Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror TS er klar over at sjansene for å bli gravid avtar etter at man er 35 år. Å legge ved 100 sitat og linker gjør det ikke lettere for henne i hvert fall og ikke er det spesielt oppløftende heller. Man skal selvsagt ikke skrive "ja, selvsagt kan du bli gravid", men hva er poenget med å skrive ørten innlegg om dette da?

Ja, sjansene synker, men du kan treffe en mann som også ønsker barn og bli gravid med han. Man hører jo om endel kvinner som blir gravide etter fylte 35. Jeg vet om endel, men man hører også om de som sliter. Ser forresten ganske mange menn som ønsker seg barn på nettdating så sjansene burde jo være der? :) Selv er jeg 36, men har ikke noe sterkt barneønske så jeg er vel heldig sånn sett da.

Anonymkode: 5b2bf...270

Det er vel litt typisk for kvinneguiden det da, så har i grunn latt vær å kommentere, jeg er ikke smart nok til å stille opp mot disse faktasmarte menneskene som leiter opp linker og sitater og legger ut. Jeg gidder ikke. Som du skriver så er jeg smertelig klar over at klokken tikker......

Jeg ville lufte litt tanker med andre som er i nogenlunde samme situasjon. :) 

TS ;)

Anonymkode: 539c1...796

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heldige dere som er sterile ved 35, hadde dessverre et uhell med kondom og måtte ta abort!

Anonymkode: 24797...902

Skrevet

Men altså, hvorfor vente så jævli lenge dersom du har så lyst på barn? :klo: På tide å ta avsvar for sin egen lykke da tenker jeg. Dra til Danmark å gi det et forsøk. Blir du ikke gravid, nei da var det for sent for din del. Sånn går det når man skal være kresen dame å ha «alt for stell» før tanken om barn kan komme. 

Og for gudt skyld ikke hør på alle som sier at du har flere år på deg. Fordi noen kan bli gravid som 40åring, betyr ikke det at en bli det. Skal tross alt tenke på barnet også. Hvem vil være 10 år å ha ei mor på 50år? :sjokkbla: 

Anonymkode: f993a...406

• Liker 11
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

jeg er ikke smart nok til å stille opp mot disse faktasmarte menneskene som leiter opp linker og sitater og legger ut.

Må du stille opp med noe mot fakta da? Hva skulle det ha vært i såfall? 

Leser du ingenting av ting du ikke liker eller har du vondt for å lære?

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men altså, hvorfor vente så jævli lenge dersom du har så lyst på barn? :klo: På tide å ta avsvar for sin egen lykke da tenker jeg. Dra til Danmark å gi det et forsøk. Blir du ikke gravid, nei da var det for sent for din del. Sånn går det når man skal være kresen dame å ha «alt for stell» før tanken om barn kan komme. 

Og for gudt skyld ikke hør på alle som sier at du har flere år på deg. Fordi noen kan bli gravid som 40åring, betyr ikke det at en bli det. Skal tross alt tenke på barnet også. Hvem vil være 10 år å ha ei mor på 50år? :sjokkbla: 

ALT dette.

Det skal ikke mye IQ til for å vite dette. Jesus.

• Liker 8
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

13 minutter siden, Gent82 skrev:

Må du stille opp med noe mot fakta da? Hva skulle det ha vært i såfall? 

Leser du ingenting av ting du ikke liker eller har du vondt for å lære?

10 minutter siden, Gent82 skrev:

ALT dette.

Det skal ikke mye IQ til for å vite dette. Jesus.

Faen så kjipe dere er!

Jeg er selv 43 og i overgangsalderen. Jeg fikk barn nr 2 da jeg var 38 og først da jeg var 35. Så jeg var altså ikke steril de 10 siste årene før jeg kom i overgangsalderen.
Gjør en seriøs vurdering av mulighetene dine. Ikke la ønsket ditt om barn bli stoppet av at du ikke har en mann akkurat nå.  Lykke til!

Anonymkode: 0e17b...7cf

• Liker 11
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Faen så kjipe dere er!

Haha selvsagt tar du bare ting ut av sammenheng og i tillegg kommer med noe løst og spiller mor theresa :engel:

Sover vel så mye bedre da.

• Liker 3
Skrevet

Jeg hadde også lest at de fleste er sterile 10 år før de kommer i overgangsalderen. Men ingen regel uten unntak. Min mor kom i overgangsalderen da hun var 51. Jeg fikk barn da jeg var 41. Ble gravid på første forsøk. Nå er jeg snart 45 og høygravid. På naturlig måte. Somsagt: ingen regel uten unntak. Mannen min er etpar år eldre enn meg. Det kan derfor være at du har mange år på deg til å bli gravid. Ønsker deg lykke til 😊

Anonymkode: a3ac6...e03

• Liker 4
Skrevet

Jeg er i samme situasjon som deg, TS. Singel kvinne på 35 som ønsker barn. Lurer også på hva jeg skal gjøre. Har også vanskelig for å bli forelsket, uten at jeg er så veldig kresen, det handler mer om kjemi. Har mistet litt troen på kjærligheten og et standard familieliv, så vurderer å gjøre det alene hvis jeg ikke møter noen snart. Håper det ordner seg for oss begge :hjerte:

Anonymkode: 00e74...95c

• Liker 3
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det må jo faktisk ikke være det som er grunnen. Det er ikke alle som har strømlinjeformede liv der alt ligger til rette for å få barn når man er 25. Jeg hadde i hvert fall ikke det om jeg hadde hatt lyst på barn i den alderen.

Jeg vil også tro at selv om man er en eldre mor så kan man gi barnet et godt liv. Hva så om mor er 50 når barnet er 10?

• Liker 6
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det må jo faktisk ikke være det som er grunnen. Det er ikke alle som har strømlinjeformede liv der alt ligger til rette for å få barn når man er 25. Jeg hadde i hvert fall ikke det om jeg hadde hatt lyst på barn i den alderen.

Jeg vil også tro at selv om man er en eldre mor så kan man gi barnet et godt liv. Hva så om mor er 50 når barnet er 10?

Du mener helt alvorlig at det ikke er litt gammelt? Ikke at 50 år er gammelt, men for å ha en 10 åring, så er det jo det. Og problemet er jo at gjennomsnittsalderen for førstegangsfødende i Norge stadig blir eldre og eldre. Jeg mener det oppriktig når jeg sier at det er egoistisk ovenfor barnet. For la oss si at du er 40 år når barnet fødes. Dersom dette barnet selv blir gravid ved gjennomsnittsalder (30år), vil dette barnet, ved 10 års alder ha en 40 år gammel mor, og en 80år gammel bestemor. Barnet får aldri oppleve oldeforeldre. 

40 år er for gammelt til å få barn. Det bør være unntaket som får barn over 35. Barn skjer ikke for alle, og på ett tidspunkt bør man innfinne seg i det. 

• Liker 5
Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det skulle jeg likt å se konkrete kilder og tall på. Hvor mange barn blir født i året i Norge av mødre som er 41 år og eldre?

Jeg tror neppe det skjer "hele tiden". 

Anonymkode: cd2db...887

Du får gjøre en statistikk over alderen på mødrene i lokalavisa for å sjekke påstanden min, jeg kan ikke se annen råd for deg.

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du mener helt alvorlig at det ikke er litt gammelt? Ikke at 50 år er gammelt, men for å ha en 10 åring, så er det jo det. Og problemet er jo at gjennomsnittsalderen for førstegangsfødende i Norge stadig blir eldre og eldre. Jeg mener det oppriktig når jeg sier at det er egoistisk ovenfor barnet. For la oss si at du er 40 år når barnet fødes. Dersom dette barnet selv blir gravid ved gjennomsnittsalder (30år), vil dette barnet, ved 10 års alder ha en 40 år gammel mor, og en 80år gammel bestemor. Barnet får aldri oppleve oldeforeldre. 

40 år er for gammelt til å få barn. Det bør være unntaket som får barn over 35. Barn skjer ikke for alle, og på ett tidspunkt bør man innfinne seg i det. 

Nei, egentlig ikke. Selvsagt skulle man i teorien sikkert ønske at man fikk barn tidligere, men det får være opp til hver enkelt. Det å få barn er uansett en egoistisk handling så man blir ikke mer egoistisk av å få barn sent.

Mine foreldre var unge da de fikk meg og jeg har aldri opplevd oldeforeldre. Er dette virkelig en forventning man har? At barnet må få oppleve flere generasjoner eller så er det ikke vits. Man har ikke garanti for hvem som er tilstede når barnet blir født uansett. Det burde være nok å ha foreldre som er glade i en og jeg regner med at foreldrene har reflektert over slike ting.

Det får nesten være opp til hver enkelt hva de ønsker å gjøre.

• Liker 6
Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Opplysningene du siterer viser at det er et mindretall som blir steril ved 35 år. 90-95 prosent blir ikke det.

Anonymkode: 0af97...57e

Det jeg har uthevet i sitatet gjelder jo uansett alder! 

Anonymkode: cd2db...887

• Liker 3
Skrevet

Ok, TS, du skjønner ståa. Du bør slutte på all prevensjon, hvis du har sex igjen, så er det med hensikt å bli gravid. Ha derfor ikke sex med noen du ikke kunne tenke deg barn med. Dersom mannen driter i kondom, så er han indirekte med på det, så kjør på. Du bør holde deg i form, gjøre ting for å forlenge fertiliteten din. Dvs kutte ut alkohol, kaffe osv. Ta isbad? Også må du fokusere på å finne mannen din. Faren til barna dine. Hvor er han? Hvordan skal du greie å tiltrekke deg ham? Ser han kanskje ikke ut helt slik du trodde? Som en digresjon så var Kim Kardashian 33 da hun gifta seg med Kanye. Marcia Cross var noen og førti da hun gifta seg, og gikk rett over på IVF i stedet for bryllupsreise. Du bør ha en stålklar plan, så får du helt sikkert barna du drømmer om.

Anonymkode: 0c938...92a

• Liker 6
Skrevet

Hvis barn betyr veldig for dere så er det ingenting å lure på. Dra til Danmark. Hver så snill og normaliser det å dra alene til Danmark og få barn slik at de idiotiske politikerene i dette landet ser at det ikke er så ille og gjør slikt lovlig i Norge og.

Vi har så mye å lære fra sverige og danmark når det gjelder slike ting. Ja - noen får barn enda når de er 50 men for mange blir det veldig vanskelig i 30-årene.

Menn skjønner ikke alltid dette og når de får kjæreste er baby normalt ikke det første de vil tenke på. De vil gjerne drøye ett par år. Og jeg kan godt skjønne det og. For noen er barn mer viktig enn for andre. Men når man er 35 så skjønner jeg godt at noen føler det brenner under beina.

Jeg vet ikke hva det koster for en slik prosedyre i Danmark, da det aldri var aktuelt for meg selv, men sjekk ihvertfall opp om det TS:) Barna kan du få nå, mannen kan komme etterpå. Det er så mange mine dine og våre der ute uansett at det spiller ingen rolle. Og barn med èn forelder har like gode oppvekster som de med to. 

Har man vært singel i mange mange år så blir man litt rar og kresen. Det kan gå 5 år enda før du finner den riktige. :) Lykke til:) 

• Liker 4
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, egentlig ikke. Selvsagt skulle man i teorien sikkert ønske at man fikk barn tidligere, men det får være opp til hver enkelt. Det å få barn er uansett en egoistisk handling så man blir ikke mer egoistisk av å få barn sent.

Mine foreldre var unge da de fikk meg og jeg har aldri opplevd oldeforeldre. Er dette virkelig en forventning man har? At barnet må få oppleve flere generasjoner eller så er det ikke vits. Man har ikke garanti for hvem som er tilstede når barnet blir født uansett. Det burde være nok å ha foreldre som er glade i en og jeg regner med at foreldrene har reflektert over slike ting.

Det får nesten være opp til hver enkelt hva de ønsker å gjøre.

Barn får desverre ikke velge hvem som blir foreldrene deres, men alle barn med eldre foreldre ønsker at de var yngre. Ingen barn ønsker seg eldre foreldre, og man ønsker å ha foreldrene sine lengst mulig til stede. 

• Liker 4
Skrevet

Noen blir valgt bort, og får ikke barn. Ingenting uvanlig eller spesielt med det.

• Liker 1
Skrevet

Jeg er redd du ikke kan vente på forelskelsen. Forelskelsen kommer lett i ung alder, men jeg tror generelt folk blir mer kresne med årene. Det er liksom så mye som skal stemme når man skal finne noen i den alderen. Jeg ser selv venninner avviser menn på første date pga mindre bagateller, men som for dem blir en showstopper. Ønsker du barn må du kanskje belage deg på å starte en familie med en mann du ikke har sterke følelser for, eller evt dra til Danmark som andre nevner. 

Anonymkode: ad06e...252

• Liker 4
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Barnet får aldri oppleve oldeforeldre. 

Hele innlegget ditt oser av fordommer og dumskap, men dette er det mest toskete. Som om det å få oppleve oldeforeldre er essensielt og schempeviktig. Jeg flirer høyt av deg, og misunner i hvert fall ikke dine barn som har fått "æren" av en så fordomsfull, tåpelig og lite opplyst mor.

God bedring!

Anonymkode: 752a7...560

• Liker 11

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...