Gå til innhold

Irisiris venter barn


Irisiri

Anbefalte innlegg

27 minutter siden, Irisiri skrev:

Takk! Ja, det kan ha vært et blodkar som sprakk eller noe sånt, for hjertet til den lille slår😍

Så godt å lese! ❤️ Lille frø ❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, bondekone skrev:

Så godt å lese❤ for en fantastisk følelse å høre hjertelyden!

Ja, det var virkelig fint😍 Det lettet mine bekymringer utrolig mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, prøverpåny skrev:

Så godt å lese! ❤️ Lille frø ❤️

Tenk det😍

20 minutter siden, Bokdamen skrev:

Å nå ble jeg glad 💕

Jeg og! Så rart og veldig fint at ukjente bryr seg❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uke 11+2

Den siste uken har jeg vært i veldig mye bedre form. Jeg er mye mindre kvalm, ikke oppblåst og den begynnende bekkenlåsningen har gått veldig tilbake ila. påska. Det hjalp å kutte all trening og gåturer. Jeg har spottet siden tirsdag, etter blødningen på mandag, men nå ser det ut til å stoppe det også. Nå er det bare et sexforbud fra legen igjen som minner om det, og det skal vi overleve når det kanskje er for fosteret sitt beste!

Når jeg skriver dette skjønner jeg at jeg kunne vært redd for at forsvinnende symptomer = fare på ferde. Men jeg ble så betrygget av å høre den hjertelyden på tirsdag! Tenker på den med en utrolig varme i hjertet hver dag😍 

Jeg tror faktisk dette går bra, og at symptomene bare forsvinner fordi jeg snart begynner å nærme meg 2. trimester. Det er jo naturlig at det varierer mellom personer akkurat når plagene avtar. 

Nå tar jeg endelig helg, og føler meg mer avslappet enn på lenge😊 God helg til alle dere også!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er jeg 12+0!

Det kjennes fantastisk, og tiden har jammen gått fort. I morgen skal vi på tidlig ultralyd. Jeg veksler mellom å være nervøs og glad. Jeg gleder meg veldig til å se den lille og til at det blir mer virkelig for mannen. Samtidig gruer jeg meg for potensielle dårlige nyheter. I morgen blir en milepæl.

Formen er fortsatt god, det er så deilig uten kvalme. Nå har jeg så lite symptomer at jeg aldri hadde mistenkt graviditet hvis det ikke var for uteblitt mens.

Jeg har også begynt å gå litt turer og trene igjen etter at bekkenløsningen ble bedre. Dessverre ble det litt vondt igjen etter en uke med aktivitet. Jeg orker ikke sitte stille mer, så jeg fortsetter å prøve litt mer forsiktig, så får jeg bare se an om smertene tar seg opp eller ikke. 

Nå skal jeg prøve å fylle opp denne dagen så den går fort! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer med 12 uker🙌

Ville prøvd å trene i vann, blir jevnere belastning som er godt for bekkenet. Gikk på vannaerobic sist jeg var gravid, var helt topp!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Bokdamen skrev:

Gratulerer med 12 uker🙌

Ville prøvd å trene i vann, blir jevnere belastning som er godt for bekkenet. Gikk på vannaerobic sist jeg var gravid, var helt topp!

Takk😁 Og takk for tips! Jeg tror jeg må sjekke opp muligheten for det i området. Var du på tilpasset vannaerobic for gravide? Har hørt at det noen steder finnes timer som krever henvisning. Eller var det bare grupper du meldte deg på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Irisiri skrev:

Takk😁 Og takk for tips! Jeg tror jeg må sjekke opp muligheten for det i området. Var du på tilpasset vannaerobic for gravide? Har hørt at det noen steder finnes timer som krever henvisning. Eller var det bare grupper du meldte deg på?

Jeg gikk på en for gravide da jeg var litt lenger i svangerskapet. Litt dyrt, men verdt det. Gikk og svømte en del før der som også føltes bra

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Irisiri skrev:

Og forresten, hvor blir det av oppdateringene i dagboken din, @Bokdamen ? 😊

Godt spørsmål 😅

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den lille var helt perfekt på TUL i går. Alt er som det skal, og svangerskapslengden 12+1 stemte. Det er helt utrolig hvor mye man kan se på et 5,7 mm langt foster!

Den bevegde seg masse, tydelig full fest der inne. Og vi er så forelsket😍 Nå er jeg veldig betrygget og puster ut.

Fram til nå har jeg vært gravid, men har ikke tenkt at vi skal ha barn. Men nå tør vi endelig å begynne å se mer fremover. Denne skjønne, perfekte mageboeren skal bli barnet vårt❤️

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her vil jeg følge med 😄 Så deilig at alt var vel på TUL - det er jo verdens beste følelse! :smilyblomst:  Kjenner igjen den surrealistiske følelsen, jeg er i uke 17 nå og ser fortsatt ikke for meg at vi faktisk skal få barn :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, boblevann skrev:

Her vil jeg følge med 😄 Så deilig at alt var vel på TUL - det er jo verdens beste følelse! :smilyblomst:  Kjenner igjen den surrealistiske følelsen, jeg er i uke 17 nå og ser fortsatt ikke for meg at vi faktisk skal få barn :fnise:

Så hyggelig😊 Det kjennes som at det er en evighet igjen, og det er det jo også. Vi har begynt å fortelle det til folk nå, og de har jo så mange spørsmål som vi ikke har begynt å tenke på en gang 🙊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Irisiri skrev:

Så hyggelig😊 Det kjennes som at det er en evighet igjen, og det er det jo også. Vi har begynt å fortelle det til folk nå, og de har jo så mange spørsmål som vi ikke har begynt å tenke på en gang 🙊

Kjenner til den! Da vi fortalte det til min bestemor var ett av hennes første spørsmål hvilke dåpskjole vi tenkte å bruke :fnise: Må si jeg ikke hadde ofret dåp en halv tanke en gang.. Hvordan er det å fortelle det til folk syns du? Er det greit? 😄 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, boblevann skrev:

Kjenner til den! Da vi fortalte det til min bestemor var ett av hennes første spørsmål hvilke dåpskjole vi tenkte å bruke :fnise: Må si jeg ikke hadde ofret dåp en halv tanke en gang.. Hvordan er det å fortelle det til folk syns du? Er det greit? 😄 

Jeg synes det er hyggelig å fortelle, folk blir jo glade❤️ Og det blir stadig mer virkelig når vi kan snakke med andre om det. Samtidig var det jo fint å ha en liten hemmelighet, bare oss to. Men alt i alt veldig greit å fortelle 😊

Hvordan synes du det var?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 minutter siden, Irisiri skrev:

Jeg synes det er hyggelig å fortelle, folk blir jo glade❤️ Og det blir stadig mer virkelig når vi kan snakke med andre om det. Samtidig var det jo fint å ha en liten hemmelighet, bare oss to. Men alt i alt veldig greit å fortelle 😊

Hvordan synes du det var?

Så bra ❤️ Jeg kjenner jeg syns det er litt overveldende, har liksom ikke fått fortalt det selv til folk.. Mannen slapp nyheten til bygdas sladrekjærring, i tillegg til at svigermor trodde nyheten av offentlig - så det spredte seg som ild i tørt gress relativt tidlig. Har bare sagt det til et par stk selv, resten har fått vite det av jungeltelegrafen :( Det kjenner jeg irriterer meg litt... Er ikke klar for at hele bygda skal ha en mening om kroppen min og alt jeg gjør :fnise: Ulempen ved å bo et lite sted.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, boblevann skrev:

Så bra ❤️ Jeg kjenner jeg syns det er litt overveldende, har liksom ikke fått fortalt det selv til folk.. Mannen slapp nyheten til bygdas sladrekjærring, i tillegg til at svigermor trodde nyheten av offentlig - så det spredte seg som ild i tørt gress relativt tidlig. Har bare sagt det til et par stk selv, resten har fått vite det av jungeltelegrafen :( Det kjenner jeg irriterer meg litt... Er ikke klar for at hele bygda skal ha en mening om kroppen min og alt jeg gjør :fnise: Ulempen ved å bo et lite sted.. 

Det skjønner jeg blir kjipt. Synd folk ikke kan la dere fortelle nyheten selv.. 

Jeg regner også med at det blir spredt ganske raskt nå. Jeg ba dem vente noen dager slik at vi rekker å si det til alle vi vil si det til selv. Noen ville dele det på facebook med en gang, men jeg ba dem la være. Jeg håper virkelig ingen skriver noe der før vi har gjort det selv, og det blir en stund til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uke 13+0

Endelig over i uke 13! I går var jeg hos legen og hørte hjertelyden igjen🥰 Nå fant legen den med én gang doppleren ble lagt på magen. 

Jeg har fått ny time igjen om 4 uker. Jeg trodde det var vanlig å bare ha én kontroll før oul, men jeg skal ha 3. Er det flere som får så mange timer, uten at det er noe spesielt som må følges opp? 🤔

Jeg er veldig trøtt, hele tiden. Jeg som vanligvis sover 6 timer og er fornøyd med det, kan nå lett sove i 10 timer. Og likevel er jeg trøtt! Det er merkelig, og det er ikke så lett å få ting gjort når jeg er så trøtt, men det er vel helt normalt det også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Irisiri skrev:

Det skjønner jeg blir kjipt. Synd folk ikke kan la dere fortelle nyheten selv.. 

Jeg regner også med at det blir spredt ganske raskt nå. Jeg ba dem vente noen dager slik at vi rekker å si det til alle vi vil si det til selv. Noen ville dele det på facebook med en gang, men jeg ba dem la være. Jeg håper virkelig ingen skriver noe der før vi har gjort det selv, og det blir en stund til.

Huff ja, vi har gitt grei beskjed om at det ikke skal deles på facebook - har slektninger på begge sider som er svært aktive.. Vi er ikke aktive selv, jeg har ikke lagt ut noe der på over ett år 😅 Så blir ganske unaturlig å poste noe der kjenner jeg 🙈 

Ang kontroller tror jeg det varierer fra lege/jm til lege/jm! Jeg trodde også man bare hadde én før OUL, men jeg får også 3 før det. Jm her sa hun likte å ha kontroller minst en gang i mnd sånn i starten - og jeg vet hun ikke er veldig presset på tid så da går det vel :) Jeg sier ikke neitakk, hysterisk førstegangsgravid som jeg er!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...