Gå til innhold

Så levde de lykkelig alle sine dager...


Lillemilla

Anbefalte innlegg

Gratulerer med Lokale-i-Boks! :D

Gleder meg til Bryllupsverkstedet, jeg... For nå kan ting begynne å skje for alvor!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:hoppe::hoppe::hoppe:

Sååå utrolig flott at dere er fornøyd med lokalet :danse:

Det er jo et kjempeflott sted :P

Vi skulle egentlig vært på møte der i dag, for å sette opp menyen og diskutere litt detaljer og sånn.

MEN, blei henta på fredag jeg, og har blitt drukket ut i hele helga, så jeg må ringe i morgen og avtale nytt møte..

Kjempeartig å lese om brudehuset, jeg har ikke vært inne og sett det selv, men har blitt lovt at det skulle være ferdig til bryllupet vårt.

Det hørtes kjemperomantisk ut :hjerter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1
Gratulerer med Lokale-i-Boks! :D

Gleder meg til Bryllupsverkstedet, jeg... For nå kan ting begynne å skje for alvor!

Gledar meg eg også!!!! ;) Hugs å sei frå til meg også då, når de får lyst til å bryllups-dille litt igjen!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk alle sammen!! :D

Det er deilig å komme et skritt videre i planleggingen, det har stått og stanget en stund mens vi lette etter lokale!

Jeg har sendt forespørsler angående overnattingsmuligheter til lillebygda, men alle tror jeg skriver feil årstall i mailen.

Det begynner alltid med "Jeg regner med du mener 2005 og ikke 2006 som det står i mailen du sendte..." :hoho:

Jaja, sånn går det når man ikke aner hvor lang tid i forveien man skal sende forespørsler... :ler:

Har fått mail fra en fotograf i Bergen nå, som faktisk har lyst til å være med oss til lillebygda, og han tar til og med mindre i reisepenger enn fotografen vi sjekket som bor 1 time unna lillebygda.. fra Bergen er det jo faktisk dobbelt så langt.. minst..

Nå gjelder det bare å se om vi kan komme til enighet ang. pris og hva han kan tilby, men jeg klarte ikke å la være å prøve å "forhandle" på prisen.. Håper ikke jeg har skremt han bort! :oops:

Hva gjør dere, godtar dere prisene dere får oppgitt uten å blunke? Han presiserte jo selv flere ganger at dette var et forslag, så da regner han vel med at noen ønsker å diskutere prisen nærmere?..

Uansett, han tar stilige bilder! Ikke noen vanlig "oppstilt portrett" fotograf denne kisen her nei.. ;)

Jeg har blitt tipset om en frisør i lillebygda som visstnok har en god del fornøyde kunder, og som også lager brudefrisyrer. Tenkte å ringe henne og høre hva hun kan tilby. Ellers så var jeg innom en frisørsalong da jeg var der i helgen, og de kunne ta brudefrisyre og sminke i tillegg..

Som den bysnobben jeg er måtte jeg jo spørre om de var utdannet innen make up, og damen kunne ikke svare ja på det, MEN de holder på å få en avtale med en hudpleier som har tatt makeup kurs og hun var nok på plass innen jeg skal gifte meg! :D

Der er ihvertfall et alternativ!

Ellers så har jeg blitt kjent med en dame her i Bergen som planlegger å utdanne seg til makeup artist/stylist i år, og om hun klarer å gjennomføre det før bryllupet vårt så håper jeg at jeg klarer å overtale henne til å bli med og pynte meg. :wink:

Det er lov å håpe da!! :D

Hun har allerede sagt at hun kan fikse neglene mine!! :danse:

(Hun driver også med fotpleie og hårfjerning og sånt, så hvem vet? det kan jo være store muligheter her!! :ler:

Hun snakket også om at hun planla å starte opp med Brazilian wax eller hva det heter, så det kan jo være en morsom del av morgengaven! :tunge1: )

Kjenner også en som er frisør og har hatt egen frisørsalong, men som ikke jobber med det lenger.. hun er også venninne med Frøken Skal-utdanne-seg-til-stylist, så jeg kan jo bare høre om de kan ta en venninnetur til lillebygda neste sommer!! :hoho:

Nei, nå må jeg ikke ta helt av her! :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Satt og funderte litt på hva vi skal gjøre med transport på dagen, i og med at kirken vi skal gifte oss i ligger 40 minutters kjøretur fra selskapslokalene..

Jeg har så innmari lyst på hest og vogn (og det passer vanvittig bra inn i stemningen i lillebygda), men det hadde jo tatt seg ut om vi skulle trave avgårde på den strekningen da... :ler:

Alternativet kan jo være å bli hentet med hest og vogn utenfor kirken og kjøre derfra til stedet vi skal ta bilder. Jeg tror vi kommer til å ta bildene i samme tettsted som kirken ligger i, så det er helt perfekt rute for denne typen transport.

Så pynter vi rett og slett vår (det hadde vært tidig, vi har en liten Nissan Micra) eller en av gjestenes biler og bruker den fra fotografen til lokalet!

Og der var jammen det planlagt også! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det høres ut som en kjempekjekk transportløsning for dere, hovedpersonene!!! :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke: God kveld Lillemilla

Se, nå blir det fart i planlegginga di, ja :ler:

Jeg har sendt forespørsler angående overnattingsmuligheter til lillebygda, men alle tror jeg skriver feil årstall i mailen.

Det begynner alltid med "Jeg regner med du mener 2005 og ikke 2006 som det står i mailen du sendte..."

:hoho::hoho: Synes denne var fin jeg. Godt å være ute i god tid. De er vel ikke vant med forespørsler over et år i forveien her, er jo ikke så store plassen da... :hoho::hoho:

Det blir kjempespennende å følge med videre i planlegginga di :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis vi setter på takboksen på vår strøkne Citröen Xsara 99 modell stasjonsvogn, så blir den veldig fin altså. Så da kan dere låne den. Og det beste av alt er at dere ikke trenger mer pynt på den, for den er jo så fin fra før. :hoho:

Jeg driver også å pønsker endel på transport...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk i takk jenter! :D

Nå ser det muligens ut til å ordne seg med fotograf..

Jeg fikk så himla dårlig samvittighet for mitt svar på tilbudet til fotografen at jeg sendte en ny mail til han hvor jeg sa at jeg hadde blingset litt.. Heller betale det han tilbyr og være på god fot enn å prute ned prisen og få en halvveis misfornøyd fotograf!

Dessuten så tror jeg faktisk at det tilbudet jeg har fått av han ikke kan overgås av de andre fotografene jeg har hatt kontakt med. Han tilbyr nemlig en skikkelig grundig bildebehandling hvor han retter opp alle feil (ikke et hårstrå i feil retning der nei..), og alle bildene på CD så vi kan printe ut eller sende til fotobutikk for printing selv.

Man sparer jo vanvittig med penger på det, pluss at man kan få så mange kopier, forstørrelser og takkekort man ønsker til en billig penge.

Ikke skulle han ha noe særlig for å dra fra Bergen til lillebygda og ikke sa han noe på at han "mister" fotograferingstid for andre ved å dra dit heller, så han her er virkelig aktuell!! :danse:

Nå fikk jeg nettopp et positivt svar av han også!! :hoppe:

Så deilig hvis det ordner seg da!! *krysse fingrene*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter og funderer på hvilken anledning jeg skal bruke til å spørre potensielle forlovere og brudepiker/svenner om de vil ha den æren..

Jeg har ikke lyst til å spørre de før alt er "spikret" heller, for barn har en tendens til å bli svært skuffet hvis det de gleder seg til ikke går i orden..

Kanskje jeg skal pakke inn en liten gave til hver av "brudebarna" med noe originalt inni og spørsmålet der, så kan de få det med julegaven?!

Forloverne kan jeg spørre på dagen 1 år før bryllupet.

Med mindre jeg holder de på pinebenken til jul de også! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fotograf booket!

Da håper jeg han er flink og at vi blir fornøyd med både prisen og bildene! :D

Han virket superhyggelig på mail, men vi har aldri truffet han...

Dette var jammen spennende.... :ler:

Skal si jeg satt inne med en foss av planlegging, det tok jo knappe timene etter at lokalet ble booket til ideene strømmet på. :oops:

En god del tanker er jo notert da.. jeg er jo oppe i 12 sider allerede!! :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Gratulerer med fotograf! Kor mykje skulle han ha for moroa?

Det er spennande med brudepiker og slik! Eg skal lage eit lite kort som eg sender ved save the date-korta vi sender ut eit år før bryllupet, der eg spør om jentene vil vere brudepiker! :) Det blir gøy! Forlovaren min har eg spurt for leeeeenge sidan, men mannen min har ikkje spurt sin enno... *mase* :ler:

Begynner du å bli klar for ein bryllups-kose-kveld no når ting begynner å komme på plass, eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter og funderer på hvilken anledning jeg skal bruke til å spørre potensielle forlovere og brudepiker/svenner om de vil ha den æren..

Jeg har ikke lyst til å spørre de før alt er "spikret" heller, for barn har en tendens til å bli svært skuffet hvis det de gleder seg til ikke går i orden..  

Kanskje jeg skal pakke inn en liten gave til hver av "brudebarna" med noe originalt inni og spørsmålet der, så kan de få det med julegaven?!

Forloverne kan jeg spørre på dagen 1 år før bryllupet.

Med mindre jeg holder de på pinebenken til jul de også! ;)

Husker du at jeg spurte på Belle Amie om hvor lenge i forveien vi burde få prøvd brudepikekjoler?

Da sa hun at dersom jeg skulle gifte meg i april, burde de prøve rundt høstferien... Bare en idé sånn med tanke på når du skal spørre og sånn...

Og igjen... Det var hvis alle kjolene skulle bestilles via en brudesalong... Men man kan jo kanskje få flotte kjoler andre steder til en mye billigere penge...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest gjest1

Husker du at jeg spurte på Belle Amie om hvor lenge i forveien vi burde få prøvd brudepikekjoler?

Da sa hun at dersom jeg skulle gifte meg i april, burde de prøve rundt høstferien... Bare en idé sånn med tanke på når du skal spørre og sånn...

Og igjen... Det var hvis alle kjolene skulle bestilles via en brudesalong... Men man kan jo kanskje få flotte kjoler andre steder til en mye billigere penge...

:Nikke: Det er sant!! Men du? Bør brudepikekjolar prøvast sååå lenge før? Veks ikkje ungar ganske fort då? Eg har fleire gonger komt over kjolar eg NESTEN har holdt på å kjøpe, men har ikkje turt, fordi eg er så usikker på om dei kjem til å passe... Hmm...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var det jeg også sa!

Men Det var visst sånn at kjolene måtte bestilles og så bli tilpassa da det nærma seg Dagen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1
Det var det jeg også sa!  

Men Det var visst sånn at kjolene måtte bestilles og så bli tilpassa da det nærma seg Dagen

Hmm... Okay... ;) Lurer litt på å få sydd brudepikekjolane også eg... Får sjå det litt an.... Begynner de å ha lyst til å ha slikt bryllups-verkstad snart, eller? ;) Eg har jo eigentleg fullt opp med eksamenar og slikt for tida, men kunne sikkert miksa og triksa litt... Ellers kan ein jo ta det i sommar... Eller til hausten? Hadde i alle fall vore gøy å hatt noko å skravla litt bryllup med!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...