Gå til innhold

Irisiris venter barn


Irisiri

Anbefalte innlegg

58 minutter siden, Irisiri skrev:

Ja, tenk det😍 Blir nok både sprøtt og fantastisk❤️

Så nære, men så langt unna! Spørs på dagsformen hva jeg tenker 😅 Men jeg er vel ikke alene om det kanskje?

Overhodet ikke! Jeg veksler mellom å være drittlei og overhodet ikke klar flere ganger om dagen 🙈🙈 Av og til helt samtidig også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

37+2 og nå er ikke lille baby prematur lenger hvis hun kommer😍

Kontroll hos jordmor og det meste er greit, men har avflatende sf-mål. Synes heller ikke selv at magen har vokst så mye de siste ukene. Hodet er høytstående og ikke festet, så det er ikke derfor heller. Så da er det fint jeg har UL om to dager, for jeg hadde blitt henvist på nytt uansett🙈 Er avslappet og regner med alt er bra, men godt å vite at det følges med på. Jordmor sier også at det kjennes ut som en liten baby, så hun mener vekstestimeringen er riktig.

Har også vært på omvisning på føde og barsel. Godt å vite akkurat hvor vi skal parkere og hvor vi skal gå. Ble så rørt av å se nyfødte babyer, sprøtt at det der snart er oss🥰

Ellers går det fortsatt greit. Får lite søvn på natta selv om jeg aldri sover på dagtid. Og ubehaget i lyskene er tydeligere. Nå er det på begge sider og det lyner ned slik at beina svikter noen ganger. Koser meg med magen og håper egentlig hun venter til termin med å melde sin ankomst. Men det blir når det blir. Rart å høre jordmor si at nå kan fødselen starte når som helst❤️

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snart er dere i mål - om kun noen få uker har dere prinsessen deres hos dere 🌸❤️🤩 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 minutter siden, Irisiri skrev:

JA!🤩🥳👏

Å herlighet, du må nyte det 💕 Anbefaler å gjøre absolutt ingenting på torsdag (utenom UL da) og ta inn over deg at jobben din nå er å passe på at du har krefter til fødselen. Håper du får noen rolige uker for det selv 😘

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Patriotpaula skrev:

Snart er dere i mål - om kun noen få uker har dere prinsessen deres hos dere 🌸❤️🤩 

Det er så sprøtt! Gleder meg sånn til å treffe henne at det gjør litt vondt å tenke på noen ganger😄

Og så håper jeg sånn at du også får positiv test igjen snart, så det blir din tur til å oppleve alt det her❤️🤩

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Bokdamen skrev:

Å herlighet, du må nyte det 💕 Anbefaler å gjøre absolutt ingenting på torsdag (utenom UL da) og ta inn over deg at jobben din nå er å passe på at du har krefter til fødselen. Håper du får noen rolige uker for det selv 😘

Det skal nytes skikkelig! 🤩
Ja, kanskje jeg skal ta meg «fri» fra andre ting også på torsdag😊 Det er jo så mye som skulle vært gjort, og jeg er usikker på hvor mange gjøremål jeg skal fylle opp permisjonstiden med, men det er vel ingenting som eegentlig haster 😜

 

1 time siden, boblevann skrev:

Hurra for straks permisjon 🤩 Det er en helt annen tilværelse altså!

Det er godt å høre😄 Nå starter snart den virkelige ventetiden!

Veldig spent på hvor lang tid det tar nå. Kjenner tydelig at det jobbes nedover for tiden, og sånn var det ikke i forrige uke, så hun gjør seg hvertfall klar👏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med permisjon og godt jobbet 💕👏🎉🥳

Gi deg selv litt fri til å lande før du skal «fikse resten». Har et par venninner som har brent seg på det, fullt tempo de første dagene i permisjon og plutselig startet fødselen. De var ikke akkurat uthvilt på forhånd (men blir vi noen gang det igjen?) 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Bokdamen skrev:

Gratulerer med permisjon og godt jobbet 💕👏🎉🥳

Gi deg selv litt fri til å lande før du skal «fikse resten». Har et par venninner som har brent seg på det, fullt tempo de første dagene i permisjon og plutselig startet fødselen. De var ikke akkurat uthvilt på forhånd (men blir vi noen gang det igjen?) 😅

Takk🎉 Det er helt ubeskrivelig deilig å ikke skulle tilbake på jobb på lenge. Det har vært en slitsom innspurt med opplæring av vikar i tillegg til å avslutte mine arbeidsoppgaver, så jeg puster virkelig lettet ut nå. Trodde jeg kom til å måtte forlate jobben uten å ha fått orden på noe her ei stund fordi jeg stadig fikk nye oppgaver, men har fått alt i mål til i dag. 
 

Så jeg skal gjøre mitt beste for å lytte til rådet ditt💕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for permisjon 🥳🤩 Den må du nyte ❤️ Permisjon er en av de tingene jeg gleder meg til med å bli gravid - dét og slippe mensen 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 timer siden, Patriotpaula skrev:

Hurra for permisjon 🥳🤩 Den må du nyte ❤️ Permisjon er en av de tingene jeg gleder meg til med å bli gravid - dét og slippe mensen 😅

Det nytes nå ja! Dro en tur til frisør etter UL, er nok en stund til neste gang😜 Nå slappes det av!

Og det med mensen er jeg så enig i🙈 Håper den blir borte leenge etter fødsel også, har uansett ingen ønsker om to tette. Blir skuffet om jeg er en av de som får den tilbake etter få uker😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Baby har vokst masse på to uker og er nå -2%, altså gjennomsnittlig. Godt at det har gått riktig vei❤️ God gjennomstrømning i navlesnoren. Så nå var det ikke behov for flere kontroller, og jeg er letta over det. 

Ellers skjønner jeg at vekstestimeringer er unøyaktig når jeg ser hvordan det gjøres. Gynekologen må ofte gjette på hvor han skal måle fra og til, fordi kanten av magen hennes var skjult bak helt svarte skyggefelt på skjermen. Og det sier han selv underveis, «her må jeg gjette litt». Så man må nok ta resultatene med en god klype salt 😜

Hodet sto like høyt i dag. Hun er heller ikke vridd riktig vei. Ligger med ansiktet innover, og det skal visst ligge mot siden når baby er festet. Ikke at det er noe å tenke på, men hun virker ikke helt klar enda. Og det er jo helt greit😊 Satser på at hun fester seg før fødselen begynner bare.

Selv ville jeg trodd hodet var festet hvis jeg ikke visste bedre, så mye press som det er der nede. Beina svikter stadig og blir numne. Skulle tro det var dette som var nedpress? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HURRA for at lille legger godt på seg 🥳🥳 Så deilig det må være å være «friskmeldt» og ikke trenge flere kontroller? Selv om de må gjette litt så er det vel deilig at de var fornøyd med henne 😃 

Hvis du kjenner mye nedpress driver hun jo tydeligvis å prøver på noe da, selv om hun ikke har fått det helt til ennå 🥰 Jeg merket i grunn ikke at han festet seg. På en kontroll sa jm at hodet var bevegelig, på neste kontroll sa hun festet 🤔 Så plutselig er det festet hos deg og 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 timer siden, boblevann skrev:

HURRA for at lille legger godt på seg 🥳🥳 Så deilig det må være å være «friskmeldt» og ikke trenge flere kontroller? Selv om de må gjette litt så er det vel deilig at de var fornøyd med henne 😃 

Hvis du kjenner mye nedpress driver hun jo tydeligvis å prøver på noe da, selv om hun ikke har fått det helt til ennå 🥰 Jeg merket i grunn ikke at han festet seg. På en kontroll sa jm at hodet var bevegelig, på neste kontroll sa hun festet 🤔 Så plutselig er det festet hos deg og 🙈

Ja, det var fantastisk deilig å få et «lykke til med fødsel», fremfor en ny time. Mye lettere å stole på at det ikke er noe å tenke mer på når det ikke er behov for flere ultralyder 😁👏

Jeg tror også hun prøver å jobbe seg nedover, så satser på at hodet festes etter hvert. Og gjør det ikke det, så skal det ikke være noe problem det heller, det er jo tilfelle for de fleste andregangsfødende.

Herremin, så heldige vi er som snart blir foreldre🥰

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt med gode nyheter på UL 🙏 Snart er det jammen meg fødsel på deg med flere her inne 🤩🙏❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Patriotpaula skrev:

Så godt med gode nyheter på UL 🙏 Snart er det jammen meg fødsel på deg med flere her inne 🤩🙏❤️

Veldig godt💕 Og veldig spennende tider i graviddagbøkene, nå kommer de snart én etter én😍

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å høre at alt er som det skal, god start på permisjonen 💕 Nyt dagene og beina høyt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...