Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
1 minutt siden, Fredagslunch skrev:

...hvorfor er egentlig DU engasjert i den??

Det gikk opp for meg at tråden er 100% bullshit. Alle kaster møkka si på hverandre, og når denne tråden er ferdig, så er alle like sta og dumme som før. Damer som deg og ts har nisselua og skylappene godt tredd på, miserable liv, og det er faktisk bortkastet energi å prøve å hjelpe dere. Holy fucking christ så bortkastet. 

*Gent sjekker herved ut av denne tråden*

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ingen issues, og ikke barnløs. Hva er galt i å si at sjansen for barnløshet er stor? Det er jo statestikk. Blir klar over damer som nærmer seg 40år og er redd for at de aldri får barn. Jeg mener at det å «må ha alt på stell» først, er noe tull! Noen føler seg aldri klar for barn, så dersom du har lyst på barn så må du søren meg se til å gjøre noe med det da. Dra til Danmark eller finn andre måter, framfor å klag på forum over at man er redd fordi alderen begynner å bli høy. For de harde fakta er, dersom du venter mye lengre, ja da er sjansen stor for at du blir barnløs. 

Nettopp dette er en av årsakene til at det i dag fødes færre og færre barn. Folk venter for lenge. 

Anonymkode: f993a...406

Det at enkelte ønsker "alt på stell" er faktisk beundringsverdig, fremfor å bli gravid så fort man vil uten tanke på økonomi og praktiske konsekvenser. Man trenger ikke være steinrik millionær før man kan mene at man har alt på stell, men det er nok av dem som har en dårlig betalt jobb (eller kanskje ikke jobb i det hele tatt), som ikke har tatt en utdannelse eller fagbrev og som generelt ikke har forberedt seg særlig praktisk. 

Anonymkode: 93948...e65

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes virkelig folk er ufine med hverandre her. Alle må så klart få ha sine egne meninger om hva som er passende alder å få barn, hvor gammelt er for gammelt, bør man (ikke) reise til Danmark osv., men det går faktisk an å svare på en ordentlig måte likevel. Ts: Ikke få panikk. Se etter en kjæreste og finner du en du ønsker å få barn med forsøker dere det. Du må nok akseptere å finne en mann som har barn fra før, men det er da helt ok så lenge det er en god, ordentlig mann som du ønsker å satse på. Hvis du ikke skulle finne noen tror jeg rett og slett du må akseptere at det ikke ble barn på deg. Eller du kan treffe en mann som har barn fra før og bli en god stemor (jeg forstår at det er langt fra det samme som egne barn, men kanskje det kunne vært givende for deg?). Du kan ha et flott, givende liv som barnløs også. Når det er sagt er det ikke slik at "alle" er sterile når de er 35 slik noen her får det til å høres ut som. Jeg møtte mannen i mitt liv som 38-åring, fikk førstemann som 40-åring og er nå gravid igjen med nummer to som 40-åring. Mannen min har også barn fra før. Jeg vet at dette ikke betyr at alle er like heldige og at dette heller er unntaket, men jeg vil bare si at det faktisk kan hende deg også. Samtidig vil jeg si at mannen min og jeg var enige om fra første stund at vi pga alder skulle se hva som skjedde og hvis det ikke ble barn på oss på naturlig måte, så ville vi akseptert det og levd godt med det og (nå vil sikkert folk si at det er lett for meg å si som det ordnet seg for, men jeg mener det oppriktig). Lykke til!

Anonymkode: 19684...8b1

• Liker 2
Skrevet

Etter å dømme på noen av trådene her inne så er det vanskeligere å kapre en mann hvis du allerede har barn. Så går du til Danmark og blir gravid og så satser på å finne drømmemannen så.... lykke til

Prøv heller å senk forventningene dine til menn. Lykke er ikke å oppnå alt du vil ha, det er å oppnå tilfredshet med realitetene. 

Anonymkode: edb32...b79

• Liker 2
Skrevet (endret)
42 minutter siden, Gent82 skrev:

Det gikk opp for meg at tråden er 100% bullshit. Alle kaster møkka si på hverandre, og når denne tråden er ferdig, så er alle like sta og dumme som før. Damer som deg og ts har nisselua og skylappene godt tredd på, miserable liv, og det er faktisk bortkastet energi å prøve å hjelpe dere. Holy fucking christ så bortkastet. 

Jaha, så du er her på Kvinneguiden, og ikke minst, inne i DENNE TRÅDEN, for å HJELPE kvinner? Ja, altså, det tror jeg ikke noe på. Alt du har skrevet her i denne tråden tyder på at du er her i ens ærend å fortelle TS at hun har dårlig tid, og det hjelper i hvertfall ikke på situasjonen. Det at du sier at jeg har et miserabelt liv iført skylapper, later i beste fall til å være forsøk på å provosere, men egentlig er det vel bare litt uvitende og slemt oppgulp. 
Det seriøst TEITESTE jeg vet her på Kvinneguiden, er når mannfolk plutselig blir såre og bitre over at de blir motsagt, og derfor slenger ut sånne påstander som du akkurat gjorde. For dette er et fenomen jeg ser veldig ofte. Og det er usaklig, ikke minst.

Synes du tråden ble poengløs, plutselig? Vet du hvorfor tråden ble slik som den ble? Det er fordi altfor mange (eventuelt de samme personene om og om igjen) har følt det nødvendig å skrive til TS at løpet er kjørt og at hun i hvertfall ikke skal satse på å møte en mann hun faktisk LIKER, dersom hun ønsker å få barn. Jeg skjønner helt enkelt ikke folks behov for å påpeke i det uendelige at kvinners fruktbarhet ikke er for evig. Dette VET JO ALLE KVINNER INNERST INNE. Sånn! Nå har jeg sagt det! Nå slipper både du og alle andre Kvinneguiden-herremenn å påpeke dette noe mer. Vi VET det.
Selvsagt er dette et sårt tema for mange kvinner! På akkurat samme måte som at hårtap og elendig potens er et sårbart tema for menn. Jeg tror ikke noen liker tanken på å bli eldre og at kroppen ikke skal fungere på samme måte lenger, som da den var ung.

Du spør om hva som er poenget med denne tråden. Jeg tror poenget til Trådstarter rett og slett var å få noen trøstende ord, hun skriver hvordan barnløse på hennes alder takler det å ikke ha fått barn enda, men samtidig ønske seg et (eller fler). 
Det som er normal folkeskikk da, er jo å SI NOEN TRØSTENDE ORD, da vel.
Jeg skal ikke snu hele argumentet ditt og påstå at det er DU som har et miserabelt liv i steden. Men mann, du er 36 år, flammende aktiv på Kvinneguiden, og har nettopp brukt de siste dagene på å engasjere deg i å fortelle en 35-årig kvinne gang på gang at det snart er for sent for henne å få barn.

WHY? 

Endret av Fredagslunch
  • Liker 8
Skrevet
46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det at enkelte ønsker "alt på stell" er faktisk beundringsverdig, fremfor å bli gravid så fort man vil uten tanke på økonomi og praktiske konsekvenser. Man trenger ikke være steinrik millionær før man kan mene at man har alt på stell, men det er nok av dem som har en dårlig betalt jobb (eller kanskje ikke jobb i det hele tatt), som ikke har tatt en utdannelse eller fagbrev og som generelt ikke har forberedt seg særlig praktisk. 

Med «alt på stell» mener jeg; Utdanning/fagbrev/jobb/bolig/sikker økonomi.. Hvis du er såååå treig med å få deg en fast jobb, og økonomisk sikkerhet at du rekker å fylle 35 år, ja da må du kanskje bare tåle at løpet er kjørt da. Uansett hvordan du vrir og vender på det, så vil det statistisk sett være vanskeligere å få barn når du er over 35 år. Er du 35 før du har sikker inntekt, da er du en slark.. 

• Liker 2
Skrevet
43 minutter siden, Fredagslunch skrev:

WHY? 

Ærlig? Fordi alle gutta bois som har pult damer med daddy issues vet at det er mye lettere å få pult når damene har issues. 

^Det er litt spøk, men også litt sannhet i det.

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ærlig? Fordi alle gutta bois som har pult damer med daddy issues vet at det er mye lettere å få pult når damene har issues. 

^Det er litt spøk, men også litt sannhet i det.

Jeg tror nok du har rett ;)

Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Med «alt på stell» mener jeg; Utdanning/fagbrev/jobb/bolig/sikker økonomi.. Hvis du er såååå treig med å få deg en fast jobb, og økonomisk sikkerhet at du rekker å fylle 35 år, ja da må du kanskje bare tåle at løpet er kjørt da. Uansett hvordan du vrir og vender på det, så vil det statistisk sett være vanskeligere å få barn når du er over 35 år. Er du 35 før du har sikker inntekt, da er du en slark.. 

Ja, da har du tydeligvis endret mening, for i innlegget jeg siterte, så skrev du rett ut at du syntes det var noe tull å måtte ha "alt på stell". Nei, det er faktisk ikke så uvanlig at folk ikke nødvendigvis har landet en god og sikker jobb, bolig etc. når man er 35 i dagens arbeisliv. Mange høyt utdannede må gå årevis i midlertidige stillinger og må kanskje ta etterutdanning/kurs etc. før man kan lande en sikker tilværelse. "Tradisjonelle" jobber man kan få, og som gjerne ble befestet av foreldregenerasjonene for 20-40 år tilbake, forsvinner også i rekordfart. Det blir med andre ord stadig flere som bør vente før de satser på barn/familie. Merk deg ordet "bør", for det er jo mange som mer eller mindre blir avhengig av NAV/offentlige ytelser i mangel av praktisk og finansiell stabilitet. Men det vil være en bjørnetjeneste mot seg selv, siden velferdsstaten også er på vei ut døra i stadig raskere tempo. Sagt med andre ord: Det å få barn i dagens arbeidsliv og politiske klima er egentlig ikke bærekraftig for mange, for disse barna vil trenge oppfølging, skolegang og helsetjenester. Ting som foreldre opp til nå har kunnet ta for gitt er tilgjengelig for alle, men som dessverre ikke vil være det i fremtiden. 

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ja, da har du tydeligvis endret mening, for i innlegget jeg siterte, så skrev du rett ut at du syntes det var noe tull å måtte ha "alt på stell". Nei, det er faktisk ikke så uvanlig at folk ikke nødvendigvis har landet en god og sikker jobb, bolig etc. når man er 35 i dagens arbeisliv. Mange høyt utdannede må gå årevis i midlertidige stillinger og må kanskje ta etterutdanning/kurs etc. før man kan lande en sikker tilværelse. "Tradisjonelle" jobber man kan få, og som gjerne ble befestet av foreldregenerasjonene for 20-40 år tilbake, forsvinner også i rekordfart. Det blir med andre ord stadig flere som bør vente før de satser på barn/familie. Merk deg ordet "bør", for det er jo mange som mer eller mindre blir avhengig av NAV/offentlige ytelser i mangel av praktisk og finansiell stabilitet. Men det vil være en bjørnetjeneste mot seg selv, siden velferdsstaten også er på vei ut døra i stadig raskere tempo. Sagt med andre ord: Det å få barn i dagens arbeidsliv og politiske klima er egentlig ikke bærekraftig for mange, for disse barna vil trenge oppfølging, skolegang og helsetjenester. Ting som foreldre opp til nå har kunnet ta for gitt er tilgjengelig for alle, men som dessverre ikke vil være det i fremtiden. 

Ja, hvis du har så jævla lyst på barn så er det tull. Hva er det kvinner over 30 år ikke skjønner med at fruktbarheten dropper? Sånne som ts som begynner å bli ganske langt opp i åra, og fremdeles ikke føler seg klar for barn, de blir aldri klar. Best om de ikke får barn da. Og ikke ha det stabilt økonomisk før du er 35 er ikke normalt. Hvor treig er du ikke da? Må være folk som ikke gidder starte studier etter vgs. Hadde noen på universitetet som var ganske gammel, og disse var nok typiske dankerne på vgs. Kommer du i gang tidlig, så bør du ha det stabilt med en jobb før du fyller 30. Rekker godt en master lenge før den tid.  

Og disse du skakker om - de høyt utdannende som må gå i midlertidige stillinger, de må faktisk skjønne at man ikke alltid får i pose og sekk. Prioriterer du karriere, så må du tåle at du kanskje misser sjansen for barn. 

• Liker 2
Skrevet

Jeg var 27 når jeg mista jobben og den økonomiske sikkerheten i konkurs. Nå er jeg 34 og har enda ikke kommet meg på beina, selv om jeg har jobbet som bare det for det. Trenger ikke være latskap som gjør deg treig. Man bør vel ha alt på stell før man får barn, og da blir det bare sånn hos noen.

Anonymkode: a20ad...923

• Liker 3
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ja, hvis du har så jævla lyst på barn så er det tull. Hva er det kvinner over 30 år ikke skjønner med at fruktbarheten dropper? Sånne som ts som begynner å bli ganske langt opp i åra, og fremdeles ikke føler seg klar for barn, de blir aldri klar. Best om de ikke får barn da. Og ikke ha det stabilt økonomisk før du er 35 er ikke normalt. Hvor treig er du ikke da? Må være folk som ikke gidder starte studier etter vgs. Hadde noen på universitetet som var ganske gammel, og disse var nok typiske dankerne på vgs. Kommer du i gang tidlig, så bør du ha det stabilt med en jobb før du fyller 30. Rekker godt en master lenge før den tid.  

Og disse du skakker om - de høyt utdannende som må gå i midlertidige stillinger, de må faktisk skjønne at man ikke alltid får i pose og sekk. Prioriterer du karriere, så må du tåle at du kanskje misser sjansen for barn. 

Nei, det er ikke tull, for man må faktisk ha en noenlunde stabil tilværelse før man setter barn til verden i mine øyne. Men joda, jeg er fullt klar over at det på mange vis ikke er tilfelle i Norge. Man har jo diverse slackere som heller lener seg på NAV når de gjør høyst private valg som å sette barn til verden. Men du skal være jævlig glad for at ikke alle som ønsker barn gjør det, siden det er slik at noen også må bringe penger inn i NAV-kassa. Og der finner du de som må ha "ting på stell", som ikke ønsker å lene seg på det offentlige, og som heller vil vente til de er stabile nok eller risikere å ikke rekke å få barn. 

Joda, det er ganske normalt, siden mange går lenge i midlertidige stillinger. Selv om de er ferdig med master når man er 24, så er midlertidigheten høy i mange bransjer, og jeg kjenner flere som har gått midlertidig 10 år eller mer. Sånn er det med dagens arbeidsmarkedspolitikk, og da må man tilpasse seg det, avhengig av hva man jobber med. Og det handler ikke bare om de beste jobbene, men ofte helt ordinære jobber. 

"Dankerne" som er litt eller mye eldre enn de fleste studenter på høyere utdanning, har som regel allerede en bakgrunn fra før i arbeidslivet, og tar en ny utdannelse siden de må/ønsker å begynne på noe nytt, eller en etterutdanning. Man finner sjelden de som ikke har giddet noe som helst. Har man slacket seg helt fra tenårene, gidder man neppe å begynne på noe i en aldre av 34. 

• Liker 3
Skrevet
På 1.2.2019 den 6.46, AnonymBruker skrev:

Du mener helt alvorlig at det ikke er litt gammelt? Ikke at 50 år er gammelt, men for å ha en 10 åring, så er det jo det. Og problemet er jo at gjennomsnittsalderen for førstegangsfødende i Norge stadig blir eldre og eldre. Jeg mener det oppriktig når jeg sier at det er egoistisk ovenfor barnet. For la oss si at du er 40 år når barnet fødes. Dersom dette barnet selv blir gravid ved gjennomsnittsalder (30år), vil dette barnet, ved 10 års alder ha en 40 år gammel mor, og en 80år gammel bestemor. Barnet får aldri oppleve oldeforeldre. 

40 år er for gammelt til å få barn. Det bør være unntaket som får barn over 35. Barn skjer ikke for alle, og på ett tidspunkt bør man innfinne seg i det. 

Dette er det dummeste argumentet jeg har hørt...noensinne.

Av alle fæle ting som kan ramme barn her  i verden så kommer det å ikke ha oldeforeldre VELDIG langt ned på lista😂

• Liker 4
Skrevet
På 5.2.2019 den 0.52, Gent82 skrev:

TS vil sannsynligvis ikke klare å forandre seg, så synes ikke det var så teit ting å si jeg...egentlig. Såklart Ikke politisk korrekt, men dog.

Hva pokker skal dette betyr egentlig? Ikke forandre meg? For hva? Hva har du med å komme med slike kommentarer? Kjenner du meg? Du sitter jo bare her å slenger ut ting. Hvorfor er du i denne tråden ennå egentlig? 

TS! 

Anonymkode: 539c1...796

• Liker 3
Skrevet
14 timer siden, Gent82 skrev:

DET VAR PÅ TIDE! 

• Liker 1
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Må si jeg blir stadig overraska over innlegg jeg leser om meg selv her. Plutselig her står det jeg ikke føler meg klar for barn. Hvorfor tror du jeg lagde denne tråden? 

Vet du, jeg lå å grein i går, fordi jeg tenkte en så teit tanke tanke som at jeg lurte på å bare " velge" en jeg vet liker meg, og hadde gledelig fått et barn med meg, om jeg sa jeg ville satse på oss. Men jeg er overhode ikke interessert i ham på den måten. Men han er en snill og god mann. Jeg klarer bare ikke føle meg tiltrukket. Jeg har kjent ham en stund nå. Og jeg har forsøkt et par ganger å se ham på en romantisk måte. Men nytteløst. Jeg lå å gråt bare ved tanken. At det var dette det var kommet til. At jeg faktisk vurderer å bli sammen med med en mann, kun for å få et barn! Jeg kommer ikke til å gjøre det. Men denne tråden har virkelig gitt med ennå mer panikk enn jeg hadde fra før. 

Årsaken til at jeg ikke har barn, pr nå. Er rett og slett at jeg dessverre har kastet bort tiden min på feil menn. Før det, så var jeg singel lenge, og skal innrømme tiden min gikk altfor mye til jobb, enn menn og dating. Tida flyt jo, og plutselig sitter man her, etter å ha hørt fra venner og familie så lenge, " du har ennå god tid! ", til plutselig å ikke ha god tid overhode. 

Jeg er enig med folk som sier følgende. Du kan ennå ha mulighet, men om det ikke skjer, så må man kanskje akseptere det faktum at det ikke ble barn på meg. Det triste er at jeg en gang lot sjansen gå i fra meg... Jeg vil kanskje aldri få den tilbake pga et valg. Så kanskje fortjener jeg ikke barn heller.

Syntes folk kan være motbydelig her inne. Noen mener bare å fortelle meg den sannheten de mener er rett. Og det er helt ok! Men husk nå på, at ord kan såre, selv på et forum. Heldigvis er det folk her som veier opp for alt det negative. ;) :) 

Tror jeg sier takk for meg med denne tråden snart. Har fått mine svar! :)

TS

• Liker 6
Skrevet

Hei! Jeg fikk første rett før jeg ble 37 år. Sånn ble det for meg og det er jeg faktisk veldig fornøyd med. I tyve-årene og starten på tretti-årene har jeg gjort akkurat hva jeg vil når som helst! Jeg er glad for den tiden jeg har hatt alene uten barn, og jeg elsker livet mitt nå😃 Jeg møtte pappaen hennes rett før jeg ble 34! Og vi planlegger faktisk å få flere barn😃 Jeg føler meg IKKE gammel, tidspunktet å få barn på var helt perfekt for meg. De som sliter med å få barn i 30- årene, hadde kanskje slitt med å få dem i 20-årene også! Det er jo ikke lenge siden du var gravid. Det er et godt tegn😃 Fortsett med datingen, hiv deg ut i nettdating- det er fantastisk, avstander viskes ut der og du får en langt bredere plattform å velge fra. Jeg skjønner at du er stresset, det var jeg selv også, og trodde faktisk aldri at jeg skulle være så heldig å finne en jeg faktisk ville ha- og som ville ha meg! Men det gjorde jeg og  nå har vi en baby under året sammen (og den satt på første forsøk) Alle i min barselgruppe er i 30-årene også, kun ei som er i 20-årene. Så ja, fortsett med å date. Det det står og faller på er å finne en mann du virkelig vil ha, ikke ta til takke med noe dårligere. Eggstokkene skrumper ikke inn bare fordi du er 35. Dette kan absolutt gå veien☺️☺️

• Liker 7
Skrevet

Tusen takk for et oppløftende svar Lady la la. 😍 At jeg har dårlig tid skal man ikke legge skjul på. Men at det forsatt et håp om å kanskje finne noen barn med er jo bra. Jeg må kanskje kaste meg mer ut i dating. Har kviet meg litt for det. Vært i kontakt med noen... Så får vi sjå. 😊

• Liker 3
Skrevet
På 31.1.2019 den 16.54, AnonymBruker skrev:

Det kan dessverre begynne å haste nå, ja, når man er kommet til alderen 35 og ønsker barn. 

Man er i praksis steril 10 år før man kommer i overgangsalderen. Jeg kom i overgangsalderen da jeg var 46, og var derfor steril allerede da jeg var 36. Var derfor jeg aldri ble gravid med noe barn nr to da vi prøvde når jeg var 37-38 år.

Siden man aldri 10 år på forhånd kan vite når man kommer i overgangsalderen, så er det vanskelig å forutsi noe om fruktbarheten til en i siste halvdel av og slutten av tredveårene.

Anonymkode: cd2db...887

Er 38 år og førstegangsgravid, så den statistisk din kan du putte langt opp i .... 

Anonymkode: 5b38d...d9a

• Liker 4
Skrevet
23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er 38 år og førstegangsgravid, så den statistisk din kan du putte langt opp i .... 

Anonymkode: 5b38d...d9a

Selv om du har genene på din side og lett kan bli gravid når du er snart 40, så er det slemt å lure andre kvinner til å vente så lenge med å få barn da en del har nedsatt fruktbarhet som 39 åringer.  Mange vet kanskje ikke at toget har gått når de forsøker å få barn som 40 åring.

Anonymkode: 25d18...587

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...