Gå til innhold

Irisiris venter barn


Irisiri

Anbefalte innlegg

1 time siden, boblevann skrev:

Krysser fingrene for «små gener» 👼🏼 Godt du får god oppfølgning! 

Takk for det🤞😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I dag er jeg SÅ svimmel! Skulle liksom få mye ut av dagen, men det ble rett fra senga til sofaen. Det føltes som jeg skulle besvime bare jeg snudde på hodet, selv om jeg ligger. Er blitt litt bedre nå, men håper virkelig at dette ikke skal vare 🙈 Er det vanlig med sånne perioder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uke 33+3

Svimmelheten jeg skrev om i forrige innlegg gikk heldigvis over og jeg har følt meg mye bedre de siste dagene 🙂 

Denne uka har jeg vært på fødselsforberedende kurs. Dessverre kunne ikke mannen være med pga jobb, det var litt synd. Men kurset var nyttig likevel. Trodde tre timer skulle være alt for lenge, men der tok jeg feil.

Denne uken har jeg begynt å høre skikkelig høye klikke-/kneppelyder fra magen. Det kommer gjerne idet baby beveger seg brått og kraftig. Det kommer ikke fra meg, men magen. Et raskt googlesøk sier at det er normalt og at det kan være leddene til babyen som knepper. Merkelig med alt som foregår i en gravidmage altså😅

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uke 34+1

Ny kontroll og alt fortsatt bra👍 Sf-målet følger egen kurve perfekt. Jeg kan lett se at magen har grodd, så jeg føler meg heldigvis trygg på at baby også vokser fint❤️ Én uke til ny UL.

Tenk at fødselen ikke blir stoppet hvis den skulle starte nå😮 Jeg begynner å komme mer i «fødemodus» og tenker stadig mer på det som snart kommer. 

Formen er god, sånn bortsett fra lite søvn😴 

Gleder meg over at det bare er under 4 uker igjen på jobb. Fordi jeg skal i permisjon har jeg ekstra mye å gjøre på jobb nå, noe som ikke akkurat er ideelt... 

De siste ukene har det dukket opp en linje fra navelen og opp, den berømte «Linea fusca/nigra». Blir jo litt fascinert over alt som skjer med kroppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.10.2019 den 21.15, boblevann skrev:

Så koselig med ny UL, litt misunnelig her altså 🥰 Blir deilig med permisjon!

Ja, prøver å fokusere på at det blir koselig med UL og skyve små bekymringer langt bort😊

3 uker til permisjon! Kjenner det har skjedd noe nå altså, ting blir mye tyngre. Begynner så smått å forstå at man kan glede seg til at graviditeten er over. Men det er bare å telle ned dagene til permisjon, og fortsette å nyte alt som er godt med svangeskapet! Det er jo helt unikt å bære rundt på barnet i magen, så jeg prøver å nyte det så mye som mulig mens det varer🥰

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Veldig god innstilling å nyte det mens du kan. Er selvfølgelig andre ting å glede seg over og nyte når mini kommer, men innimellom savnet jeg det å være gravid 💕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, Bokdamen skrev:

Veldig god innstilling å nyte det mens du kan. Er selvfølgelig andre ting å glede seg over og nyte når mini kommer, men innimellom savnet jeg det å være gravid 💕

Jeg tror jeg også kommer til å savne det å være gravid etter at hun er ute💕 Har lenge sett for meg at det kanskje bare blir ett barn, men akkurat nå er det rart å muligens aldri skulle oppleve dette igjen etter de maks 8 neste ukene. Da er det ekstra viktig å nyte det her og nå❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg kommet til uke 35 og nok en ultralyd er unnagjort. Heldigvis er alt fortsatt fint og hun følger egen vekstkurve. Det var vanskelig å måle magen hennes nøyaktig på grunn av hvordan hun lå med ryggen helt til siden, men hun er ca -8% og 2300g. Blodgjennomstrømmingen i navlesnoren og hjernen ble også målt og var helt normal. Så det var ingen grunn til bekymring, men likevel ny UL om to uker. Må si jeg håpet at svangerskapet ble «friskmeldt» og at det ikke var nødvendig å følge opp videre. Jeg får bare fortsette å prøve å slappe av. Ingenting annet jeg kan gjøre uansett, bortsett fra å følge med på at det fortsetter å være masse liv og bevegelse❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Irisiri skrev:

Nå har jeg kommet til uke 35 og nok en ultralyd er unnagjort. Heldigvis er alt fortsatt fint og hun følger egen vekstkurve. Det var vanskelig å måle magen hennes nøyaktig på grunn av hvordan hun lå med ryggen helt til siden, men hun er ca -8% og 2300g. Blodgjennomstrømmingen i navlesnoren og hjernen ble også målt og var helt normal. Så det var ingen grunn til bekymring, men likevel ny UL om to uker. Må si jeg håpet at svangerskapet ble «friskmeldt» og at det ikke var nødvendig å følge opp videre. Jeg får bare fortsette å prøve å slappe av. Ingenting annet jeg kan gjøre uansett, bortsett fra å følge med på at det fortsetter å være masse liv og bevegelse❤️

Du, prøv heller å se det positive at de er så føre-var med oppfølgningen! Skjønner at det er vanskelig, det er jammen ikke mye ''ekstra'' som skal til før en blir bekymret som gravid :fnise: Prøv å tenke at du er så langt på vei at om de virkelig hadde vært bekymret hadde de satt deg i gang/tatt KS nå! Det skjedde med en venninne av meg i uke 35, hun skulle bare på kontroll UL og en halvtime etterpå var hun mamma 😮Så de sendte deg hjem, hun følger kurven sin og det er hele to uker til ny ultralyd. Det tolker jeg som at de ikke er særlig bekymret, men bare vil være på den sikre siden ❤️ 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, boblevann skrev:

Du, prøv heller å se det positive at de er så føre-var med oppfølgningen! Skjønner at det er vanskelig, det er jammen ikke mye ''ekstra'' som skal til før en blir bekymret som gravid :fnise: Prøv å tenke at du er så langt på vei at om de virkelig hadde vært bekymret hadde de satt deg i gang/tatt KS nå! Det skjedde med en venninne av meg i uke 35, hun skulle bare på kontroll UL og en halvtime etterpå var hun mamma 😮Så de sendte deg hjem, hun følger kurven sin og det er hele to uker til ny ultralyd. Det tolker jeg som at de ikke er særlig bekymret, men bare vil være på den sikre siden ❤️ 

Ja, jeg skjønner jo absolutt at det ikke er noen fare nå. Hun har det fint og vokser🙂 

Men som du sier, det skal lite «ekstra» til før bekymringene kommer. De følger jo ikke opp helt uten grunn. At han vil ta ny UL betyr jo at det teoretisk kan skje at hun slutter å vokse. Og det er den tanken som er eklest. Hadde jeg ikke blitt satt opp til ny UL, så hadde jeg tolket det som at det er svært liten sannsynlighet for akkurat det. Men uansett - hvis hun plutselig mot formodning må ut (noe jeg ikke tror skjer), så tåler hun det fint💕 Fint med en påminnelse om det.

Men jeg prøver å tenke som du sier, at de bare er veldig veeeldig føre-var😅 Og jeg har ikke vært overdrevet bekymret heller, så det skal nok gå fint. Jeg får bare en sånn «google meg ihjel»-økt etter kontrollen, før jeg skjønner at alle mål faktisk var ok - og så kan jeg slappe av i to nye uker 😜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Irisiri skrev:

Ja, jeg skjønner jo absolutt at det ikke er noen fare nå. Hun har det fint og vokser🙂 

Men som du sier, det skal lite «ekstra» til før bekymringene kommer. De følger jo ikke opp helt uten grunn. At han vil ta ny UL betyr jo at det teoretisk kan skje at hun slutter å vokse. Og det er den tanken som er eklest. Hadde jeg ikke blitt satt opp til ny UL, så hadde jeg tolket det som at det er svært liten sannsynlighet for akkurat det. Men uansett - hvis hun plutselig mot formodning må ut (noe jeg ikke tror skjer), så tåler hun det fint💕 Fint med en påminnelse om det.

Men jeg prøver å tenke som du sier, at de bare er veldig veeeldig føre-var😅 Og jeg har ikke vært overdrevet bekymret heller, så det skal nok gå fint. Jeg får bare en sånn «google meg ihjel»-økt etter kontrollen, før jeg skjønner at alle mål faktisk var ok - og så kan jeg slappe av i to nye uker 😜

Selvfølgelig, man blir jo så klart bekymret med en gang helsepersonell ikke sier «alt vel, hade bra»... Holdt på å google meg ihjel da jeg ble henvist til vekstkontroll, selv om spørsmålet hos meg var om han var for stor.. Fikk opp at økt mengde fostervann kunne bety kromosomfeil, og gi stort SF-mål, så jeg var selvsagt overbevist om det 😂 Litt stor baby eller tilfeldigheter var ikke alternativ, her var det kromosomfeil på tross av fin NIPT test tidligere 🙈 

Jeg tenker at neste UL bare blir for å dobbeltsjekke at hun fortsatt følger kurven sin 💕 UL er jo en relativt enkel og billig forsikring både for dem og for deg 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, boblevann skrev:

Selvfølgelig, man blir jo så klart bekymret med en gang helsepersonell ikke sier «alt vel, hade bra»... Holdt på å google meg ihjel da jeg ble henvist til vekstkontroll, selv om spørsmålet hos meg var om han var for stor.. Fikk opp at økt mengde fostervann kunne bety kromosomfeil, og gi stort SF-mål, så jeg var selvsagt overbevist om det 😂 Litt stor baby eller tilfeldigheter var ikke alternativ, her var det kromosomfeil på tross av fin NIPT test tidligere 🙈 

Jeg tenker at neste UL bare blir for å dobbeltsjekke at hun fortsatt følger kurven sin 💕 UL er jo en relativt enkel og billig forsikring både for dem og for deg 😃

På en måte godt å høre at andre og kan krisemaksimere😂 Merkelig hvordan følelser kan overkjøre fornuften. Det er vel også typisk å være mer bekymret som førstegangs. 

Det blir jammen spennende tider fremover nå, når det snart blir mange fødsler her i graviddagbøkene👏😍

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uke 36+0

Enda ei uke har flydd! Nå begynner jeg å bli skikkelig sliten. Jeg hviler ganske mye, men blir liksom ikke uthvilt likevel. Heldigvis har jeg mulighet til å ta noen rolige dager, da jeg jobber i halv stilling og strengt talt skulle skrevet masteroppgave alle fridager. Men det får bare ta den tiden det tar, for ellers hadde jeg kjørt meg tom. All ære til dere som allerede har barn å ta dere av hjemme!

Nå er det en måned til termin 😍 Rart å tenke på at jeg er høygravid, her har de siste månedene gått fort.

Kroppen er tung og det er vanskelig å forstå at den skal bli enda tyngre. Noen ganger kjennes en måned til termin veldig kort, men når jeg tenker på hvor mye tyngre det har blitt den siste måneden så er det jammen lenge🙈 

Nå har vektøkningen begynt å gå raskere, og jeg nærmer meg 6 kg opp. Det er ikke så rart at det går raskere nå, både mtp. at baby skal vokse, at jeg er ekstremt stillesittende og den voldsomme sulten jeg har for tiden. Minner om hvor sulten jeg var en periode i første trimester. Så her spises det som en helt! 

Alt i alt har jeg det veldig bra nå, jeg bare ser frem til permisjon og ro i hvertfall et par uker før jeg er klar for at hun kommer❤️

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Dovendyr1 skrev:

En uke igjen til permisjon da? :) Tiden flyr, ja! 

Første dag i permisjon er torsdag til uka (37+3), så ikke så langt ifra👍 Ser så ufattelig frem til å gi fra meg kontornøklene og takke for meg for 9 måneders tid 😏👏

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

8 timer siden, Patriotpaula skrev:

Hurra for at du snart har jenta deres i armene 🥰❤️🥳

Ja, tenk det😍 Blir nok både sprøtt og fantastisk❤️

7 timer siden, boblevann skrev:

Blir godt med permisjon nå! Så nære målet 🤩

Så nære, men så langt unna! Spørs på dagsformen hva jeg tenker 😅 Men jeg er vel ikke alene om det kanskje?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Irisiri skrev:

Ja, tenk det😍 Blir nok både sprøtt og fantastisk❤️

Så nære, men så langt unna! Spørs på dagsformen hva jeg tenker 😅 Men jeg er vel ikke alene om det kanskje?

Ikke alene! Jeg vet rasjonelt sett at jeg er veldig nærme målet. 34+3, så straks høygravid og jeg kan lukte permisjonen 😅 Men i dag føles det som en evighet til, og jeg aner ikke hvordan jeg skal holde ut... Andre dager synes jeg det er litt vel kort igjen, er ikke mentalt helt forberedt enda 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...