Teethgrinding Skrevet 1. februar 2019 #121 Skrevet 1. februar 2019 3 minutter siden, Gent82 skrev: Godt å høre Da kan ts vente 5 år til med å få barn. Genialt Alt dette bråket for ikkeno..crazy, huh? Livsløgnen lenge leve. "Det virket for meg, da er det sånn for alle". STAT 101 grade F. 2
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2019 #122 Skrevet 1. februar 2019 10 minutter siden, Arcturus skrev: Du har selvfølgelig helt rett i alt du sier, og det er det samme poenget som mitt eget. Forskjellen er at vi menn ikke har en biologisk klokke å ta hensyn til. Vi har heller ikke den indre drivkraften mot å få barn. For oss menn er det ofte heller slik at vi vil kjøre motorsykler ned i solnedgangen, barnløs, rik og lykkelig, fremfor å jage etter et avkom. Det er kvinner som i all hovedsak har et behov for å få barn. For oss menn er det same same. Skjønner du forskjellen? Den er ekstremt vesentlig. Joda, mange menn er smertefullt klar over at de ble valgt fordi de var praktiske. Fordi de betaler og stiller opp når den kjekke orgasme-induserende kjekkasen rett og slett var for ustabil for ungene hennes. Eventuelt enda verre, at hun fikk barn med den kjekke, skilte seg, og nå bruker deg som vandrende bankkonto. Det er sørgelig. Menn opplever faktisk mange veldig vonde ting. Kvinner er ikke det svake kjønnet. Ofte er det kvinnen som er demonen, som ødelegger livet til en snill mann. Det er ikke alltid den svake kvinnen som blir utnyttet. Noen ganger er det omvendt. Problemet med å gå etter den mannen du vil ha, altså den kjekkeste du finner, er at han ikke gidder å være der for deg. Han stikker. Så da sitter du der med dine pene barn da. Alenemor med slunken konto. Er det ok - so be it. Hvis du derimot leter etter en farsfigur må du lete blant de som gidder å være der. Da er det dumt om du har valgt deg ut Brad Pitt som stikker av med en 27 åring når du blir 40 og har mammapupper. Det samme behovet for å finne en stabil partner har ikke vi menn. Vi er selv stabiliteten. Det er det vi har å tilby en familie. Alternativet er motorsykkel og solnedgang. Det der er jeg ikke helt enig i. Hvorfor går så mange menn til grunne etter en skilsmisse? Det er jo damene som er bevist at klarer seg best alene. De lever jo lenger når de velger å være alene enn i forhold. Mange motstridende teoeier. Jeg har aldri hatt et driv om å få barn, og jeg er kvinne. Har aldri vært så glad i barn. Anonymkode: 8ebd3...b9f 4
Teethgrinding Skrevet 1. februar 2019 #123 Skrevet 1. februar 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det der er jeg ikke helt enig i. Hvorfor går så mange menn til grunne etter en skilsmisse? Det er jo damene som er bevist at klarer seg best alene. De lever jo lenger når de velger å være alene enn i forhold. Mange motstridende teoeier. Jeg har aldri hatt et driv om å få barn, og jeg er kvinne. Har aldri vært så glad i barn. Anonymkode: 8ebd3...b9f Interessante spørsmål. Jeg tror mange menn har et rikt indre følelsesliv, og at de er dypt romantisk engasjert i sitt ekteskap. Når det ikke fungerer er det kanskje mangelen på evne til kommunikasjon med venner og familie som gjør at de aldri helt klarer å prosessere ting og bli ferdig med det. Da går de altså til grunne. Kvinner derimot prater og prater med de som hun har nær, og går til slutt helt og fullt videre. Mannen klarer ikke det samme, iallefall tradisjonelt sett. (Det er alltids unntak). Jeg tror ikke det er spesielt store konflikter i dette? Hva tenker du på? 1
Gent82 Skrevet 1. februar 2019 #124 Skrevet 1. februar 2019 1 minutt siden, Arcturus skrev: Livsløgnen lenge leve. "Det virket for meg, da er det sånn for alle". STAT 101 grade F. Ja exactly. Sånne råd må være en av grunnene til at mange blir desillusjonert og venter til siste liten. "Jeg var jo 22 i går? Har bare reist rundt jorda 30 ganger. . Hvordan kommer sånne ting som en overraskelse egentlig 3
Trulteskogen Skrevet 1. februar 2019 #125 Skrevet 1. februar 2019 Akkurat nå, Arcturus skrev: Du har selvfølgelig helt rett i alt du sier, og det er det samme poenget som mitt eget. Forskjellen er at vi menn ikke har en biologisk klokke å ta hensyn til. Vi har heller ikke den indre drivkraften mot å få barn. For oss menn er det ofte heller slik at vi vil kjøre motorsykler ned i solnedgangen, barnløs, rik og lykkelig, fremfor å jage etter et avkom. Det er kvinner som i all hovedsak har et behov for å få barn. For oss menn er det same same. Skjønner du forskjellen? Den er ekstremt vesentlig. Menn har absolutt en biologisk klokke. Det er en grunn til at menn på gruppenivå blir seksuelt uinteressante for kvinner når dere når slutten av 30-årene. Menns biologiske klokke viser seg i at menn utover i 30-årene får redusert sannsynlighet for å gjøre en kvinne gravid, økt sannsynlighet for at kvinnen spontanaborterer, og menn over 40 medvirker til at stadig flere barn fødes med autistiske lidelser. Menn over 40 bidrar til økt risiko for en rekke fysiske og psykiske sykdommer og helseutfordringer hos barna de får. Menn flest får barn når de er mellom 20 og 40 år. Dette skyldes nettopp at også menn har en biologisk klokke, og naturen har innordnet det slik at de sunneste barna fødes av yngre menn. Det du skriver fremstår veldig fordummende og lite oppdatert. Stereotypien du forsøker forsterke har vist seg å være feil. Nye studier viser at menn har et minst like, om ikke sterkere ønske om å få barn enn det kvinner har. I tillegg viser studier at menn reagerer kraftigere på egen barnløshet enn hva kvinner gjør. Det har med å gjøre at menn forventes å føre slektsnavn og generasjonene videre, og at mange forventninger til mannen handler om å være en forsørger. Kvinner kan tross alt leve opp til idealer om å vise omsorg gjennom mange andre måter enn å få egne barn. Menn har bare denne ene arenaen på, ved å bli pappa. Så spørsmålet blir vel heller om du ikke er i manko på kunnskap om din egen kjønnsgruppe, hvilket forsåvidt ikke er uvanlig. Det er jo en selvbeskyttende strategi for mange menn å tilskrive sårbarhet til kvinner. Helt naturlig at menn også forsøker seg på dette når det gjelder ønsker om å få barn. https://www.redbookmag.com/love-sex/mens-perspective/a15189/men-want-children-more-than-women/ https://www.rebelcircus.com/blog/men-want-children-women-according-studies/ " with more than 80 percent of men saying they’d always wanted to be a father or at least thought they would be someday.” Only 70 percent of women felt similar feelings." Akkurat nå, Arcturus skrev: Joda, mange menn er smertefullt klar over at de ble valgt fordi de var praktiske. Fordi de betaler og stiller opp når den kjekke orgasme-induserende kjekkasen rett og slett var for ustabil for ungene hennes. Eventuelt enda verre, at hun fikk barn med den kjekke, skilte seg, og nå bruker deg som vandrende bankkonto. Det er sørgelig. Menn opplever faktisk mange veldig vonde ting. Kvinner er ikke det svake kjønnet. Ofte er det kvinnen som er demonen, som ødelegger livet til en snill mann. Det er ikke alltid den svake kvinnen som blir utnyttet. Noen ganger er det omvendt. Så igjen er det kvinnen som har skylda, når hun får barn med den mannen hun begjærer, og han ikke klarer behandle henne med respekt. Antar at du tilskriver dette til den mannlige natur, behovet for ås pre genene sine og være "bæd boi". Stakkars slemme mann som ikke klarer å behandle henne som begjærer ham med hud og hår bedre enn en tømmestasjon. Og så hopper du videre til neste stereotypi: kvinnen som utnytter mannen for pengenes skyld. Det handler jo ikke, slik du skisserer opp i tidligere innlegg, om at kvinnen må ta til takke med en mann som utnytter hennes ensomhet fordi hun ikke er pen nok for den pene mannen hun vil ha. Han som snylter på hennes "desperasjon" fordi hun er alenemor, og dermed kjøper seg til sex med noen han fra naturens side av ikke har mulighet til å tiltrekke seg på fysiske premisser. Ofte er det mannen som kjøper kvinnen, som liker å føle han har kontroll gjennom makt og kapital. Det er ikke alltid den svake, bemidlede mannen som blir utnyttet. Noen ganger er det omvendt. Akkurat nå, Arcturus skrev: Problemet med å gå etter den mannen du vil ha, altså den kjekkeste du finner, er at han ikke gidder å være der for deg. Han stikker. Så da sitter du der med dine pene barn da. Alenemor med slunken konto. Er det ok - so be it. Hvis du derimot leter etter en farsfigur må du lete blant de som gidder å være der. Da er det dumt om du har valgt deg ut Brad Pitt som stikker av med en 27 åring når du blir 40 og har mammapupper. Det samme behovet for å finne en stabil partner har ikke vi menn. Vi er selv stabiliteten. Det er det vi har å tilby en familie. Alternativet er motorsykkel og solnedgang. Dette er jo igjen hakk i plata fra mindre pene menn. Problemet med å date en pen kvinne, for en mann som er mindre pen enn henne, er at hun ikke gidder å være der for DEG. Hun er kanskje der fysisk, men legger ikke sjela si i det. Hun er der bare fordi det gir barna litt ekstra stabilitet. Men hun er ikke der for deg. Er det ok å kjøpe et annet menneske for litt distansert kontakt - greit nok. Da er det dumt at du har valgt deg ut ei eller annen snerten snelle som spyr av deg så snart du drar hengeræva di på jobb. Menn har ikke emosjonell stabilitet. Menn trenger en kvinne å støtte seg på. Men så lenge mannen er styggere enn dama så vil hun aldri klare å gi ham det han trenger. Tvert imot vil hennes forakt for ham stadig øke. En dag får hun nok, hun blir kvalm over å se ansiktet hans, tar barna sine og forlater han. Og innser at hun kan få en som er mye bedre eller like greit leve alene, vel vitende om at hun som kvinne alltid vil ha en relasjon til venner og barna sine som en mann aldri kan konkurrere med 3
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 1. februar 2019 #126 Skrevet 1. februar 2019 På 31.1.2019 den 17.29, AnonymBruker skrev: Det var ikke meningen å ta helt fra deg motet. Gjennomsnittsalderen for å komme i overgangsalderen er 51-52. Jeg var tidligere en røyker, og det er bevist at røykere i gjennomsnitt kommer to år tidligere i overgangsalderen. Så kanskje derfor jeg kom i overgangsalderen allerede ved 46, og steril ved 36? Kanskje er du en av de heldige få som kan bli gravid med et friskt barn som 40 åring. Men det skal ikke stikkes under en stol at risikoen for misdannelser og "feil" ved fosteret er stor da, og man har også høyere risiko for spontanabort. Det er viktig at du er klar over dette, så du kan ta valg allerede nå. For eksempel, har du økonomi og lyst til det, er det mange enslige kvinner som i dag reiser til Danmark og blir kunstig inseminert med en spermdonor og får barn på den måten. Anonymkode: cd2db...887 Herregud for en krisemaksimering. Det er helt vanlig, og har også vært vanlig i tidligere tider, å få barn når man er rundt 40. Det er IKKE noe bare noen "heldige få" driver med. Nei, man er ikke garantert å få barn når man er 40, men det er man ikke uansett. Gjennomsnittsalder for overgangsalder er 52 år, og gjennomsnittskvinnen kan få barn til hun er rundt 40-42 år. Etter 45 år er det derimot få kvinner som får barn (selv om en del kan bli gravide, men mister pga dårlig eggkvalitet).
Lostintranslation Skrevet 1. februar 2019 #127 Skrevet 1. februar 2019 (endret) 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det der er jeg ikke helt enig i. Hvorfor går så mange menn til grunne etter en skilsmisse? . Anonymkode: 8ebd3...b9f Det kommer vel an på hvilke segmenter av befolkningen vi snakker om. Menn er mer variable enn kvinner, og de utgjør konsekvent toppen og bunnen av ethvert samfunn. Du har fraskilte menn på 40 som går birkebeineren, drar inn et par millioner i året, har et solid sosialt nettverk og en proppfull timeplan. Så har du menn på 40 som satte sin lit til den ene kvinnen som ville ha dem da de var 25, og tyve år etter er pluss tyve kilo og minus en mengde hår. Menn som "går til grunne etter skilsmissen" er vel heller sistnevnte kategori. Vi vet - statistisk sett - at de mest ressurssterke mennene resirkuleres av yngre kvinner etter de blir skilt. I should know - jeg er en av disse "miljøbevisste" kvinnene. Poenget er vel at vi må være konsekvente ang. hvilke grupper vi snakker om. Når TS sier hun er "veldig kresen", så aner det meg at de forlatte naverne ikke er kategorien menn hun dater. De er nok for henne, som for kvinner flest, usynlige. Endret 1. februar 2019 av Lostintranslation 5
Fredagslunch Skrevet 1. februar 2019 #128 Skrevet 1. februar 2019 3 timer siden, Arcturus skrev: Hvis du er gift, ja 😂 Alternativt er det mulig de faktisk savner eksen fordi hun var finere. Det er ikke helt optimalt det heller. Ditt hovedbudskap: Ingen damer her på Kvinneguiden må finne på å tro at de er noe særlig å se på. Typene deres leter nok etter noen andre i smug. 3
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 1. februar 2019 #129 Skrevet 1. februar 2019 For å svare på TS' spørsmål: Nei, det er ikke for sent, men det kan jo være lurt å fire litt på kravene dersom du vil finne noen å få barn med.
Trulteskogen Skrevet 1. februar 2019 #130 Skrevet 1. februar 2019 Som kvinne vil jeg heller ha barn med en ung og pen mann, enn en stygg mann. Stabilitet har kvinner i seg selv. Kvinner utkonkurrerer menn i høyere utdanning og prestisjeyrker. Tror dere menn nok må innse at vi lever i en nyere tid hvor krav til mannens estetikk på partnermarkedet bare øker. 5
Gent82 Skrevet 1. februar 2019 #131 Skrevet 1. februar 2019 1 minutt siden, Anonymus Notarius skrev: For å svare på TS' spørsmål: Nei, det er ikke for sent, men det kan jo være lurt å fire litt på kravene dersom du vil finne noen å få barn med. Deeeeeeettttteeeeeeeeeeee 1
Gent82 Skrevet 1. februar 2019 #132 Skrevet 1. februar 2019 Akkurat nå, Trulteskogen skrev: Som kvinne vil jeg heller ha barn med en ung og pen mann, enn en stygg mann. Stabilitet har kvinner i seg selv. Kvinner utkonkurrerer menn i høyere utdanning og prestisjeyrker. Tror dere menn nok må innse at vi lever i en nyere tid hvor krav til mannens estetikk på partnermarkedet bare øker. Good luck😂😂😂😂👍👍 Den kommentaren var så fjern og sinnsyk at jeg bare måtte trykke liker på den 😂 2
Trulteskogen Skrevet 1. februar 2019 #133 Skrevet 1. februar 2019 For all del ikke fir på utseendet! Alt det andre kan gjøres noe med, men så lenge mannen har et pent fjes så er det innafor!
Trulteskogen Skrevet 1. februar 2019 #134 Skrevet 1. februar 2019 Akkurat nå, Gent82 skrev: Good luck😂😂😂😂👍👍 Den kommentaren var så fjern og sinnsyk at jeg bare måtte trykke liker på den 😂 Allerede skjedd
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 1. februar 2019 #135 Skrevet 1. februar 2019 Akkurat nå, Trulteskogen skrev: For all del ikke fir på utseendet! Alt det andre kan gjøres noe med, men så lenge mannen har et pent fjes så er det innafor! Kan ikke gjøres noe med hvis han er dum som et brød heller...
Trulteskogen Skrevet 1. februar 2019 #136 Skrevet 1. februar 2019 1 minutt siden, Anonymus Notarius skrev: Kan ikke gjøres noe med hvis han er dum som et brød heller... Joda, samfunnet blir stadig mer utseendefiksert, så det er fullt mulig å slå seg opp som blogger eller Paradise Hotel-deltaker. I voksen alder kan man bli papegøye i God Morge Norge elns.
Trulteskogen Skrevet 1. februar 2019 #137 Skrevet 1. februar 2019 2 minutter siden, Anonymus Notarius skrev: Kan ikke gjøres noe med hvis han er dum som et brød heller... Dessuten arver barn intelligensen primært fra mor. Desto mindre viktig at mannen er smart eller suksessfull, så lenge han er pen! 4
Gent82 Skrevet 1. februar 2019 #138 Skrevet 1. februar 2019 3 minutter siden, Trulteskogen skrev: Allerede skjedd Well, then..good luck to the kidz
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 1. februar 2019 #139 Skrevet 1. februar 2019 1 minutt siden, Trulteskogen skrev: Joda, samfunnet blir stadig mer utseendefiksert, så det er fullt mulig å slå seg opp som blogger eller Paradise Hotel-deltaker. I voksen alder kan man bli papegøye i God Morge Norge elns. Akkurat nå, Trulteskogen skrev: Dessuten arver barn intelligensen primært fra mor. Desto mindre viktig at mannen er smart eller suksessfull, så lenge han er pen! Hvis du sier det, så. Skal definitivt slå meg opp som papegøye på God morgen Norge. 🐦
Trulteskogen Skrevet 1. februar 2019 #140 Skrevet 1. februar 2019 Akkurat nå, Gent82 skrev: Well, then..good luck to the kidz De har så gode odds så, en velutdannet mot og en vakker far = suksess!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå