ha medvirket til at jeg kjente/kjenner mindre enn jeg ellers ville. Så bare på 2 uker merker jeg svært stor forskjell. Jeg er faktisk imponert over hvor fort det går og hvor fort lille vokser nå 😱

Det er så godt å høre! Gleder meg enda mer til de kommende ukene nå. Du kjente det jo tidlig da, spesielt mtp. morkake foran. Vet om de med morkake bak som har kjent det mye senere. 

Enig i at de vokser fort! Ser at den lille skal vokse fra 135g til 180g fra uke 16 til 17, da er det ikke så rart at de blir sterkere også❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, Irisiri skrev:

Enig i at de vokser fort! Ser at den lille skal vokse fra 135g til 180g fra uke 16 til 17, da er det ikke så rart at de blir sterkere også❤️

Det er jo helt sykt å tenke på hvor mye de vokser. Rundt uke 10 er de små bare ca 2 cm og 2 gram, tenk på hvor som skjer i løpet av de siste 30 ukene 😅

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Irisiri skrev:

Det er så godt å høre! Gleder meg enda mer til de kommende ukene nå. Du kjente det jo tidlig da, spesielt mtp. morkake foran. Vet om de med morkake bak som har kjent det mye senere. 

Enig i at de vokser fort! Ser at den lille skal vokse fra 135g til 180g fra uke 16 til 17, da er det ikke så rart at de blir sterkere også❤️

Ja jeg vet, jeg syns jeg kjente det ganske tidlig jeg altså! Men jordmor sa at det kunne være årsaken til at det var såppas svakt ennå.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Patriotpaula skrev:

Det er jo helt sykt å tenke på hvor mye de vokser. Rundt uke 10 er de små bare ca 2 cm og 2 gram, tenk på hvor som skjer i løpet av de siste 30 ukene 😅

Så sant 😍

12 timer siden, boblevann skrev:

Ja jeg vet, jeg syns jeg kjente det ganske tidlig jeg altså! Men jordmor sa at det kunne være årsaken til at det var såppas svakt ennå.. 

Skjønner, forskjell på å kjenne det tidlig og å kjenne det sterkt 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uke 17+2

Nå begynner kynnerne å bli litt ubehagelige (men ikke vonde). I natt våknet jeg av at det strammet og magen var steinhard. Bytte av liggestilling løser det alltid raskt, og på noen sekunder er magen myk igjen og livmor er mange cm lenger ned. Bekymrer meg ikke, men upraktisk å våkne av kynnere allerede nå🙈

Var helt i ørska på morgenen. Søvnbehovet er fortsatt uvanlig stort! 😴

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jeg helt idiot om jeg påstår at jeg kan se små bevegelser på magen samtidig som jeg kjenner spark allerede nå?

Det virker som det er vanlig at det tar lang tid (flere uker) fra man kan kjenne det inni til man ser/kjenner det utenpå. Men bevegelsene kommer jo helt samtidig, et minidult hvor et lite punkt beveger seg litt opp. Så det første gang da jeg var 17+0, og kan ikke skjønne annet enn at det er baby. Har sett det 3 ganger. Men samtidig blir jeg skeptisk til meg selv, vil jo ikke være en av de som innbiller seg umulige ting🙈

Bevegelsene inni har blitt litt tydeligere siden jeg kjente det første gang 16+5, en uke siden nå. Hadde nok kjent «noe» før det og, men det var første gang jeg var mer overbevist om at det var en «ny» følelse (altså ikke tarm).

Når kunne dere se noe utenpå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går kveld var det en stund med mye bevegelser, og da fikk mannen også sett det på magen. Det er ingen tvil lenger, det er baby som har blitt sterk. Så godt å kunne kjenne den lille! Gleder meg til å følge med på utviklingen fremover nå🥰

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig med bevegelse allerede, som du både kjenner og ser utenpå ❤️🥰😍 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Patriotpaula skrev:

Så koselig med bevegelse allerede, som du både kjenner og ser utenpå ❤️🥰😍 

Det er utrolig koselig, og føler meg veldig heldig som kjenner det tidlig😍 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18+0!

Liker å bikke ny uke🤩

Jeg gikk til innkjøp av bbhugme i all hast i går, etter å ha våknet med bekkensmerter på morgenen (uten at jeg hadde vondt på kvelden) to dager på rad. Jeg klarte ikke sove med den hele natten, den er alt for svær og jeg sover for urolig. Men kjente det var godt å ha noe mellom knærne, så mulig det hjalp likevel. 

Og i dag hadde jeg jammen ingen smerter på morgenen. Tilfeldig?🤔 Det blir spennende å se framover om den virkelig er så god som alle sier. Jeg håper!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Irisiri skrev:

18+0!

Liker å bikke ny uke🤩

Jeg gikk til innkjøp av bbhugme i all hast i går, etter å ha våknet med bekkensmerter på morgenen (uten at jeg hadde vondt på kvelden) to dager på rad. Jeg klarte ikke sove med den hele natten, den er alt for svær og jeg sover for urolig. Men kjente det var godt å ha noe mellom knærne, så mulig det hjalp likevel. 

Og i dag hadde jeg jammen ingen smerter på morgenen. Tilfeldig?🤔 Det blir spennende å se framover om den virkelig er så god som alle sier. Jeg håper!

Alltid like stas å bikke ny uke 🤩 Må si jeg følger mer med på hva slags uke+dag jeg er i enn hvilken dato det er for tiden 😅 

Hørt at den puten skal være bra, håper du blir fornøyd med den 🙏😊 

Det er vel kanskje ikke så lenge til OUL heller for deres del? 😊👶🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Patriotpaula skrev:

Alltid like stas å bikke ny uke 🤩 Må si jeg følger mer med på hva slags uke+dag jeg er i enn hvilken dato det er for tiden 😅 

Hørt at den puten skal være bra, håper du blir fornøyd med den 🙏😊 

Det er vel kanskje ikke så lenge til OUL heller for deres del? 😊👶🏻

Hahaha, det er litt drøyt hvor godt det stemmer😂 Jeg sjekket datoen sånn 3 ganger i dag på jobb når jeg skulle kvittere på ting, men hvor langt jeg er på vei kunne jeg svart raskt på anytime. Ikke tenkt på det  sånn før🙊🙊

Det er OUL på mandag! Veksler mellom å glede meg og å være nervøs. Vil bare at alt skal være bra. Og det er det jo stort sett, så håper jeg også får den beskjeden❤️

Du skal vel snart igjen du og? Åh, som jeg krysser fingrene for friske, gode babyer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

20 minutter siden, Irisiri skrev:

Hahaha, det er litt drøyt hvor godt det stemmer😂 Jeg sjekket datoen sånn 3 ganger i dag på jobb når jeg skulle kvittere på ting, men hvor langt jeg er på vei kunne jeg svart raskt på anytime. Ikke tenkt på det  sånn før🙊🙊

Det er OUL på mandag! Veksler mellom å glede meg og å være nervøs. Vil bare at alt skal være bra. Og det er det jo stort sett, så håper jeg også får den beskjeden❤️

Du skal vel snart igjen du og? Åh, som jeg krysser fingrene for friske, gode babyer!

Hehehe 😅😂

Ååh, det går nå fort frem til mandag 🙏 Må jo bare håpe på at alt er slik det skal, stort sett er det jo det, som du sier :) Du har kanskje vært på tidlig UL, hvor lenge siden er det i såfall? 😊

Ja, UL på fredag. Grugleder meg! 😬

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Patriotpaula skrev:

Hehehe 😅😂

Ååh, det går nå fort frem til mandag 🙏 Må jo bare håpe på at alt er slik det skal, stort sett er det jo det, som du sier :) Du har kanskje vært på tidlig UL, hvor lenge siden er det i såfall? 😊

Ja, UL på fredag. Grugleder meg! 😬

Jeg var 12+1 på tidlig UL, så det begynner jo å bli en stund siden. Alt var fint da, så det gjør det jo mindre sannsynlig å finne feil nå. Men bl.a. hjertefeil var det ikke mulig å se så tidlig fikk jeg beskjed om, så det kan jo dukke opp noe. 

Det går nok helst fint med oss begge!😍 Selv om jeg tror det er sunt å være litt bevisst på muligheten for dårlige nyheter, så skal man ikke gå og bekymre seg 😊 Kanskje lettere sagt enn gjort noen ganger, men føler jeg får det til greit - selv om jeg avventer noen ting (handling av utstyr, tenke på navn, tenke på fødsel og at baby faktisk kommer i november) til etter OUL. Gleder meg til å tørre å ta frem de tankene❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det begynner jo å bli noen uker siden ja :) Håper at dere ikke får noen store overraskelser på OUL 😊❤️ Som du sier, så går det nok bra med oss begge. Men du har jo kommet deg godt forbi første trimester og jeg har jo fortsatt noen uker igjen, så det er en vesentlig forskjell 😬 Egentlig burde jeg holde meg unna forum og google, det virker jo som at SA og MA er veeeeeldig vanlig. Nesten sånn at jeg får inntrykk av at det er SA/MA jeg bør forvente meg og ikke en frisk baby i januar. Det skremmer meg! Så jeg følger dagbokene jeg leser her inne, men leser lite ellers på forum for å skåne meg litt selv...

Kan godt skjønne at du er litt avventende med de tankene til etter mandag. Mulig alt blir enda mer virkelig når den ultralyden er over? 😊 Det er en finfin balansegang det der, å være bevisst at det kan være mindre gode nyheter på veien samtidig som man ikke bør gå rundt og være bekymret til enhver tid. Jeg vil ikke si at jeg er «lykkelig gravid» enda, jeg må komme meg over de gyldne 12 uker før jeg klarer å senke skuldrene tror jeg. Tenker jeg kommer til å bestille enda en ultralyd når jeg har passert uke 12, for da har vi tenkt å slippe vår lille hemmelighet for resten av verden, fortelle det når det blir naturlig i hvert fall og ikke skjule det lengre ❤️🤰(har blant annet gjemt bort lifeline gravid-tablettene som står på kjøkkenbenken hver eneste gang vi har hatt besøk de siste ukene 😅)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Patriotpaula skrev:

Det begynner jo å bli noen uker siden ja :) Håper at dere ikke får noen store overraskelser på OUL 😊❤️ Som du sier, så går det nok bra med oss begge. Men du har jo kommet deg godt forbi første trimester og jeg har jo fortsatt noen uker igjen, så det er en vesentlig forskjell 😬 Egentlig burde jeg holde meg unna forum og google, det virker jo som at SA og MA er veeeeeldig vanlig. Nesten sånn at jeg får inntrykk av at det er SA/MA jeg bør forvente meg og ikke en frisk baby i januar. Det skremmer meg! Så jeg følger dagbokene jeg leser her inne, men leser lite ellers på forum for å skåne meg litt selv...

Kan godt skjønne at du er litt avventende med de tankene til etter mandag. Mulig alt blir enda mer virkelig når den ultralyden er over? 😊 Det er en finfin balansegang det der, å være bevisst at det kan være mindre gode nyheter på veien samtidig som man ikke bør gå rundt og være bekymret til enhver tid. Jeg vil ikke si at jeg er «lykkelig gravid» enda, jeg må komme meg over de gyldne 12 uker før jeg klarer å senke skuldrene tror jeg. Tenker jeg kommer til å bestille enda en ultralyd når jeg har passert uke 12, for da har vi tenkt å slippe vår lille hemmelighet for resten av verden, fortelle det når det blir naturlig i hvert fall og ikke skjule det lengre ❤️🤰(har blant annet gjemt bort lifeline gravid-tablettene som står på kjøkkenbenken hver eneste gang vi har hatt besøk de siste ukene 😅)

Det er helt klart en egen trygghet å komme over første trimester! 

Her om dagen tenkte jeg på at jeg et sted på veien har sluttet å kikke nervøst på dopapiret for hver dotur. Jeg var konstant bekymret for å plutselig blø (mer) i første trimester. Men gradvis har det sluppet taket, og godt er det. Så jeg forstår jo frykten, mener ikke å prøve å fremstå som noe supermenneske som mener man ikke skal kunne bekymre seg. Jeg kjenner bare at for min egen del, så må jeg tenke mest positive tanker for å ikke bli smågæren av bekymring. Dårlige nyheter får evt. komme når det kommer, inntil videre er jo alt bra😁

Håper de største bekymringene dine også slipper taket om noen uker😊 Kanskje føles det bedre allerede på fredag? 🤞

Jeg tror nok det blir mer virkelig etter UL! Jeg føler meg av og til som en lykkelig gravid på en sky av kjærlighet til barnet. Men skal innrømme at jeg til tider er en sint, trist, urimelig og sutrete hormonbombe også🤪

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...