Teethgrinding Skrevet 1. februar 2019 #101 Skrevet 1. februar 2019 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Utrolig fint for oss som er i forhold å vite da, at vi er den aller fineste dama typen vår fant... 😂 Anonymkode: d8479...ab2 Hvis du er gift, ja 😂 Alternativt er det mulig de faktisk savner eksen fordi hun var finere. Det er ikke helt optimalt det heller.
kriztine Skrevet 1. februar 2019 #102 Skrevet 1. februar 2019 Jeg er 34 ,snart 35 og enda ikke gravid. Ønsket meg barn først nå for et halvår siden. Jeg har samboer da. Jeg skjønner at du begynner å tenke at d kansje haster, (d kjenner jeg også på) men ta d litt med ro.. her her d mange som krisemaksimerer og lager drama for ingenting. Gjør som jeg... hvis du lurer på fertiliteten din og hvor mye d haster for deg? gå til en fertilitetsklinikk å få testet hvor fruktbar du er.. da klarer du å få slappet av litt. I tillgg til det.. ikke vær superkresen, da finner du aldri mannen i ditt liv tror jeg. ,men du skal seff finne en du synes er kjekk og har de kvalitetene du ønsker. Ønsker deg lykke til med kjærligheten fremover=)= 2
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2019 #103 Skrevet 1. februar 2019 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Du mener helt alvorlig at det ikke er litt gammelt? Ikke at 50 år er gammelt, men for å ha en 10 åring, så er det jo det. Og problemet er jo at gjennomsnittsalderen for førstegangsfødende i Norge stadig blir eldre og eldre. Jeg mener det oppriktig når jeg sier at det er egoistisk ovenfor barnet. For la oss si at du er 40 år når barnet fødes. Dersom dette barnet selv blir gravid ved gjennomsnittsalder (30år), vil dette barnet, ved 10 års alder ha en 40 år gammel mor, og en 80år gammel bestemor. Barnet får aldri oppleve oldeforeldre. 40 år er for gammelt til å få barn. Det bør være unntaket som får barn over 35. Barn skjer ikke for alle, og på ett tidspunkt bør man innfinne seg i det. Anonymkode: f993a...406 Hva i all verden! Det kryr da av damer som har fått barn i 40 årene. Min mor var 40 da hun fikk meg, min mormor var 41 da hun fikk siste, og min oldemor hele 44. Det var ganske vanlig å få barn da man var over 40 før p-pillen kom. Det plaget ikke meg å ha en 50 år gammel mor sa jeg var 10, og i dag blir det jo bare vanligere og vanligere. Ingen stusser over det. Anonymkode: 9d27e...d4a 11
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2019 #104 Skrevet 1. februar 2019 Kjenner en som er over 40. Hun var i lignende situasjon som deg, traff «den rette» sent. Hun ble gravid etter kort tid uten hjelp Mulig hun var heldig og at det ikke er vanlig, men det kan gå Anonymkode: 7f6f9...bd3 3
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2019 #105 Skrevet 1. februar 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har egentlig aldri skrevet noe sted at å få barn er min største drøm. Jeg la egentlig fra meg Danmark for noen år siden sist jeg var singel. Tenkte at å å oppdra et barn alene ikke var noe alternativ. Men nå angrer jeg. Hadde det vært en lett måte å få det til på, så hadde jeg gjort det. Flere nevner Danmark. Men det er ganske så dyrt, og ganske så liten sjanse! Anonymkode: 539c1...796 Ikke SÅ dyrt. Ivf er betydelig dyrere. Tror min lesbiske venninne betalte rundt 6000 per forsøk. Det er vel rundt 25% sjanse per gang, syntes ikke det er så ille. Anonymkode: 9d27e...d4a 3
Gent82 Skrevet 1. februar 2019 #106 Skrevet 1. februar 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Må jeg opplyse om hva jeg IKKE spør om i HI? Seriøst, nei. Se heller hva enn spør om i HI. Og slutt å svar på "alt annet". Det er det jeg har reagert på, ikke selve opplysningene i seg selv. Og,slemme er kanskje ikke rette ordet, og jeg er klar over at man ikke kan forvente at alle skal skrive pene oppløftende ting, ikke på et forum. Men dette er forumet i et nøtteskall og alltid gå utenom det man faktisk etterlyser. Anonymkode: 539c1...796 Om du ikke vil høre fakta, så er det en viktig ting å få med i HI, JA. 1
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2019 #107 Skrevet 1. februar 2019 På 31.1.2019 den 17.36, AnonymBruker skrev: Blir man gravid er man jo fruktbar! Jeg glemte å skrive at dette er kun ett halvt år siden, snaut. Så jeg regner med at eggene ikke er blitt dårlig så fort. Men jeg skjønner jo også at det haster om jeg skal ha barn. Er jeg blitt 40 uten barn, så er det for sent for min del. Uansett om jeg kan bli det eller ei. Jeg ville egentlig mer høre om det var andre i min situasjon, ikke hvilke alternativer, og/eller dårlige forutsetninger jeg har. Ellers takk. Anonymkode: 539c1...796 Hvorfor er det uansett for sent når du er 40, selv om du faktisk kan bære frem et friskt barn? Anonymkode: bcfee...ab9 2
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2019 #108 Skrevet 1. februar 2019 1 time siden, Arcturus skrev: Hvis du er gift, ja 😂 Alternativt er det mulig de faktisk savner eksen fordi hun var finere. Det er ikke helt optimalt det heller. Han fant ingen han ville være i forhold med før han traff meg. Vi har nå vært sammen i årevis og venter barn sammen. Han vil gifte seg, men ikke jeg. Anonymkode: d8479...ab2 2
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2019 #109 Skrevet 1. februar 2019 På 31.1.2019 den 16.48, AnonymBruker skrev: Jeg har hatt en del uflaks på kjærlighetsfronten, og er forsatt i en alder av 35 forsatt barneløs ( og singel selvfølgelig. ) Jeg holder på å prøve å date litt. Men det er vanskelig å finne noen som nr. 1, kunne tenke seg flere barn. Jeg er i tillegg håpløst kresen selv. er det håp egentlig, å finne noen, få barn, før det er for sent? Er det noen der som er på min alder og ikke har fått barn ennå, men som har lyst på? Hvordan takler dere dette, og dating? Anonymkode: 539c1...796 Jeg ble singel etter et dårlig forhold i en alder av 34 og traff min kjære like etterpå. Da jeg var 36 fikk jeg nr. 1 og nr. 2 to år etterpå Anonymkode: 97376...95d
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2019 #110 Skrevet 1. februar 2019 På 31.1.2019 den 19.55, padawan skrev: Menn kan få barn selv når de blir steingamle så det du sier her stemmer ikke. Jo, det stemmer at sædkvaliteten faller med alderen, jo. Det er derfor eldre damer bør satse på yngre menn, om de vil gravide. Suck it up. Anonymkode: bcfee...ab9 6
Trulteskogen Skrevet 1. februar 2019 #111 Skrevet 1. februar 2019 2 timer siden, Arcturus skrev: Gent er inne på noe her. Menn er ekstremt utseendefokusert. Det er både til fordel og ulempe for kvinner. Jeg vet at mange på Kg vil sosialist-hyle om at det indre teller mest og andre åpenbare floskler, men i dating ligger bevisene dessverre i fakta, ikke i politisk korrekte drømmer. Alle damer vil ha drømmemannen, forståelig nok! Han er heldigvis forskjellig fra dame til dame, men enkelte fellesnevnere er det. Ingen drømmer om en sjenert introvert kortvokst tjukkas med hårtap, ølmage, uten sosialt nettverk eller minst normal lønn. Du kan trekke fra en eller flere variabler fra regnestykket, men der har du bortimot maksimalen. Saken er derfor enkel. Det finnes flere menn som er villige til å gi deg et par barn på rappen. Men de har ikke en million i lønn. De står sist i køen blant damene, og de har stått der lenge. Men er de noe mindre snille? Det kan tenkes at du vil bli veldig glad i ham. Problemet er ofte at damene skal selvrealisere seg på alle arenaer i livet, pen mann og pene barn spesielt. Det må man kanskje revurdere når det ikke har skjedd i ens liv før 35. Kanskje er ikke den lekreste mannen tilgjengelig for deg. Her kommer det viktigste poenget mitt, menn har totalt fokus på utseende. Finn deg en mann som blir overlykkelig for å date deg - og han blir værende. Velg en mann som faller hodestups for deg og han gir deg at du vil ha. Spesielt barn. Jeg snakker av erfaring. Alle kompisene mine har giftet seg med de fineste damene de fant. Uten unntak. UTEN UNNTAK. Jeg har vært der hele veien og møtt alle de har datet underveis i livet. Den fineste dama vant. Hver gang. Konklusjonen min er helt entydig. Gå ned i krav. Du er for kresen. Du prøver deg på menn du tror du er jevnbyrdig attraktiv med, men de leter allerede etter den fineste de kan få. Det er ikke deg. Du må ned i skala for å få på plass det stabile du vil ha. Egentlig er det helt ufattelig at noe så enkelt som dette er så vanskelig for jenter å skjønne. Det finnes da plenty av damer som er sammen med menn hvor mennene er penere enn damene. Kjenner ca like mange par hvor mannen er penere enn dama, og omvendt. Kanskje du tilhører en krets hvor dere mannfolk ikke har mulighet til å tiltrekke dere andre enn damer som er ganske enkle i hodet, hvor eneste fordel er at de ser pene ut. Da er det jo klart at det blir utseendet som trumfer, når øvrige egenskaper er i manko. Jeg synes også å høre det du sier fra først og fremst menn som ikke selv har utseendet med seg. Menn som ikke ser ut som et fruktfat selv er veldig ivrige med å prøve få kvinner til å tro at vi må velge de, fordi vi kommer til å bli forgudet og aldri forlatt. Men det menn glemmer er at vi kvinner ønsker oss pene barn, blant mange andre gode egenskaper vi ønsker for barna våre. Og pene barn forutsetter en pen mann. Pene damer er lite interesserte i å date menn som er lengre ned på penhetsskalaen enn de selv. Det er litt rart at menn ikke skjønner at kvinner heller vil være single og få barn via donor enn å få barn med en mann som ikke er på samme nivå eller høyere enn de utseendemessig. Hvordan er det for deg å vite at dersom du er styggere enn dama di, vil hun alltid lengte etter en penere mann og forbanne seg over at hun ikke fant alt i en pakke? Hun vil aldri få de orgasmene med deg som hun garantert ville ha fått med en skikkelig pen mann? Det er ikke deg hun vil ha, men hun tok til takke. Damn, det må være en tøff pille å svelge at dama ikke finner deg fysisk tiltrekkende men tenker at alt du har å bidra med er stabilitet. Ikke rart at de fleste som initierer brudd er kvinner. Nei, kvinner, gå etter den mannen dere vil ha. Velg dere ut den fineste, dersom han også har de andre egenskapene dere ser etter. Ikke nøy dere for en som er stygg eller mindre pen enn hva du drømmer om. Det vil ikke fungere seksuelt mellom dere og barna vil bli styggere enn deg. 4
Trulteskogen Skrevet 1. februar 2019 #112 Skrevet 1. februar 2019 Dessuten er det jo gjerne sånn for oss kvinner også. Den fineste mannen vinner. Både menn og kvinner stiger typisk i gradene mht valg av partner. Mine kjærester fra videregående var kjekke nok de, men ikke så kjekke som typen min. Han jeg var sammen med før typen, var ikke så pen som typen min, osv osv. Den fineste mannen vinner! Aldri om jeg hadde nøyd meg med en mindre pen mann enn han jeg er sammen med idag! 2
Trulteskogen Skrevet 1. februar 2019 #113 Skrevet 1. februar 2019 En god oppskrift på ulykke for en kvinne er å ta til takke med en mann man egentlig ikke synes er pen. 3
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2019 #115 Skrevet 1. februar 2019 Enig med deg over her, det nytter ikke å finne en mann man synes er stygg og utiltrekkende for man skal jo ha sex med den mannen og det orker man jo ikke da! Så det er i utgangspunktet et dødsdømt forhold hvis man velger en sånn mann. Noen menn får det til å høres som at vi kvinner selv kan bestemme hvem vi blir tiltrukket av, men sånn er det jo ikke. Noen damer tar nok til takke med en mann de ikke tenner på i mangel av noe bedre, eller fordi de ikke orker å vente lenger. Men gjett hvilke damer som etter en kort stund ikke orker sex lenger? Ja, det er nettopp disse damene som valgte menn de ikke tente på. Det er en dårlig deal damer! Anonymkode: 84c4b...51a 4
Lostintranslation Skrevet 1. februar 2019 #116 Skrevet 1. februar 2019 (endret) 23 minutter siden, Trulteskogen skrev: Det finnes da plenty av damer som er sammen med menn hvor mennene er penere enn damene. Kjenner ca like mange par hvor mannen er penere enn dama, og omvendt. Jeg kjenner ikke til mange par der mennene er veldig mye kjekkere enn dama er pen. Som regel har mannen andre ting som kvinner finner attraktive - intelligens, humor, selvtillit, sosial statsus osv. - så de er likevel ganske jevnbyrdige. Men par der alt annet er "likt" men mennene er mer fysisk attraktive, ser jeg så og si aldri. Menn prioriterer utseendet mer enn kvinner, og kvinner prioriterer øvrige egenskaper mer enn menn. Men alt dette blir bare personlige erfaringer. 23 minutter siden, Trulteskogen skrev: Det er litt rart at menn ikke skjønner at kvinner heller vil være single og få barn via donor enn å få barn med en mann som ikke er på samme nivå eller høyere enn de utseendemessig. De skjønner det. Det som poengteres er hvorvidt det er smart å opprettholde standarder du aldri har sjanse til å innfri. Kvinner står fritt til å velge en anonym donor og et liv som alenemor fremfor å justere standardene, og ingen kan rokke ved det. Men selv jeg som kvinne, vil innrømme at det er verdt å i det minste stille spørsmålet om det er rett prioritering. 23 minutter siden, Trulteskogen skrev: Hvordan er det for deg å vite at dersom du er styggere enn dama di, vil hun alltid lengte etter en penere mann og forbanne seg over at hun ikke fant alt i en pakke? Jeg vil tro at mange menn, vel vitende om at de har mye annet enn utseende, ikke stresser nevneverdig med dette. Jeg har datet menn under middels høyde med noen ekstra kilo, og ville ikke drømt om å bytte dem inn i en kjekkas med lavere intellektuell eller kulturell kapasitet. Og det kommer fra en kvinne som kan velge ganske fritt på partnermarkedet. Veldig kjekke menn er hovedsakelig for kvinner som er usikre på eget utseendet og trenger å validere sitt eget gjennom en attraktiv partner, etter mitt syn. Endret 1. februar 2019 av Lostintranslation 4
Teethgrinding Skrevet 1. februar 2019 #117 Skrevet 1. februar 2019 11 minutter siden, Trulteskogen skrev: Det finnes da plenty av damer som er sammen med menn hvor mennene er penere enn damene. Kjenner ca like mange par hvor mannen er penere enn dama, og omvendt. Kanskje du tilhører en krets hvor dere mannfolk ikke har mulighet til å tiltrekke dere andre enn damer som er ganske enkle i hodet, hvor eneste fordel er at de ser pene ut. Da er det jo klart at det blir utseendet som trumfer, når øvrige egenskaper er i manko. Jeg synes også å høre det du sier fra først og fremst menn som ikke selv har utseendet med seg. Menn som ikke ser ut som et fruktfat selv er veldig ivrige med å prøve få kvinner til å tro at vi må velge de, fordi vi kommer til å bli forgudet og aldri forlatt. Men det menn glemmer er at vi kvinner ønsker oss pene barn, blant mange andre gode egenskaper vi ønsker for barna våre. Og pene barn forutsetter en pen mann. Pene damer er lite interesserte i å date menn som er lengre ned på penhetsskalaen enn de selv. Det er litt rart at menn ikke skjønner at kvinner heller vil være single og få barn via donor enn å få barn med en mann som ikke er på samme nivå eller høyere enn de utseendemessig. Hvordan er det for deg å vite at dersom du er styggere enn dama di, vil hun alltid lengte etter en penere mann og forbanne seg over at hun ikke fant alt i en pakke? Hun vil aldri få de orgasmene med deg som hun garantert ville ha fått med en skikkelig pen mann? Det er ikke deg hun vil ha, men hun tok til takke. Damn, det må være en tøff pille å svelge at dama ikke finner deg fysisk tiltrekkende men tenker at alt du har å bidra med er stabilitet. Ikke rart at de fleste som initierer brudd er kvinner. Nei, kvinner, gå etter den mannen dere vil ha. Velg dere ut den fineste, dersom han også har de andre egenskapene dere ser etter. Ikke nøy dere for en som er stygg eller mindre pen enn hva du drømmer om. Det vil ikke fungere seksuelt mellom dere og barna vil bli styggere enn deg. Du har selvfølgelig helt rett i alt du sier, og det er det samme poenget som mitt eget. Forskjellen er at vi menn ikke har en biologisk klokke å ta hensyn til. Vi har heller ikke den indre drivkraften mot å få barn. For oss menn er det ofte heller slik at vi vil kjøre motorsykler ned i solnedgangen, barnløs, rik og lykkelig, fremfor å jage etter et avkom. Det er kvinner som i all hovedsak har et behov for å få barn. For oss menn er det same same. Skjønner du forskjellen? Den er ekstremt vesentlig. Joda, mange menn er smertefullt klar over at de ble valgt fordi de var praktiske. Fordi de betaler og stiller opp når den kjekke orgasme-induserende kjekkasen rett og slett var for ustabil for ungene hennes. Eventuelt enda verre, at hun fikk barn med den kjekke, skilte seg, og nå bruker deg som vandrende bankkonto. Det er sørgelig. Menn opplever faktisk mange veldig vonde ting. Kvinner er ikke det svake kjønnet. Ofte er det kvinnen som er demonen, som ødelegger livet til en snill mann. Det er ikke alltid den svake kvinnen som blir utnyttet. Noen ganger er det omvendt. Problemet med å gå etter den mannen du vil ha, altså den kjekkeste du finner, er at han ikke gidder å være der for deg. Han stikker. Så da sitter du der med dine pene barn da. Alenemor med slunken konto. Er det ok - so be it. Hvis du derimot leter etter en farsfigur må du lete blant de som gidder å være der. Da er det dumt om du har valgt deg ut Brad Pitt som stikker av med en 27 åring når du blir 40 og har mammapupper. Det samme behovet for å finne en stabil partner har ikke vi menn. Vi er selv stabiliteten. Det er det vi har å tilby en familie. Alternativet er motorsykkel og solnedgang. 2
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2019 #118 Skrevet 1. februar 2019 På 31.1.2019 den 16.54, AnonymBruker skrev: Det kan dessverre begynne å haste nå, ja, når man er kommet til alderen 35 og ønsker barn. Man er i praksis steril 10 år før man kommer i overgangsalderen. Jeg kom i overgangsalderen da jeg var 46, og var derfor steril allerede da jeg var 36. Var derfor jeg aldri ble gravid med noe barn nr to da vi prøvde når jeg var 37-38 år. Siden man aldri 10 år på forhånd kan vite når man kommer i overgangsalderen, så er det vanskelig å forutsi noe om fruktbarheten til en i siste halvdel av og slutten av tredveårene. Anonymkode: cd2db...887 Dette stemmer slett ikke alltid. Mange eksempler på at man kan bli gravid tett på overgangsalder. Denne 20-års regelen er tull. Jeg, f.eks fikk barn som 39-åring. Kom i overgangsalderen som 46 åring. Anonymkode: e6ddf...c92 2
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2019 #119 Skrevet 1. februar 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Dette stemmer slett ikke alltid. Mange eksempler på at man kan bli gravid tett på overgangsalder. Denne 20-års regelen er tull. Jeg, f.eks fikk barn som 39-åring. Kom i overgangsalderen som 46 åring. Anonymkode: e6ddf...c92 *10 års regelen Anonymkode: e6ddf...c92
Gent82 Skrevet 1. februar 2019 #120 Skrevet 1. februar 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Dette stemmer slett ikke alltid. Mange eksempler på at man kan bli gravid tett på overgangsalder. Denne 20-års regelen er tull. Jeg, f.eks fikk barn som 39-åring. Kom i overgangsalderen som 46 åring. Anonymkode: e6ddf...c92 Godt å høre Da kan ts vente 5 år til med å få barn. Genialt Alt dette bråket for ikkeno..crazy, huh? 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå