Belima Skrevet 31. januar 2019 #41 Skrevet 31. januar 2019 (endret) Endret 31. januar 2019 av Belima Slettet, svarte i feil tråd.
Gent82 Skrevet 31. januar 2019 #42 Skrevet 31. januar 2019 1 minutt siden, Belima skrev: Så mange blir gravide i løpet av ett år med prøving hjemme 20-24 år – 86 prosent 25-29 år – 78 prosent 30-34 år – 63 prosent 35-39 år – 52 prosent 40-44 år – 36 prosent 45-50 år – 5 prosent Kilde: Liv Bente Romundstad ved fertilitetsklinikken Spiren Og fødselsprosenten? 8
Gjest padawan Skrevet 31. januar 2019 #43 Skrevet 31. januar 2019 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kanskje hun hadde lykkes med å bli gravid dersom hun hadde hatt en yngre mann. En mann på 47 er ikke akkurat en fordel mht forsøk på å få barn. Det gjør oddsen betydelig dårligere. Menn kan få barn selv når de blir steingamle så det du sier her stemmer ikke.
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2019 #44 Skrevet 31. januar 2019 1 time siden, O.G. skrev: Jeg ser folk bli gravide uten hjelp etter fylte 41 år hele tiden. Det skulle jeg likt å se konkrete kilder og tall på. Hvor mange barn blir født i året i Norge av mødre som er 41 år og eldre? Jeg tror neppe det skjer "hele tiden". Anonymkode: cd2db...887 10
Belima Skrevet 31. januar 2019 #45 Skrevet 31. januar 2019 2 minutter siden, Gent82 skrev: Og fødselsprosenten? Sendt deg PM. Fant ikke det jeg var ute etter, så jeg slettet innlegget mitt som du har sitert. 1
Gent82 Skrevet 31. januar 2019 #46 Skrevet 31. januar 2019 Akkurat nå, Belima skrev: Sendt deg PM. Fant ikke det jeg var ute etter, så jeg slettet innlegget mitt som du har sitert. PM lest og besvart akkurat nå
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2019 #47 Skrevet 31. januar 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: "Overlege Tom Tanbo ved Rikshospitalets Kvinneklinikk har tidligere uttalt til Barn i Magen at 5-10 prosent av kvinner mister mensen innen de har blitt 45 år. Det betyr at disse kvinnene ikke kan få barn fra de er i midten av 30-årene, siden det er vanlig å være steril de siste ti årene med menstruasjon." https://www.abcnyheter.no/livet/2011/10/14/139297/du-har-kroppen-til-en-ungpike-du-trenger-en-baby Det står overalt i artikler på nettet og har gjort det i mange år. Jeg skjønner ut fra innlegg på KG at mange ikke er klar over det, siden "alle" har hørt om en eller annen kvinne som ble gravid som 40 åring. Men unntak vil alltid finnes. Det store flertallet blir ikke det. Anonymkode: cd2db...887 Opplysningene du siterer viser at det er et mindretall som blir steril ved 35 år. 90-95 prosent blir ikke det. Anonymkode: 0af97...57e 7
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2019 #48 Skrevet 31. januar 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Du kan kanskje se på innlegget over ditt? Det står et sitat fra Den Norske Legeforenings tidskrift der. Det er forhåpentligvis seriøst nok for deg....? Anonymkode: cd2db...887 1/10 er ikke generelt, eller anvendbart på majoriteten. Nedatt fruktbarhet og sterilitet er to vidt forskjellige ting. Med den ene tilstanden kan mange få barn, enten naturlig eller ved hjelp, ved sterilitet er det ingen mulighet. Å slurve med de to tilstandene er ansvarsløst. Anonymkode: d031a...bba 5
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2019 #49 Skrevet 31. januar 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: ❤️ Kanskje jeg å skal gi opp. Så får det skje det som evt skjer. Kanskje man får en mer ro da. Føler jeg kaster bort tid på å tenke på det. Anonymkode: 539c1...796 Ja, det er noe med å knytte seg sterkt til noe som tross alt er utenfor sin kontroll. Man må ha mann men de stiller ikke opp. Selv er jeg ikke kjempekresen, men menn vil ikke etablere seg og få barn likevel. Ikke bry deg når andre anklager deg for å være kresen, det er sannsynligvis en grunn til at du reagerer på mennene du har møtt. Ønsker deg det beste ❤️ Anonymkode: b02cc...bf7 5
heipådegsann Skrevet 31. januar 2019 #50 Skrevet 31. januar 2019 16 minutter siden, padawan skrev: Menn kan få barn selv når de blir steingamle så det du sier her stemmer ikke. Joda, menns sædkvalitet faller også med alderen. Men de mister ikke evnen til å få barn like brått som kvinner gjør. La ved den første og beste linken jeg fant om tema akkurat nå: https://illvit.no/mennesket/alderen-svekker-menns-evne-til-a-fa-barn 8
Gjest padawan Skrevet 31. januar 2019 #51 Skrevet 31. januar 2019 Akkurat nå, heipådegsann skrev: Joda, menns sædkvalitet faller også med alderen. Men de mister ikke evnen til å få barn like brått som kvinner gjør. La ved den første og beste linken jeg fant om tema akkurat nå: https://illvit.no/mennesket/alderen-svekker-menns-evne-til-a-fa-barn Greit nok at sædkvaliteten blir dårligere menn å påstå at en mann i 40-årene generelt har så dårlig kvalitet at det fører til store problemer er bare feil.
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2019 #52 Skrevet 31. januar 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Kanskje hun hadde lykkes med å bli gravid dersom hun hadde hatt en yngre mann. En mann på 47 er ikke akkurat en fordel mht forsøk på å få barn. Det gjør oddsen betydelig dårligere. Anonymkode: c1d0f...ffd Yngre enn 30, som samboeren hennes var da? Hun som nærmet seg 50 hadde vel kanskje ikke lyst til å prøve å få barn med en i 20-årene... Anonymkode: d8479...ab2 3
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2019 #53 Skrevet 31. januar 2019 Kan du ikke søke jobb i en barnehage da hvis du er så glad i barn? Anonymkode: ca9e4...667 4
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2019 #54 Skrevet 31. januar 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan du ikke søke jobb i en barnehage da hvis du er så glad i barn? Anonymkode: ca9e4...667 For en fenomenal idé Anonymkode: 0cd46...a49 9
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2019 #55 Skrevet 31. januar 2019 Gå ut på byen og skaff deg et ligg, evt kunstig befruktning i Danmark dersom du ønsker å gjøre det på en mer "stuerein" måte, uansett lykke til! Jeg gleder meg til du blir mamma på dine vegne <3 Anonymkode: 2a8ec...18f 4
Maleficenta Skrevet 31. januar 2019 #56 Skrevet 31. januar 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Ikke nødvendigvis. Eggene kan ha såpass dårlig kvalitet at de ikke lar seg befrukte eller utvikle seg. Dette skjer mange år før man har forstått at man står midt i overgangsalderen. Men syklusen kan være normal for det. Anonymkode: abd81...bfd Det betyr jo ikke det samme som at man er steril 3
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2019 #57 Skrevet 31. januar 2019 Jeg tror TS er klar over at sjansene for å bli gravid avtar etter at man er 35 år. Å legge ved 100 sitat og linker gjør det ikke lettere for henne i hvert fall og ikke er det spesielt oppløftende heller. Man skal selvsagt ikke skrive "ja, selvsagt kan du bli gravid", men hva er poenget med å skrive ørten innlegg om dette da? Ja, sjansene synker, men du kan treffe en mann som også ønsker barn og bli gravid med han. Man hører jo om endel kvinner som blir gravide etter fylte 35. Jeg vet om endel, men man hører også om de som sliter. Ser forresten ganske mange menn som ønsker seg barn på nettdating så sjansene burde jo være der? Selv er jeg 36, men har ikke noe sterkt barneønske så jeg er vel heldig sånn sett da. Anonymkode: 5b2bf...270 11
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2019 #58 Skrevet 31. januar 2019 Gud her var det man ekle mennesker. Selvføgelig er det håp for deg!! Du er 35, ikke 55. Prøv deg på Tinder og nettdating. En bekjent er 38 år og gravid nå. En annen familievenn fikk sitt første barn som 45 åring. Begge i Stavanger da, her fødes det jo flere barn enn gjennomsnittet så kanskje luften er ekstra fruktbar her:p Ellers kan du jo fryse eggene dine? Jeg har tenkt på dette selv hvis jeg er singel i 30 årene. Anonymkode: 52ddb...0af 11
Schmidt Skrevet 31. januar 2019 #59 Skrevet 31. januar 2019 Alle her virker litt for opptatt av det å føde sitt eget barn og oppdra sitt eget barn. Det er mer enn nok unger som trenger å bli adoptert. 4
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2019 #60 Skrevet 31. januar 2019 4 timer siden, Lostintranslation skrev: Du skriver du er "håpløst kresen". Da vet du jo litt hvor problemet ligger. Jeg kjenner et par menn i slutten av tredveårene som er single og barnløse og ønsker barn og de er velutdannede og oppegående og snille menn, men ikke klassisk kjekke eller noen du snur deg etter. Så da spørs det hvor prioriteringene dine ligger. Mitt råd er å tenke på¨det lange løp og hva formålet ved en partner er. Dette med barn er selvsagt opp til deg, men jeg ville nok først forsonet meg med tanken om at det kanskje ikke blir som du helt hadde tenkt. For alt du vet kunne du mistet da du var 25 også, og det hele hadde ikke noe med alder å gjøre. Uansett - det er flere mulige utfall. Kanskje treffer du en som også er klar for barn og er på tuppa nok etter deg til å begynne tidlig (de finnes selvsagt, har vært borti dem selv). Kanskje har han barn du faktisk omfavner som dine egne. Kanskje velger dere å adoptere. Nå er jeg selv tilhenger av et solid forhold mellom voksne menn og ser ikke på menn som kun en brikke til reproduksjon. Jeg tror også det er mange livsformer som kan gi et godt liv. Hvis du forsoner deg med ulike utfall tror jeg du kan gå inn i datingen med mer senkede skuldre. - Når jeg sier kresen, så misforstår ofte folk med at jeg kun går etter utseende. Det er feil. Jeg er kresen på hva jeg faller for. Så kresen er kanskje feil valg av ord. Jeg faller ikke så lett, heter det vel. - Jeg har opplevd dette, nærmest. Og det er noe jeg ikke vil gjøre igjen uten eget barn. Gjort det 2 ganger, og man mister både mann og barn når det blir slutt. Det er slitsomt. Med et barn får barnet søsken i hans barn, og en relasjon som vil bli for alltid. - Ikke jeg heller, ellers hadde det ikke vært noe problem. Da kunne jeg bare "funnet en" som ville ha barn. Men kjærlighet er såpass viktig for meg, at da blir det heller Danmark. Men ellers takk for et svar som var langt mer rettet mot det jeg spurte om sånn sett. Anonymkode: 539c1...796 6
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå