AnonymBruker Skrevet 3. februar 2019 #201 Skrevet 3. februar 2019 Jeg var i din situasjon til jeg var 41. Da dro jeg til Danmark. For meg var familie viktigere enn en mann. Har heldigvis genene på min side og fikk barn relativt lett men kjenner flere som har måttet bruke eggadopsjon etter passerte 40. Du har fremdeles noen år på å finne ut hva som er viktigst for deg men ikke vent for lenge. Anonymkode: 8b97c...ce8 4
Fredagslunch Skrevet 3. februar 2019 #202 Skrevet 3. februar 2019 På 2.2.2019 den 11.54, darth Vader skrev: Hehe. Barnløse kvinner på 35+ må være noe av det mest underholdende som finnes. Det er morsomt hvordan dere på ene siden er så desperate etter barn at dere er villige til å reise til Danmark for å befruktes av en eller annen random sæddonor, og på andre siden forteller hverandre at kvinner er fruktbare og attraktive til langt oppi 40-årene!! Faktum er at hvis dere ikke finner dere enn mann og får barn før dere er 30, så er toget gått for de aller fleste kvinner. DETTE har i hvertfall ikke rot i virkeligheten. Du skjønner, hvis du beveger nesen din ut av mancaven din og titter bort fra skjermen din der du spiller WOW hele dagen og natten, vil du oppdage at venninnegjenger som min er svært vanlig. Velkommen til virkeligheten. Du likte den kanskje ikke? For du vil vel helst foretrekke en verden der kvinner føler seg stygge, uattraktive og tro at de aldri kommer til å oppnå drømmen om et barn, bare fordi de er barnløse når de er 30? Som jeg har nevn, ALLE mine venninner var single og barnløse da de var 30, men så fikk de da kjærester etterhvert og nå popper det ut unger over en lav sko. Det er dette som er virkeligheten, jeg tenkte bare å presisere det for deg nok en gang. Du aner faktisk ikke hva du snakker om. Og årsaken til at en del kvinner reiser til Danmark for å få barn, er jo fordi de ikke finner seg menn som vil ha barn med dem. Men det der barnetoget har jo ikke gått for KVINNENE for det. Like fruktbare, de! Hva skal man med en mann egentlig? Hadde ikke giddet en sånn forumsforgifter som deg i hvertfall. Holder meg til min nydelige betraktelig yngre kjæreste som både har begynt å mase om bryllup og barn! 6
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2019 #203 Skrevet 3. februar 2019 På 31.1.2019 den 20.19, heipådegsann skrev: Joda, menns sædkvalitet faller også med alderen. Men de mister ikke evnen til å få barn like brått som kvinner gjør. La ved den første og beste linken jeg fant om tema akkurat nå: https://illvit.no/mennesket/alderen-svekker-menns-evne-til-a-fa-barn Jeg kjenner en mann som ble far som 60 åring. (Se også kjendiser ) De andre eldre fedre jeg kjenner ble far når de var i 40 og 50 årene. Anonymkode: 25d18...587 2
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2019 #204 Skrevet 3. februar 2019 På 1.2.2019 den 1.48, AnonymBruker skrev: Det må jo faktisk ikke være det som er grunnen. Det er ikke alle som har strømlinjeformede liv der alt ligger til rette for å få barn når man er 25. Jeg hadde i hvert fall ikke det om jeg hadde hatt lyst på barn i den alderen. Jeg vil også tro at selv om man er en eldre mor så kan man gi barnet et godt liv. Hva så om mor er 50 når barnet er 10? Anonymkode: 5b2bf...270 Vi er som oftest sterile ( noen sjeldne unntak ) mange år før vi blir 50 år...ville ikke ventet til jeg nærmet meg overgangsalderen før jeg ønsket meg barn. Anonymkode: 25d18...587 4
Becka Skrevet 3. februar 2019 #205 Skrevet 3. februar 2019 På 2.2.2019 den 21.01, AnonymBruker skrev: Hvorfor? Er jo ikke sånn at folk ikke får bestemme som de vil. Men må jo tåle at andre mener at 35+ er gammelt for å starte med sitt første barn. Det er jo ikke bra at damer i Norge blir eldre å eldre. Hvem skulle det være godt for? Og jeg mener ikke at 35 år er gammelt. Ikke 50 heller, men når det angår å bli gravid, så er 35 gammelt. Dette er biologi. Kvinnen bør få barna sine før 30årene. I alle fall ikke få førstemann ved fylte 30, og i tillegg tenke på flere barn. Ønsker dere ikke at barna skal få ha moren sin lengst mulig? Oppleve besteforeldre, eller oldeforeldre? Anonymkode: f993a...406 Det er ingen garanti for noe, heller ikke hvor lenge man har foreldrene sine. Mine foreldre har røykt i alle år ( min mor ennå. ) men de fikk barn tidlig. Er det noe bedre garanti for dem å leve lenger for.eks? Det blir for dumt, for ting er faktisk ikke så sort/hvitt. Og du snakker som første barn ikke burde fåes etter 35, som om det er en selvfølge at får man 1,skal man få 2 og 3 og 4... eller?? Det er nok langt flere mye yngre mødre, som ikke burde vært mødre så tidlig, enn mødre på 35 +. Jeg tror utsiktene for en mor på 35 med livserfaring og modenhet faktisk er svært positivt. 2
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2019 #206 Skrevet 3. februar 2019 Babyboom på jobben min om dagen av damer over 40 som har fått barn. Fire stykker alt i alt. Og alle er førstegangsfødende og har så vidt jeg vet ikke vært langtidsprøvere engang. Skal innrømme at jeg er litt overrasket over at det virker som det har vært så enkelt. Grunnen til at jeg har gjort den antagelsen er at i et par av tilfellene har forholdet vært ganske nyetablert. Anonymkode: 7e4a5...023 7
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2019 #207 Skrevet 3. februar 2019 Fyfaen...jeg blir drit stressa av denne tråden..... Blir 35 til sommern, har ett barn, ønsker meg et til...men er i vikariat etter å ha vært arbeidsledig leeeenge... så har ikke et annet valg enn å vente med å prøve på nr 2. Livet er ikke alltid så lett Anonymkode: 1d8bc...066
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2019 #208 Skrevet 3. februar 2019 45 minutter siden, AnonymBruker skrev: Babyboom på jobben min om dagen av damer over 40 som har fått barn. Fire stykker alt i alt. Og alle er førstegangsfødende og har så vidt jeg vet ikke vært langtidsprøvere engang. Skal innrømme at jeg er litt overrasket over at det virker som det har vært så enkelt. Grunnen til at jeg har gjort den antagelsen er at i et par av tilfellene har forholdet vært ganske nyetablert. Anonymkode: 7e4a5...023 De fleste "eldre kvinner" får barn via IVF behandling. Ingen jeg kjenner har fått barn på naturlig måte etter at de har passert 40 år. En bekjent gifta seg i begynnelsen av 40 årene, ble gravid en eller to ganger var uheldig og aborterte. Siden ble det ingen flere graviditeter. De er fortsatt barnløse og har ikke prioritert IVF behandlinger. Da det også har en grense og er en påkjenning om det ikke lykkes. Egg donasjoner synes jeg ikke noe om pga hensynet til barnet og barnas rett til å kjenne til sitt biologiske opphav. Anonymkode: 25d18...587 4
Belima Skrevet 3. februar 2019 #209 Skrevet 3. februar 2019 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Barn bryr seg ikke om alder når de bedømmer moren sin. De synes derimot det er kult at hun er smart, oppegående, leken, opplyst, snill, ærlig og i hvert fall ikke fordømmende, slik du er. En fordømmende, slem og lite oppegående mor, slik du er, bidrar sikkert med å spre de giftige tankene dine også til barna dine. Du virker til å være uhyre enkel og lite ressurssterk, og egentlig tror jeg bare du troller. Anonymkode: 752a7...560 Jo barn gjør faktisk det, men de sier ikke noe hjemme. Venner slenger også med leppa når klassekamerater har gamle foreldre. Hender jeg henter barnebarn på skolen og har hørt unger rope: Der er faren din som egentlig burde vært bestefaren din. Mann på nesten 70 med ung kone fra Thailand. Hører de litt større 11-12 åringene snakke om at noen har gamle foreldre. Da i negativ forstand. 3
Trulteskogen Skrevet 3. februar 2019 #210 Skrevet 3. februar 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg kjenner en mann som ble far som 60 åring. (Se også kjendiser ) De andre eldre fedre jeg kjenner ble far når de var i 40 og 50 årene. Anonymkode: 25d18...587 Og barna har vel asperger, schizofreni, angst og bipolar lidelse. Kanskje får de kreft også, som kan spores tilbake til fars muterte sædceller. 1
Trulteskogen Skrevet 3. februar 2019 #211 Skrevet 3. februar 2019 9 minutter siden, Belima skrev: Jo barn gjør faktisk det, men de sier ikke noe hjemme. Venner slenger også med leppa når klassekamerater har gamle foreldre. Hender jeg henter barnebarn på skolen og har hørt unger rope: Der er faren din som egentlig burde vært bestefaren din. Mann på nesten 70 med ung kone fra Thailand. Hører de litt større 11-12 åringene snakke om at noen har gamle foreldre. Da i negativ forstand. Nå er jo 70 år helt ekstremt da, for å ha barn i småskolealder. 5
Trulteskogen Skrevet 3. februar 2019 #212 Skrevet 3. februar 2019 35 minutter siden, AnonymBruker skrev: De fleste "eldre kvinner" får barn via IVF behandling. Ingen jeg kjenner har fått barn på naturlig måte etter at de har passert 40 år. En bekjent gifta seg i begynnelsen av 40 årene, ble gravid en eller to ganger var uheldig og aborterte. Siden ble det ingen flere graviditeter. De er fortsatt barnløse og har ikke prioritert IVF behandlinger. Da det også har en grense og er en påkjenning om det ikke lykkes. Egg donasjoner synes jeg ikke noe om pga hensynet til barnet og barnas rett til å kjenne til sitt biologiske opphav. Anonymkode: 25d18...587 Du har ikke tenkt på dette sannsynligvis like gjerne kan skyldes mannen? Studier viser at uavhengig av morens alder, vil menn over 40 år forårsake en dobbelt så høy sannsynlighet for spontanabort hos kvinnen som dersom mannen er i 20-årene. Menn over 40 bruker lengre tid på å gjøre kvinner gravide og sædcellene er ofte så muterte at det ender med spontanaborter. 3
Christina82 Skrevet 3. februar 2019 #213 Skrevet 3. februar 2019 Innlegg med brukerdebatt og tilsvar til dette er slettet. Ninab82, mod
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2019 #214 Skrevet 4. februar 2019 2 timer siden, Becka skrev: Det er ingen garanti for noe, heller ikke hvor lenge man har foreldrene sine. Mine foreldre har røykt i alle år ( min mor ennå. ) men de fikk barn tidlig. Er det noe bedre garanti for dem å leve lenger for.eks? Det blir for dumt, for ting er faktisk ikke så sort/hvitt. Og du snakker som første barn ikke burde fåes etter 35, som om det er en selvfølge at får man 1,skal man få 2 og 3 og 4... eller?? Det er nok langt flere mye yngre mødre, som ikke burde vært mødre så tidlig, enn mødre på 35 +. Jeg tror utsiktene for en mor på 35 med livserfaring og modenhet faktisk er svært positivt. Selvfølgelig større sjanse for å ha foreldrene sine lengre når de er unge mens de får barn. Hvertfalk egoistisk av de som er over 35 år og kun får ett barn. Stakkars må ha ei gammel mor, og det alene uten søsken i tillegg Anonymkode: f993a...406 3
Gent82 Skrevet 4. februar 2019 #215 Skrevet 4. februar 2019 4 timer siden, Trulteskogen skrev: Du har ikke tenkt på dette sannsynligvis like gjerne kan skyldes mannen? Studier viser at uavhengig av morens alder, vil menn over 40 år forårsake en dobbelt så høy sannsynlighet for spontanabort hos kvinnen som dersom mannen er i 20-årene. Menn over 40 bruker lengre tid på å gjøre kvinner gravide og sædcellene er ofte så muterte at det ender med spontanaborter. What happened to you, man? 1
SM30 Skrevet 4. februar 2019 #216 Skrevet 4. februar 2019 On 2/1/2019 at 11:03 PM, Trulteskogen said: Ja takk for å demonstrere enkelte menns innbitte behov for å oppfordre kvinner til å ikke prioritere mannens utseende, som strategi for å prøve heve sine egne i utgangspunkte lave odds for å nå opp i partnermarkedet. Like feilslått hver gang. Tror vel ikke det er forskjell på menn og kvinner hva angår fasinasjon og ønsket om en pen partner? Pene damer og pene menn har det alltid enklere i livet, på flere områder, menn kjører gjerne runde nummer to (yngre kone og nye barn) kvinner går ofte ut av forhold og møter yngre menn (uten å nødvendigvis å innlede et forhold). Ressursterke og pene menn mellom 35-45 er såpass attraktive blant damer mellom 30-35 at de står foran mindre pene (barnløse) menn i køen. Og kvinner trives ofte bedre alene (med barna) enn å innlede en ny seriøs relasjon. 2
Maleficenta Skrevet 4. februar 2019 #217 Skrevet 4. februar 2019 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Selvfølgelig større sjanse for å ha foreldrene sine lengre når de er unge mens de får barn. Hvertfalk egoistisk av de som er over 35 år og kun får ett barn. Stakkars må ha ei gammel mor, og det alene uten søsken i tillegg Anonymkode: f993a...406 Oh please 8
Becka Skrevet 4. februar 2019 #218 Skrevet 4. februar 2019 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Selvfølgelig større sjanse for å ha foreldrene sine lengre når de er unge mens de får barn. Hvertfalk egoistisk av de som er over 35 år og kun får ett barn. Stakkars må ha ei gammel mor, og det alene uten søsken i tillegg Anonymkode: f993a...406 Hvis jeg skal ha barn så skal det være med en mann, og han vil mest sannsynlig ha barn fra før. Syntes ikke det er noe mer egoistisk å få barn på den måten enn på mange andre måter som jeg har nevnt. Og såvidt jeg vet så er det mulig mange får et barn til, når de først er i gang, og det funker første gang.
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2019 #219 Skrevet 4. februar 2019 På 31.1.2019 den 17.18, AnonymBruker skrev: "Overlege Tom Tanbo ved Rikshospitalets Kvinneklinikk har tidligere uttalt til Barn i Magen at 5-10 prosent av kvinner mister mensen innen de har blitt 45 år. Det betyr at disse kvinnene ikke kan få barn fra de er i midten av 30-årene, siden det er vanlig å være steril de siste ti årene med menstruasjon." https://www.abcnyheter.no/livet/2011/10/14/139297/du-har-kroppen-til-en-ungpike-du-trenger-en-baby Det står overalt i artikler på nettet og har gjort det i mange år. Jeg skjønner ut fra innlegg på KG at mange ikke er klar over det, siden "alle" har hørt om en eller annen kvinne som ble gravid som 40 åring. Men unntak vil alltid finnes. Det store flertallet blir ikke det. Anonymkode: cd2db...887 Om ikke akkurat 100 % sterile de siste ti årene, så ihvertfall sterkt nedsatt fruktbarhet. Sjansen for å bli gravid er gjerne minimal, men ikke helt fraværende. Det er jo også eksempler på kvinner som begynte å prøve på å bli gravide i 20-årene men aldri lyktes, plutselig blir gravide (på naturkig vis) på sine "gamle dager". Plutselig kan det slumpe til å skje. Jeg sluttet på p-piller da jeg var ca 33-34. Den eneste gangen jeg ble gravid, var jeg 39 (ville fylt 40 når barnet ble født om jeg ikke hadde spontanabortert). Gynekologen sa til meg at på min alder er det kanskje 1-2 egg i løpet av et år som er brukbare, jeg kan ta piller for å modne flere egg for å få flere sjanser. Men jeg ønsker ikke det. Når det ikke har skjedd til nå, kan det egentlig være det samme. Anonymkode: 754ee...48c 4
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2019 #220 Skrevet 4. februar 2019 Lykke til. Sjansen er stor for at du blir barnløs. Anonymkode: f993a...406 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå