Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

TS, dersom det å få barn er det høyeste ønsket ditt, risikerer du dessverre drømmen dersom du venter på den store kjærligheten. Fruktbarheten daler dessverre svært raskt etter fylte 35 år. Dra heller til Danmark og få ønskebarnet ditt der.

Anonymkode: 752a7...560

• Liker 8
Videoannonse
Annonse
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er redd du ikke kan vente på forelskelsen. Forelskelsen kommer lett i ung alder, men jeg tror generelt folk blir mer kresne med årene. Det er liksom så mye som skal stemme når man skal finne noen i den alderen. Jeg ser selv venninner avviser menn på første date pga mindre bagateller, men som for dem blir en showstopper. Ønsker du barn må du kanskje belage deg på å starte en familie med en mann du ikke har sterke følelser for, eller evt dra til Danmark som andre nevner. 

Anonymkode: ad06e...252

Forelskelse rår man ikke over, men det er også en ubetydelig og meningsløs følelse. Hvorfor skal en så bagatellmessig følelse styre livet? Vi faller inn og ut av forelskelse hele tiden. Kanskje er det en kjendis man får crush på, noen som sa noe sleivete i barkøen, kompisen til lillebroren din, noen man har sett på bussen, osv. Kjærlighet derimot, det er en følelse man kan styre. Nettopp fordi det ikke er en følelse, men handling. Du velger kjærligheten. 

Anonymkode: 0c938...92a

• Liker 4
Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

At man blir gravid betyr ikke nødvendigvis at man fortsatt er fruktbar. Eggene blir dårlige med alderen slik at embryoet går til grunne etter kort tid slik at det ender i en tidlig spontanabort.

Anonymkode: d8479...ab2

Herregud så kjip man skal være da :rolleyes:

De aller fleste kvinner mellom 35-40 år kan få barn. Noen trenger mer tid, andre trenger hjelp. 

Om TS ønsker barn så har hun høyst sannsynligvis gode muligheter for det. 

Gi henne litt positive vibber da, herregud.

ALLE jeg kjenner på samme alder som var single og fant kjærligheten har fått barn. Omtrent alle naturlig uten problemer, noen få måtte ha IVF pga utfordringer de hadde selv når de var 25. 

Det ordner seg faktisk for de fleste i henhold til statistikken. 

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Forelskelse rår man ikke over, men det er også en ubetydelig og meningsløs følelse. Hvorfor skal en så bagatellmessig følelse styre livet? Vi faller inn og ut av forelskelse hele tiden. Kanskje er det en kjendis man får crush på, noen som sa noe sleivete i barkøen, kompisen til lillebroren din, noen man har sett på bussen, osv. Kjærlighet derimot, det er en følelse man kan styre. Nettopp fordi det ikke er en følelse, men handling. Du velger kjærligheten. 

• Liker 5
Skrevet
39 minutter siden, Gent82 skrev:

😂 et misforstått geni, han der.

• Liker 3
Skrevet

Jeg er 34 år i år. Jeg har ikke barn og har ikke mistet troen og heller ikke motet. To år med målrettet Tinderdating og har i det minste skaffet meg en kjæreste, tror jeg. Mulig han forsvinner som så mange andre menn, men er fortsatt i livet mitt etter 9 måneder. Vi snakker om huskjøp, så hvem vet.

Den store kjærligheten, neppe, men den har blitt nedprioritert. Tror det viktige er å finne en med sunn fornuft og gode manerer som ønsker et familieliv er det viktige. Skulle gjerne møtt mannen i mitt liv, men tiden er for knapp.

Glad i mannen og håper at han blir.

Jeg har i grunn tenkt at håpet ikke er helt ute før fylte 40-42, bare redusert.

Å få barn som 38-åring skjer jo mange. En kollega på 38 går gravid nå, min eks fikk barn med ei på 38 og min bestemor gikk gravid da hun var 40.

Ikke din skyld, TS. Vi utsletter jo oss selv. Så mange jenter studerer i 20-årene og begynner å søke etter drømmemannen når de er 28-29. De vil jo gjerne finne den store kjærligheten. Den dukker ikke opp på et blunk, og da går tiden og årene. Vips er de 30, så 31...så 32 og tiden går. Mange unge kvinnet i Oslo som valgte å flytte fra bygda for å studere. Datingpoolet er jo enormt og det er garantert flere single kvinner i 30-årene enn menn i byene. Det blir vanskelig for oss alle. I tillegg er datingkulturen stikk i strid med det som legger opp til noe familieliv. Det forventes minimalt og det er lite fristende å tenke familie med menn som gir uttrykk for at du blir enda en tindererobring. 

Gå for de med god moral. 

Lykke til. Ingen krise å ikke bli mor heller.

Anonymkode: 8ebd3...b9f

• Liker 12
Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

😂 et misforstått geni, han der.

😂

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hele innlegget ditt oser av fordommer og dumskap, men dette er det mest toskete. Som om det å få oppleve oldeforeldre er essensielt og schempeviktig. Jeg flirer høyt av deg, og misunner i hvert fall ikke dine barn som har fått "æren" av en så fordomsfull, tåpelig og lite opplyst mor.

God bedring!

Åh huff ble du såret? Er du ei 50 år gammel kjerring med små barn? Greide du ikke få de tidligere? :( Gamle damer bør ikke få barn. Stakkars barn! Sånn er det. 

Anonymkode: f993a...406

• Liker 2
Skrevet
15 timer siden, Gent82 skrev:

Må du stille opp med noe mot fakta da? Hva skulle det ha vært i såfall? 

Leser du ingenting av ting du ikke liker eller har du vondt for å lære?

Jeg har ikke vondt av å lære, men syntes det ble litt vel i overkant. Spurte aldri om jeg forsatt har sjansen til å bli FRUKTBAR. Likevel får jeg flere fakta baserte skriverier om dette. Jeg orker bare ikke diskutere det, for jeg har ingenting å stille opp med der tydeligvis, og blir heller kalt dum. Ikke veldig hyggelig. 

Dere skjønner antagelig hva jeg mener, likevel så skal man kverulere på at jeg ikke er informert nok. Ikke sier ting korrekt osv. Jeg forstår at det kan være irriterende når folk ikke vet fakta, men her er ikke det poenget med tråden. Det var en tråd om det fantes noen andre der ute som egentlig vil ha barn, men som kjenner på den biologiske klokka. 

TS

Anonymkode: 539c1...796

• Liker 6
Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde også lest at de fleste er sterile 10 år før de kommer i overgangsalderen. Men ingen regel uten unntak. Min mor kom i overgangsalderen da hun var 51. Jeg fikk barn da jeg var 41. Ble gravid på første forsøk. Nå er jeg snart 45 og høygravid. På naturlig måte. Somsagt: ingen regel uten unntak. Mannen min er etpar år eldre enn meg. Det kan derfor være at du har mange år på deg til å bli gravid. Ønsker deg lykke til 😊

Anonymkode: a3ac6...e03

Jeg kan jo bli gravid, det kan alle. Men ikke sikkert jeg er fruktbar. ;) 

Hilsen ei som nå har lært. :p 

• Liker 2
Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er i samme situasjon som deg, TS. Singel kvinne på 35 som ønsker barn. Lurer også på hva jeg skal gjøre. Har også vanskelig for å bli forelsket, uten at jeg er så veldig kresen, det handler mer om kjemi. Har mistet litt troen på kjærligheten og et standard familieliv, så vurderer å gjøre det alene hvis jeg ikke møter noen snart. Håper det ordner seg for oss begge :hjerte:

Anonymkode: 00e74...95c

❤️ Jeg vil igjen bare si at jeg er ikke kresen i den form av at jeg aldri vil ha noen. Men jeg føler meg litt kresen i forhold til hva som "er der ute". Jeg har vært sammen med med flere forskjellige menn. Jeg sliter med å forelske meg så lett bare, og derfor er det ikke bare bare å finne noen. Det er for sent for meg å få den typiske kjerne familien. Det er jeg inneforstått med. Men et barn... Tja, skal vi dra til Danmark i sammen, da? 😄;) 

TS 

• Liker 2
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

TS, dersom det å få barn er det høyeste ønsket ditt, risikerer du dessverre drømmen dersom du venter på den store kjærligheten. Fruktbarheten daler dessverre svært raskt etter fylte 35 år. Dra heller til Danmark og få ønskebarnet ditt der.

Jeg har egentlig aldri skrevet noe sted at å få barn er min største drøm. Jeg la egentlig fra meg Danmark for noen år siden sist jeg var singel. Tenkte at å å oppdra et barn alene ikke var noe alternativ. Men nå angrer jeg. Hadde det vært en lett måte å få det til på, så hadde jeg gjort det. 

Flere nevner Danmark. Men det er ganske så dyrt, og ganske så liten sjanse! 

Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke vondt av å lære, men syntes det ble litt vel i overkant. Spurte aldri om jeg forsatt har sjansen til å bli FRUKTBAR. Likevel får jeg flere fakta baserte skriverier om dette. Jeg orker bare ikke diskutere det, for jeg har ingenting å stille opp med der tydeligvis, og blir heller kalt dum. Ikke veldig hyggelig. 

Dere skjønner antagelig hva jeg mener, likevel så skal man kverulere på at jeg ikke er informert nok. Ikke sier ting korrekt osv. Jeg forstår at det kan være irriterende når folk ikke vet fakta, men her er ikke det poenget med tråden. Det var en tråd om det fantes noen andre der ute som egentlig vil ha barn, men som kjenner på den biologiske klokka. 

TS

All fakta fra meg og andre kom pga av en grunn. Det var påstander (feil påstander fra foreskjellige) og da prøver man bare å hjelpe med faktaopplysninger - mest deg ts, men om du ikke vil høre sannheten så skulle du informert om det i Hi. Om det er slemt å prøve å opplyse dere..ja da er vel vi realister noen slemminger da..

Skrevet
1 time siden, Gent82 skrev:

All fakta fra meg og andre kom pga av en grunn. Det var påstander (feil påstander fra foreskjellige) og da prøver man bare å hjelpe med faktaopplysninger - mest deg ts, men om du ikke vil høre sannheten så skulle du informert om det i Hi. Om det er slemt å prøve å opplyse dere..ja da er vel vi realister noen slemminger da..

Kanskje du heller skal konsenterere deg om din egen fallende fruktbarhet, fallende evne til å gjøre en kvinne gravid grunnet at du nærmer deg 40, og økte risiko for å få barn med sykdommer og misdannelser? Hvis du ikke allerede har barn, bør du kjappa på! 

Anonymkode: c1d0f...ffd

• Liker 4
Skrevet
1 time siden, Gent82 skrev:

Må jeg opplyse om hva jeg IKKE spør om i HI? Seriøst, nei. Se heller hva enn spør om i HI. Og slutt å svar på "alt annet". Det er det jeg har reagert på, ikke selve opplysningene i seg selv. Og,slemme er kanskje ikke rette ordet, og jeg er klar over at man ikke kan forvente at alle skal skrive pene oppløftende ting, ikke på et forum. Men dette er forumet i et nøtteskall og alltid gå utenom det man faktisk etterlyser. 

• Liker 3
Skrevet

Mann 44 her. Ønsker meg familie og barn. Har hus, bil og 1 million i årslønn. Har vært på en del dater de siste årene. Renner som regel ut i sanden. I 20-30 åra prioriterte jeg studier og karriereklatring. Når jeg dater møtes jeg med «mistenksomhet» og jeg føler jeg er i et avhør. Det virker som mange damer syns det er noe «suspekt» med meg siden jeg ikke har barn fra før. Hva skal jeg gjøre egentlig? Juge og si at jeg har et par unger jeg ikke har kontakt med på en annen kant av landet?

Anonymkode: 71fd8...dcf

• Liker 4
Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mann 44 her. Ønsker meg familie og barn. Har hus, bil og 1 million i årslønn. Har vært på en del dater de siste årene. Renner som regel ut i sanden. I 20-30 åra prioriterte jeg studier og karriereklatring. Når jeg dater møtes jeg med «mistenksomhet» og jeg føler jeg er i et avhør. Det virker som mange damer syns det er noe «suspekt» med meg siden jeg ikke har barn fra før. Hva skal jeg gjøre egentlig? Juge og si at jeg har et par unger jeg ikke har kontakt med på en annen kant av landet?

Anonymkode: 71fd8...dcf

Seg opplever dating på samme måte, om det er noen trøst. Jeg er voksen dame uten barn og blir også møtt med mistenksomhet. Hva er galt med meg? Jeg tror bare datingkulturen her til lands er i ferd med å bli ødelagt. Alle jobber jo i mot hverandre. Hva med å se utenlands? 

Anonymkode: b02cc...bf7

• Liker 2
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Åh huff ble du såret? Er du ei 50 år gammel kjerring med små barn? Greide du ikke få de tidligere? :( Gamle damer bør ikke få barn. Stakkars barn! Sånn er det. 

Anonymkode: f993a...406

Haha, hva slags person er du egentlig?

Anonymkode: 904ed...c3a

• Liker 14
Skrevet
På 31.1.2019 den 16.48, AnonymBruker skrev:

Jeg har hatt en del uflaks på kjærlighetsfronten, og er forsatt i en alder av 35 forsatt barneløs ( og singel selvfølgelig. ) Jeg holder på å prøve å date litt. Men det er vanskelig å finne noen som nr. 1, kunne tenke seg flere barn. Jeg er i tillegg håpløst kresen selv. er det håp egentlig, å finne noen, få barn, før det er for sent?

På 31.1.2019 den 18.32, Gent82 skrev:

Ts blir fint nødt til det om å få barn er veldig viktig. Hun skriver at hun ikke treffer noen som vil ha et barn + at hun selv er sjukt kresen. Hun kan jo kan gamble på at hun treffer mannen i sitt liv iløpet av de neste årene og kanskje har hun flaks, men *tikk takk*, det er gambling.

Gent er inne på noe her. Menn er ekstremt utseendefokusert. Det er både til fordel og ulempe for kvinner. Jeg vet at mange på Kg vil sosialist-hyle om at det indre teller mest og andre åpenbare floskler, men i dating ligger bevisene dessverre i fakta, ikke i politisk korrekte drømmer.

Alle damer vil ha drømmemannen, forståelig nok! Han er heldigvis forskjellig fra dame til dame, men enkelte fellesnevnere er det. Ingen drømmer om en sjenert introvert kortvokst tjukkas med hårtap, ølmage, uten sosialt nettverk eller minst normal lønn. Du kan trekke fra en eller flere variabler fra regnestykket, men der har du bortimot maksimalen. Saken er derfor enkel. Det finnes flere menn som er villige til å gi deg et par barn på rappen. Men de har ikke en million i lønn. De står sist i køen blant damene, og de har stått der lenge. Men er de noe mindre snille? Det kan tenkes at du vil bli veldig glad i ham. 

Problemet er ofte at damene skal selvrealisere seg på alle arenaer i livet, pen mann og pene barn spesielt. Det må man kanskje revurdere når det ikke har skjedd i ens liv før 35. Kanskje er ikke den lekreste mannen tilgjengelig for deg. Her kommer det viktigste poenget mitt, menn har totalt fokus på utseende. Finn deg en mann som blir overlykkelig for å date deg - og han blir værende. Velg en mann som faller hodestups for deg og han gir deg at du vil ha. Spesielt barn. Jeg snakker av erfaring. Alle kompisene mine har giftet seg med de fineste damene de fant. Uten unntak. UTEN UNNTAK. Jeg har vært der hele veien og møtt alle de har datet underveis i livet. Den fineste dama vant. Hver gang. 

Konklusjonen min er helt entydig. Gå ned i krav. Du er for kresen. Du prøver deg på menn du tror du er jevnbyrdig attraktiv med, men de leter allerede etter den fineste de kan få. Det er ikke deg. Du må ned i skala for å få på plass det stabile du vil ha. 

Egentlig er det helt ufattelig at noe så enkelt som dette er så vanskelig for jenter å skjønne. 

• Liker 3
Skrevet
2 minutter siden, Arcturus skrev:

Gent er inne på noe her. Menn er ekstremt utseendefokusert. Det er både til fordel og ulempe for kvinner. Jeg vet at mange på Kg vil sosialist-hyle om at det indre teller mest og andre åpenbare floskler, men i dating ligger bevisene dessverre i fakta, ikke i politisk korrekte drømmer.

Alle damer vil ha drømmemannen, forståelig nok! Han er heldigvis forskjellig fra dame til dame, men enkelte fellesnevnere er det. Ingen drømmer om en sjenert introvert kortvokst tjukkas med hårtap, ølmage, uten sosialt nettverk eller minst normal lønn. Du kan trekke fra en eller flere variabler fra regnestykket, men der har du bortimot maksimalen. Saken er derfor enkel. Det finnes flere menn som er villige til å gi deg et par barn på rappen. Men de har ikke en million i lønn. De står sist i køen blant damene, og de har stått der lenge. Men er de noe mindre snille? Det kan tenkes at du vil bli veldig glad i ham. 

Problemet er ofte at damene skal selvrealisere seg på alle arenaer i livet, pen mann og pene barn spesielt. Det må man kanskje revurdere når det ikke har skjedd i ens liv før 35. Kanskje er ikke den lekreste mannen tilgjengelig for deg. Her kommer det viktigste poenget mitt, menn har totalt fokus på utseende. Finn deg en mann som blir overlykkelig for å date deg - og han blir værende. Velg en mann som faller hodestups for deg og han gir deg at du vil ha. Spesielt barn. Jeg snakker av erfaring. Alle kompisene mine har giftet seg med de fineste damene de fant. Uten unntak. UTEN UNNTAK. Jeg har vært der hele veien og møtt alle de har datet underveis i livet. Den fineste dama vant. Hver gang. 

Konklusjonen min er helt entydig. Gå ned i krav. Du er for kresen. Du prøver deg på menn du tror du er jevnbyrdig attraktiv med, men de leter allerede etter den fineste de kan få. Det er ikke deg. Du må ned i skala for å få på plass det stabile du vil ha. 

Egentlig er det helt ufattelig at noe så enkelt som dette er så vanskelig for jenter å skjønne. 

Utrolig fint for oss som er i forhold å vite da, at vi er den aller fineste dama typen vår fant... 😂 

Anonymkode: d8479...ab2

• Liker 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...