Fredagslunch Skrevet 1. februar 2019 #163 Skrevet 1. februar 2019 1 time siden, Gent82 skrev: Good luck😂😂😂😂👍👍 Den kommentaren var så fjern og sinnsyk at jeg bare måtte trykke liker på den 😂 Nix, den er faktisk i høyeste grad svært tidsaktuell.
Gent82 Skrevet 1. februar 2019 #164 Skrevet 1. februar 2019 3 minutter siden, Opplyst skrev: Du er full! Er du ikke? Og du må være jesus. Er du jesus???
Gent82 Skrevet 1. februar 2019 #165 Skrevet 1. februar 2019 Akkurat nå, Fredagslunch skrev: Nix, den er faktisk i høyeste grad svært tidsaktuell. Og...det jeg sa stemmer da altså ikke?
Perle Skrevet 1. februar 2019 #166 Skrevet 1. februar 2019 (endret) Jeg er 34 og hadde ikke nølt et sekund dersom jeg var single nå. TS skriver at det dyrt og dra til DK, men dyrt i forhold til hva? Fem års ferieturer, eller en ok bruktbil? Noen lever fint barnløse, for meg selv har jeg innsett at dette er utenkelig, derfor klarer jeg ikke å sette prislapp på det. Vi kvinner i midten av trettiåren har et "vindu" på ca fem år (pluss/minus). Dersom man vil bli mor, bør man agere. Halvparten av alle forhold ender i brudd. Å være alenemor er sikkert tøft, men det må da være ti tusen ganger bedre å være "alene-alene", enn alene med en eks/barnefar en ikke liker eller klarer å samarbeide med (men må) Takker GUD for at jeg ikke fikk barn med min eks. Ekte kjærlighet kan du finne når du er 43 TS. Jeg tror aldri noen mann kan forstå dette, da de har ikke en klokke som tikker på samme viset. Jeg har tidligere selv hatt et veldig distansert forhold til dette, men visse ting har skjedd som har fått meg til "å våkne i tide". Endret 1. februar 2019 av Perle 7
darth Vader Skrevet 1. februar 2019 #167 Skrevet 1. februar 2019 Haha. Mange eldre kvinner på 35+ i denne tråden som desperat forsøker å overbevise seg selv om at de har mange fruktbare år igjen. Gi opp. Ikke bare er dere lite fruktbare om dere faktisk hadde en mann, men dere finner heller ingen mann. Om dere er for kresne (prinsessesyndrom) eller bare lite attraktive, spiller liten rolle. 2
Snaskesnusken Skrevet 1. februar 2019 #169 Skrevet 1. februar 2019 12 minutter siden, darth Vader skrev: Haha. Mange eldre kvinner på 35+ i denne tråden som desperat forsøker å overbevise seg selv om at de har mange fruktbare år igjen. Gi opp. Ikke bare er dere lite fruktbare om dere faktisk hadde en mann, men dere finner heller ingen mann. Om dere er for kresne (prinsessesyndrom) eller bare lite attraktive, spiller liten rolle. Er ditt innlegg det typiske manne (prinsesyndromet) som vi alle kjenner til? 3
Snaskesnusken Skrevet 2. februar 2019 #170 Skrevet 2. februar 2019 31 minutter siden, Gent82 skrev: 😂 Jaa!! 1
Christina82 Skrevet 2. februar 2019 #171 Skrevet 2. februar 2019 Innlegg og tilsvar slettet da det bryter med reglene. * Brukerangrep eller personangrep. Brukerangrep er det å gå til angrep på brukere man diskuterer med. Personangrep er angrep på tredjepersoner. Ninab82, mod
Fredagslunch Skrevet 2. februar 2019 #172 Skrevet 2. februar 2019 8 timer siden, darth Vader skrev: Haha. Mange eldre kvinner på 35+ i denne tråden som desperat forsøker å overbevise seg selv om at de har mange fruktbare år igjen. Gi opp. Ikke bare er dere lite fruktbare om dere faktisk hadde en mann, men dere finner heller ingen mann. Om dere er for kresne (prinsessesyndrom) eller bare lite attraktive, spiller liten rolle. Ikke hør på denne herremannen, damer. De ALLER fleste av mine venninner var single og barnløse til de var godt over 35, men plutselig så stod han der, mannen, og damene var gravide innen et år eller to. Bare fordi denne herremannen på Kvinneguiden serverer dere sin ynkelige sannhet (som er å gi opp når man er singel og barnløs over 35, fordi man enten er lite attraktiv eller har prinsessesyndrom), betyr det ikke at dette er DERES sannhet, kvinner! Lev deres egen sannhet! 6
Becka Skrevet 2. februar 2019 #173 Skrevet 2. februar 2019 14 timer siden, Arcturus skrev: Gent er inne på noe her. Menn er ekstremt utseendefokusert. Det er både til fordel og ulempe for kvinner. Jeg vet at mange på Kg vil sosialist-hyle om at det indre teller mest og andre åpenbare floskler, men i dating ligger bevisene dessverre i fakta, ikke i politisk korrekte drømmer. Alle damer vil ha drømmemannen, forståelig nok! Han er heldigvis forskjellig fra dame til dame, men enkelte fellesnevnere er det. Ingen drømmer om en sjenert introvert kortvokst tjukkas med hårtap, ølmage, uten sosialt nettverk eller minst normal lønn. Du kan trekke fra en eller flere variabler fra regnestykket, men der har du bortimot maksimalen. Saken er derfor enkel. Det finnes flere menn som er villige til å gi deg et par barn på rappen. Men de har ikke en million i lønn. De står sist i køen blant damene, og de har stått der lenge. Men er de noe mindre snille? Det kan tenkes at du vil bli veldig glad i ham. Problemet er ofte at damene skal selvrealisere seg på alle arenaer i livet, pen mann og pene barn spesielt. Det må man kanskje revurdere når det ikke har skjedd i ens liv før 35. Kanskje er ikke den lekreste mannen tilgjengelig for deg. Her kommer det viktigste poenget mitt, menn har totalt fokus på utseende. Finn deg en mann som blir overlykkelig for å date deg - og han blir værende. Velg en mann som faller hodestups for deg og han gir deg at du vil ha. Spesielt barn. Jeg snakker av erfaring. Alle kompisene mine har giftet seg med de fineste damene de fant. Uten unntak. UTEN UNNTAK. Jeg har vært der hele veien og møtt alle de har datet underveis i livet. Den fineste dama vant. Hver gang. Konklusjonen min er helt entydig. Gå ned i krav. Du er for kresen. Du prøver deg på menn du tror du er jevnbyrdig attraktiv med, men de leter allerede etter den fineste de kan få. Det er ikke deg. Du må ned i skala for å få på plass det stabile du vil ha. Egentlig er det helt ufattelig at noe så enkelt som dette er så vanskelig for jenter å skjønne. Du sier det er menn som er utseende fokusert, men at vi er både utseende fokusert, karriere fokusert, penge fokusert, status fokusert osv osv. Da vil jeg i samme slenge oppfordre menn til å være litt mer fokusert på andre ting enn bare utseende. Hvis alle tar i et tak, så er det folk til alle. Men helt seriøst, er jeg klar over at menn nok setter utseende først. Det er grunn til at jeg selv er forferdelig opptatt av det til tider, på meg selv, og sammenligning med andre. Det er ikke morsomt en plass. Når det er sagt, så vil jeg påstå at jeg ikke er så kravstor selv. Det er følelsen jeg er på jakt etter først og fremst. Min siste eks hadde fint lite på stell. I tillegg hadde han mistet hår på toppen, noe jeg nesten følte kunne være dumpe grunn et øyeblikk. JEG med en mann uten hår??? Men søren heller, så falt jeg likevel, til tross for hårtap. Så det går an! Men TINDER, blir dessverre et svært overfladisk sted å skulle finne noen, da man kun har utseende å gå etter. Konkurransen blir stor, derfor blir det ofte mye vas, fordi folk "holder på med" flere samtidig. Litt off topic, men måtte bare kommentere denne. 3
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2019 #174 Skrevet 2. februar 2019 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor er det uansett for sent når du er 40, selv om du faktisk kan bære frem et friskt barn? Anonymkode: bcfee...ab9 For jeg vil ikke være en altfor gammel mor. Syntes jeg er sen allerede. Anonymkode: 539c1...796 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2019 #175 Skrevet 2. februar 2019 Jeg ser det er en som sprer mye gift her inne. Det er trist og veldig synlig at han er bitter på livet og sliter med sitt. Ønsker deg det beste, mann! Dyrk det positive og ikke glem det gode du har i deg. Hvorfor ønsker du å påføre andre vondt? Letter det på din egen smerte? Sannheten er at det er håp. Søker man aktivt en partner, har man i det minste gjort det man kan, men nå et jo ikke barn et så gigantisk ønske his deg heller. Min oldemor giftet seg med min oldefar da hun var 34. Min mormor fikk sitt siste barn, min onkel da hun var 42. Min farmor fikk pappa da hun var 38. Min mor fikk meg da hun var 31. Sjekk deg selv for fertilitet og lev livet. Adopsjon og fosterhjem er gode muligheter. Alt handler ikke om å få barn heller. Lykken er jo å sette pris på hvert øyeblikk, på helse, venner og familie. Det å være frisk, leve i fred og ro. Ha gode mennesker i livet og slutte å lete etter noe annet, den andre, det som skal til.... Gresset er ikke grønnere på den andre siden bestandig. Anonymkode: 8ebd3...b9f 5
Lostintranslation Skrevet 2. februar 2019 #176 Skrevet 2. februar 2019 10 timer siden, Perle skrev: Vi kvinner i midten av trettiåren har et "vindu" på ca fem år (pluss/minus). Dersom man vil bli mor, bør man agere. Halvparten av alle forhold ender i brudd. Å være alenemor er sikkert tøft, men det må da være ti tusen ganger bedre å være "alene-alene", enn alene med en eks/barnefar en ikke liker eller klarer å samarbeide med (men må) Ett moment er falt ut her; det er fullt mulig for en mann å være en god far selv om han ikke er en god ektemann. Og det er også mulig å være en god mann selv om han ikke er en match med deg. Fra barnets perspektiv er det bedre å ha en mor og en far, selv om mor og far ikke bor sammen. Dette perspektivet er jo ikke tatt i betraktning i det hele tatt for de som velger å dra til Danmark. Jeg tror det er en litt selektiv vri på dette her; "menn er håpløse, og et dårlig forhold ville skadet barnet såpass mye psykisk at jeg har gjort det rette ved å gjøre det alene". Det er jo ikke en uforbeholden sannhet. Selv om mange forhold ender i brudd, ender ikke alle i tragedie og slosskamp. Majoriteten av skilte par takler det greit, vi har i tillegg ressurser til å hjelpe folk. Selv parene jeg kjenner med bitre brudd har barn som er velfungerende. Bare slenger dette inn, da jeg synes kvinner kan være mer ærlige på når de gjør noe utelukkende for seg selv. For det er jo det det er. Selv ville jeg mye heller hatt barn med en mann jeg en gang var glad i men ikke er sammen med lenger, enn å få barn med en fremmed donor uten et ansikt. Jeg ville også mye heller hatt en far som ikke var sammen med mamma, enn å ikke ha en far. 10
darth Vader Skrevet 2. februar 2019 #177 Skrevet 2. februar 2019 2 hours ago, Fredagslunch said: Ikke hør på denne herremannen, damer. De ALLER fleste av mine venninner var single og barnløse til de var godt over 35, men plutselig så stod han der, mannen, og damene var gravide innen et år eller to. Bare fordi denne herremannen på Kvinneguiden serverer dere sin ynkelige sannhet (som er å gi opp når man er singel og barnløs over 35, fordi man enten er lite attraktiv eller har prinsessesyndrom), betyr det ikke at dette er DERES sannhet, kvinner! Lev deres egen sannhet! Hehe. Barnløse kvinner på 35+ må være noe av det mest underholdende som finnes. Det er morsomt hvordan dere på ene siden er så desperate etter barn at dere er villige til å reise til Danmark for å befruktes av en eller annen random sæddonor, og på andre siden forteller hverandre at kvinner er fruktbare og attraktive til langt oppi 40-årene!! Faktum er at hvis dere ikke finner dere enn mann og får barn før dere er 30, så er toget gått for de aller fleste kvinner. 2
Maleficenta Skrevet 2. februar 2019 #178 Skrevet 2. februar 2019 3 timer siden, Lostintranslation skrev: Ett moment er falt ut her; det er fullt mulig for en mann å være en god far selv om han ikke er en god ektemann. Og det er også mulig å være en god mann selv om han ikke er en match med deg. Fra barnets perspektiv er det bedre å ha en mor og en far, selv om mor og far ikke bor sammen. Dette perspektivet er jo ikke tatt i betraktning i det hele tatt for de som velger å dra til Danmark. Jeg tror det er en litt selektiv vri på dette her; "menn er håpløse, og et dårlig forhold ville skadet barnet såpass mye psykisk at jeg har gjort det rette ved å gjøre det alene". Det er jo ikke en uforbeholden sannhet. Selv om mange forhold ender i brudd, ender ikke alle i tragedie og slosskamp. Majoriteten av skilte par takler det greit, vi har i tillegg ressurser til å hjelpe folk. Selv parene jeg kjenner med bitre brudd har barn som er velfungerende. Bare slenger dette inn, da jeg synes kvinner kan være mer ærlige på når de gjør noe utelukkende for seg selv. For det er jo det det er. Selv ville jeg mye heller hatt barn med en mann jeg en gang var glad i men ikke er sammen med lenger, enn å få barn med en fremmed donor uten et ansikt. Jeg ville også mye heller hatt en far som ikke var sammen med mamma, enn å ikke ha en far. Helt enig med denne 1
Gjest Tassen10 Skrevet 2. februar 2019 #179 Skrevet 2. februar 2019 2 timer siden, darth Vader skrev: Hehe. Barnløse kvinner på 35+ må være noe av det mest underholdende som finnes. Det er morsomt hvordan dere på ene siden er så desperate etter barn at dere er villige til å reise til Danmark for å befruktes av en eller annen random sæddonor, og på andre siden forteller hverandre at kvinner er fruktbare og attraktive til langt oppi 40-årene!! Faktum er at hvis dere ikke finner dere enn mann og får barn før dere er 30, så er toget gått for de aller fleste kvinner. Nah. Gjennomsnittsalderen til førstegangsfødende kvinner var 29,3 år i 2017. Og det var antagelig enda litt høyere i 2018, siden denne alderen kryper lengre og lengre opp for hvert år. Så det er nok ganske mange som får sitt første barn når de er over 30. Gjennomsnittet vil jo trekkes mye ned av de som er mellom 18 og 23. Mens det i liten grad trekkes opp av de over 40 (siden de er så få). Tipper medianalderen er over 30. https://www.ssb.no/fodte/
Becka Skrevet 2. februar 2019 #180 Skrevet 2. februar 2019 4 timer siden, Lostintranslation skrev: Ett moment er falt ut her; det er fullt mulig for en mann å være en god far selv om han ikke er en god ektemann. Og det er også mulig å være en god mann selv om han ikke er en match med deg. Fra barnets perspektiv er det bedre å ha en mor og en far, selv om mor og far ikke bor sammen. Dette perspektivet er jo ikke tatt i betraktning i det hele tatt for de som velger å dra til Danmark. Jeg tror det er en litt selektiv vri på dette her; "menn er håpløse, og et dårlig forhold ville skadet barnet såpass mye psykisk at jeg har gjort det rette ved å gjøre det alene". Det er jo ikke en uforbeholden sannhet. Selv om mange forhold ender i brudd, ender ikke alle i tragedie og slosskamp. Majoriteten av skilte par takler det greit, vi har i tillegg ressurser til å hjelpe folk. Selv parene jeg kjenner med bitre brudd har barn som er velfungerende. Bare slenger dette inn, da jeg synes kvinner kan være mer ærlige på når de gjør noe utelukkende for seg selv. For det er jo det det er. Selv ville jeg mye heller hatt barn med en mann jeg en gang var glad i men ikke er sammen med lenger, enn å få barn med en fremmed donor uten et ansikt. Jeg ville også mye heller hatt en far som ikke var sammen med mamma, enn å ikke ha en far. Er det noen som påstår at de vil få barn for noen andre enn seg selv da? Som om det hadde vært med en mann? Det finnes vel få som har en perfekt barndom, en perfekt oppvekst, en perfekt kjernefamilie i dag. Det finnes utallige typer forskjellige familier i dag. At noen kvinner velger å få barn alene, om dette er et så høyt ønske, så tror jeg det barna vil få enormt mye kjærlighet. En fars figur kan alltids komme senere. Jeg tror barna vil ha det vel så godt, som med alt som skjer med familier i dag. Skilsmisser, veksle mellom mor og far, kan vel umulig være så mye bedre, selv om man da "i det minste har begge deler". Klart jeg vil også gjerne ha en mann jeg elsker å få barn med. Og jeg reiser ikke til Danmark, men hvis det å få barn var alt jeg hadde ønsker meg, så kunne jeg fin reist. 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå