Gå til innhold

Irisiris venter barn


Irisiri

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

For en lang dag du må ha hatt i går! Håper virkelig du fikk komme først i køen, enten fødselen startet med hjelp eller av seg selv 💕

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for lykkeønskninger!❤️

Da vi endelig skulle sette modningspille på fredag hadde jeg fått 4 cm åpning og vannet ble tatt isteden. Da startet riene med én gang, og hun kom i rakettfart etter bare 2 timer i fødsel. Det var helt sinnsykt intenst når det gikk så fort, og jeg er veldig glad for at fødselen ikke startet hjemme. Jeg skjønte ikke selv hvor fort det gikk fremover, og hadde full åpning første gang vi tilkalte jordmor etter at vannet var tatt. Hadde vi vært hjemme hadde det blitt fødsel på farten.

Likevel ble det en veldig god fødselsopplevelse hvor jeg følte meg trygg, og med verdens beste skatt som belønning❤️ Alt er bra og vi er så forelsket!🥰

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun hadde dårlig tid når hun kom først i køen 😅 Håper dere er i god form begge to og at dere nyter hverandre! Gratulerer så mye 🥳

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye, endelig deres tur 🥰 Kjenner til følelsen, man sitter jo bare igjen som et spørsmålstegn når det går så fort 😯 Men greit å bli ferdig med det også 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 24.11.2019 den 10.46, prøverpåny skrev:

Gratulerer så mye!! 💕 

På 24.11.2019 den 11.52, Dovendyr1 skrev:

Gratulerer 💕💕

På 24.11.2019 den 11.54, Sibirstjerne skrev:

Gratulerer så mye🥰🥰🥰

På 24.11.2019 den 13.12, Bokdamen skrev:

Hun hadde dårlig tid når hun kom først i køen 😅 Håper dere er i god form begge to og at dere nyter hverandre! Gratulerer så mye 🥳

På 24.11.2019 den 15.33, Patriotpaula skrev:

Gratulerer så mye mamma @Irisiri 🌸💕

På 24.11.2019 den 15.39, boblevann skrev:

Gratulerer så mye, endelig deres tur 🥰 Kjenner til følelsen, man sitter jo bare igjen som et spørsmålstegn når det går så fort 😯 Men greit å bli ferdig med det også 🙈

På 24.11.2019 den 15.44, FruFiolett skrev:

Gratulerer så mye! 💖💖

Tusen hjertelig takk for gratulasjoner, dere!❤️ Nå har vi kommet hjem til en hektisk hverdag og nyter det masse🥰

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Takk som spør, @boblevann❤️

Her går det bra med liten og stor, men det er jammen en krevende tid. Er helt zombie av søvnmangel og ammeproblemer. 

Ammingen har vært litt styrete. Det gikk fint på sykehuset og vi fikk mye hjelp, men brystspreng og melkeflommen kom jo først på hjemreisedagen. Da ble jeg fort sår, og sårene ble sprekker i brystknoppene som til slutt var så smertefulle at det var til å grine av. Vegret meg for å legge henne til fordi det gjorde så vondt. Så da så jeg ingen annen utvei enn å prøve ammeskjold, alternativet var å kutte ut hele ammingen på det tidspunktet. Da ble smertene levelige, og sårene gror, om enn ganske sakte. Men da fikk jo ikke frøkna i seg nok mat, så hun begynte å gå ned i vekt. Så da måtte vi til med morsmelkerstatning og koppmating. Nå har vi gått over til flaske.

Så dagene er et evig styr av amming, flaske, bysse i søvn og pumpe mens hun sover - før prosedyren gjentas. Jeg tror det blir verdt det om vi bare får til å fortsette å delamme i det minste. Drømmen er jo å fullamme, men vi får se hva som lar seg gjøre.

I dag hadde frøkna endelig nesten nådd fødselsvekten sin igjen, 3 uker gammel i morgen. Og vi ble henvist for sjekk av tungebånd, siden sårheten ikke helt vil gi seg. Føler vi er på riktig vei💜

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Irisiri skrev:

Takk som spør, @boblevann❤️

Her går det bra med liten og stor, men det er jammen en krevende tid. Er helt zombie av søvnmangel og ammeproblemer. 

Ammingen har vært litt styrete. Det gikk fint på sykehuset og vi fikk mye hjelp, men brystspreng og melkeflommen kom jo først på hjemreisedagen. Da ble jeg fort sår, og sårene ble sprekker i brystknoppene som til slutt var så smertefulle at det var til å grine av. Vegret meg for å legge henne til fordi det gjorde så vondt. Så da så jeg ingen annen utvei enn å prøve ammeskjold, alternativet var å kutte ut hele ammingen på det tidspunktet. Da ble smertene levelige, og sårene gror, om enn ganske sakte. Men da fikk jo ikke frøkna i seg nok mat, så hun begynte å gå ned i vekt. Så da måtte vi til med morsmelkerstatning og koppmating. Nå har vi gått over til flaske.

Så dagene er et evig styr av amming, flaske, bysse i søvn og pumpe mens hun sover - før prosedyren gjentas. Jeg tror det blir verdt det om vi bare får til å fortsette å delamme i det minste. Drømmen er jo å fullamme, men vi får se hva som lar seg gjøre.

I dag hadde frøkna endelig nesten nådd fødselsvekten sin igjen, 3 uker gammel i morgen. Og vi ble henvist for sjekk av tungebånd, siden sårheten ikke helt vil gi seg. Føler vi er på riktig vei💜

Ååå jeg kjenner meg så igjen! Var helt på randen i starten, fikk jo aldri sovet fordi lille sine dupper gikk med til pumping for å prøve og komme i forkant med måltidene.. Koppmating er noe søl 😦 For ikke å snakke om puppestell - smøring og lufttørking og vasking og herlighet 🙄 Jeg prøvde også skjold men synes det var nesten vondere jeg.. Så bra det funker for dere! Håper dere får ammingen til, når det endelig løsner er det så enkelt! Jeg har fått en helt ny hverdag nå som jeg bare kan vippe ut puppen liggende i senga - sover meg ofte gjennom hele seansen 😍 Men om dere må gi flaske også så er jo det og enklere enn hva det er nå. Hold ut, det løsner snart enten det blir amming eller flaske på dere 😍 Lurt med sjekk av tungebånd, mine smerter forsvant omtrent over natten etter klipp! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd å høre dere sliter med ammingen, men høres ut som at det er på bedringens vei! Fint å få en oppdatering om hvordan det går med dere 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, boblevann skrev:

Ååå jeg kjenner meg så igjen! Var helt på randen i starten, fikk jo aldri sovet fordi lille sine dupper gikk med til pumping for å prøve og komme i forkant med måltidene.. Koppmating er noe søl 😦 For ikke å snakke om puppestell - smøring og lufttørking og vasking og herlighet 🙄 Jeg prøvde også skjold men synes det var nesten vondere jeg.. Så bra det funker for dere! Håper dere får ammingen til, når det endelig løsner er det så enkelt! Jeg har fått en helt ny hverdag nå som jeg bare kan vippe ut puppen liggende i senga - sover meg ofte gjennom hele seansen 😍 Men om dere må gi flaske også så er jo det og enklere enn hva det er nå. Hold ut, det løsner snart enten det blir amming eller flaske på dere 😍 Lurt med sjekk av tungebånd, mine smerter forsvant omtrent over natten etter klipp! 

Det er akkurat det jeg trøster meg med - vi er i den mest styrete perioden mtp. mating nå, uansett om det blir amming eller flaske til slutt. Høres herlig ut når ammingen går så fint som du beskriver nå. Håper så inderlig, for ammingen er virkelig kos når det ikke gjør vondt🥰 Og ikke minst at det er det beste for hennes helse. Men blir det flasken så har det og sine fordeler, som at pappa kan hjelpe til mer og får mer nærhet med baby❤️ Jeg holder ut med dette styret til babys vektøkning er stabil og sårene har grodd, da får vi se om fullamming blir mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...