Gå til innhold

Irisiris venter barn


Irisiri

Anbefalte innlegg

Nå har jeg begynt å få en del kommentarer på magen, og mange spør om jeg er gravid og gratulerer. Veldig hyggelig! Noen sier magen er stor, og det synes jeg bare er godt å høre.

Men nå har jeg fått første kommentar som går på at den er liten, med spørsmål om den ikke er for liten 😕 Blir ikke mindre spent på å måle SF da akkurat. Men jeg tror egentlig den er normal, så håper virkelig det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

10 timer siden, Irisiri skrev:

26+4, og for to dager siden (og i går) kunne mannen høre hjertet til baby ved å legge øret på magen❤️ Han sier han er ganske sikker på at han hørte det for noen uker siden også, men nå var det klart og tydelig. Fikk tatt opp lyden på en gratisapp også, nå som han vet hvor han skal plassere mobilen. Skikkelig koselig! Og litt stas for han å ha noe bare han kan gjøre, når alt annet er ting jeg kjenner på kroppen. 

Begynner å kunne si hvilken vei hun ligger nå, og mener hun har ligget med beina ned ganske lenge (et par uker?), og hodet mot toppen av magen. Sparkene kommer nedover, men det varierer hvilken side av magen ryggen ligger på. Stas å kjenne igjen kroppsdeler ved å ta på magen😍

Hvordan gjør du det? 😮 Jeg har prøvd selv, men skjønner ingenting! Aner ikke om jeg tar på rumpa eller hodet liksom :fnise: 

Angående magen er det umulig å si tror jeg om den er ''for'' stor eller ''for'' liten... Jeg har veldig liten mage og får stadig spørsmål om alt er i orden - men SF er i øvre sjiktet av normalen, så er jo ikke liten i den forstand.. Men når jeg står spesielt kan den se nesten flat ut enda noen dager :fnise:

Endret av boblevann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, boblevann skrev:

Hvordan gjør du det? 😮 Jeg har prøvd selv, men skjønner ingenting! Aner ikke om jeg tar på rumpa eller hodet liksom :fnise: 

Angående magen er det umulig å si tror jeg om den er ''for'' stor eller ''for'' liten... Jeg har veldig liten mage og får stadig spørsmål om alt er i orden - men SF er i øvre sjiktet av normalen, så er jo ikke liten i den forstand.. Men når jeg står spesielt kan den se nesten flat ut enda noen dager :fnise:

Nei altså, er absolutt ikke sånn at jeg kan kjenne kroppsdeler når som helst. Men når det sparker nedover har jeg klart å kjenne skuldra som en kant og hodet over det. Må ha litt bevegelse for å klare å resonnere meg fram til hva som er hva. Men har i alle fall begynt å kunne kjenne det innimellom😊

Jeg tror også det er umulig å se størrelsen på baby/magen til en person sånn direkte. Synes det er unødvendig av folk å spørre deg i hytt og gevær om alt er i orden med størrelsen altså😬 Du er jo på kontroller nettopp for å følge med på det. 

For min del reagerte jeg mest på at det var en sånn «i farta»-kommentar fra en bekjent. Hadde vært noe helt annet om noen jeg kjenner bedre kom med et oppriktig spørsmål, og ikke bare slang ut med påstander om at magen (og dermed baby) vokser for lite. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere som blir tafset på magen stadig vekk? I løpet av denne uken har det skjedd veldig mange ganger🙈 Var meget ubehagelig de første gangene, men begynner allerede å bli mer vant til det. Må nok bare akseptere det, for dette skjønner jeg at mange synes er veldig naturlig å gjøre😂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

60% ferdig med sitt 2. svangerskap og jeg tror ikke jeg har blitt ufrivillig tafser på mer enn én enkelt gang. Tenker jeg er heldig eller kanskje personligheten min ikke innbyr til det 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg blir 😣 og jeg liker det ikke.. Jeg er sånn som på refleks trekker meg unna om jeg ser en hånd nærme seg. Det er ikke meningen, og det blir litt kleint - men min intimsone er ganske stor 😅 Kan ikke noe for det haha.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

@Bokdamen Så heldig da! Personlighet som ikke innbyr til det😅🙊 Jeg er litt konfliktsky, og det kan faktisk hende jeg ikke er god nok på å vise at det ikke er ønsket. 

@boblevann Det er sikkert like lurt å vise at du ikke ønsker det. Det hadde hvertfall aldri falt meg inn å bare ta på bekjentes mager😂

 

I dag er det ny uke, 27+0. Og 66,6% fullført. Tenk at en tredjedel av svangerskapet er ferdig🎉 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Irisiri skrev:

@Bokdamen Så heldig da! Personlighet som ikke innbyr til det😅🙊 Jeg er litt konfliktsky, og det kan faktisk hende jeg ikke er god nok på å vise at det ikke er ønsket. 

@boblevann Det er sikkert like lurt å vise at du ikke ønsker det. Det hadde hvertfall aldri falt meg inn å bare ta på bekjentes mager😂

 

I dag er det ny uke, 27+0. Og 66,6% fullført. Tenk at en tredjedel av svangerskapet er ferdig🎉 

Ja, men det lager mange kleine situasjoner 😂 Men er ren refleks, klarer ikke la være 🙈

Men du @Irisiri, det er TO tredjedeler som er ferdig 🤩

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, boblevann skrev:

Ja, men det lager mange kleine situasjoner 😂 Men er ren refleks, klarer ikke la være 🙈

Men du @Irisiri, det er TO tredjedeler som er ferdig 🤩

Haha, gikk litt fort dette, to tredjedeler!🤩

Nå er det straks legetime og glukosebelastningstest. Har blitt forkjøla, men har ikke feber, så håper jeg slipper å utsette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Irisiri skrev:

Haha, gikk litt fort dette, to tredjedeler!🤩

Nå er det straks legetime og glukosebelastningstest. Har blitt forkjøla, men har ikke feber, så håper jeg slipper å utsette!

Den glukosen altså, godt å bli ferdig med det! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig godt å være ferdig, og endelig er det tid for frokost!

Drikken var ikke så ille, den smakte vondt men jeg fikk den fint ned. Ganske kvalm mens jeg ventet, men også det gikk bra. Fine verdier på alt på dagens kontroll👏

Også SF-målet var fint, faktisk så vidt over snittet. Så nå kan jeg være trygg på at størrelsen er helt normal😊

Jeg ble også henvist til UL med vekstkontroll i uke 32. Det gjør de visst med alle gravide på mitt legekontor, så det var gode nyheter 😁 Gleder meg allerede til å se henne igjen❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28+2, 70% har passert og jeg er inne i tredje trimester!

Nå har jeg bare to måneder igjen på jobb. Det er utlyst vikariat, og jeg håper det løser seg greit.

Å søke om foreldrepenger har derimot vist seg å være vanskelig.. Det ligger noen feil i systemet på meg, og etter 6 telefonsamtaler med NAV (over 3 uker), både fra meg og arbeidsgiver, så er det fortsatt ikke i orden slik at jeg kan søke. Heldigvis prøvde jeg å søke tidlig, så har litt tid på å få det fikset. De lovet å fikse det denne uken, så vi får se.

I helgen ble jeg veldig (!) overrasket med babyshower. Det var innmari hyggelig og fantastisk stemning, så jeg er utrolig takknemlig. De tok det litt tidlig for at søster med lang reisevei skulle få delta, og det var så fint av dem å tenke på det🤩

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Irisiri skrev:

28+2, 70% har passert og jeg er inne i tredje trimester!

Nå har jeg bare to måneder igjen på jobb. Det er utlyst vikariat, og jeg håper det løser seg greit.

Å søke om foreldrepenger har derimot vist seg å være vanskelig.. Det ligger noen feil i systemet på meg, og etter 6 telefonsamtaler med NAV (over 3 uker), både fra meg og arbeidsgiver, så er det fortsatt ikke i orden slik at jeg kan søke. Heldigvis prøvde jeg å søke tidlig, så har litt tid på å få det fikset. De lovet å fikse det denne uken, så vi får se.

I helgen ble jeg veldig (!) overrasket med babyshower. Det var innmari hyggelig og fantastisk stemning, så jeg er utrolig takknemlig. De tok det litt tidlig for at søster med lang reisevei skulle få delta, og det var så fint av dem å tenke på det🤩

Hurra for 3. Trimester 🥳🥳 Puuh, flaks at du startet prosessen med foreldrepenger tidlig da, siden det viste seg å være komplisert 😱

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, boblevann skrev:

Hurra for 3. Trimester 🥳🥳 Puuh, flaks at du startet prosessen med foreldrepenger tidlig da, siden det viste seg å være komplisert 😱

Hurra🎉

Veldig glad for det, hadde vært kjipt å måtte stå uten penger inn en stund.. Så oppfordrer alle til å ikke vente helt til slutten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig med babyshower da 😊 og så bra at baby vokser som hun skal og du slipper å uroe deg for det! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Dovendyr1 skrev:

Så koselig med babyshower da 😊 og så bra at baby vokser som hun skal og du slipper å uroe deg for det! 

Ja, veldig koselig🤩 Og ikke minst godt å være trygg på at baby og magen vokser som den skal. Jeg får stadig flere kommentarer på at magen min er liten/mindre enn andres som er like langt på vei. Men nå bekymrer det meg ikke, for jeg vet jo bedre enn dem. 

Denne uken har magen tatt et voksehopp igjen, og selv synes jeg den har blitt stor og fin, om det er lov å si😁

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 timer siden, Irisiri skrev:

Ja, veldig koselig🤩 Og ikke minst godt å være trygg på at baby og magen vokser som den skal. Jeg får stadig flere kommentarer på at magen min er liten/mindre enn andres som er like langt på vei. Men nå bekymrer det meg ikke, for jeg vet jo bedre enn dem. 

Denne uken har magen tatt et voksehopp igjen, og selv synes jeg den har blitt stor og fin, om det er lov å si😁

 

Synes det nesten er litt frekt å kommentere, iallefall hvis de antyder at det er noe galt når du har liten/mindre mage 🤔 Du vet iallefall at alt er som det skal 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Dovendyr1 skrev:

Synes det nesten er litt frekt å kommentere, iallefall hvis de antyder at det er noe galt når du har liten/mindre mage 🤔 Du vet iallefall at alt er som det skal 😀

Det er heldigvis bare ei som har spurt om det er noe galt pga størrelsen. Men det gjorde jo at jeg ble ekstra bekymret når mange kommenterte det. De andre sier bare at de synes den er liten mtp. hvor langt jeg er på vei. Ny kommentar om det samme i dag igjen, så blir stadig mer dagligdags🙈 Hvor stor er det de forventer at jeg skal være, liksom?

Legen sa hun ofte hører at normalvektige får den kommentaren. Mange gravide er jo per def. overvektige, så hun mente at folk rett og slett ikke klarer se forskjell på gravidmagen og litt ekstra å ta av.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29+3!

I går kveld kjente jeg at baby hadde hikke for første gang. Det var veldig tydelig rytmisk og holdt på i nærmere 10 min, stakkar 😛 Jeg skjønner nå at jeg nok har kjent det tidligere også, men hadde bare ikke forventet så høy frekvens på hikkene. 

Ellers begynner mange ting å bli litt tyngre. Jeg får fort kynnere av å stå oppreist, men ikke så mye hvis jeg beveger meg mer eller setter meg ned. Mot kvelden er magen rett og slett vond, da er det vanskelig å finne en avslappende stilling i sofaen.

Hun har snudd seg flere ganger i det siste, så det er tydeligvis greit med boltreplass. Noen ganger spark mot blæra, andre ganger mot ribbena. Mye bevegelse som gjør at jeg aldri bekymrer meg for den delen😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er vanligvis en person med følelsene utenpå, og har også kjent litt ekstra på det tidligere i svangerskapet. Men nå? Herregud, jeg griner av alt. Og det er ikke alltid så passende😂

Her om dagen gråt jeg i 10 min av en gender reveal video. Klarte bare ikke stoppe, og den filmen var egentlig litt klein.  I dag er det overskrifter i avisa som starta det. Tror jeg har blitt litt gal🤪 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...